Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Advertisements

La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 4 de noviembre de 2015 Today is Wednesday, November 4, 2015 Due Now: Write on your notebook the following phrases.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 Write in Spanish: Today we are having our oral.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 7 de octubre de 2015 Today is Wednesday, October 7, 2015 Write in English: inteligente_________________artistica______________.
Preparación/ Review Hoy es lunes el 19 de octubre de 2015 Today is Monday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 16 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 16, 2015 What does it mean: Las 4 estaciones:__________________.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 4 de septiembre de 2015 Today is Friday, September 4, 2015 Write the number: siete ___diecinueve ___ nueve ___veintiuno.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
Hoy es martes el 5 de abril Today is Tuesday, April 5 Write the following phrases in Spanish and use correctly the verb estar: She is sick= Ella está enferma.
Hoy es martes el 23 de febrero Today is Tuesday, February 23 Using ch4 A vocabulary write the places where you do these activities. Open book pag 176 see.
Preparación Hoy es martes, el Primero de septiembre de 2015 Today is Tuesday, September 1st, 2015  What does it mean:  Tengo una pregunta?______________________.
Hoy es miércoles el 16 de marzo Today is Wednesday, March 16  Read the words in blue on pages 198 and 199 then go to pg 218 and find out what they mean.
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
Preparación/ Review Hoy es jueves el 10 de septiembre de 2015 Today is Thursday, September 10, 2015 What does it mean: Las 4 estaciones:__________________.
Due Now: Write on your notebook the following phrases
Do now: Lee la historia:
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
Preparación/ Review Hoy es es miércoles el 12 de octubre de 2016 Today is Wednesday, October 12, 2016 Some students are talking about what they are like.
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Due Now: Write on your notebook:
(Yo _______  nosotros Nosotras ________   (Tú ) ____  xxxxx Usted Él ____
Hoy es jueves el 8 de diciembre
Try your best to fill in the blank with words that make sense.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 28 de septiembre de 2016 Today is Wednesday, September 28, 2016 On your texbook read the grammar boxes on page.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Cap. 3 Apuntes/Notes Exprésate 1 y Gramática 1.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Answer the questions (See pag 96) Cuál = Which
Apuntes: Gustar Lección 2: En la clase.
¡Los Adjetivos!.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Hoy es lunes el 11 de enero Today is Monday, January 11
Preparacion Hoy es martes el Primero de diciembre
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Antes de empezar: en español using “también”, write a sentence telling me you like the following: la pizza and las hamburguesas (hamburgers) saquen.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Preparación/ Review Hoy es martes el 20 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
Preparacion Hoy es lunes el 7 de diciembre. Today is Monday, December 7. DO NOW: The infinitive is the basic form of a verb. In Enlgish infinitives have.
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español : ____________
Put away everything and have a pencil and an eraser.
Hoy es martes el 6 de diciembre
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
Write in Spanish (See pag 96)
Hoy es lunes el veinticuatro de septiembre.
DUE NOW: Write the following dates in Spanish:
DUE NOW: How is Columbus Day Celebrated in the United States?
Write in English: inteligente_________________ artistica______________
Preparación/ Review Hoy es jueves el 6 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 6, 2016 Draw a Venn diagram. Open pg 55, on Ex 7 there is a word.
What does it mean ¿Qué te gusta hacer? ________________________
Gustar (To Please) like.
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Write the number: siete ___ diecinueve ___ nueve ___ veintiuno ___
Due Now: Describe your classes, write in Spanish the following :
Hoy es miercoles el 24 de febrero Today is Wednesday, February 24
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Gustar, Interesar, Aburrir
Due Now: Write your name on board for presentations
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Transcripción de la presentación:

Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you don’t like? You can use your vocabulary pages to do this exercise. Open your book on pg 30 and do exercise #5. Complete the following sentences with one of the activities shown on textbook pg 30 or with pp Find out what each phrase means. ( you can do this exercise with your elbow partner) 1.Me gusta__________ 2.No me gusta _____________ 3.Me gusta mucho_____________ 4.No me gusta nada______________ 5. No me gusta ni _____________ni ______________ Respuesta personal means your own response. When done divide a page in two columns on one side write Me gustaNo me gusta List on each side 4 things you like to do and 4 things you do not like to do.

 Agenda 8:30 Due Now. Do exercise #5 on Pg 30. Check homework Realidades pages 29 to 32. Have vocabulary pages with you on desk. For do now do Exercise 6. Write 3 things you like to do and 3 you don’t like on a piece of paper. 8:45 Expressions of likes and dislikes Open Textbook pag 30. Do Exericise 7. Share with your elbow partner what you like and what you do not like to do. 8:50 As your classmate whether or not he/she likes to do the activity on pg 31 Ex#8 Have vocabulary homework for today. Get in groups of each partner get 4 cards and ask the question: : Que te gusta hacer? Answer si o no in complete sentences. 9:00 Listen to Grammar Activa Infinitives. Explanation. 9: 10 Graphic organizer of infinitives on board 9: 20 Glossary Activity 9:30 Do Group Activity by finding out what classmates like to do

Objectives/Objetivos  Students will be able to know:  Talk about activities  Say what you like and don’t like to do by using 11 of the 22 activities from the vocabulary page  Ask others what they like to do by playing with flashcards in groups  Learn about infinitive with video  Recognize how infinitives are written in Spanish and how they are written in English

What do you like to do in your free time?

¿Qué te gusta hacer?

(A mí) Me gusta ……… I like to ……. (A mí) me gusta más…I like to _________ better ( I prefer to_______) (A mí) Me gusta mucho…….I like to _________ a lot A mi también. I do too. Pasar tiempo con amigos Patinar To say what you like to do

(A mí) no me gusta ……… I don’t like to ……. (A mí) no me gusta nada____I don’t like to _________ at all. A mi tampoco. I don’t (like to) either. Tocar la guitarra.Jugar video juegos To say what you don’t like to do

¿Qué te gusta hacer? ¿ Te gusta pasar tiempo con amigos? --Sí, me gusta mucho. Or --No, no me gusta nada.

Exit ticket what does it mean: Me gusta mucho.______________ No me gusta nada._____________ A mi también._________________ A mi tampoco. ________________

Homework for next class.  Review Infinitives Grammar page 32.  Review vocabulary expressions for likes and dislikes.  Review vocabulary so far..