Handling Civil Rights Complaints Derechos Civiles Listen to Complaint (Manager or person in charge) Provide Form – Assist with filling out if needed Form.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La comida WALT: say what you eat for each meal of the day
Advertisements

¿Qué clase tienes? Vocabulario.
1 Escribe las palabras correctas en el espacio (de la primera parte de vocabulario). 1)plato 2)vaso 3)jugo de naranja 1) plato hondo, cuchara 5)¿Qué tal.
ALC 59 Hoy es miércoles el 29 de febrero 2012.
Hagan Ahora: ¿Qué te gusta comer? Extension: ¿Quién cocina en tu casa?
En España la comida es a las dos o a las tres.
El bróculi- no Las espinacas- no El pan dulce- sí El arroz- no El pollo- no ¿Dulce?
THIS IS With Host... Your VerbsEn el CaféEn el mercado El Desayuno El Almuerzo La Cena.
Program Access Review PAR PAR Formally accessibility Plan Bulletin 2- Civil Right Compliance –Non-Discrimination Statement The El Paso Independent.
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
Verbos con complementos indirectos Verbs that use indirect object pronouns.
Encantar Complete the quiz on “encantar”. ¿Que es?.....
Chapter 3A Breakfast, Lunch, Gusta vs. Gustan, Encanta vs. Encantan, and Conjugation of –er and –ir endings By Erica Bloom.
ALC 19 Jueves el 13 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Columbus quiz Lectura Body parts practice Monstruo.
Siéntate con un compañero nuevo. Circle paper This is Spanish practice at home. When you can do a circle, have a parent/guardian sign it off. We have done.
¿Qué prefieres comer? ¡Vamos al restaurante!.
Vamos a decir una frase para cada opinión.
Espanol Megan Sands La comida.
Antes de empezar escribe las palabras, usa un diccionario y busca la palabra en inglés beber comer compartir almorzar desayunar cenar.
Talking about meals Expresate 6-2. Meals as verbs El desayuno (the breakfast) El desayuno (the breakfast) Desayunar (to eat breakfast) Desayunar (to eat.
¿A qué hora comen el desayuno? Generally, breakfast is at the same time we eat it here in the Estados Unidos.
12/1-12/9. 7 TH GRADE Chapter 7a - Repazo ◦ Ropa.
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
Warm up/ el 25 de octubre Describe a dinner you would have. List a meat, vegetable and another side item. Ejemplo: El bistec, la papa, y la ensalada. *
OR-OSHA – PESO 10 TOOLBOX SHEET For COMPLETE information call OR-OSHA 1 (800) or visit HOJA INFORMATIVA DE OR-OSHA - PESO 10 Para.
Hey Kids! Enjoy Meals at School this Summer! Served at: Sable Elementary 2601 Sable Blvd. Breakfast 8:15 - 8:45 Lunch 11: :15 May 26, June.
El once de febrero You will have 6 minutes to practice your presentational speaking with a partner While students are performing, you will complete the.
Proyecto de la clase de Español 1A Menu & 20 sentences paper.
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
5 At least five fruits and vegetables a day. 2 Spend two hours or less a day in front of a TV, computers, video games. 1 One hour of physical activity.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
Horarios. After writing down the agenda in your notebook, look at the sample schedule below and answer the questions about it. 1. What does Juan have.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Do Now – 18 de noviembre 2014 Write down your full responses to each of the following questions. Push to your highest level of proficiency! Add details.
Me llamo ________ Clase 701 La fecha es el 14 de noviembre del 2014 Propósito # 22: ¿Te gustan las legumbres? Actividad Inicial: I- Complete with an appropriate.
Español 2 1 de octubre de La Campana Lea tu papel de objetivos. Read your objective paper. Escribe 2 metas para esta unidad. Write 2 goals for this.
Assignment for today: 1.Take out a piece of paper. 2.Put your name and the date at the top. 3.Title your paper “Adjectivos y Sustanivos” 4.You must create.
1) ¿A qué hora tienes la clase de español
ALC 44 Hoy es lunes el 26 de enero La ALC se encuentra en Gmail. 2.Traduce la sección de los ingredientes de un desayuno sabrosos a inglés. Cuernitos.
LOS NIÑOS DE LA CALLE - SU HISTORIA En todo el mundo hay más de 30 millones de niños y niñas de la calle. Estos niños de la calle son los miembros más.
Food & Recipe Vocab 13 y 14 de enero. Vámonos  Translate the following words into English (Hint: They’re all cognates!) 1.La pasta 2.Los tomates 3.La.
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
Welcome to EFNEP and SNAP-Ed New Educator Training !
Capítulo 3, Paso 1. Cómo decir la hora  ¿Qué hora es?  When you ask the time, you’re using the verb ser, in the 3 rd person SINGULAR. Ser soy I somos.
Español II Señora Rushing Salón 125. Yo.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Daily Routine Assessment-Monday!
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
El objetivo: SWBAT use gustar correctly to talk about food preferences in Spanish Para Empezar: Corrige los errores (correct the errors) 1.Yo me gusta.
Exam format Unidad 4 etapa 2 Listening (20 points) Reading (20 points) Vocabulary and grammar (20 points) Writing (20 points) Speaking (20 points)
¿Qué clase tienes? Vocabulario. objetivos Level 1 Present information about your class schedule include the use of ordinal numbers for the periods, time,
L O QUE COMO Level 1 Review. R EPASO : To make nouns plural: You usually add –s to words ending in a vowel. Por ejemplo: Manzana  Manzanas Taco  Tacos.
Me llamo ______________ Clase 11 La fecha es el 19 del abril 2012 Propósito # 64: ¿Cuál es la comida típica? La Actividad Inicial Contesta las preguntas.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Realia. realia En mi mochila lunes, ocho de noviembre intención: All Must be able to name at least 3 items in their school bag 2. Most Should be able.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Vámonos Translate these Spanish words into English. You should write both the Spanish and English. Hint: all cognates 1.La pasta6. La pizza 2.Los tomates7.
Vámonos Translate the following sentences & take out any work you need checked: Ella canta en el coro. Nosotros necesitamos una pelota para jugar al baloncesto.
¡Bienvenidos a clase! lunes, el 6 de abril. ¿Que vamos a hacer hoy? 1.tener + que + infinitive 2.hace + time expressions 3.adverbios.
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
1. La clase de español es a la una menos veinticinco. 2. El almuerzo es a las doce en punto. 3. La fiesta es a las ocho de la noche. 4. ¿A qué hora es.
Bellwork  Conjuguen estos verbos. (Conjugate…use all 6 forms and give meaning.  1. ayudar  2. leer  3. abrir.
A comer 8.1  What do you eat for breakfast?  What do you eat for lunch?  I’m thirsty. What is there to drink?  ¿Qué tomas para el desayuno?  ¿Qué.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Back of your book! 2 x 2 = 4 x 5 = = = 9 x 5 = Completa las secuencias 2,4,6,… 5, 10, 15,… 3, 6, 12, 24, …
 Imagine that you are the owner of the newest restaurant in the town you live in. You will be creating your own menu for your own restaurant. You can.
Transcripción de la presentación:

