¿Qué ropa compraste? Español 2 Tema 2B. Cápitulo 2B Vocabulario.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
Advertisements

Tema 2-B Vocabulary P la entrada la salida.
La Escuela Español 1 Tema 2 Página 96. Cápitulo 2A Vocabulario.
Going Shopping Review for quiz Repaso para la prueba.
Recuerdos del Pasado Español 2 Capítulo 4A.
*** 3 MINUTES *** Objective: I can write and talk about my and others family members Vocab/Ideas: Family members (review) Possessive adjectives (review)
el plato-plate el tenedor-fork la cuchara-spoon el cuchillo-knife el vaso-cup la servilleta-napkin la cuenta-bill.
Sp II Ch 2B Vocab.
Tema 2-B Vocabulary P. 102 ¿Qué ropa compraste?. la entrada entrance.
Español 1 Tema 7a Página 342. Cápitulo 7A Vocabulario.
Hoy es lunes, el 8 de septiembre
Tu Día Escolar Español 2 Tema 1 Página 40.
¿Dónde está _____? Where is ______? (Your go-to guide to describe where people or objects are in relationship to other objects or people)
Hoy es el 6 de junio. Es viernes. La pregunta: Lee el fondo cultural en la p.196: When and where did the Paralympic Games start? Who competes? La tarea.
Hoy es el 10 de junio. Es martes. La pregunta: Traduce. I just went to the movie theater. They just saw a game show. We just bought a crime movie. La tarea.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
Tema 2-B Vocabulary P la entrada entrance la salida exit.
Ch. 2B Vocabulary P. 124 La entrada ENTRANCE La ganga BARGAIN.
2B-Re[asp del Capítulo.
Capítulo 7A. Cápitulo 7A Vocabulario Las Reglas  One class member will begin by standing beside the desk of a fellow class member  A picture will appear.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
Hoy es el 6 de junio. Es viernes. La pregunta: Lee el fondo cultural en la p.424: Who is Luis Buñuel? Who did he work with on two surrealists projects?
El verbo ser y adjetivos en español INTRODUCCIÓN Y CONTINUACIÓN DEL GÉNERO… Ojalá que estuviera en la playa…. I wish I were at the beach…. :)
Hoy es el 15 de mayo. Es jueves. La pregunta: Contesta con una oración completa: ¿Qué reciclaste ayer? ¿Cómo ayudaste a los demás la semana pasada? La.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Tema 2-B Vocabulary P la entrada entrance la ganga bargain.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
La sala de clases. El estudiante La estudiante El profesorLa profesora.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Capítulo Uno: Primer paso Today (and tomorrow) you will learn… Saying hello and goodbye Saying hello and goodbye Introducing others and responding to an.
Tema 2-B Vocabulario Ir de compras. el mercado the market.
DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):
Vocabulary 2B. La entrada La ganga El letrero La liquidación.
¿Qué Están Haciendo? Use the PRESENT PROGRESSIVE tense to tell what the characters are doing in each scene.
Español 1 Tema 6A Página 294. Cápitulo 6A Vocabulario.
¿Qué película has visto? Español 2 Ch 6B. Cápitulo 6B Vocabulario.
Do Now Write a short paragraph in Spanish, expressing what you do at night. Try to add in connector words and order phrases. Use your notes wkst. From.
La Fecha: Hoy es martes, 30 de septiembre Objective: SWBAT use the verb tener in Spanish to talk about things that you and others have and have to do.
El verbo “SER” notes #2 Capítulo 3B. ¿Qué signífica “SER”? What does “SER” mean? To be. What other verb have we learned that means to be? What does “SER”
Fiesta en Familia Español 1 Tema 5 Página 244.
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
Capítulo 2B pg 102 Level 2.
Possessive Adjectives
Hoy es el _____ de _____ del __________
Chapter 2B Vocabulary.
Tema 2-B Vocabulary P. 124.
(How to tell time in Spanish)
Comparatives & Superlatives
First Grade Dual High Frequency Words
El secreto de los signos
Repaso de la ropa y colores
2.2 vocabulary.
—Mira, Lupita. Aquellas blusas tienen un descuento del 50 por ciento. ¡Me encanta ir de compras cuando hay una liquidación! —¡Es.
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Tema 2-B Vocabulary P. 102.
Capítulo 2-B: Vocabulario
SWBAT conjugate –er/-ir verbs correctly
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Hoy es ______, el ______ de _____ de ____________.
Bellringer 10/29 Put this in your NOTES!!! Using questions that you know in Spanish, figure out what the following question words mean. If you can’t.
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
Vámonos Complete and write out the following sentences. Try to translate them for a +3 on your pasaporte! Yo ___________________ (necesitar) mucho para.
Enfoque: Actividad 6 en p. 107 Dibujar: Actividad 8 p. 108
Hoy es ________, el __________ de _______.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
R2 Matamoscas Capítulo 2B.
Saquen la hoja de práctica
Que hora es? What time is it?.
Ch. 1 La hora Telling Time in Spanish
Transcripción de la presentación:

¿Qué ropa compraste? Español 2 Tema 2B

Cápitulo 2B Vocabulario

Las Reglas One class member will begin by standing beside the desk of a fellow class member A picture will appear on the screen The first of the 2 students to correctly identify the picture wins that round The winner of the round remains standing and moves to the next desk If the standing student does not win the round he or she must sit at the desk of the student who defeated him or her The winner is the student who remains standing for the longest period of time

Password Game The class will be divided into 2 teams. Each round 3 members of the team will come forward. They will sit with their backs to the screen. People on their team will have 30 seconds to describe what is on the screen to the 3 guessers. If those 3 people correctly guess the vocabulary word in Spanish in the 30 seconds, that team will win 1 point for that round. The team with the most points at the end of the game wins.

A few other things Everyone on your team will be giving clues at the same time, so let’s try to keep the chaos organized. People giving clues may use their books, while the people guessing may not. No yelling/screaming. Also, you will lose the point for that round if people on your team are cheating. (This means you can’t just tell them the word, even if it is accidental.)

Giving Clues When giving clues, you must be creative. You cannot say rhymes with… You cannot just tell them the word in English. For example, if your word was liquidación, you might say: – Red dot – Day after Thanksgiving – Good deals – Etc.

la ganga

la liquidación

claro -a

el mercado

el letrero

vivo -a

de sólo un color

pastel

algodón

la salida

oscuro -a

la caja

la entrada

cuero

alto -a

tela sintética

Recientemente

Me parece que

inmediatamente

el cheque (personal)

lana

el cajero, la cajera

el cheque de viajero

seda

bajo -a

en efectivo

Mediano, -a

encontrar (o-ue)

el cupón de regalo

gastar

el precio

la tarjeta de crédito

escoger

flojo -a

anunciar

En realidad

Está hecho, -a de…

estar de moda

exagerado -a

El estilo

¿ De qué está hecho?

¿ Qué te parece?

apretado -a

la talla

probarse (o-ue)

el número

Me/te importa

la marca

Tan + adjective