+ ¿Conectados, Pero solos? Un llamado a la reflexión Estudiantes de inglés 6 Docente: Camilo Domínguez Sherry Turkle Estudia como la tecnología está moldeando.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
a to amarillo yellow amigos Friends anaranjado Orange.
Advertisements

Turning down invitations  Ya tengo planes.  I already have plans.  Tal vez otro día.  Perhaps another day.  Estoy ocupado/a.  I’m busy.  Estoy cansado/a.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Gustar + Clarifiers Inductive Text Notes Practice Activities.
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
Vocabulario 1.1 Saludos y despedidas
Inglés técnico para el mundo laboral
Second year high school projects 2013 Another approach to the Holocaust through the book “Number the Stars”, by Lois Lowry. Virtual Exchange Project.
25/6/2014 Esto probablemente debe grabarlo en el espejo del baño Donde lo pueda leer todos los días. Usted no puede darse cuenta de ello, pero es 100%
Español 1 11 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.¿Qué.
The Present Subjunctive The Subjunctive l Up to now you have been using verbs in the indicative mood, which is used to talk about facts or actual events.
La campana (Write Everything!!!!) Write the english translations for these words on page hacer gimnasia 2.Estar en línea 3.Saber 4.Conocer.
Las Traducciones Capítulo 2 – Repaso del capítulo.
Ser and Adjectives By: Matt Daughdrill 3/25/05. You are probably wondering what is this “Ser” business and what does it have to do with adjectives. Well.
Hoy es el 21 de febrero de   Escribe en español.  1. Pedro likes to sing and dance.  2. We like to eat a lot of pizza.  3. Pablo and Maria.
El uso del artículo como sustantivo
Agenda del día 1.(~10 minutos?) Anuncios, sillas asignadas, (repartir las copias de Más práctica en algunas clases), etc. 2.(10-15 minutos) La práctica.
Subject Pronouns Capitulo 2A S UBJECT : In a sentence, the person or thing that performs an action or is being described. In other words, a subject is.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Ejercicio #15 1. I like science class because it is practical. 1. I like science class because it is practical. 2. I don’t like english, because it is.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Vocabulario Unidad 1, Etapa 1. Di las palabras en inglés. (Say the words in English.)
The verb “GUSTAR” Literally means “to be pleasing to” But in English, we would say “to like”
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
Gustar… Cómo se lo conjuga y usa. Gustar—to be pleasing, to like Gustar is somewhat of an irregular verb because you will only use the 3 rd person forms.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Andrea Jiménez Paola Lara Viviana León Marcelo Llano Michael Macías Amanda Montaluisa Miguel Pachacama Gabriela Paucar.
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
El Círculo Mágico 1 y 2: Traducciones. Favor de escribir en español. 1. Is it posible to speak Spanish? ¿Es posible hablar español? 2. It is easy to practice.
Gustar vs. Encantar Gustar means “to like” and encantar means “to love”, but these English meanings can cause confusion.
Possession: A new concept POSESIÓN: UN CONCEPTO NUEVO.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
Unit 1.1 I can: I can greet others formally. Buenos días, ¿Cómo está usted? Buenas tardes, ¿Cómo está usted? Buenas noches ¿Cómo está usted?
Tener -= to have. Tener Tener is a new verb, but you have already seen two of the forms from TENER in the last chapter. Tener is a new verb, but you have.
THE VERB TENER Avancemos U2L1. What is an infinitive?  A verb in the “to” form.  To talk, to eat, to drink, to have  Infinitives in Spanish end in.
Mr. Martinez – Ninth Grade Center.  ¿Vas a ir a el partido el lunes por la noche?  Are you going to the game Monday night?  No. Tengo una reunión del.
Parte Español: ¿A dónde vas durante tu tiempo libre? ¿Qué haces? ¿Qué películas te gustan? ¿Qué comes en tu casa? ¿Cuál es la comida típica de los Estados.
Español II.  Doler works like the verb gustar. Conjugating gustar: Step 1  Figure out what is being liked.  If the thing being liked is singular or.
Los verbos Saber y Conocer The verbs Saber & Conocer.
The verb Tener English Grammar Connection: Conjugating is changing the forms of a verb to indicate who is doing the action. For example, the English verb.
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
El verbo Tener The verb tener – to have. Tener – to have (irregular verb) 1. Yo tengo (I have) __________________________ 2. Tú tienes (you have) __________________________.
¿Quién es? Él es (name). Ella es (name). Who is that?
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Traer: to.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
ESPAÑOL 1 1B PREGUNTAS. Describe how YOUR friends are TUS AMIGOS NO SON SOCIABLES, ¿CÓMO SON?
El Verbo “GUSTAR” En español gustar significa “to be pleasing” In English, the equivalent is “to like”
Spanish IV Essay: una carta de amor common errors.
Capítulo Cinco El Ritmo de la Vida Páginas
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.We learn a lot on (the) Mondays. 2.I run to our school without my books. 3.Do you live in your big.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Week 28 Spanish III Honors. Para Empezar 28 de marzo ¿Qué hiciste durante tus vacaciones de primavera?
Rule #1 Subject NO verb. Laura no es … Yo no quiero … Ella no quiere … A mi no me gusta …
© 2010 Teacher’s Discovery The Verb gustar. © 2010 Teacher’s Discovery Gustar Gustar significa “to please” I like the book In English, we would say, “I.
Un día…tres preguntas: ¿Cuáles clases te gustan? ¿Cuál es tu clase favorita? ¿Cómo son los profesores?
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Describing people and places 8th grade Spanish Level 1b.
TRABAJO DE ENTRADA NP34 SEMANA 23. TRABAJO DE ENTRADA 22/2: NP 34-TRADUZCA-COPY AND TRANSLATE.  1. La clase de inglés es difícil.6. We like to study.
Una práctica con tablitas blancas. Write these subjects, en español. 1. art2. Phy. Ed. arteeducación física 3. Spanish4. English españolinglés 5. science6.
¡BUENOS DIAS! Please fill out the student survey. Then, practice the vocabulario for the quiz!! J Noort.
By Jeff Morris Yo-1 I –Yo Salto X Tú-2 You (Informal) –Tú Saltas X.
LA TAREA NO HAY TAREA – es fin de semana PRUEBA (quiz) – martes el 6 de octubre números de 0 a 60 subject pronouns ser (all forms) and telling where someone.
Lección 4: los pasatiempos
How To Talk About What Classes You Have Gramática- Subject Pronouns
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
Subject Pronouns Los pronombres.
Conjugate ser in the present tense
Transcripción de la presentación:

