Pre AP III Martes Abril 5, 2016 Proyecto de arte hecho por los estudiantes Object created by student 30 Voc. En Español + Inglés 4 oraciones en Pretérito.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
AP SPN IV 5/20 Comenzamos el projecto el 29 de abril.
Advertisements

Español 8 lunes el 5 de diciembre Real Quiz: section 3.1 Define 3.2 vocabulario (pg. 111, 94-97) Tarea/HW: -Study vocab 3.2 sheet (learn 10 words per day!)
Capítulo 6 - Semana Uno lunes 6: – Libre – martes 7: miércoles 8: – Copy 187 & pre-read 186 – Categories 187 jueves 9: – Speaking & MSL viernes 10: – stem-changing.
Hoy es lunes, el 8 de diciembre. Esponja: ¿De quienes son las cosas? 1. perro, Adalicia 2. camisetas, los estudiantes 3. zapatos, la señora Márquez 4.
Preparación: Hoy es jueves, 2 de octubre ¿Qué día es hoy? What day is today? ¿Qué día fue ayer? What day was yesteday? ¿Qué día es mañana? What day is.
Actividad de Escritura
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Objetivo y Agenda Hoy es lunes 9 de noviembre de 2015 Objetivo: I will be able to read a short story and talk about it using past tenses. Agenda: Porcentajes.
Arte en Latinoamérica Pre AP II Abril 5, 2016 Final written work: Proyecto de arte hecho por los estudiantes Object created by student 30 Voc. En Español.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
SPN III Arte Ch. 2 Sept. 24 to Oct. 5 End of first six weeks= grade check for UIL eligibility Read cultural sections in the chapter Answer questions from.
Final project due April 5th How to: Tell how you will construct something: Ex. Creating Piñatitas: –Papel –Tijeras –Poder del cerebro –Alegría 1.Encontraremos.
SPN III Enero Lunes Conjugate Reflexive and Reciprocal verbs in the present tense Reflexive p. 155 Reciprocal p. 157 Write all reflexive and reciprocal.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Actividad de Escritura Poema en Diamante. Task: Write a poem in the shape of a diamond. The poem is going to describe you.
Calentamiento Hoy es el jueves, el 11 de febrero What are the future tense endings for – ar, -er, & -ir? How do you conjugate verbs in the future tense?
Sept. 26 – Sept. 30 Monday Take Six weeks test Write voc. with information on voc. Pag. for Ch illustrations 10 phrases or/and words.
SPN II April 27-May6 Cinco de Mayo Edificio barroco Huipil.
Futuro Objetivo: Estudiantes van a saber como hablar en el aspecto del verbo del futuro en Español. Standard Addressed: 1.1 In the target language, engage.
SPN III + Pre AP Viaje internacional Due Jueves Abril 14, 2016.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Mi dormitorio Objective: To be able to understand descriptions about bedrooms.
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
Spanish 1a ---CALANTAMIENTO---
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Examen 4A El mapa gráfico.
Vámonos Write out the sentence frames for these questions (aka write out how you would reply to these questions) in Spanish: ¿Qué hace Ricardo? ¿Qué quiere.
Vámonos Take out a sheet of paper for your Review activities today. Put your name on that sheet of paper and on the scrap paper in front of you.
Spanish 1&2 Week 36.
Week 28 February 27th- March 3rd
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Composición # 2.
Para Empezar veintiseis de septiembre
1.12 Repaso 2 de septiembre.
¿Dónde están los tres objetos? Escribe una oración para cada objeto:
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
La Tarea para martes, el 8 de octubre de 2013: (Homework for Tuesday...) Since we had no time for the mini-quiz on all the uses of TENER, today, use the.
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Thematic Unit: La familia y su ritmo de vida. Targeted Language Level: Spanish Novice-High Essential Question: How does having different kinds of families.
Preparacion Hoy es martes el Primero de diciembre
Hoy es lunes el 22 de febrero Today is Mondaday, February 22
Cuerpo sano, vida sana Las preguntas.
Preparación/ Review Hoy es martes el 20 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español : ____________
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
Write in Spanish (See pag 96)
Metas: Puedo hacer comparaciones usando la forma correcta de "tan"
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
DUE NOW: How is Columbus Day Celebrated in the United States?
Vámonos Translate the following sentences. Write them in English & Spanish. NO PHONES TODAY OR I WILL ADD DUOLINGO POINTS. Los hombres son inteligentes.
You will make a presentation about your family
Antes de empezar: en español escribe 1 cosa (thing) que te gusta escribe 1 cosa que no te gusta 2 separate & complete sentences Saquen la tarea.
Vámonos Label your passports → 5, 6, 7, 9, 12 de diciembre
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Día número 29—español 1 Make corrections on the Table of Contents
HOY! Today we are going to focus on review for your listening and speaking sections. At the end of class if you have time leftover, you are free to work.
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
Campana # 6 Fill in the blanks using the following. Pronto, gusto, Igualmente, llama, tú A- Como se _______ usted? B- Me llamo Diego, y __? A- Me llamo.
Antes de empezar una respuesta completa (no escribimos la pregunta)
Vámonos We should be on Day 2 of our new passports. Label today (14 de noviembre). Write out the following point breakdown for the test: Listening: 20.
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Transcripción de la presentación:

Pre AP III Martes Abril 5, 2016 Proyecto de arte hecho por los estudiantes Object created by student 30 Voc. En Español + Inglés 4 oraciones en Pretérito 4 oraciones en Participio pasado 4 oraciones en el Futuro 4 oraciones en el Presente

SPN III + Pre AP Viaje internacional

Oral Presentation Rubric: De Viaje Rubric Your evidence of planning. You provide no written draft or page layout. Your draft was written and layout created, but not corrected. You show evidence of corrected draft and layout. Your use of illustrations. You include unlabeled photos or visuals. Your photos or visuals were included, but the layout was unorganized. Your presentation or poster was easy to read, complete, and accurate. Your presentations You include little of the required information. You include most of the required information. You include all of the required information. Show ENG info to teacher for a grade.

