EN UN HOTEL.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Advertisements

This is an interactive presentation
¡Vamos a la librería! Capítulo dos. En la librería hay… una mochila un cuaderno (In the bookstore there is…)
Making complaints in a hotel GCSE Spanish
Demonstrative Adjectives and Pronouns
La hora To find out the time you ask: ¿Qué hora es?
Objectives: By the end of the lesson you will be able to: Book an hotel room. Book an hotel room. To ask questions about the facilities. To ask questions.
C. #1,lunes, 1/10/12 Clima de hoy: _____________ 1 pt. Preguntas: 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cómo estás? Respuestas: 1. _________________ 2. _________________.
Gustos y Disgustos Aversiones.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
I’d like a room for four nights Q U H P C N Ask if the room has a shower T U D Find out how much breakfast costs C C E D Say you’d like a room with one.
Telling Time.
En El Hotel ¿Qué quiere? Buenos días ¿Tiene una habitación?
Capítulo 4. Infinitives in Spanish end in –ar, -er, and – ir The conjugated infinitive is often followed by another infinitive or infinitive phrase/ expression.
Explain to the person next to you... 1)what the preterite tense means 2)how to form an –ar verb 3)how to form an –er or –ir verb 4)what the key irregulars.
DIRECT OBJECT PRONOUNS. DIRECT OBJECTS The object that directly receives the action of the verb is called the direct object. Mary kicked the ball. "Ball"
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
En El Hotel. Buenos días ¿ En qué puedo ayudarle?
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
La sala de clases. El estudiante La estudiante El profesorLa profesora.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
Talking about what you do and when Spanish grade 8 Level 1b.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Quejas en el Hotel To be able to make a complain in an hotel Grammar: The Imperfect Tense Learning Objectives Skills: Assessment: 2 minute sketch to.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
La Fecha: Hoy es viernes, el cuatro de enero. La Meta: ¿Cómo se escribe la palabra? Hagan Ahora: ¿Cómo se escribe tu nombre? (Ejemplo: -Ce-A-Ele-De-A-Ese-
Thumb-ometer When I look at today’s Success Criteria…
mantequilla mermelada hemos bebido crema
Question Formation Español Uno.
Adjetivos demostrativos
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Target: Use IR to say how people get to school
Telling Time in Spanish
Cap. 3 Apuntes/Notes Exprésate 1 y Gramática 1.
Negatives.
This powerpoint can be found in our shared area:
To ask what time it is in Spanish we say ______________
Grab your journal & make sure that you have a whiteboard, marker and sock. We’ll start when the bell rings.
First Grade Dual High Frequency Words
La octava (8th) semana Spanish I A
Apuntes: Gustar Lección 2: En la clase.
Expressing likes and dislikes.
1A Speaking Practice Likes and dislikes.
El tiempo Weather #onfleek.
El futuro What? How? Examples Practice.
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
EL TIEMPO.
Assign the sentences to the correct picture
Take notes and complete ACTS on p.224
La Fecha: Hoy es miércoles, 27 de agosto Tema: Likes and dislikes Obj: SWBAT discuss, in Spanish, activities and foods that they like using the verb.
Para hacer ahora Make a list of the following in your notebook:
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
Reclamaciones.
Quasimodo: Tienes que hablar con un amigo en español sobre tu rutina diaria (daily routine). Debes usar las preguntas de ayer.
Telling Time in Spanish
Tapas Imagine you are telling someone about yourself
UNIVERSIDAD TECNICA DE MACHALA UNIDAD ACADEMICA DE CIENCIAS EMPRESARIALES CARRERA DE ECONOMIA ESTUDENTS: FIRST CONDITIONAL SENTENCES TEACHER: - Calvache.
What does it mean ¿Qué te gusta hacer? ________________________
Preterite of hacer Preview Preterite of hacer
Pronunciación… p.57 In Spanish, final consonants are always linked with the next initial vowel sound… el amigo los hospitales problemas económicos.
¡BIENVENIDOS AL ESPAÑOL 1!
Question Formation Spanish I Page 52.
¿Cuáles son los saludos y las despedidas en español?
Estar with conditions and emotions
CONTENT OBJECTIVE: S.W.B.A.T. use the verb SABER to say what people know. LANGUAGE OBJECTIVE: Students will take notes and complete ACTS 12 & 14 on p.207.
Transcripción de la presentación:

EN UN HOTEL

En el hotel Translate the following expressions into Spanish. You are given the first letter of each word. iTe toca!

En el hotel I’d like a room for four nights Q U H P C N Ask if the room has a shower ¿T U D? Find out how much breakfast costs ¿C C E D? At what time is breakfast served ¿A Q H S S E D? Say you’d like a single room Q U H I I want to book a room Q R U H I’d like a double room with a bath Q U H D C B

Objective: To be able to make a complaint in a hotel. EN UN HOTEL Las quejas Objective: To be able to make a complaint in a hotel.

La llave/ la luz/ el aseo/ la tele/ el ascensor no funciona La cama / la mesa/la habitación/ el baño está sucio/a. Hay mucho ruido. No hay jabón/ toallas/ papel higiénico.

X X X

En parejas… Buenos días señor ¿Qué le pasa? Mention two things that don’t work. ¡Ay! Lo siento. Mention two things that are missing (No soap/ towels etc) ¡Oh! Say you want another room. Lo siento el hotel está completo. Voy a ocuparme de sus problemas en seguida. Say you want a discount / talk to the manager