I can _______________ the concept of “_________________” when describing someone or something. I can _________ at least ______________ in Spanish. la concordancia.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
I can _________ at least ______________ in Spanish. I can _____________________ and __________ descriptions of other people in Spanish. I can _______________.
Advertisements

Pronouns with Commands UNIT 5 LESSON 1. Pronouns with Formal Commands  English Grammar Connection: You often use pronouns with commands to direct the.
I can _________ at least ______________ in Spanish. I can _____________________ and __________ descriptions of other people in Spanish. I can _______________.
Objective: I can recognize and accurately use gender agreement. Do Now: Match the following Spanish and English words: 1. Pelirroja a. Good-looking 2.
Los adjetivos en español
I can __________________ to the 3 rd person questions “_______________” and “__________________” I can _________ the concept of __________________. ¿Cómo.
I can _______________ the concept of “_________________”. I can _________ at least ______________ in Spanish. la concordancia identify30 adjectives demonstrate.
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
I can __________ at least 5 Tener expressions and use them in a Spanish sentence. I can ________ at least 10 ______________________ in Spanish. I can ________.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Determine if the following are masculine or feminine. Remember the rules: MasculineFeminine o, ema, amaa, d, ción el, los, un, unosla, las, una, unas.
I can _______________ the concept of “_________________” when describing someone or something. I can _________ at least ______________ in Spanish. la concordancia.
Indefinite Words Página 283. Affirmative and Negative Words pg. 283 Indefinite words are used when referring to non-specific people, things or situations.
I CAN _______________ THE CONCEPT OF “_________________”. I CAN _________ AT LEAST ______________ IN SPANISH. la concordancia identify30 adjectives demonstrate.
EL VERBO SER. Las formas singulares 1. The verb to be in Spanish is ser yo soyI am tú eresYou are él esHe is ella esShe is usted esYou are 2. You use:
Capítulo 2 En mi colegio pg Los objetivos pg Identify people and classroom objects 0 Ask for and give names 0 Ask or tell where someone.
I can __________ and __________ the verb ________ in Spanish. I can _____________ together the two concepts of _________________ and __________________.
Examen de unidad 1 leccion 2
¡MI PROFESORA ES MUY SIMPÁTICA! Using el verbo SER with Adjectives.
Los Adjetivos.
HAGAN AHORA: Traduzca las siguientes frases
The adjective you use to describe the characteristics of someone must match the gender and number of what you are describing. El chico guapo. = The good-looking.
Apuntes de gramática: El verbo TENER TENER = To have Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros/as Ellos/Ellas/ Uds. tengotienestienetenemostienen.
Vámonos ¿Qué llevas? (What are you wearing?) Answer in a complete spanish sentence describing the item and color. List at least two articles of clothing!
Describing people Review the vocabulary by reading the following slides and looking at the pictures!
DAY 21 6/9 DE NOVIEMBRE. LA ENTRADA… REPASO DE LOS PRONOMBRES DE SUJETO I can recite and define all Spanish subject pronouns. Yo 1s 2s 3s 1p 2p 3p I Tú.
Tarea diaria 2.1 Repaso: Select the question word or words that best complete each sentence. Hint: One will be used twice! para qué adónde cuántos qué.
I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ______ the overall meaning of a sentence by listening to certain.
I can _________ at least ______________ in Spanish. I can _____________________ and __________ descriptions of other people in Spanish. I can _______________.
I can _________ at least ______________ in Spanish. I can _____________________ and __________ descriptions of other people in Spanish. I can _______________.
I CAN _______________ THE CONCEPT OF “_________________”. I CAN _________ AT LEAST ______________ IN SPANISH. la concordancia identify 30 adjectives demonstrate.
I can __________________ to the 3 rd person questions “_______________” and “__________________” I can _________ the concept of __________________. ¿Cómo.
Objetivo: repaso Estudiantes aprenderán y aplicarán el uso de adjectivos. Estudiantes escribiran descripciones de personas, cosas y animales.
El género y número de los adjetivos GRAMÁTICA 1B- p. 55.
Spanish NOUNS & ARTICLES
Descripciones Adjetivos.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
a la clase de ESPAÑOL ESPAÑOL 1, el 4 de octubre 2017 Toma asiento
Answer the following questions en español.
Direct Object Pronouns
Ser and Adjectives.
Cómo responder a las preguntas
Apuntes: Los Adjetivos
Yo puedo… I can introduce myself and others
¡Los Adjetivos!.
Calentamiento Answer in complete sentences 1. ¿Cómo te llamas?
Me llamo __________ Clase 702 La fecha es el 18 de octubre del 2016
Vamonos (Written)Answer the following two questions in two COMPLETE sentences in Spanish What color is your shirt? What is your favorite color (color.
Repaso para la… Prueba #2 27 de febrero de 2017.
El 15 de noviembre Las metas de aprender
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Pronouns, the verb SER, Adjectives
Capítulo 1 Mis amigos y yo.
A conocernos (“Getting to know each other”)
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Adjective Grammar WORD ORDER.
Demonstrative Adjectives Adverbs of place
Adjective Grammar Capítulo 1B.
El Examen Improv. 2 Práctica los números
COMPLETA LA HOJA DE TRABAJO
You will make a presentation about your family
Enfoque: ¿Cuál es la fecha?
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
LABEL THE ROOMS AND OBJECTS IN THE ROOMS IN SPANISH
Capítulo 3 Los Adjetivos
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Lección Preliminar Español II
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Transcripción de la presentación:

