NEIGHBOURHOOD By Viviana Lezica & Flavia Pereira By Viviana Lezica & Flavia Pereira.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hoy es miércoles. La fecha es el 26 de febrero LA PREGUNTA: Read page 113 Explain the physical education system, the use of gymnasiums, and the prevalence.
Advertisements

Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
How to make questions en español
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Helping Your Child at Home with Math Agenda Welcome and Overview Math Tools Using Math Strategies Homework Grade Level Games Closing: Mathematics Vision.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
IRREGULAR VERBS. Remember how regular verbs are formed? You drop the –ar, -er, or –ir and add the appropriate ending.
Espanol Megan Sands La comida.
Diario # 45 1)¿Adónde vas en la ciudad para beber té? 2) ¿Adónde vas en la ciudad para comprar zapatos nuevos? 3) ¿Adónde vas en la ciudad para dormir.
MORE CONVERSATION TOOLS
 ¿Quieres BONUS en el Unit Examen #5?  0-10 pts. › Canciónes, arte, poemas, etc.
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
Students will be able to: 1. Express where things are located using prepositions 2. Use contractions.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
AVENTURA El SALVADOR Situación 3: Tell location in as much detail as possible, including how far a place is located, what street it is on, and where it.
ALC #7 Do the math problems and write the answer in Spanish.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Definition
Mi dormitorio My bedroom
English Lesson 3.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
THIS IS With Host... Your Vocabulario Adjectives Describing people Los Números Questions Random.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can say the preposition rhyme and use directions to figure out where something is located Vocab/Ideas: All review (but you.
Starter: in Spanish how many sentences can you say about these pictures? Jot them down in the BACK of your book.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Do Now - Practica de escribir Write 3-4 sentences in Spanish describing 1) which country you want to visit, and 2) what you want to see while there. ejemplos:
Martes, el 21 de octubre.
IR, Professions, Question Words. VoyVamos VasVais VaVan.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
Hoy es martes, el 20 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – ASK “What restaurant do you recommend?” – Recommend a restaurant and.
The following slides introduce the new verb IR.
Question Words Apuntes 2.1 Exprésate pg. 52. Asking Questions ► To ask a question that may be answered with sí or no, raise the pitch of your voice at.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
LISTENING COMPREHENSION TEST
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Hoy es _________ ______de febrero Tema: What I do in town El objetivo: I can describe at least three places that I like to go in Tucson and state how I.
Las Palabras Interrogativas ¿Qué?¿Qué? 1 Las palabras interrogativas ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is.
Hacer Ahora. Usa saber o conocer para completar las oraciones.
Instructions To use this template: –for each slide write the correct answer on the orange bar first –choose which option (A,B,C or D) and make sure you.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can ask and answer questions about a location Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions.
Latitud 0 ° Viajando a través de películas. You have just moved to Quito and your friend from childhood who lives in _____ invited you to stay with him/her.
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
Unidad I, Lección 4 La América Central y México. 23/9 Bellringer Take down the vocabulary notes which are located on the next 3 slides. The first two.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: Poner: Salir: Tener : Traer: Venir:
ALC 66 Hoy es martes el 20 de marzo de In English, write 10 buildings/places, categories, you would go in a city. When you finish with the ALC, please.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Spanish 2 Week 4 Sra. Knutsen. Entrada – Hoy es lunes, el 26 de septiembre Translate the following: 1. I’m going to the gym. 2. We’re going to the school.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
MYP Writing Practice MYP Writing Exam 5/11/2015. Conjuga el verbo ACABAR Acabar + de + infinitive To have just done something.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Question Words ¿Cómo estás? How are you? ¿De dónde eres? Where are you from? ¿Quién eres? Who are you? We are already familiar with several words used.
Mi dormitorio Objective: To be able to understand descriptions about bedrooms.
el 21 de febrero estás estoy está Está Están Están estoy
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Where’s Giving directions Mr. Sleuth is receiving some instructions to investigate a case. Look at the city map and guess where he is going to.
Locations Where You Going?
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Beside – next to - near – to the left of – to the right of - between – behind – in front of – across from - kitty-corner to – around the corner.
Quasimodo: If you were here on Thursday:
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

NEIGHBOURHOOD By Viviana Lezica & Flavia Pereira By Viviana Lezica & Flavia Pereira

Description: The students are going to be involved in a certain number of situations, in which they will be also identifying and describing the places where they are. (Los alumnos estaran involucrados en una serie de situaciones donde debera descubrir y describir los lugares en los que se encuentra.)Objective: Finally, students will be able to describe how to get from the highschool, Medanos to their home. (Finalmente los estudiantes deberan describir como llegar desde el liceo Medanos a su hogar.)

