Srta.Ohl, Español AP: Literatura y Cultura Voice Mail: 407-320-9761 NB Certified Teacher Area: World Languages Other than.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Bienvenidos a la clase de “Literatura y Cultura española e hispanoamericana, nivel avanzado/pre-universitario” (AP) Breves detalles sobre la clase y el.
Advertisements

Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
Back to School Night Salón de clase A ¡Bienvenidos a la clase de español con la Señora Sanders! Español MYP 3 Hora 6 Español MYP 2 Hora 1.
Breves detalles sobre la clase y el examen de AP de mayo
Un restaurante hispano SPN 2 Honors. Nuestro Restaurante PROJECT OUTCOME In groups of 2 or 3, students will produce an authentic fictional restaurant.
Capítulo uno Spanish Language  1. Escribir  2. Leer  3. Interpretar  4. Escuchar  5. y hablar español con seguridad.
Spanish Level 1 Family First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence.
Preguntas del examen final
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Week 2 Spanish I Grade Week 2Do Now 1 Sunday, September 14th, 2014  Translate to Spanish (write English and Spanish)  1. The pleasure is mine.
Definition
Overview of the AP Spa. Literature & Culture Exam.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Parties and Celebrations El 3 y 4 de diciembre. Vámonos What is your favorite American holiday and why? Write in English! Your pasaportes are in your.
LISTENING COMPREHENSION TEST
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Bienvenidos a la clase de “Literatura y Cultura española e hispanoamericana, nivel avanzado/pre-universitario” (AP) Breves detalles sobre la clase y el.
SRA. IMHOFF (FALL 2015) La historia a través del cine.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
1.3 Introductions Materials: 2 video downloads, one recorded conversation.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es martes el 2 de septiembre. Por favor, pongan la placa en el pupitre. Nombre.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
Lenguaje y Cultura Español AP Srta. Ohl Voice Mail: Sra. Gavilanes Voic Maria_Gavilanes-Schmitt.
Asking Questions in Spanish a. YES / NO QUESTIONS. Just like in English there are two types of questions: b. INFORMATION QUESTIONS. Different from English.
AP SPANISH IV/PAP 3 Course overview. ¿QUÉ ES EL PROGRAMA DE AP? o El programa avanzado de AP (The Advanced Placement Program ® ) les da la oportunidad.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
2017–2018 Español Uno La Escuela Secundaria de Delmar
Description Sentences
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
2017–2018 Español Dos La Escuela Secundaria de Delmar
IMPORTANT INFORMATION FOR FIRST DAY
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
¿Qué haces en la escuela?
Breves detalles sobre la clase y el examen de AP de mayo
Día número 3 Español 1—Acelerado
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Español 1 7 de febrero de 2017.
Español 2 3 de marzo de 2017.
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
Día número 24 Español 1—Acelerado
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
La tribu de: Escrito por: El español III Período:
El 15 de noviembre Las metas de aprender
Communicative Objective:
Cuerpo sano, vida sana Las preguntas.
El alfabeto y las vocales
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Señora Daniele, Profesora de Español
What does it mean ¿Qué te gusta hacer? ________________________
Meta: I can understand information about school activities and rules
Greetings saludos.
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Saquen la hoja de práctica
Spanish I Señora Hoffman-Fields
NB Certified Teacher Area: World Languages Other than English
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
EL Advisory Committee (ELAC) 09/11/18
This class is a course intended for students who wish to achieve knowledge of all aspects of the Spanish: reading, writing, speaking and listening.
Transcripción de la presentación:

Srta.Ohl, Español AP: Literatura y Cultura Voice Mail: NB Certified Teacher Area: World Languages Other than English Level: Early Adolescence through Young Adulthood Specialization: Spanish

Sequence and Pre-requisites Spanish 1 Spanish 2 Spanish 3 AP Spanish Language and Culture (Spanish 3 teacher recommendation + AP Spanish teacher approval) AP Spanish Literature and Culture (AP Spanish teacher recommendation + approval)

AP Spanish Literature and Culture Course Description: Sample University Courses Credit: Junior / Senior Year: LAS 207 Latin American Civilization SPN 313 Intro to Lit (Spain) SPN 314 Intro to Lit (Spanish Am) SPN 413 Texts and Context: Spain SPN 414 Texts and Context: Spanish America The purpose of this course is to cover the equivalent of a third-year college course in Peninsular and Latin American literature and culture. The course is designed to introduce students to the formal study of a representative body of Peninsular and Latin American literary texts.

Portrait of a Successful Student in AP Spanish Literature and Culture Disciplined: Discipline themselves to hear, read, speak and write exclusively in Spanish in the AP class as well as beyond the classroom walls. Participation: Highly motivated to participate in class. Students are able to initiate, maintain, and close a conversation. Students are able to formulate questions in Spanish to seek clarification or additional information. Reading: Enjoy reading a variety of authentic works: literary prose, essays, poems, dramatic works, dialogues cartoons, advertisements, book reviews, and journalistic materials, including editorials. Writing and Grammar : Write cohesive and coherent essays (analytical or persuasive essay in reaction to a text or on a personal, academic, cultural or social issue) exclusively in the Spanish language. Demonstrate exceptional control of grammar and syntax. Note: Per CollegeBoard requirement, THIS COURSE IS GIVEN IN SPANISH! Students are expected to immerse themselves in the language beyond the classroom walls!

SectionsItem type Time Percent of Final Score Section IMultiple Choice65 Items50%80 min. Part A: Interpretive Listening15 questions10%20 min. Part B: Reading Analysis50 questions40%60 min. Section IIFree Response4 prompts50%110 min. Mini-Ensayo #1 Short Answers: Text Explanations 1 prompt7.50%15 min Mini-Ensayo #2 Short Answers: Text and Art Comparison 1 prompt7.50%15 min Essay #1 Text Analysis: 1 prompt17.50%35 min Analysis of an excerpt from a work on the required reading list, OR Analysis of critical commentary about a work on the required reading list Essay #2Text Comparison Analysis of an excerpt from a work on the required reading list, and one work NOT on the required reading list. Can include poetry.1 prompt17.50%35 min

La tarea del verano: Español AP: Literatura y Cultura La razón principal de hacer tareas durante el verano es seguir practicando de una manera u otra el uso del idioma español por manera del análisis literario durante las vacaciones. No se aceptarán trabajos después del 10 de agosto. La tarea para este verano incluye 3 partes: A) Bases Teóricas - 50 pts B) Tarjetas de Términos Literarios – 100 pts C) Lectura de “El Delantal Blanco” y las preguntas de comprensión - 50 pts En total valdrá (valer) un 20% de la nota del primer cuartrimestre de la clase de AP. Favor de no esperar hasta al fin del verano para hacer la tarea. Recuerda que es necesario entregar todo el primer día de clases.

¡Gracias por venir! Thank you for coming!