Handling Civil Rights Complaints Derechos Civiles Listen to Complaint (Manager or person in charge) Provide Form – Assist with filling out if needed Form given to  Director  TDA  USDA Darle la forma a la persona Entregar la forma completa a la Manager  Director Director entrega la forma a TDA  USDA All employees must know

What are the Civil Rights 6 protected bases? Cuales son las Derechos Civiles 6 bases protegidas? Race Color National Origin Sex Age Disability All employees must know Raza Color Nacionalidad Sexo Edad Discapacidad

What is our meal pattern? Cual es nuestro patron de comida? Traditional Food Based – for all grades  Even PK Base tradicional de comida- para todos los grados  Incluyendo PK

What is Offer Vs Serve (OvS) - Lunch? Que es Ofrecer contra Servir (OvS)? All grades, except some PK implement OVS What is OvS?  5 components are offered  Meat/Meat Alternate, Grain, Fruit, Vegetable, Milk What does a child have to take to have a reimbursable meal?  3 components (at least 1 needs to be a Fruit or Veg) Implementas en tu escuela OvS?  SI  En cuales Grados ?(Todos los grados, con excepcion de algunos Pre-K) Que es OvS?  5 componentes son ofrecidos  Carne/Sustituto de Carne, Grano, Fruta, Verdura, Leche Que debe de llevar el estudiante para ser comida reembolsable?  3 componentes (al menos uno tiene que ser fruta o verdura)  All employees must know