+ ¿Conectados, Pero solos? Un llamado a la reflexión Estudiantes de inglés 6 Docente: Camilo Domínguez Sherry Turkle Estudia como la tecnología está moldeando nuestras relaciones modernas: con los otros, con nosotros mismos, con ella. Sherry Turkle Studies how technology is shaping our modern relationships: with others, with ourselves, with it.

+ ¿Conectados, pero solos? Las redes sociales hacen que la comunicación con nuestros amigos y familiares sea más fácil y hasta nos ayuda a conocer nuevas personas, culturas y lugares. Pero usarlas en exceso nos podría alejar del mundo real y reemplazar nuestras conversaciones reales ¿Alguna vez has sentido esto? Nos gustaría invitarte a ver una corta conferencia sobre cómo la tecnología está afectando nuestras relaciones y a que reflexiones sobre el impacto que está teniendo en ti. Youtube: Conectados, pero solos Clase de inglés 6 Docente: Camilo Domínguez

+ Connected, but alone? Social Media makes communication with friends and family a lot easier and even helps us meet new people, cultures, and places. But, using it excessively could separate us from the real word and replace our face- to-face conversations. Have you ever felt this? We would like to invite you to watch a short conference about how technology is affecting our relationships and to reflect about the impact it is having on you. Youtube: Conectados, pero solos English 6 Class Teacher: Camilo Domínguez