Español 3 el imperfecto día tres. Hagan Ahora. Hoy es MARTES, el DIECINUEVE de NOVIEMBRE del año dos mil TRECE Write the sentence out, and then fill in.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hoy es viernes, el 8 de noviembre La pregunta: Read the conexiones box on p. 20 en el libro de texto. When it is winter in the Northern Hemisphere, what.
Advertisements

Los Juegos Olímpicos Español I. Etapa (step) 1 En sus grupos, crean un lugar de origen hispánico. Por ejemplo: España, Argentina, o Chile.
How to Conjugate Regular –AR Verbs in the Present Tense.
DÍA 5 BELL WORK P.10 Actividad 9- “Tus Amigos”. ACTIVIDADES P.11 Actividad 11- “Es de…” En parejas Entonces- verbalmente con la clase Write a script with.
Español 1 7 de abril La Campana Hoy es martes el 7 de abril de ¿Los viernes te gustaría estudiar las matemáticas con tu papá? 2. ¿Quieres.
Hoy es martes. La fecha es el 4 de febrero LA PREGUNTA: Translate We practice basketball in gym class. Carlos and Carlota skateboard. Manuel and I sing.
--AR verb conjugations in the Present tense.   Remember!  While watching the tutorial, take notes in your Spanish notebook.  You can pause, stop and.
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
Hoy es el 15 de mayo. Es jueves. La pregunta: Contesta con una oración completa: ¿Qué reciclaste ayer? ¿Cómo ayudaste a los demás la semana pasada? La.
Hoy es el tres de marzo de dos mil quince El clima de hoy: Propósito: You will be able to speak about sports you like to play by using the verb Jugar.
Calentamiento Turn the homework into the teal basket Write the verb from our list that corresponds with the pictures below.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
Hoy es miércoles el veinte de noviembre AHORA With which subject pronoun would you replace each of the following? 1.Talking to one of your friends 2.Talking.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Warm-up #7 Unscramble these sentences 1. buenos/señor/días 2. bien/gracias/estoy 3. señora/noches/buenas 4. Clarisa/se/llama/ella 5. tardes/buenas/señorita.
Español Students will be able to: Identify various numbers in Spanish by working cooperatively at their tables.
Me llamo _______ Clase 602 La fecha es el 17 de noviembre del 2014 Propósito # 26: ¿Quién eres? Actividad Inicial: Write a short paragraph about YOURSELF.
Put your body projects/papers on the table in the back.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
FerreiroB 4 de diciembre 2015 El sábado para la cena yo como pollo con pastas en mi casa con mi familia y bebo jugo de manzana. #pollo #jugo #cena #pasta.
Escriban en sus Apuntes In your apuntes write down three sentences in the ‘yo’ form for the following verbs in the preterite tense: – almorzar – buscar.
VÁMONOS Llena los espacios y traduce las fraces. Fill in the blanks and translate the phrases 1.Yo ___________ (estar) bailando. 2.Ella __________ (estar)
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
Objetivo y Agenda Hoy es lunes 9 de noviembre de 2015 Objetivo: I will be able to read a short story and talk about it using past tenses. Agenda: Porcentajes.
CAP. 3.1 Test Review Practice. TEST FORMAT 22 Questions  Matching  True & False (reading comprehension)  Short answer (written sentences)  Fill in.
Click to add text Click to add text Español II Hoy es martes El vientiseis de abril De dos mil once.
Lección 1 Subject pronouns and the verb SER
Hoy es el lunes 30 de enero de 2017
afeitarse bañarse dormirse secarse meterse (to get in)
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
suéter de lana / él (that one over there): __________
Interrogatives in Spanish. Preguntas en español.
*Get textbooks for everyone in your group!*
Hoy es vienes el 18 de noviembre
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre.
Answer the questions (See pag 96) Cuál = Which
AGENDA Diario / Recordatorio: Prueba-Dictado #2; próximo lunes
Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan
El presente en -AR Today you will learn:
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
¿Qué haces antes de viajar? Cuando Uds. viajan todos necesitan….
Preparacion Hoy es martes el Primero de diciembre
We are able to identify and describe people and things
Vamonos (Written)Answer the following two questions in two COMPLETE sentences in Spanish What color is your shirt? What is your favorite color (color.
Los VERBOS –AR.
The verb IR.
SWBAT conjugate –er/-ir verbs correctly
El Verbo “GUSTAR” En español gustar significa “to be pleasing”
Vamonos Translate the following sentences: Ella canta en el coro.
-AR Verbs ¿Hablas tú español? ¡Yo hablo español!
Vamonos Write the correct conjugation for the following phrases.
Uno. Uno Dos Tres Cuatro Cinco Put them in the correct order Cuatro Cinco Dos Uno Tres.
Vamonos Translate the following into Spanish. I WONT STAMP IF YOU HAVE AN AGREEMENT ERROR: The pants are brown The shirt is red The socks are white.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Meta: I can understand information about school activities and rules
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
La Fecha: Hoy es martes, 2 de septiembre Tema: Gustar Obj: SWBAT use the verbs gustar and the infinitive verb to talk about what they and others like.
LABEL THE ROOMS AND OBJECTS IN THE ROOMS IN SPANISH
LA TAREA VEAN (watch) el video en youtube
Tapas ¿ Llamo a Juan? Sí llámalo.
Antes de empezar To talk about actions that were completed in the past, you use the preterite tense. To form the preterite tense for –AR verbs, add the.
¿Cómo Es? (and ser) Spanish 1.
Vámonos In SPANISH, write three complete sentences about something you will be/do in the future. USE THE FUTURE TENSE!
Spanish I Chapter 1 Gramática 1-2 Page 24
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Español 1 Semana 10 Hoy es martes, el quince de octubre del 2019
Transcripción de la presentación:

español 3 el imperfecto día tres

Hagan Ahora. Hoy es MARTES, el DIECINUEVE de NOVIEMBRE del año dos mil TRECE Write the sentence out, and then fill in the blanks with the correct form of the indicated verb in the Imperfect tense. Cuando yo _____ (ser) niño, _____________ (jugar) fútbol cada día.  La música de los Temptations me __________ (fascinar).  Mi hermano y yo _____________ (cantar) en el coro.  Mónica y Luisa ___________ (querer) viajar a Rusia.

You will be able to identify and create conjugated verbs in the imperfect (present, and preterite) tense(s) by listening to a children’s story in Spanish.

1.Hagan Ahora 2.Questions about the Twiccionario HW 3.Entreguen la tarea 4.Tic-Tac-Toe (en el imperfecto) 5.Vocabulario del Cuento: Eres mi mamá 6.Escuchemos al cuento 7.Explica la tarea

Tic – Tac – Toe in the IMPERFECT 1.You will be conjugating verb. You and your partner will alternate filling in the correct form of the verb in the IMPERFECT TENSE to match the subject pronoun. Use a different color pen and/or pencil from your partner. 2.The first one to get tic-tac-toe wins!

¿Qué significa…? Definimos las palabras a la izquierda.

Listen to the story and identify how you heard the verb in the third column. ¿Eres tú mi máma? XwIaRrEArGw

to see vioveíave

Tarea: Resumen del Cuento en el Pasado. Todo en español usando frases completas. Usa el mapa del cuento como una guía.