Viernes, el 24 de abril(24 /04)de2015 Español II Metas (Targets) Today I am: watching a video about errands. So that: I can associate errands with places.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
Advertisements

La Guía de estudio para Cap. 6 I.Parte de Escuchar (Pgs en el paquete) II.Parte de Leer (pg. 13) III.Vocabulario Escribe el antonimo en español:
Español 8 lunes el 5 de diciembre Real Quiz: section 3.1 Define 3.2 vocabulario (pg. 111, 94-97) Tarea/HW: -Study vocab 3.2 sheet (learn 10 words per day!)
Español 8 lunes el 30 de enero Gramática 1: Tener & Tener Idioms Notes On own read pg. 128 The Verb Venir & a + Time Tarea/HW: -Memorize Tener forms and.
Hoy es el 6 de junio. Es viernes. La pregunta: Lee el fondo cultural en la p.196: When and where did the Paralympic Games start? Who competes? La tarea.
Hoy es el dos de octubre, es miércoles. La pregunta: ¿Quiénes son los miembros de esta familia? La tarea: Start studying vocabulary for activities at parties.
{ El presente progresivo The present progressive.
Spanish IB Explaining what happens to whom!. Metas de hoy…  Meta Grande: Hablan de hábitos sanos.  Talk about what is happening to whom.
Capítulo 3 Día 1. ¡Vámonos! What does your post it say? When you know what it says, place it next to the picture/phrase that matches it.
Preparación: Hoy es jueves, 2 de octubre ¿Qué día es hoy? What day is today? ¿Qué día fue ayer? What day was yesteday? ¿Qué día es mañana? What day is.
Español 1 lunes el 27 de octubre Collect last week’s warm up Staple yo soy/no soy worksheet to it Daily Warm-Up (pick up new sheet) Ser worksheet with.
Los días de la semana Days of the week Notes #13.
Preparación: Hoy es jueves 25 de Septiembre de 2014 Write in Spanish: What is your name? ¿Cómo te llamas? My name is ……….. Me llamo………. Informal Greeting.
Español 2 1 de octubre de La Campana Lea tu papel de objetivos. Read your objective paper. Escribe 2 metas para esta unidad. Write 2 goals for this.
The Present Progressive Tense Pasodoble Present Progressive We use the present tense to talk about an action that always or often takes place or that.
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
¿Qué hora es? Telling Time en Español Telling Time in Spanish: ¿Qué hora es?= What time is it? I.When it is exacly on the hour, like 9:00, 4:00, 3:00.
Ir a + inifinitve: saying what one is going to do Espanol 1.
De compras en la ciudad Hay - para – grita #2. Hazlo Ahora (Do it Now ) Pre-Assessment of Today’s Lesson Conocimiento previo que los estudiantes deben.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
PRESENT PROGRESSIVE Used when you want to say that an action is happening now.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 Write in Spanish: Today we are having our oral.
Spanish II Week 13. Para Empezar El nueve de noviembre En tres frases, responde a esta pregunta: ¿Que es tu rutina diaria?
Spanish II Week 16. Para Empezar 7 de diciembre With the foods shown below, place them into the categories “comida chatarra” or “comida sana” in Spanish.
Page 308 Realidades 1 Present Progressive We use the present tense to talk about an action that always or often takes place or that is happening now.
The Present Progressive Tense Page 308 Realidades 1.
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 7 de octubre de 2015 Today is Wednesday, October 7, 2015 Write in English: inteligente_________________artistica______________.
Hoy es martes el diecisiete de noviembre SWBAT:Identify and recall vocabulary for school subjects and indicate what times classes begin and end HAGAN AHORA:
Preparación: Hoy es lunes 29 de Septiembre de 2014 ¿Qué día es hoy? Hoy es lunes What day is today? ¿Qué día fue ayer? Ayer fue domingo What day was yesteday?
El otoño Ya comienza a hacer frio 19 y 20 de octubre.
Objetivo : Talk about places I go to around town and what I do there. Agenda: 1.Hacer Ahora: Traduciones 2.Examen de Escribir 3.Vocabulario Nuevo: Lugares.
Vámonos Write out a complete sentence with an emotion you would feel when these things happen. Ejemplo: Cuando tengo mucho tarea….. estoy triste. 1. Cuando.
Feliz Año Nuevo Hoy es lunes el 4 de enero. Today is Monday, January 4 DO NOW: Look at the picture of Fondo cultural pg 122. Read about it. Write name.
Preparación/ Review Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Today is Tuesday, February 24, 2015 Write the following months in Spanish: (pay attention to.
Objetivo: Ask and tell what the time is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.Hacer Ahora: El Tiempo 2.En el colegio 3.Pizarras Blancas.
Preparación Hoy es jueves, el 18 de febrero de 2016 Today is Thursday, February 18, 2016 DUE NOW: Place homework on entrance table. On your notebook write.
The Present Progressive Tense Present Progressive We use the present progressive tense when we want to emphasize that something is happening right now.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
 Try to figure out what the following questions are asking: 1.¿Qué día es la fiesta? 2.¿Qué día es el catecismo? 3.¿Qué días son los partidos (games)
Hoy es lunes el seis de abril… HW: #643 – 648 X5 due Friday TEST FRIDAY: Lesson 90 – 96, verb phrases & questions Calientito- Find a friend and see if.
Do now: Lee la historia:
Español 2 8 y 9 de octubre de 2013.
Check that your essay has your name and period
The Present Progressive Tense
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
Practiquen los adjetivos con
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Answer the questions (See pag 96) Cuál = Which
¡Ojo! – Challenge yourself: Solo habla en español
Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
DUE NOW: Place homework on entrance table. Write the season in Spanish
Preparación Hoy es martes , 20 de septiembre de 2016 Today is Tuesday, September 20 , 2016 DUE NOW: Write in Spanish the 12 months or the year with and.
Write in Spanish (See pag 96)
Write in English: inteligente_________________ artistica______________
Preparación/ Review Hoy es jueves el 6 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 6, 2016 Draw a Venn diagram. Open pg 55, on Ex 7 there is a word.
Telling Time (¿Qué hora es?).
The Present Progressive Tense
DUE NOW: Please write in Spanish
DUE NOW: Place homework on entrance table.
Due Now: Describe your classes, write in Spanish the following :
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Hola Unidad 3.
Saying What is Happening: Present Progressive
Metas: 1) I can tell someone what to do and follow commands
How to ask and answer … In Spanish
Transcripción de la presentación:

