Comprender la radicalización

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Telling Time (Cómo decir la hora). When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?” Some people also say “¿Qué horas son?”
Advertisements

-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Tener (to have) Venir (to come) (de/a)
Spanish –er and –ir verbs. Verbs in General English and Spanish both conjugate verbs. They can be organized as 1rst, 2 nd, and 3 rd person. If you need.
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
NEBULOUS/NEBULOSA/ DESDIBUJADA Marcela T. Garcés Assistant Professor of Spanish Published in : Label Me Latina/o Spring 2012 Volume II.
The present tense of ser (to be) (El tiempo presente del verbo ser) Modified by M. Sincioco.
Language = Culture “Language is not simply how people speak; it is who they are.” - Craig Storti “The Art of Crossing Cultures” 10/3/15 Before we start.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
El verbo ser y adjetivos en español INTRODUCCIÓN Y CONTINUACIÓN DEL GÉNERO… Ojalá que estuviera en la playa…. I wish I were at the beach…. :)
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
Time in Spanish Nivel 1. Telling time inSpanish  Time is not TOO different in Spanish.  It is formatted the way time used to be told in English.  It.
Most commonly used is QUE Means that, which, who NEVER omitted in Spanish!
There are four words in Spanish that mean “the”. singularplural masculine feminine el la los las.
Saber vs. Conocer “To Know”. Saber = to know Yo - sé I know Nos. – sabemos We know Tú – sabes You know Vos. – sabéis Y’all know Él, ella, Ud. – sabe He.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
SCAFFOLDING & DIFFERENTIATION
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Essential ?s: how do you compare things and how do you express extremes?
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Haz ahora el 27 de octubre de 2015 Complete each sentence with the correct form of ser and estar: 1.Mi cuarto ________ al lado de la sala. 2.Manuel y Fernando.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Saludos y presentaciones (Greetings and introductions)
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir:
8 de febrero de 2017.
8 de febrero de 2017.
In Spanish, tell whether you agree with the following statements
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Warm Up BLUFF!!! Vocabulary of Commands and Greetings Numbers Create a dialogue of 6 exchanges an present it in class for FICHAS!!!
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
DISCRIMINATION. Discrimination: is any action or omission made by individuals, groups or institutions, where different treatment is given to a person,
El imperfecto Los verbos -AR Ch. 3 - Imperfect -AR Verbs.
SER and SUBJECT PRONOUNS
Día número 3 Español 1—Acelerado
Getting to know you more!
First Grade Dual High Frequency Words
Capítulo 5 Nuestras leyendas Objectives Primer Paso
Expressing likes and dislikes.
El Imperfecto Español 2.
More sentences that contain if…
Los pronombres relativos que y quien
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Telling Time (Cómo decir la hora).
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Los pronombres relativos que y quien
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
Manipulación de los agravios para un plan ideológico
Fui…….. ¿Cómo fue? ¿Adónde fuiste? ¿Qué hiciste? ¿Cómo fuiste?
Telling Time (Cómo decir la hora).
Demonstrative adjective
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Vamonos Write a full sentence for each class, including one thing that you would need for that class. Ex. Math → Para la clase de matemáticas yo necesito.
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Gramática de 3A.
Gustar, Interesar, Aburrir
LOS VERBOS  --ar en el presente.
Telling Time (Cómo decir la hora).
Astronomy has really big numbers. Distance between Earth and Sun meters kilometers This is the closest star.
The causative is a common structure in English. It is used when one thing or person causes another thing or person to do something.
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
Globalization Politics and the preservation of nation state.
Transcripción de la presentación:

Comprender la radicalización

¿Qué es la radicalización? Hay distintas definiciones de radicalización: Proceso individual influenciado por procesos grupales. Rechazo del diálogo y orden político dominante, ya que se cree que el compromiso y la tolerancia traerán el cambio. Comportamiento cada vez más violento para conseguir los objetivos. No siempre conduce al terrorismo o a la violencia pero puede llevar a la intolerancia y la desconfianza, y al desprecio por el grupo. Definitions of the term ‘radicalisation’ are manifold Most definitions agree it is an individual process strongly influenced by group processes During the process the dominant political order is rejected, as well as dialogue, compromise and tolerance as a means to bring change Instead violence is adopted, more and more, as the appropriate method to attain certain goals Radicalisation does not always lead to violence or terrorism, but it does create a insular, suspicious and binary mind-set combined with hate and disdain for the out-group