What is Offer Vs Serve (OvS) - Breakfast? Que es Ofrecer contra Servir (OvS)? All grades, except some PK implement OVS What is OvS?  3 components are offered (Grain, Fruit, Milk)  4 (or more) items offered What does a child have to take to have a reimbursable meal?  3 items (must include the entrée and a fruit or juice) Que debe de llevar el estudiante para ser comida reembolsable?  3 items (debe de incluir el entrée, fruta o jugo)  All employees must know

What is HACCP? Que es HACCP? Hazard Analysis and Critical Control Points (HACCP) HACCP is our Food Safety Program We have weekly HACCP training meetings Process Charts are hung up in the kitchen Analisis de Peligro y Puntos Criticos de Control (HACCP) HACCP es nuestro programa para comida segura Tenemos entrenamiento de HACCP cada semana Graficos de Procesos estan colgados en la cocina All employees must know

What is an SOP? Que es un SOP? Standard Operating Procedure Standard Operating Procedures (SOPs) are written methods of controlling time and temperature of foods to prevent food borne illness. Procedimiento Operativo Estandar Procedimientos Operativos Estándard (SOPs por sus siglas en Ingles) son metodos escritos de control del tiempo y las temperaturas de los alimentos para prevenir enfermedades transmitidas por los alimentos. All employees must know

What counting and claiming procedures are approved for your site? Que Procedimientos de conteo y reclamo han sido aprovados para tu escuela? PIN # in PIN Pads (some schools use ID card in addition to PIN #) Alphabetical Name Search (if don’t know PIN #) Computer Homeroom Roster with Names/Photos (elementary) Cards - BIC Paper Roster (after school snacks, supper, some ISS, Community, etc.) Numero de Identificacion en el teclado de Identificacion (algunas secundarias usan tarjeta de identificacion ademas de su numero de identificacion) Buscar nombre por orden Alfabetico (Si no se conoce el numero de identificacion o no usa el sistema biometrico) Lista de salon de clases con nombres/fotos (escuelas elementarias) Lista de estudiantes impresa (snacks para despues de escuela, ISS/centro de orientacion, comunidad, etc) Cashiers must know

CACFP Supper Program CACFP Programa de Cena We use the CACFP Meal Pattern 4 Components Milk, Fruit/Vegetable (at least 2), Grain, Meat/Meat Alternate 5 Components must be offered M/MA, Grain, F/V, F/V, Milk Supper Program is Not OVS Student must take all 4 components for a reimbursable meal Usamos el patron de comida CACFP 4 componentes Leche, Fruta/Vegetal ( por lo menos 2), Grano, Carne/Carne Alternativa 5 Componentes deben ser usados M/MA, Grain, F/V, F/V, Milk Supper Program no es OVS Estudiantes deben de llevar los 4 componentes para que sea un plato rembolsable.  All employees must know

Programs Compared CACFP Programa de Cena Breakfast Components Milk, Fruit, Grain  4 Items must be offered  3 must be selected Lunch Components Meat/MA, Grain, Fruit, Vege Milk  All 5 components must be offered  3 must be selected Supper Program Components Meat/MA, Grain, F/V, Milk  Five Components must be offered – Meat/MA, Grain, F/V, F/V, Milk  Non OVS – all 5 components must be taken  All employees must know

CACFP Programa de Cena Componentes de desayuno Leche, Fruta, Grano  4 Articulos deben ser ofrecidos  3 deben ser selecionados Componentes de lonche Carne/MA, Grano, Fruta, Vegetal, Leche  Los 5 componentes deben ser ofrecidos  3 deben ser selecionados Componentes del programa Supper Carne/MA, Grano, F/V, Leche  Cinco Componentes deben ser ofrecidos – Leche/MA, Grano, F/V, F/V, Leche  Non OVS – todos los 5 componentes deben ser tomados

Programs Compared CACFP Programa de Cena Breakfast 3 Components Milk, Fruit, Grain  4 Items must be offered  3 must be selected Lunch 5 Components Meat/MA, Grain, Fruit, Vege Milk  All 5 components must be offered  3 must be selected Supper Program 4 Components Meat/MA, Grain, F/V, Milk  Five Components must be offered  Supper Program 4 Components  Student must take all 4 components for a reimbursable meal Usamos el patron de comida CACFP  4 componentes deben de ser ofrecidos  Leche, Fruta/Vegetal ( por lo menos 2, deben de ser diferentes), Grano, Carne/Carne Alternativa Supper Program no es OVS Estudiantes deben de llevar los 4 componentes para que sea un plato rembolsable.  All employees must know