Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La ubicación de los lugares
Advertisements

How do I get there? Doble Derecho Camine A la izquierda A la derecha.
Hoy es lunes Es el 27 de febrero del 2012 ¿Cómo usamos las preposiciones para expresar dónde están las cosas? PARA HACER AHORA: ¿Cómo se dice… en español?
HACER AHORA: Write the name of a place for each below. 1. El supermercado – 2. La tienda - 3. El restaurante - 4. El gimnasio - 5. La librería - 6. El.
BONITO FEO SIMPATICO VOY ANTIGUO BONITO FEO SIMPATICO VOY ANTIGUO FIND THE ODD ONE OUT! EN RUTA WILF: to identify instructions to give directions (level.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
TIENEN 5 MINUTOS Objective:
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
MI CIUDAD (insert name of city here. Cool name please ) Estudiante____________ Fecha/ clase______________.
Hacer Ahora Miercoles, el 9 de febrero Note: the verbs below are all e  ie stem changing verbs!
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can use prepositions to help describe where things are located. Vocab/Ideas: Estar Estoy Estás Está Estamos Estáis Están.
Recuerdan You must include pictures on each slide No slide may contain more than 5 words You may use ONE notecard each to assist you, but keep in mind.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Hacer Ahora Lunes, el 7 de febrero
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Realidades 2B Chapter Presentation. Escenario  You have just received $1,000 for your birthday ($500 in cash, $500 in gift cards). You went to the mall.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
El tiempo Follow the directions in the “notes” section on each slide of this PowerPoint. Save the file with your name and to
Aventura El Salvador Práctica Las situaciones 1 y 2 A.
Calentamiento Correct the sentences you see below in Spanish: 1)Me gusta nado en la pisina. 2) ¿Quieres voy a playa con mi? 3) Yo voy jugar futbol. 4)
 Escribe en una hoja de papel 3 preguntas que puedes usar en una conversacíon después de los saludos (after the greetings) Quasimodo:
Calentamiento Describe where the three items are located using our direction vocab ¿Dónde está el zapato? ¿Dónde está la vaca (cow)? ¿Dónde está la silla?
Unit 4 Project En la casa. Today’s Agenda Today you will be writing your rough draft for the Unit 4 project. You must have 5 sentences for each room of.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can say the preposition rhyme and use directions to figure out where something is located Vocab/Ideas: All review (but you.
El 11 de febrero, 2015 You see a guy/girl that only speaks Spanish and you want to flirt with him/her. What is one thing you can say to him/her IN SPANISH?
El 18 de febrero, 2015 ¿Hay una iglesia, mezquita, or sinagoga en tu barrio?
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
Exam format Unidad 4 etapa 1
LAS DIRECCIONES Español 1: Unit 4A. Estar con preposiciones The verb ESTAR is used to express the location of places. (Remember: How you feel and where.
» la plaza la zapateria el banco la pastelería » el cambio » café pedro la estacion café mex » la joyeria estacion café Paco el correo » » banco US estacion.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can create and follow directions to a place Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions.
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
ALC 75 Please make sure earbuds are hidden or put away where they cannot be seen.
Digital Photography: Selfie Slides Reid Steele 10/24/14 1st.
Un Mapa De Tesoro. El Mapa… Include a drawing of all of the following: 1.el lago 2.el bosque 3.las montañas 4.el río 5.la playa 6.el océano 7.la catarata.
¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can create and follow directions to a place Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions.
ALC 155 jueves el 26 de mayo. Bienvenida I can give and follow directions using, our map and drawings of buildings in the room.
ALC 68 Hoy es martes el 27 de marzo de 2012 Hay 12 preguntas para la bienvenida. If you have not done the bienvenida yet, you need to make a new flash.
ALC 59 Hoy es martes el 28 de febrero de Escribe 10 formas de transportación Thank you for having your ALC out and ready to get started.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can ask and answer questions about a location Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions.
Preposiciones dicen: Donde Each slide will change after a few seconds. For each slide you must decide where the BLACK box is. There are two possible answers.
Español III 3B. En grupos: Vas a crear un mapa de una ciudad imaginaria. Necesitas incluir tantas palabras de vocabulario posible. Nada puede ser etiquetada.
Digital Photography: Selfie Slides Jaime lozano 28 oct 1.
Prewrite- On a separate sheet of paper draw a sketch of our classroom. You must label ten items in Spanish using your vocabulary list including the definite.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Los Lugares (Places). la biblioteca 3 la casa la casa de _____.
Vámonos Take out a blank sheet of paper and label one side “Listening Practice” and one side “Writing Practice”. You’ll staple this to your worksheet tomorrow.
LUGARES EN LA CUIDAD. ¿CÓMO SE VA AL SUPERMERCADO? ¿DÓNDE SE QUEDA? NECESITO DIRECCIONES …Y MUCHO MÁS La ciudad.
El 9 de febrero, 2015 The following words are cognates. Try to guess their meanings: 1.El banco 2.El gimnasio 3.El hospital 4.Las montañas 5.El museo.
¿Para ir a la piscina por favor? ¿Para ir al cine por favor? ¿Para ir a la oficina de turismo por favor? ¿Para ir al estadio por favor? ¿Para ir al mercado.
13 días en el semestre. * Given the activity, write a complete sentence using the preterite indicating where you could do this particular activity with.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
In this slideshow, you will practice prepositions of place.
¿Dónde están los tres objetos? Escribe una oración para cada objeto:
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
¿Hay un centro comercial en tu barrio?
La avenida de las flores
MI CIUDAD (insert name of city here)
MI CIUDAD (insert name of city here)
Proyecto de Receta.
Transcripción de la presentación:

Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones

You will need to have: You will need to have: – at least 10 buildings/rooms features in your school, and they should be labeled with classroom subject for middle school, and class grade for elementary. – You may have this presentation in one of the following formats:  Prezi  Google doc  Powerpoint  poster To explain your map, you must: To explain your map, you must: – Write 5 sentences using different preposition words describing where each room is located in your school. – Write 5 sentences using commands to give directions from a central location (you will put a red dot somewhere on your map and label it as: “Tú estás aquí.”) – Look at the next slide for an example (the example shows buildings in the neighborhood. You must make one about your school, St. Mark). It DOES NOT have to look like the example. You can be more creative!

5)El aeropuerto internacional está detrás de la Carnicería Lopez 6)El Edificio Valdés está enfrente del Hospital La Merced 1) La iglesia está a la derecha de la estación de trenes. 2) La estación de trenes está a la izquierda de la ciudad. 3) La piscina está al lado del Museo de Arte Moderno 4) El Parque Central está en el centro de la ciudad

3)Para ir a la iglesia: Sigue derecho. La iglesia está a la izquierda 4)Para ir al Hospital La Merced: contínua derecho y dobla a la derecha. El hospital está en la Avenida 14 de Febrero 5)Para ir a la estación de trenes: Contínua derecho y dobla a la izuierda. La estación está a la derecha de la calle. 1 ) Para ir al Parque Central: Sigue derecho, y dobla a la derecha en la Avenida 4 de Julio 2) Para ir a la piscina: Sigue derecho por dos cuadras, y dobla a la derecha y contínua 2 cuadras más. La piscina está al lado del Museo de Arte