Rubric Neatness and attractiveness No pictures, visible errors and corrections and smudges. Photos but contains visible errors and smudges. Photos, no errors and is attractive. Use of vocabulary and Spanish grammar Little variation of vocabulary with frequent incorrect usage. Limited use of vocabulary but with some usage errors. Extended use of a variety of voc. with very few errors Amount of information provided Use of simple sentences with basic information. Some special features and information provided. Description of many special features is provided. Rubric: Written project about Spanish Speaking Country: De Viaje

De Viaje Work on a Brochure about your International Trip Find information on a Country at home and print it to have it available in class 3/22 Sign up for country + Voc. H.O.

day itinerary 2.Trip Budget $ –Air transportation –Ground transportation –Meals 3.Languages 4.US Gov. Warnings! 5.Eco-Tourism 6.Government –Laws –President –History –Independence –Flags and Symbols –Economy 7.Culture 8.??? 9.… 10.…. 1.Intinerario de 7-10 días 2.Presupuesto $ Transportación aérea Transportación terrestre comidas 3.Lenguages 4.Advertencias de los E.E.U.U. 5. Eco-Turismo 6.Gobierno Leyes Presidente História Independencia Banderas y símbolos Economía 7.Cultura 8.?? 9.… 10. ….

3/28-3/29 Trabajen con compañeros 2, ó 3 estudiantes De viaje Diálogo de: $ Emergencia $ De compras > 30 oraciones en español

3/30 Present Dialogues to class Oral test grade: Start/Continue/Finish presenting emergency dialogues to class.

Jueves 3/31 Handout with Sub Students are to fill out information asked on hand out. Turn in work at the end of class for a written grade Students are to Read for understanding and choose correct words to fill out information on the handout about: Gramática: Interrogative sentences Vocabulario: Interrogative words Turn in work at the end of class today.

Viernes 4/1 Estudiar el Tiempo Condicional de Verbos Regulares: Keep entire verb and add conditional endings Conditional endings: - ía, -ías, -ía, -íamos, -íais, -ían Visitaríamos todo el mundo en las próximas dos semanas. Los estudiantes hablarían en español todo el tiempo. Al final los estudiantes y los invitados comerían comidas típicas mientras aprenden de otros paises en el mundo.

Verbos Irregulares en el Condicional HaberHabr-ía, -ías, -ía, -íamos, -íais, -ían PoderPodr- QuererQuerr- SaberSabr- PonerPondr- SalirSaldr- TenerTendr- VenirVendr- DecirDir- HacerHar-

Write 10 SPN III/Pre AP/SP sentences in the conditional tense. Write the sentences about what you would do on your information about your international trip. Review conditional endings for reg. and irr. Verbs. (CH 8) Ex. * Yo habría visitado las gruyas con mis amigos. Iríamos en un barco que nos llevaría a las Cataratas de Iguazú en Argentina. 1 … 2… 3… 4…… 7… Read 3 sentences to the class: >reading for understanding.

Lunes 4/4 Students’ Art Project Due Abril 5 Martes Make a vocabulary list with two key words from other students information. Write two sentences with any/several of the new words. Have another student read your sentences to correct for accuracy and comprehension.

Pre AP III Martes Abril 5, 2016 Proyecto de arte hecho por los estudiantes Object created by student 30 Voc. En Español + Inglés 4 oraciones en Pretérito 4 oraciones en Participio pasado 4 oraciones en el Futuro 4 oraciones en el Presente

Art Oral Presentations Students continue/finish oral presentations about their art.

20 Total Continue writing about your information and the country of your choice. –(10 sentences from before in conditional). –10 complete AP/Pre AP/SPNIII Spanish sentences today (your choice). –Label all pictures or drawings in Spanish. Me gustaría vivir en un hermoso lugar con plantas y flores.

Finalize sentences in Spanish Illustrate and label your presentation Organize your final draft –20 Sentences in Spanish –Labeled pictures in Spanish –Make your own copy of sentences to keep –Write a test > 20 questions + key about your trip to Latin America. –Collective vocabulary: two words per student

4/14 Written/ Oral test Turn in brochure with written information in Spanish to teacher Keep your own copy for your presentation Start oral presentations (oral test) Work for Today:

4/14 Examen Start oral presentations

Oral Test: Oral Presentations Oral presentations of trip Students will read several sentences in Spanish to the class. Students will listen to learn about traveling internationally.

Visit to Countries Continue to read sentences for the class Divide into small groups, highlight the information again in Spanish in small groups, and fill in the tests prepared about each country. Review information in the small group after test to make sure information was learned.

Cultural Day Food Day! Enjoy food and/or games presented from the different countries Reno con vegetales