Spanish 1&2 Week 35.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Para Empezar Hoy es martes el ocho de enero ¿Qué hay en tu cuarto? Write 3 sentences about your room. Escriba tres oraciones sobre tu dormitorio. Use Hay.
Advertisements

¿Qué significan las palabras?
Hazlo ahora el 9 de febrero
El Campanero –Complete the sentence with the correct form of the adjective: Es un perro muy (smart). ¡Qué (funny) es Raúl! Miguel es muy (hard-working).
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
El abuelo Su esposa es la abuela.. La Familia How are the Simpsons helpful in learning family-related vocabulary?
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
Food & Recipe Vocab 13 y 14 de enero. Vámonos  Translate the following words into English  (hint: They’re all cognates!) 1.La pasta 2.Los tomates 3.La.
Capítulo 6 - Semana Uno lunes 6: – Libre – martes 7: miércoles 8: – Copy 187 & pre-read 186 – Categories 187 jueves 9: – Speaking & MSL viernes 10: – stem-changing.
Quasimodo: (son las doce)
Unit 1 Repaso Para el Exámen. Part I. Greetings I can say and write my name and spell it for someone I can understand and use some commonly used words.
El once de febrero You will have 6 minutes to practice your presentational speaking with a partner While students are performing, you will complete the.
Canción Cuatro canciones para escoger entre –Ojala que llueva café por Juan Luis Guerra –Como a cada manana por René Ferrer –El Tigueron por Jossie Esteban.
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Food & Recipe Vocab 13 y 14 de enero. Vámonos  Translate the following words into English (Hint: They’re all cognates!) 1.La pasta 2.Los tomates 3.La.
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Vamonos! This is a speaking warm up. When I come to you, be prepared to tell me (in Spanish!). ¿Qué le gusta hacer Shakira?
El objetivo: SWBAT use gustar correctly to talk about food preferences in Spanish Para Empezar: Corrige los errores (correct the errors) 1.Yo me gusta.
Objective: Talking about food in Spanish. 10 minutes. Slide 1 of 3 Translate to English using vocabulary sheet only. DO NOW: Write all your answers in.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
 Imagine that you are the owner of the newest restaurant in the town you live in. You will be creating your own menu for your own restaurant. You can.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Bellringer 3/20 8 days til break! There is at least one mistake in each sentence. Write the sentence correctly, then say what it means. 1. Mis primos es.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Vámonos Translate these Spanish words into English. You should write both the Spanish and English. Hint: all cognates 1.La pasta 6. La pizza 2.Los tomates 7.
Mi dormitorio Objective: To be able to understand descriptions about bedrooms.
La Salud y el Bienestar Vocabulario
La Salud y el Bienestar Vocabulario
Capítulo 3A Quadrants Review Tx pá 145
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Spanish 1&2 Week 36.
Week 28 February 27th- March 3rd
Hoy es miercoles el 6 de enero
Capítulo 3A Quadrants Review Tx pá
Los muebles.
Vámonos Write out the categories and put the following foods into the appropriate one: huevos manzanas arroz leche brócoli pasta mantequilla pera.
Me llamo ________ Clase 701 La fecha es el 25 de marzo del 2014
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
You have 5 minutes to fill out the information:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Español 1 7 de febrero de 2017.
Español 2 3 de marzo de 2017.
First Grade Dual High Frequency Words
Hoy es lunes el 10 de marzo de dos mil catorce.
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Me llamo _________ Clase 701 La fecha es el 13 de octubre del 2017
Hoy es lunes 4 diciembre 2017.
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
Me llamo _________ Clase 702 La fecha es el 17 de octubre del 2016
Me llamo _________ Clase 701 La fecha es el 19 de octubre del 2016
Spanish 2 (6A from Realidades 1)
Hoy es lunes el siete de octubre
Spanish 1&2 Week 32.
El 28 de octubre El 1 de noviembre
Bellringer 10/3 There is one mistake in each sentence. Write each correctly, then say what it means. 1. Mis primos es feos. 2. Mi madre es alto. 3. ¿Es.
El objetivo: Hoy es _____, ____de diciembre Tema: La Familia
Vocabulario: la comida
Hoy es _____, ____de noviembre
4.7 invitations, ir+a+inf..
Hacer Ahora. Traduce las preguntas.
Chispa – el 15 de octubre Take a new Chispa sheet off the podum (this is week #7) Write WHERE (room/area) in Spanish you find the following: el carro la.
It’s the past tense in Spanish
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
Describe a las personas con una frase (sentence) completa.
Vámonos Mi Rutina Diaria 8 minutos
Spanish Class Mrs. Rogers. La casa. 16 de octubre de 2017
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

