El plan! Pronouns 2. Tener 3. Family 4. Descriptions

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Spanish First Level Los cumpleaños Los días de la semana Los meses del a ñ o.
Advertisements

Spanish First Level The Weather First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop.
Spanish Second Level Likes and dislikes Second Level Significant Aspects of Learning Explore and recognise patterns and sounds of the language. Listen.
Spanish First Level Colours First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence.
Spanish First Level Colours First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence.
Spanish Level 2 Talking about yourself Second Level Significant Aspects of Learning Actively take part in daily routine Understand and respond to classroom.
Spanish Level 1 Family First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence.
Hoy es lunes el dos de junio. Le plan! 1.vocabulario 2.Actividades 3.Pasaportes 4.Canciones/ ICT Esta nublado El gol! Me llamo, mi edad y donde vivo.
¡ Spanish Level 1 La magia! First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence.
Spanish Level 2 Talking about yourself and others.
Spanish Level 2 Greetings Second Level Significant Aspects of Learning Actively take part in daily routine Understand and respond to classroom instructions.
Hoy es lunes el doce de abril. Le plan! 1.Los dias 2.Los meses 3.Cumpleaños 4.Canciones/ ICT Esta nublado El gol! Los dias, meses, fechas y cumpleanos.
Spanish Level 2 Greetings Second Level Significant Aspects of Learning Actively take part in daily routine Understand and respond to classroom instructions.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Spanish Early Level The Weather Early Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Develop confidence.
Hoy es ? ? ? El plan 1.Vocabulario 2.Actividades 3.Canciones/ ICT Esta nublado El gol! El tiempo.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
Present Tense of AR Verbs Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Spanish Second Level Likes and dislikes.
El plan! Me llamo, mi edad, donde vivo El/ella se llama Ser/Estar
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
Hoy es miércoles el dieciocho de marzo.
El plan! Pronouns 2. Tener 3. Family 4. Descriptions
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Hoy es … ¿Que tiempo hace? El gol! Me llamo, mi edad y donde vivo.
Hoy es vienes el 18 de noviembre
Practiquen los adjetivos con
SER and SUBJECT PRONOUNS
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas p.154
Answer the questions (See pag 96) Cuál = Which
use me gusta to say you like something
Todo acerca de mí All about me.
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
First Grade Dual High Frequency Words
Hoy es lunes 4 diciembre 2017.
Hoy es jueves el 17 de noviembre
Spanish First Level Los días de la semana Los meses del año
Subject Pronouns and Ser
Las Palabras Interrogativas
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Las Palabras Interrogativas
Subject Pronouns (pronombres)
A pronoun is a word that takes the place of a noun.
How To Talk About What Classes You Have Gramática- Subject Pronouns
Hoy martes el 20 de diciembre
Repaso: Unidad 3.
Las Palabras Interrogativas
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Write in Spanish (See pag 96)
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
el gran juego de la memoria
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Subject Pronouns Los pronombres.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Español 1 Semana 10 Hoy es martes, el quince de octubre del 2019
Transcripción de la presentación:

El plan! Pronouns 2. Tener 3. Family 4. Descriptions Hoy es … El plan! Pronouns 2. Tener 3. Family 4. Descriptions ¿Que tiempo hace? El gol! Me llamo, mi edad y donde vivo.

Aims To learn the personal pronouns. To learn the verb tener To practice colours and pets with the verb tener.

Pronouns Yo I Tú/ usted(formal) You Él/ella/ He/she/it Nosotros/nosotras(f) We Vosotros/ustedes You (plural) Ellos/ellas They you don’t always need to use the subject pronoun in Spanish as the ending of the verb tells you who is doing the verb. Tengo = I have Tienes = you have

La canción de pronombres https://www.youtube.com/watch?v=2uOIhdYAOTY

La chanson des pronoms Link to youtube cliphttps://www.youtube.com/watch?v=icSZCYxSN5s

Escribid los pronombres en Español y ingles Trabajad en tu grupo Escribid los pronombres en Español y ingles

Escribid un pronombre en Español encima de cada tarjeta Coged una tarjeta Escribid un pronombre en Español encima de cada tarjeta Escribid un pronombre en Ingles encima de cada tarjeta tambien

Jugad un juego de parejas con las tarjetas. Yo I Nosotros We

Tenéis You (plural) have Tienen They have Tener – to have Tengo I have Tienes You have Tiene He/She/It has Tenemos We have Tenéis You (plural) have Tienen They have Remember: you don’t need to use the subject pronoun in Spanish as the ending of the verb tells you who is doing the verb. Tengo = I have Tienes = you have

El canción de tener https://www.youtube.com/watch?v=eJVbgJvdHZk

La escalera español.

La escalera español. You have 5 minutes to make as many cards as you can in English with phrases such as: - We have a blue bird - She has a green tiger We will use these for a game afterwards.

