Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los Verbos en AR La Forma Correcta. Set-Up and Play: This is a great activity to get students saying (or writing) complete sentences with correct verb.
Advertisements

1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Los números ordinales (first, second, third…). Los números ordinales  1—primero*  2—segundo  3—tercero*  4—cuarto  5—quinto  6—sexto  7—séptimo.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Hoy es el ocho de octubre, Hoy es martes. La pregunta: ¿Cuáles son los verbos infinitivos del capítulo 5A? Miren la hoja de información de 5A para contenstar.
Capítulo 4. Infinitives in Spanish end in –ar, -er, and – ir The conjugated infinitive is often followed by another infinitive or infinitive phrase/ expression.
Hoy es martes. Es el 5 de noviembre LA PREGUNTA: ¿Cuál es la fecha de La Navidad? ¿Cuál es la fecha del Día de San Valentín? LA TAREA: -Terminen la hoja.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Antes de empezar – ¿cuál forma de TENER falta?
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Describing families UNIDAD 4 DÍA UNO. DO NOW Using vocab you already know, write five sentences in Spanish about your family (they don’t have to be true)!
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
A conocernos Gramática 1 Question formation Preview Sí or noSí or no No and not Question words.
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
Por favor sientate por una persona nueva. Abre canvas y lee los anuncios. Se encuentra el trabajo de hoy en Canvas. Curso> asignaciones> stem changers.
Antes de empezar VENIR – to say that someone is coming to a place or event vengo venimos vienes viene vienen Therefore, it must be followed by a.
¿Cuántos Años Tienes? How old are you?
Question Words Apuntes 2.1 Exprésate pg. 52. Asking Questions ► To ask a question that may be answered with sí or no, raise the pitch of your voice at.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
Hagan ahora 1. Necesita una hoja de papel. 2. Escribe tu nombre en el papel. 3. Escribe la fecha en el papel 4. Escribe el titulo: “Items for Quiz and.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
THE VERB “SER” Gramática 1.2. In English the verb _to_ _be_ is the most common verb. It has _many_ _uses_. Some of them are to _describe_ or _name_ people.
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono? Spanish4Teachers.org.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Las Palabras Interrogativas ¿Qué?¿Qué? 1 Las palabras interrogativas ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is.
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
Preguntas y respuestas
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
4.4 AR Verbs Day Two!. Vamonos! Translate the following by correctly conjugating the -AR verb Ex. They help → Ellos ayudan 1. I sing 2. You study 3. We.
Double Object Pronouns What happens when we have both direct and indirect object pronouns in the same sentence? What goes where? Information for this lesson.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Las Preguntas y Las Palabras Interrogativas. A comprobar: Interrogatives ¿Cómo? ¿Adónde? ¿Quién(es)? ¿Cuántos(as)? ¿Cuándo? ¿De dónde? ¿Qué? ¿Cuánto(a)?
If you won the lottery, what would you do?
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
Feliz Año Nuevo Hoy es lunes el 4 de enero. Today is Monday, January 4 DO NOW: Look at the picture of Fondo cultural pg 122. Read about it. Write name.
Vámonos If you could combine two animals into the perfect pet, what two animals would you choose and why? Answer in inglés. Ej: elephant & tiger  elephiger.
El Objeto Directo Direct Object Pronoun Sra. Altamirano.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Model: Yo les preparo la cena. = Yo se la preparo.
Question Words ¿Cómo estás? How are you? ¿De dónde eres? Where are you from? ¿Quién eres? Who are you? We are already familiar with several words used.
1.4 Numbers.
Describe a las personas con una frase (sentence) completa.
Transcripción de la presentación:

Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date written in a complete sentence (1 punto) Instrucciones: You will have exactly 10 minutes at the beginning of each class to complete the daily writing Campanada. Follow the steps below: Second line will consist of the question theme of the day. Underlined. (1 punto) Instrucciones on how to complete writing portion: 1. Answer question theme to the best of your abilities in 5+ complete sentences. -Remember complete sentences require a conjugated verb. 2. Answer question themes in complex sentences, using a variety of vocab. (1 point per sentence) 3. Correctly use grammar concepts from Spanish 1. (1 point per sentence) 4. Students get 1 free error How the grading will be done: 1.Students will highlight la campanada they want to showcase as their best work. 2.I will randomly pick another date to grade (same for all students in all classes) 3.Score for all Campanadas will be an average of those to grades. (Corrections can be done.) Side note: No phones will be allowed at this time to ensure no students are using google translate. Write what you know… If you know nothing then start learning…

Campanada in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? 27/1-28/1 First line will consist of the questions theme of the day Preguntas possibles para preguntar o cosas para escribir: ¿Cómo se describe tu familia? ¿Tienes hermanos, primos, tios,? ¿Cómo son ellos? ¿Pasan ustedes mucho tiempo juntos? (together?) ¿Cuántos años tienen ellos? ¿Cuándo son sus cumpleañoses? Note: you may not use the same sentence and just change the vocabulary used. -Yo tengo un hermano. Tengo una Hermana. Tengo 2 padres. Etc. Instrucciones: Answer the theme question below by writing 5+ sentences in Spanish. Practice making complex sentences and using as much vocabulary as possible

Campanada in your composition notebook ¿Cómo es tu cumpleaños? 29/1-1/2 First line will consist of the questions theme of the day Preguntas possibles para preguntar o cosas para escribir: ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Con quién celebras tu cumpleaños? ¿Con tu familia o tus amigos? ¿Preparas una fiesta de cumpleaños? ¿Qué cosas tienes en tu fiesta de cumpleaños? Note: you may not use the same sentence and just change the vocabulary used. -Yo tengo un hermano. Tengo una Hermana. Tengo 2 padres. Etc. Instrucciones: Answer the theme question below by writing 5+ sentences in Spanish. Practice making complex sentences and using as much vocabulary as possible

Campanada in your composition notebook ¿Cuántos años tienen las personas de tu familia ? 2/2-3/2 Words that must be included and underlined: - Mayor(es) - Menor(es) Things to remember: To talk about age we use the verb________. -Cuándo hablamos de una persona usamos la conjugación _______ -Pero cuándo hablamos de más de una persona usamos ________. Note: you may not use the same sentence and just change the vocabulary used. -Yo tengo un hermano. Tengo una Hermana. Tengo 2 padres. Etc.

Campanada in your composition notebook Crea (create) tu familia famosa 4/2-5/2 Questions to answer - ¿Quién es la madre, el padre, hermanos, etc? ¿Porqué? ¿Quién eres tú en la familia? Note: you may not use the same sentence and just change the vocabulary used. -Yo tengo un hermano. Tengo una Hermana. Tengo 2 padres. Etc.

Campanada in your composition notebook Escibe una carta de un amigo/ una amiga -You can literally say whatever you want to them that is school appropriate. 8/2-9/2 Note: you may not use the same sentence and just change the vocabulary used. -Yo tengo un hermano. Tengo una Hermana. Tengo 2 padres. Etc.