viernes, el 24 de abril(24 /04)de2015 Español II Metas (Targets) Today I am: watching a video about errands. So that: I can associate errands with places. I’ll know I’ve got it when: summarize the video and connect places with errands. Focus: new vocabulary and listening comprehension Noticias (News) Hoy es el día azul Chapter 2b test next Weds. Tarea(Homework) Find the hours for three businesses in Grand Blanc. Horario (Schedule) I. Asistencia II. El diario :Responde en español: ¿ Fuiste al trabajo con tu padre/madre ayer o quedaste en casa? ¿ Dónde comiste el almuerzo ayer? III. Return las tarjeta postales IV. Listening Act. 2 p. 131 V. La videohistoria p VI. Vcabulario en Uso p. 134

viernes, el 24 de abril (24/04) Español B Metas (Targets) Today I am: reviewing “ing” words. So that: I can talk or write about what is happening now. I’ll know I’ve got it when: I can write captions for a drawing, illustrating what is happening. Noticias (News) Hoy es el día de azul Quiz Weds./Thurs. over present progressive Illustrations due Monday Horario (Schedule) I.Asistencia II. La frase nueva: Yo estoy mirando la profesora porque ella está escribiendo nuestra tarea en la pizarra. III. You tube review of present progressive. IV. Un juego de los verbos V. Illustration assignment Tarea(Homework)