How is your house? Include characteristics from outside and also inside the house. How many blocks are from Giannastacio, and from Interbalnearia up to your home? If a friend of yours is in pinar, how he can get to your house? Give instructions. What is the name of your neighbourhood, and why it is called that way? Why neighborhoods are divided into blocks,and then within these, in plots? Explain Activity I. Answer the Questions:

Activity II. Choose the correct picture. Look at the pictures and find its description.

Description 1: The church is next to the book shop. The bank is between the hotel and the coffee shop. Description 2: The post office is between the hospital and the school. The school is behind the movie theater. The toy shop is opposite the bank and near to the restaurant. Description 3: The park is next to the school. The shop is in front to the school. The zebra crossing is between the shop and the houses. Description 4: The bank is near to the park. The school is opposite the park. The railway station is next to the supermarket. The skating school is opposite the houses.

TBkZBeumKpY/T1AV0Hess9I/AAAAAAAAAIw/fnRsZZKz8c4/s1600/CityMap1b.jpg&imgrefurl= astrogecs.blogspot.com/2012/03/revision-unit-3-surprise-5-my- city.html&usg=__m_JJWcBh0dg2klaystVCxncOPqw=&h=340&w=835&sz=124&hl=es&start=20&zoom=1&tb nid=ZI3UL47wS6V09M:&tbnh=59&tbnw=144&ei=jAALUO- GFKjF0AGvnODKAw&prev=/search%3Fq%3Dcity%2Band%2Bplaces%2B%252B%2Bworksheets%26um%3 D1%26hl%3Des%26client%3Dfirefox-a%26sa%3DN%26rls%3Dorg.mozilla:es- AR:official%26tbm%3Disch&um=1&itbs=1 Links:

The big Question: Draw in Paint your neighbourhood, adding the route you take every day to go from the highschool to your home. Describe it. Later on, the students send all the drawing by to the Teacher. Then the Teacher resends the s to all the students again (but not to the ownwer of the drawing), so they will have to guess who draw the given picture.

ExcelenteSatisfactorioAceptableInsuficiente. Dominio de conceptos Relaciona los conceptos introducidos y otros ya tratados. Relaciona los conceptos introducidos Relaciona los conceptos principales No existe relación. Uso de vocabulario Usa el vocabulario introducido fluidamente. Usa el vocabulario introducido. Usa elementalmente el vocabulario introducido. No hace uso del vocabulario introducido. Construcción de textos Existe producción fluida y abundante de texto. Existe coherencia, cohesión. Se ajusta al tema.No puede producir un texto. Gramática y sintaxis El texto no presenta ningún error. El texto presenta mayormente construcciones acertadas. Hay un uso con pocos errores de la gramática y sintaxis. El texto no posee construcción gramática ni sintáctica. Jerarquización de ideas. Existe buena organización y vinculación con otras ideas. Existe buena organización. Hace uso de las ideas jerárquicas. No existe jerarquizacion. Organización del tema. El tema esta organizado acorde a su nivel. El tema esta organizado. El tema esta elementalmente organizado. No existe organización del tema. Usos de recursosRecursos usados ampliamente y aporta muchos mas. Recursos son utilizados. Los recursos son levemente utilizados. No se usa los recursos. Funcionamiento de Equipo El equipo se relaciona ampliamente, tomando participación activa todos sus miembros. El equipo se relaciona para realizar el trabajo. El grupo se relaciona mayormente. El grupo no se relaciona.

Credits: Viviana Lezica and Flavia Pereira