El modelo de la escalera

El modelo de la escalera Muestra la radicalización como un proceso de toma de decisiones, el paso de una planta a la siguiente. El hecho de que una persona se quede en una planta o avance depende de su propia experiencia en esa etapa. Según va avanzando un individuo en la escalera, o en el proceso de radicalización, va considerando que tiene menos opciones y su potencial para hacer daño a otras personas también va en aumento. A menudo, esta puede ser la única salida posible. Es posible que haya personas que retrocedan en la escalera (desradicalizarse), pero depende de su experiencia. This model shows a decision making process, radicalisation is the movement from one floor to the next On each floor there are doors which could be opened, or not. Whether or not a person stays on a floor or climbs further to the next, depends upon whether or not they experience the doors and spaces as open or closed As someone climbs the Staircase, they see less and less choices as being open to them, the potential for harming others increases and can often be the only possible outcome Individuals can climb back down the stairs too or exit any stage providing doors remain open or are opened for them

Conflicto terminológico "Radicalización", "extremismo" y "terrorismo" son términos conflictivos con diferentes significados que les han dado distintas personas o en distintos contextos. Se debe evitar prolongar el debate sobre qué significa realmente el término "radicalización" y cómo, en ocasiones, puede ser algo positivo. Es más preciso hablar en términos de perspectivas ideológicas específicas que son más fáciles de definir, como por ejemplo, el islamismo o el extremismo de ultraderecha. Radicalisation, extremism and terrorism are all contested terms and can mean different things in different contexts to different people, they are also politicised terms and can be used selectively for a political agenda A prolonged debate about what radicalisation the term really means, and how it can sometimes be a good thing, is tangential and best avoided It is more accurate to speak in terms of specific ideological outlooks that are easier to define, i.e. Islamist or far- right extremism, this way we are speaking about a specific worldview that is underpinned by core beliefs and ideas

Radicalización islamista El islam y "Occidente" compiten por la dominación mundial, por tanto, deben estar en un conflicto continuo. El islam ordena un modelo político específico que no es compatible con el laicismo, la democracia ni el liberalismo. El deseo de ver cómo el islam domina el mundo políticamente, mediante el uso de la fuerza si es necesario. Una interpretación medieval de la sharia, que quebrantaría derechos humanos fundamentales, se debe imponer a todas las personas, aunque sea en contra de su voluntad. Los musulmanes que no estén de acuerdo con los propósitos islamistas son corruptos, malvados y aliados de Occidente.

Radicalización de la ultraderecha Los grupos de ultraderecha tienen unas ideas muy concretas sobre la pureza de una nación; definen la pertenencia a un territorio en base a los lazos históricos étnicos con el territorio. Suelen definir los grupos de exclusión en base a diferencias étnicas o religiosas. Los "enemigos" más habituales de los grupos de ultraderecha son: Etnia romaní, judíos, musulmanes, inmigrantes y minorías étnicas. Así como personas u organizaciones que perciban que ayudan a los grupos de exclusión/enemigos. Ejemplos de grupos de ultraderecha extremistas son EDL (UK) o el NJN (NL). Far-right groups have very specific ideas about the purity of a nation- state or defined territory. Extreme right ideologies feel that territorial belonging is defined through ethnic ties to that territory that have, often times, long historical reference points to define who is the ‘in-group’ and who is the ‘out-group’ or ‘other’. Those defined by extreme right groups as ‘not belonging’ or the ‘other’ usually are targeted through religious or ethnic differentiation. Most common targeted ‘enemies’ of far right groups within Europe includes: Roma, Jewish communities, immigrants, Muslims and ethnic minorities. Extreme right groups also negatively target individuals and/or organisations which are perceived as helping or assisting the groups they see as enemies. For this reason, broadly speaking, many far right groups target specific politicians, international corporations and anti-Fascist groups.

Extremismo en ambas direcciones Separatista religioso ULTRADERECHA EXTREMA Grupos islamistas FN Hermanos Musulmanes 180 Grados Islam en guerra con Occidente Occidente en guerra con el islam Musulmanes se adueñan de Occidente Occidente discrimina a los musulmanes Odio a los musulmanes Odio a los no musulmanes Supremacía blanca Supremacía musulmana Valores islámicos bajo amenaza Valores británicos bajo amenaza Se debe luchar contra el enemigo Nuestra causa es noble JI LDI Hizb ut Tahrir COMBAT 18 Al Muhajiroun BNP ISIS/ AQ Quien grite más fuerte