Coged una tarjeta ingles Voy a decir un color… Ven aquí Por ejemplo, los azules El color ven aquí, Coged una tarjeta ingles

Traducid la tarjeta a Español Regresad a tu grupo Traducid la tarjeta a Español La persona que tiene la tarjeta, escribid la tarjeta Español.

Verificad la frase con el grupo. Tener Success criteria

Poned cada frase en la escalera. El gol – la escalera mas grande (y correcta) de la clase.

X Dar una vuelta de la clase con tu grupo. Coged las tarjetas con errores.

Contad las tarjetas y decidid cual grupo han ganado! You can use 'mesurez' if you want them to measure the length of the ladder instead.

Spanish Level 1 Family

First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence and enthusiasm to communicate using the language being learnt Develop an awareness and understanding of patterns and sounds of language Begin to develop an understanding of, interest in and respect for other countries, cultures and languages Appreciate and understand the value of language learning Recognise familiar written words when listening Explore how gesture, expression and emphasis are used to help understanding. Listen, recognise and respond to familiar voices in short, predictable conversations Understand and respond to familiar spoken vocabulary Actively take part in daily routines Listen and join in with stories, song or poem Enjoy engaging with simple and familiar texts on my own and with others using resources to support learning Participate in familiar games, paired speaking and short role plays Take part in simple, paired conversations about themselves giving simple opinions and asking simple questions

Vocabulary Family Quien es? Who is it? Es… It is… Yo me Mi Familia my family Mi madre my mum Mi padre my dad Mi hermana my sister Mi hermano my brother Mi abuelo my grand-dad Mi abuela my gran Mi madre se llama my mum is called… Mi padre se llama my dad is called…

Mi familia

¿Quien es? Who is it? Again, choose whichever way you prefer and use that one.

Es… Pupils can choose a name.

¡Yo!

Me llamo Claire. My name is Claire

Mi madre My mother

Mi madre se llama Anna. My mother is called Anna

Mi padre My father

Mi padre se llama Javier. My father is called Javier.

Mi hermana My sister. (note in Spanish the h is silent)

Mi hermana se llama Julia. My sister is called Julia.

Mi hermano My brother

Mi hermano se llama David. My brother is called David.

Mi abuelo My grandfather

Mi abuelo se llama Francisco.

Mi abuela My grandmother

Mi abuela se llama Maria. My grandmother is called Maria.

¡Mis abuelos! My grandparents

Sample activities You will find a bank of sample activities which you can use to practise the vocabulary in the classroom. This is not a prescriptive list of activities and you can use or adapt them to suit the needs of your class.

¿Mi, mi o mis? Mon, ma ou mes quiz show!

¿Mi o mis? Mirad las caras y decidid si Look at the faces and decide if – mi or mis. Mi is for singluar, mis is for plural. ¿Mi o mis?

¿Mi o mis?

¿Mi o mis?

¿Mi o mis?

¿Mi o mis?

¿Mi o mis?

¿Mi o mis?

¿Mi o mis?

¿Mi o mis?

¿Mi o mis?

¿Mi o mis?

¿Mi o mis? En un groupo de cuatro personas…. …cread las tarjetas con Los miembros de la familia. madre padre hermano hermana abuelo abuela abuelos Y cread las tarjetas con mi o mis. ¿Mi o mis?

madre padre hermano hermana Y las tarjetas con mi y mis Mezclad las cartas de la familia. madre padre hermano hermana abuelo abuela abuelos Y las tarjetas con mi y mis ¿Mi o mis?

Poned las cartas en dos pilas bocas abajo en el centro de la mesa. 1 2 In two piles face down. Recto vers le bas = face down.

Mi Por turnos, voltea una carta de cada pila In two piles face down. Recto vers le bas = face down. Si mi o mis corresponde con la persona…guarda la carta!

¿Cuantos personas tienes en tu familia?

Tengo siete personas en mi familia.

¡Yo!

Tengo una madre. My mother

Tengo un padre My father

No tengo una hermana. My sister. (note in Spanish the h is silent)

Tengo dos hermanos. My brother

Tengo dos abuelos. My grandfather

Mi Familia Writing activity Pupils use simple sentences above to write about the people in their family and their names. Pupils then have a short conversation about their family with their group. I can ask for help confidently using learned phrases and familiar language. MLAN 2-04a

En mi familia tengo 5 personas. Tengo una madre se llama María. Escribid un pasaje de tu familia Por ejemplo En mi familia tengo 5 personas. Tengo una madre se llama María. Tengo dos hermanos se llaman Javier y Juan Draw a Christmas picture on the card. Pupils can also label their picture e.g. une boule

¿Cuantos personas tienes en tu familia? de tu familia Hablad Con un companero ¿Cuantos personas tienes en tu familia? Tengo 6 personas. Tengo una madre… Speak about your family with a colleague.