Have a seat & be ready to go!

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
la comida food, meal el desayuno breakfast en el desayuno for breakfast.
Advertisements

en el desayuno for breakfast el yogur yogurt el cereal cereal.
To talk about breakfast 1. En el desayuno For breakfast 2. El cereal Cereal 3. El desayuno Breakfast 4. Los huevos Eggs 5. El pan Bread 6. El pan tostado.
Hoy es lunes. La fecha es el 31 de marzo La pregunta: Conjuguen. Compartir/ vosotros Beber/ nosotros Comer/ ella La tarea: Estudiar – el examen del capítulo.
En el desayuno. For breakfast El cereal cereal.
LA COMIDA Food. el desayuno - breakfast el cereal - cereal.
0 1 Capítulo 3A Tarjetas de vocabulario 2 Tema 3 La comida ¿Desayuno o almuerzo?
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… discuss/write about our lifestyles and preferences, especially pertaining to our health, and.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use old and new vocab to discuss food, drinks, and activities communicate about our lifestyles.
Capítulo 3A Español 1. el DESAYUNO: BREAKFAST En el desayuno – for breakfast El cereal – cereal El desayuno - breakfast Los huevos – eggs.
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
¿Desayuno o almuerzo?. En el desayuno for breakfast.
La comida  food, meal El desayuno  breakfast El cereal  cereal.
Diego Rivera. Born on December 8, 1886, in Guanajuato, Mexico, Diego Rivera was a prominent Mexican painter and the husband of Frida Kahlo. He sought.
¿Qué desayunas? Objetivo;
“GUSTAR” AND “ENCANTAR”
Hoy es lunes el 23 de enero, 2017 Today is Monday, January 23, 2017
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Vocabulary 3-B.
¡Buenos días! Las metas de hoy… Para tener éxito… Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Chapter 4B: La cena To talk about food and beverages: La cena dinner
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Capítulo 3A Quadrants Review Tx pá 145
Vocabulary 3-A.
Vocabulary 3-A "La Comida" Food.
Capítulo 3A Quadrants Review Tx pá
Quality assured by the ALL Connect project (2015)
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Los artículos son importantes…
When forming sentences, you don’t have to use the subject pronouns yo, tú, nosotros, and vosotros. You do have to use the pronouns Ud., él, ella, Uds.,
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
Capítulo 3A Español 1.
Capítulo 3A Español 1 Obj: SWBA:
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
October 21st assignment Read through and practice with this PowerPoint. Ask and discuss it with each other if you have a question. Answer the following.
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hoy es miércoles el 18 de enero
Primera Actividad Escribe en español: 1. Mr. Harrison is a teacher for (para) Math. 2. Sra. Ruffner teaches Spanish. 3. I have a calculator.
First Grade Dual High Frequency Words
Chapter 4 Vocabulary.
Hoy es lunes el 11 de enero Today is Monday, January 11
Flashcards La Comida – Food Por Sra. Abeille.
Capítulo 3A Tarjetas de vocabulario.
Los artículos son importantes…
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Vocabulary 3-A.
Heads up! Partner speaking evidence in 2 class periods!
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Vocabulario 3-A.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Hoy es miércoles el 23 de enero Today is Monday, January 23
¡Bienvenidos! Las metas de hoy… Para tener éxito… Trabajo del timbre:
GUSTAR –to like, to be pleasing to
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Chapter 3 A La comida.
Capítulo 3A (Breakfast or Lunch?) ¿Desayuno o Almuerzo?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Apuntes: -ER Verbs Lección 4: La comida.
Vocabulary 3-A.
Los artículos son importantes…
Transcripción de la presentación:

Have a seat & be ready to go! ¡Buenos días! Trabajo del timbre: Have a seat & be ready to go! Las metas de hoy… Para tener éxito… We are learning (to)… understand what the end-of-unit project is all about discuss/write about our lifestyles and preferences, especially pertaining to our health, and revise our work use a wide variety of regular and irregular verbs in familiar and unfamiliar contexts think on our feet as we write and expand on our thoughts in the target language We’ll know we’re successful when we can… use/hear/understand all of the vocabulary and structures from unit 4 and revise & explain errors conjugate verbs , such as: comer, beber, deber, creer, compartir, hacer, tener, preferir, querer, poder, gustar, and encantar, with accuracy begin writing our rough drafts of our paragraphs for our final project in understandable, complex, and creative sentences.