I can _______________ the concept of “_________________” when describing someone or something. I can _________ at least ______________ in Spanish. la concordancia identify35 adjectives demonstrate

La entrada… Práctica de la concordancia y la regla reversa. I can demonstrate the concept of “la concordancia” when describing someone or something.

Repaso de los adjetivos/SER/los números I can demonstrate the concept of “la concordancia” when describing someone or something. I can identify at least 35 adjectives in Spanish.

La entrada… Práctica de la concordancia y la regla reversa. I can demonstrate the concept of “la concordancia” when describing someone or something.

Los opuestos Design two people, animals, cartoon characters or objects that are opposite of each other. Include in your drawings the following: a.8 adjectives b.8 sentences describing your characters

con el verbo SER I can identify at least 35 adjectives in Spanish.

felices

jóvenes

trabajadora

The strong boy The strong girl The popular women The popular men El chico fuerte La chica fuerte Las mujeres populares Los hombres populares

Con sus compañeros, respondan a las preguntas… ¿Cómo son ellos? ¿Cómo son ellas? I can demonstrate the concept of “la concordancia” when describing someone or something. En frases completas, Escriban descripciones de cada persona en cada foto. Usen…  Dos descripciones positivas  Dos descripciones negativas usando ni/ni

¿Cómo son los dos perros? Un perro es muy grande y fuerte. No es ni flaco ni gordo. El otro perro es pequeño y débil. No es ni peludo ni lindo. Ejemplo

La Improvisación 3 a I can demonstrate the concept of “la concordancia” when describing someone or something. Cuatro scenarios of introducing “La Gente”: 1.A male 2.A female 3.2 males 4.2 females

Quiero presentarles a mi/s ? Usa la lista:”La Gente” You will make a poster of these 4 scenarios. Post a picture of the relative you will be presenting. You will be asked questions about your people and will respond to the following questions. Mis padresMi amigo Mis amigasMi mujer

3s masculine ¿Cúantos años tiene él ? ¿ De dónde es él? ¿ Cómo se llama él? ¿ Cómo es él? *3 adjetivos para describir* 3s feminine ¿Cúantos años tiene ella ? ¿ De dónde es ella? ¿ Cómo se llama ella? ¿ Cómo es ella? 3p masculine ¿Cúantos años tienen ellos? ¿ De dónde son ellos? ¿ Cómo se llaman ellos? ¿ Cómo son ellos? 3p feminine ¿Cúantos años tienen ellas? ¿ De dónde son ellas? ¿ Cómo se llaman ellas? ¿ Cómo son ellas?

LaLa  Duplicado 23 Estudien Uds.  La lista de preguntas y respuestas  El vocabulario de los adjetivos  El vocabulario de la gente  El vocabulario de los colores  Los pronombres de sujeto  Las conjugaciones del verbo SER

I can identify at least 35 adjectives in Spanish