I CAN _______________ THE CONCEPT OF “_________________”. I CAN _________ AT LEAST ______________ IN SPANISH. la concordancia identify 30 adjectives demonstrate.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La Hora... Telling Time in Spanish. ¿Que hora es? The verb ser is used to express the time of day. Use es when referring to "one o'clock" and use son.
Advertisements

Telling Time.
I can __________________ to the 3 rd person questions “_______________” and “__________________” I can _________ the concept of __________________. ¿Cómo.
I can ______________ how to ____________ an AR verb. I can ____________two contractions in Spanish. I can _______________ my class schedule in Spanish.
I can _______________ the concept of “_________________”. I can _________ at least ______________ in Spanish. la concordancia identify30 adjectives demonstrate.
Quasimodo: (son las doce)
I can _______ and ________ all Spanish subject pronouns from memory. I can ________ at least ____ terms from “la gente” and “la hora” vocabulary sheets.
I can _________ the 24 hour clock to normal time in Spanish. I can recite and ____________ spell the numbers I can _________ what a subject pronoun.
DESCRIBING MY EYES: los ojos
I can _______________ the concept of “_________________” when describing someone or something. I can _________ at least ______________ in Spanish. la concordancia.
I CAN _______________ THE CONCEPT OF “_________________”. I CAN _________ AT LEAST ______________ IN SPANISH. la concordancia identify30 adjectives demonstrate.
V ÁMONOS *YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time.
Spanish I Powerpoint Unit 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario Llegar: to arrive – LlegoLlegamos – Llegas – LlegaLlegan Temprano: early Tarde: late A tiempo:
Vámonos  Get your pasaporte out of your folder  Have your libro en su escritorio for book check!  Escriben la hora: 12:2511:401:10 Levanta su mano.
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
I can _________ at least ______________ in Spanish. I can _____________________ and __________ descriptions of other people in Spanish. I can _______________.
I can _________ at least ______________ in Spanish. I can _____________________ and __________ descriptions of other people in Spanish. I can _______________.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
La hora The questions... ¿Qu é hora es? What time is it? ¿ A qu é hora?At what time?
I can _______________ the concept of “_________________” when describing someone or something. I can _________ at least ______________ in Spanish. la concordancia.
TIENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify the four seasons and the weather that goes with them Vocab/Ideas Otoño Invierno Primavera Verano Hemisferio.
I can __________________ to the 3 rd person questions “_______________” and “__________________” I can _________ the concept of __________________. ¿Cómo.
Escriban en sus Apuntes In your apuntes write the appropriate subject pronoun in Spanish for the following: – Cristina – Manuel y yo – Mary, Erika y Emily.
El 21 de octubre…Día 17 Las metas de aprender
Question Formation Español Uno.
How do you respond to the following greetings in Spanish?
Subject Pronouns and Ser
Práctica de Los Adjetivos
Practiquen los adjetivos con
(How to tell time in Spanish)
Hagan Ahora Hoy es lunes el dieciocho de septiembre
To ask what time it is in Spanish we say ______________
Primera Actividad Escribe en español: 1. Mr. Harrison is a teacher for (para) Math. 2. Sra. Ruffner teaches Spanish. 3. I have a calculator.
Apuntes: Los Adjetivos
Español 1 14 y 17 de octubre de 2016.
Subject Pronouns and Ser
Telling Time: ¿Qué hora es?
Español 1B 14 de agosto de 2017.
¡Los Adjetivos!.
Telling time to the minute, using “y” and “menos”.
¿Qué hora es?.
El 15 de noviembre Las metas de aprender
Pronouns, the verb SER, Adjectives
La hora.
Adjective Grammar WORD ORDER.
¿Qué hora es?.
¿Qué hora es?.
Saquen papel y un lápiz, por favor.
Para Empezar P. 8 – el reloj p. 8.
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Telling time in Spanish
Telling Time in Spanish
¿Qué hora es?.
Hagan Ahora SWBAT:Apply subject adjective agreement in context.
Subject Pronouns and Ser
Escribe 5 frase con YO NO SOY
¿Qué hora es?.
Cómo decir la hora En Español.
Subject Pronouns and Ser
Vámonos Complete and write out the following sentences. Try to translate them for a +3 on your pasaporte! Yo ___________________ (necesitar) mucho para.
Telling time.
Agenda -Warm up: Tell me the times… -Note-taking: Adjectives (Cont
Dar la hora/telling the time
In both English and Spanish, the verb to be (ser) and numbers are used to tell time. © by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved.
¿Qué hora es?.
Que hora es? What time is it?.
Ch. 1 La hora Telling Time in Spanish
Español 1 Semana 10 Hoy es martes, el quince de octubre del 2019
Transcripción de la presentación:

I CAN _______________ THE CONCEPT OF “_________________”. I CAN _________ AT LEAST ______________ IN SPANISH. la concordancia identify 30 adjectives demonstrate

La entrada: 1.Do all of the entrada for Day 21 and the “Change the sentence according to the noun in parentheses. 2.Do all of the Entrada for Day Check your answers with your elbow partner.

La entrada… ¿Qué significa SER? soy es somos = To be I can demonstrate the concept of “la concordancia”.

Julio y José son castaños. Pancho y yo somos gordos. I can demonstrate the concept of “la concordancia”.

La entrada… ¿Qué hora es? Son las siete y diez de la noche. somos I can tell time in Spanish.Repaso de una meta vieja.

Yo soy... I can identify at least 30 adjectives in Spanish. Write in an adjective that best describes the person/s. Mi mejor amigo(a) es... Responde a las preguntas en frases completas. Escribe los adjetivos aquí.

La entrada… ¿Qué hora es? Son las siete y diez de la noche. Es tarde. somos I can tell time in Spanish. Son las cuatro menos cinco de la mañana. Es la una menos cuarto. Es temprano. Es mediodía. A la una en punto de la tarde. Por la noche. A las diez de la noche. La escuela empieza a las ocho menos cuarto. La escuela termina a las dos y cuarto.

Los Opuestos saquen una hoja de papel

Vamos a dibujar 2 personas con los opuestos. 1.Fold your paper in half. 2.You will draw two people. One per half of paper. 3.You will draw one person on the left, the person on the right will be the exact opposite. 4.When your drawing is completed write 5 sentences describing each person. Ie. El hombre es gordo La mujer es delgada. I can demonstrate La Concordancia.

Los apuntes… Ni / Ni ni / ni =neither / nor Follow this formula when using the phrase ni / ni: Subject (pronoun) + no + verb + _______ + adjective + ______ + adjective ni Ejemplo: 1. Ana no es ni baja ni alta. 2. Yo no soy ni gordo ni delgado. 3. El chico no tiene ni un perro ni un gato. ¿Qué significa en inglés?

Los apuntes…No ser Ni / Ni Para practicar 1.The book is neither old nor new. 2.The girls are neither blonde nor redhead. 3.The teacher (f) is neither nice nor mean. El libro no es ni viejo ni nuevo. Las chicas no son ni rubias ni pelirrojas. La maestra no es ni simpática ni antipática.

LaLa  Duplicado 22 Estudien Uds.  La lista de preguntas y respuestas  El vocabulario de los adjetivos  El vocabulario de la gente  El vocabulario de los colores  Los pronombres de sujeto  Las conjugaciones del verbo SER