¿Cómo se escribe…? I eat a sandwich. She eats an apple. You eat a fruit salad. Maxwell drinks a water. My family shares pizza. Alex & Ivan drink orange juice. Verbos regulares: comer beber compartir

¿Cómo se escribe…? Yo como un sándwich. Ella come una manzana. Tú comes una ensalada de frutas. Maxwell bebe una agua. Mi familia comparte pizza. Alex y Ivan beben jugo de naranja. Verbos regulares: comer beber compartir

¿Cómo se escribe…? Verbos iregulares: querer preferir tener I want a hot dog and french fries. You (formal) prefer coffee with milk. He wants eggs without cheese. We prefer toast with butter. They are hungry and thirsty.

¿Cómo se escribe…? Verbos iregulares: querer preferir tener Yo quiero un perrito caliente y papas fritas. Ud. prefiere café con leche. Él quiere los huevos sin queso. Preferimos pan tostado con mantequilla. Ellos tienen hambre y sed.

¿Cómo se escribe…? I think that breakfast is good. Verbos : creer + que deber hacer comer beber ser I think that breakfast is good. She should exercise more. You shouldn’t eat ice cream every day. They think that I should drink more water. I don’t think that you are healthy.

¿Cómo se escribe…? Yo creo que el desayuno es bueno. Verbos : creer + que deber hacer comer beber ser ¿Cómo se escribe…? Yo creo que el desayuno es bueno. Ella debe hacer más ejercicio. Tú no debes comer helado todos los días. Ellos creen que yo debo beber más agua. Yo no creo que tú eres saludable.

¿Cómo se escribe…? Verbos : gustar encantar hacer comer I love to exercise. You like peas. We love fruits and vegetables. You don’t like to eat breakfast. You all love cookies and milk.

¿Cómo se escribe…? Verbos : gustar encantar hacer comer Me encanta hacer ejercicio. A ti te gustan los guisantes. A nosotros nos encantan las frutas y verduras. A ti no te gusta comer el desayuno. A Uds. les encantan galletas y leche.

¿Cómo se escribe…? Verbos : estar + de acuerdo ser I agree that bacon is bad for my health. She agrees that green beans are delicious. We don’t agree that lemonade is tasty. Max & Sam agree that cakes are good but they are not healthy.

¿Cómo se escribe…? Verbos : estar + de acuerdo ser Yo estoy de acuerdo que el tocino es malo para la salud. Ella está de acuerdo que las judías verdes son deliciosas. No estamos de acuerdo que la limonada es sabrosa. Max & Sam están de acuerdo los pasteles son buenos pero no son saludables.

¿Cómo se escribe…? with without because but instead of more than that 17. less 18. It’s necessary that… 19. too (much) 20. enough 21. occasionally 22. our ¿Cómo se escribe…? with without because but instead of more than that although 9. when 10. like 11. many 12. never 13. always 14. sometimes 15. three times a week

¿Cómo se escribe…? con sin porque pero en vez de más que/de que aunque 17. menos 18. es necessario (que) 19. demasiado/a/os/as 20. bastante 21. de vez en cuando 22. nuestro/a/os/as ¿Cómo se escribe…? con sin porque pero en vez de más que/de que aunque 9. cuando 10. como 11. mucho/a/os/as 12. nunca 13. siempre 14. a veces 15. tres veces cada semana

El Escrito independiente Write (at least) one paragraph for each survey question about what you found out. Here is an example structure: what you see in the data (using a variety of verbs, especially: comer, beber, hacer, ser, estar, preferir, querer, gustar, encantar, correr, jugar, dormir, etc.) what you think about what you see (using creer+que and estar + de acuerdo) what you think people could do/have to do/need to do (using creer + que, tener + que + infinitive, necesitar, poder, etc.) what your own personal response is to the question what advice you have to give yourself &/or others based on what you learned (using creer + que, deber, estar + de acuerdo, mantener, ser saludable, poder, compartir, etc.)

To get a good grade you must show me you know how to do the following in writing: conjugate regular (-ar, -er, -ir) verbs by using their correct endings conjugate irregular verbs by using their correct forms (ser, estar, preferir, jugar, querer, poder, etc.) “agree” your adjectives to the nouns they describe in gender (masculine & feminine) and quantity (singular & plural) use the phrases: creer + que + deber, estar + de + acuerdo, tener + que use two verbs back-to-back (first one is conjugated/ second one is infinitive) use gustar and encantar correctly write using sentence structures that are correct AND are varied – not all the same exact structure!

¡El Dato! *You need to finish asking your survey questions & collecting your data. *Then you need to make your graphs before next class.