Spanish 1&2 Week 35

lunes el primero de mayo, Objective Spanish 1 Students will finish their unit 4 test After you finish your test write a 10 sentence speaking script about a grocery shopping trip. Which stores did you visit and what did you buy? What will you serve for lunch or dinner?

Then write an 10 sentence paragraph about your family Then write an 10 sentence paragraph about your family. You can make up the names and talk about their relationship to you and to each other. Give them physical Characteristics.

Spanish 2 Students will finish their unit 4 test Lunes el primero de mayo, Objective: Spanish 2 Students will finish their unit 4 test After you finish your test write a 10 sentence speaking script about a meal you cooked for your family. Begin by describing the three recipes you chose. Talk about the ingredients you need to use and the steps of the recipe. Then write an 10 sentence paragraph about your family. You can make up the names and talk about their relationship to you and to each other.

martes, el segundo de mayo Spanish 1 objective: Speak for 45sec to a minute about a topic. Part of your EOC has a spoken portion. You will be required to speak for 45 seconds to 1 minute about a topic. Four possible prompts based on the units we covered. 1) Your family and their relationship to you. 2) Furniture and objects in a house. 3) Clothing and footwear. 4) Foods and beverages, food preparation. Activity: write your scripts

martes, el segundo de mayo Spanish 2 objective: Speak in Spanish about a topic. Part of your EOC has a spoken portion. You will be required to speak for a minute to a minute and a half about a topic. Four possible prompts based on the units we covered. 1) Your family and their relationship to you. 2) Furniture and objects in a house. 3) Clothing and accessories. 4) Foods and beverages, food preparation. Activity: write your scripts

Family and descriptive adjectives Yo tengo una familia grande. Mi madre se llama Taña. Ella es bonita y inteligente. Mi padre se llama Randi. El es feo, gordo y comico. Yo tengo tres hermanas. Se llaman Becky, Miranda y Erin. Becky es alta y seria. Miranda es perezosa y pequeña. Erin es delgada y la mayor. Mis abuelos viven con nosotros tambien. Mi abuelo se llama Juan y mi abuela se llama Peggy. 12 sentences are about 45 seconds worth of time talking.

Yo vivo en una casa. En la cocina hay una estufa, horno y refrigerador Yo vivo en una casa. En la cocina hay una estufa, horno y refrigerador. Yo tengo galletas y pasta en la dispensa. Hay bananas en la encimera. En la sala hay un sofá y dos sillones. Hay una alfombra verde. Hay una television. Hay tres baños. En un baño hay una bañera y una television. En los otros baños hay duchas. En mi cuarto hay una cama y un espejo y una comoda. Hay una mesita con una lampara encima.

Clothing footwear and accessories Yo voy a el mol. En Maui Nix compro un reloj Shark y unos Vans. En Hot Topic compro camisetas de bandas y gorras . En Victoria Secret compro brassieres y loción. En Aeropostale compro camisas. En Abecrombie & Fitch compro jeans y medias. En Rack Room compro Nike’s y sandalias.

Yo voy a publix y compró submarinos de pollo frito, leche, chocolate, arroz, y jugo de manzana. En la panadería compró pan y mantequilla y pasteles. En la frutería compró bananas, asparagus, piña, fresas, repollo, cebolla, y papas. En la pescadería compró salmón y camarones. En la casa corto la lechuga y zanahorias y tomates y los mezclo para una ensalada.

miercoles, el dos de mayo Spanish 1&2 Objective: Students will finish writing scripts for the oral part of the EOC

Jueves el tres de abril Spanish1&2 Objective: Students will create a Quizlet based on the vocabulary for unit 5 in the language lab.

Viernes el cuatro de mayo Students will go through unit 5 in their textbooks to get an overview of the unit.