PRACTICES AND DIDACTIC APPLICATIONS

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ESTRATEGIAS PARA EL MANEJO DE CLASE Y LA CREACIÓN DE AMBIENTES DE APRENDIZAJE MCDISL UNIDAD I.
Advertisements

Back to School Night Salón de clase A ¡Bienvenidos a la clase de español con la Señora Sanders! Español MYP 3 Hora 6 Español MYP 2 Hora 1.
Luis Felipe Gaviria Course Director
Introducing the Personal Studies for New Christians Descripción del programa educativo de los Estudios Personales para Nuevos Cristianos By Dave Batty.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
TEXT: Reflexiones: Lección 1, Exploradores llegan a California Grado 4 Big Idea: Explorations led to interactions between Europeans and California Indians.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Why do you need to learn English?  Schedule: Saturday: 8 a.m – 2:00 p.m – P609  Course book:  New Framework 2 pre-intermediate (units 1-6) - Richmond.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Organización de los Estados Americanos Organização dos Estados Americanos Organisation des États Américains Organization of American States FIRST INTER-AMERICAN.
Photo Vocabulary Scavenger Hunt Rich Bradshaw. What is this? - A group activity for middle or high school students. - Highly interactive and very fun.
COMPRAR PARA CASA DE LOS SIMPSONS CARRO DE COMPRAS.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante.
Día mundial del agua El día es el 22 de marzo Llama la atención sobre lo importante que es el agua para todos Hay siempre publicidad para presentar los.
SCAFFOLDING & DIFFERENTIATION
Verb Conjugation Review Por: Señora Castillo Verb Conjugation Review A verb is the action word.
Desarrollo de Aplicaciones Web Web Site 04 Tecnologías de la información y telecomunicación Tercer Cuatrimestre.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
 COURSE : ENGLISH  TEACHER: IVAN LUNA  TEAM  MEMBERS.: STAN RUIZ SETINA,  KARLA PATRICIA PUC GUAL.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DE CHIRIQUÍ ENGLISH DEPARTMENT He projects everything that occurred in the semester PROPONENT: GROUP # Santa Montero Génesis.
INGLÉS BÁSICA PRIMARIA ASSESSMENT IN LANGUAGE TEACHING.
By Blanca E. López Cabrera. ICT improves independent learning ICT can be use as a tool for motivating students to learn in a different way ICT gives learners.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Reading Module 1 (RM1) Resource 2.
Franklin & Marshall College Madrid May 22-July 1
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Examen 4A El mapa gráfico.
Unidad 8 – Lección 1 Objetivos de lección 1:
Gustar V. Encantar.
Composición # 2.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Español 1 9 de diciembre de 2016.
First Grade Dual High Frequency Words
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
Telling time to the minute, using “y” and “menos”.
El horario Part 1 Icons key: Photo:
TASK-BASED LEARNING (TBL) Virtual Tutor: Ivonne Caro Laynes.
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
El 15 de noviembre Las metas de aprender
Ser - To be Soy Somos Sois Eres Son Es -____________ -____________
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué sí o no?
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
¡Hola, mis esudiantes fabulosos!
Write in English: inteligente_________________ artistica______________
Fui…….. ¿Cómo fue? ¿Adónde fuiste? ¿Qué hiciste? ¿Cómo fuiste?
Stevens Middle School At Stevens Middle School, We Believe
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Meta: Puedo identificar vocabulario del salón de clases
Meta: I can recall some vocab about classes and classroom objects
Teach me how to conjugate
In both English and Spanish, the verb to be (ser) and numbers are used to tell time. © by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved.
Los adjetivos demostrativos Notes #16 What is a demonstrative adjective in English? Demonstrative adjectives in English are simply the words: THISTHESE.
Día mundial del agua El día es el 22 de marzo
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
Ch. 3 Irregular Verbs: Ir, Dar, Estar
Gusta, again! Earlier in the course, we saw how to express likes and dislikes about activities, i.e., gusta + a verb. In this slide show, we are going.
Welcome to PowerPoint gdskcgdskfcbskjc. Designer helps you get your point across PowerPoint Designer suggests professional designs for your presentation,
How to write my report. Checklist – what I need to include Cover page Contents page – with sections Introduction - aims of project - background information.
EL Advisory Committee (ELAC) 09/11/18
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
F. Barrio-Parra, M. Izquierdo-Díaz, D. Bolonio, Y. Sánchez-Palencia,
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

PRACTICES AND DIDACTIC APPLICATIONS ARTESOL 2017 May 12-13 Democratizing ELT: challenges and perspectives ICT USE: PRACTICES AND DIDACTIC APPLICATIONS FOR LEXIS ACQUISITION Diana M. Waigandt dwaigandt@ingenieria.uner.edu.ar; María Alejandra Soto masoto@ingenieria.uner.edu.ar; Silvia Soledad Monzón smonzon@ingenieria.uner.edu.ar; Gabriela Aruga garuga@ingenieria.uner.edu.ar Our project This presentation discusses the main outline of our ongoing Proyectos de Innovación e Incentivo a la Docencia (2016 & 2017) by discussing the new didactic proposal for English I at FIUNER, through which we intend to enhance reading comprehension by creating and redesigning vocabulary tasks, turning them into more interactive online activities. Theoretical Background A genre-based approach - Swales (1990) - Miller (1984) - Freedman & Medway (1994) Vocabulary Acquisition - Sutarsyah, Nation, and Kennedy (1994)  - Nation (2008) - Wagner et al (2007) Learning processes O’Malley & Chamot (1990) Oxford (1990) Enhance VOCABULARY ACQUISITION ICT/ Web 2.0 Tasks Genres Foster autonomous and critical READING in L2 Materials & Methods Bibliography search on how to assist learners with further online vocabulary practice Exploring external websites which could be embedded into Moodle frames. Teacher training: meetings with an external consultant. Acknowledgements Proyecto de innovación e incentivo a la docencia “El uso de las TIC: prácticas y aplicación didáctica para la adquisición de vocabulario”. Aprobado por resolución CD Nº019/16 . Facultad de Ingeniería, Universidad Nacional de Entre Ríos. Proyecto de innovación e incentivo a la docencia “Las TIC en la clase de lectocomprensión en inglés: prácticas y aplicación didáctica para la adquisición de vocabulario. (…) What is next? Implementing technological tools which are compatible with the College VLE (Moodle) into our English lessons. Further teacher education and learner training. Tracking students’ results over time and designing formative evaluation tasks which could be used to keep, modify or improve the course materials. What is going on at present? Learning to master a series of web pages which offer relevant and viable courseware for our L2 classrooms and virtual platform. Systematic recycling and recontextualization of vocabulary items present in texts.