ASIVESCA-ONG Asociación de Investigación y Fomento del Desarrollo Cabañas -ONG Cabañas Research and Development Promotion Association-NGO Boletín 3 – Marzo.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
I. Diálogo dirigido en parejas II. Conversación espontánea en parejas
Advertisements

Authorization Form for the 11 th Annual Latino Youth Conference Student Information: Student Name: __________________________________________________________________________.
Interviews to specialists by Martín Alzugaray, Natalie Bassano and Ignacio Santomil.
Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
Kindergarten Newsletter Mrs. Novakowski’s Class Week of Sep. 30- Oct. 4 Next Week Monday Return Friday Folders Tuesday Read stories about fire safety Wednesday.
Los números ordinales (first, second, third…). Los números ordinales  1—primero*  2—segundo  3—tercero*  4—cuarto  5—quinto  6—sexto  7—séptimo.
Diálogos dirigidos con autoevaluación
Science Meeting Junta de la Ciencia March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose.
Reunión de Padres con hijos en el programa de ESL - Meeting with parents in the ESL program 2nd semester Wandy Andino Maestra de ESL (Inglés como Segundo.
Los verbos regulares – ar What is an infinitive? An infinitive in both Spanish and English is the base form of the verb. In English, the infinitive.
QUANTIFIERS We use quantifiers:
Fountas and Pinnell Reading Assessment/ Evaluación de lectura.
Sequencing activities From drilling to meaningful communication.
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Home Los Usos de Por Por Kevin Fontana. Home Usos de Por Paso del Tiempo Ruta Substitución Intercambio Opción Agente Localización General Causa Motivo.
NEWS FROM: ALSEELIGER ELEMENTARY SCHOOL CARSON CITY, NV Newsletter 1/01/15 Volume 1, Issue 5 Boletín de ESL ESL Newsletter 1/7 ~ DARE comienza para el.
NEWS FROM: ALSEELIGER ELEMENTARY SCHOOL CARSON CITY, NV Newsletter 02/01/15 Volume 1, Issue 6 Boletín de ESL ESL Newsletter 2/2 ~ NO HAY ESCUELA/NO SCHOOL.
Hoy es el 14 de mayo. Es miércoles. La pregunta: Escriban una lista de “la gente” que menciona en la lista del vocabulario del capítulo 8B. La tarea Libro.
Los complementos directos Direct Object Pronouns.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Misión 1: Investigamos a nuestro alrededor Queremos invitar a todo el mundo a participar en el huerto del cole y hemos hecho una foto desde el aire.
TOMANDO PASOS MÁS ALLÁ DE SOLO LECTURA Y A LA FORMACIÓN DEL DISCIPULADO CREATIVA Creative Teaching Methods Métodos Creativos de Enseñanza iTeenChallenge.
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
This activity will help you to master the key verbs of this chapter (4B). There is no way you can understand this chapter if you don’t know all these verbs.
Capítulo uno Gramática 1.2 Subject pronouns (Los pronombres)
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
Teacher’s Name: Leonardo Nuñez Holguin Code: Course: Fourth Grade Students’ age: 7 to 8 years old Topic: the weather Level: basic.
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Unidad 11. When my aunt and uncle arrive, they will bring presents. Cuando lleguen mis tíos, traerán regalos. In case there is an emergency, leave the.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
¡MerCon 2014! La convención de los mejores mercados.
ALC 155 miércoles el 25 de mayo. Bienvenida Sientense SS – lado a lado Uno lee las preguntas en voz alta la otra persona contesta.
Developing communication skills what you don’t know will help you.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
Regular –AR verbs.  In Spanish there are three types of regular verbs, those that end in –AR, -ER and –IR  This ending sets up a pattern for how the.
The Future Tense -original PowerPoint created by Mrs. Shirley of North Intermediate High School in Broken Arrow, OK.
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
Español II Segundo tema.  You will be able to tell about what you do everyday in your daily routine.  You will be able to identify items you use to.
HOW LONG AGO: HACER WITH EXPRESSIONS OF TIME. Para el fin de esta leccíon, se puede:  Comprender los usos de “hacer” con expresiónes de tiempo.  Comprender.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Bienvenidos a la clase de español Thank you to those that are coming in and retaking tests and quizzes, turning in late work to improve your grade. Mexico.
2015–2016 Español La Escuela Intermedia de Delmar Señor Allen
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Kindergarten Newsletter Mrs. Gianfrancesco’s Class Week of Sep. 30- Oct. 4 Next Week Monday Return Friday Folders Tuesday Read stories about fire safety.
El Calendario. What are the days of the week and months in Spanish?
Year of Productive Diversification and Strengthening Education Topic: Greenpeace Student: Clara Flores Nilupú Teacher: Juana Castillo Agurto. Year: fourth.
English Learner Advisory Committee Reunion del Grupo de Asesoria Para Estudiantes Que Estan Aprendiendo Ingles ELAC.
Double Object Pronouns What happens when we have both direct and indirect object pronouns in the same sentence? What goes where? Information for this lesson.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Welcome to Back To School Night Mrs. Sanchez Room 107.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/2/15 AIM: How do we construct a brilliant BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Which Amendment will you choose for your project?
Español 3Español 3 2 de noviembre de de noviembre de 2015.
NEWS FROM: ALSEELIGER ELEMENTARY SCHOOL CARSON CITY, NV Newsletter 02/01/16 Volume 2, Issue 6 Boletín de ESL ESL Newsletter 2/1 ~ NO HAY ESCUELA/NO SCHOOL.
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Welcome to ESL class Bienvenidos a la clase de Ingles.
Describing people and places 8th grade Spanish Level 1b.
Business Schools in Latin America teaching Sustainable Development and Corporate Social Responsability CSR Preliminary Survey Presented during the Cladea.
Hoy es viernes el 18 de marzo Today is Friday, March 18  Open the homework pg 218 and Write in English.  Concierto=  Demasiado=un poco=   que pena=tengo.
Classroom Website:
Preparación para el Examen 4A
Transcripción de la presentación:

ASIVESCA-ONG Asociación de Investigación y Fomento del Desarrollo Cabañas -ONG Cabañas Research and Development Promotion Association-NGO Boletín 3 – Marzo 2010 Newsletter 3 – March 2010 Comisión del Medio Ambiente - Environment !Hemos aprendido que es importante trabajar por nuestro medio ambiente! Se ha recibido capacitación (apoyo de Fundación Defensores de la Naturaleza) y hemos impartido enseñanza en algunas aldeas de Cabañas, a cerca del adecuado manejo del recurso natural. Las y los aldeanos nos aceptan y desean que volvamos. Nuestro Coordinador de la Comisión del Medio Ambiente, Agrónomo Guillermo Archila y su asistente, estudiante en Ingeniería Ambiental Yénifer Hernández, prepararán más actividades para continuar We have learned it is important to work for our environment! Our Team has recieved training ( from Fundación Defensores de la Naturaleza) and we have taught in four of Cabañas´s villages the adecuate manegement of our natural resources. Villagers have accepted us and wish us back. Our Environment Coordinator, Agronomist Guillermo Archila and his assitant Environmental Engineer student, Yénifer Hernández will prepare more activities to continue our work. Centro de Acopio de Reciclados Cabañas – Recycle Gathering Center Se ha trabajado el diseño del proyecto de nuestra asociada Master Mirna Carranza y se pretende iniciar labores a finales de este año. Pronto habrá en Cabañas un lugar donde se reuna material de desecho para reciclar. Así mismo se concienciará a la población sobre la necesidad urgente de dar a los recursos un mejor manejo. We have been working on the project desing of our associate Education Master Mirna Carranza and the Center will open December this year. Soon there will be a place in town where to bring waste material to recycle. Also there will be awareness teaching about the urgent need to use resources more wisely. ASIVESCA forma parte de La Alanza para el Desarrollo Sostenible del Valle del Motagua- Desde el mes de mayo 2009 ASIVESCA ha asistido a reuniones para la conformación legal de esta alianza. De esta manera se estará defendiendo la conservación y desarrollo del Monte Seco y Bosque Espinoso de Guatemala.

Comisión de Educación- Education Biblioteca ASIVESCA-ONG- Library Nuestra amiga Meg Kalacznik viajó a Cabañas en el mes de febrero. Apoyó el Proyecto Biblioteca impartiendo cursos de Inglés, hora de Cuenta Cuentos y Tricot. Our friend Meg Kalacznik traveled to Cabañas in February. She supported the Library Project teaching English, Story Time and Knitting. Becas Scholarships En el segundo año de trabajar becas tenemos tres estudiantes En se observa como el desarrollo avanza. estudiantes son personas brillantes que inteligentemente aprovechan el apoyo integrándose a actividades de la comunidad de una mejor manera. In the second year of working scholarships we have three students involved. In them you can tell development advances. They are brilliant people that take advantage of the support going into community activities in a better way. Proyecto Colegio Ambiental Environmental School Project 2011 Se prepara el Proyecto para un Colegio Ambiental para laborar en el Inicialmente se recibirán estudiante de primaria. The Education Commission is preparing an Environmental School Project to start in In the beginning it will be recieving 1st through 6th grade students.

Hay bastante trabajo que realizar en las distintas Comisiones de trabajo de ASIVESCA. Por favor participe, necesitamos su apoyo. Únase a nuestra labor por el desarrollo. Done horas de su tiempo y comparta conocimiento, según su campo, como en nuestra Biblioteca. Bríndenos material de oficina o equipo para investigación, nuevo o usado. Deposite dinero en cuotas mensuales o única anual, la cantidad que usted desee será de gran beneficio. En Guatemal: Banco Industrial, cuenta monetaria # Fuera de Guatemala: Western Union a nombre de Ana del Rosario Ruiz, enviarme número de depósito. Contáctenos y conviértase en de ASIVESCA-ONG. There´s lots to do in the different work groups. Please help, we need your support. Be with us in our job for development. Donate hours of your time and share knowledge according to your field being a teacher in our Library. Give us office or research equipment, new or used. Wire us money monthly or yearly, whatever amount will be of great benefit. In Guatemala: Banco Industrial, account # Outside Guatemala: Western Union to Ana del Rosario Ruiz, and me the deposit number. Contact us and become an associate in ASIVESCA-NGO. Atentamente- Sincerely, Ana del Rosario Ruiz de Archila Presidenta y Representate Legal ASIVESCA-ONG