Cindy Blatt-Panek, L.C.S.W..  1 in 5 people living in the United States are living with a mental health condition.  Just like a diagnosis of high blood.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Advertisements

CHILD FIND Ayuda Para Niños Uvalde CISD Special Education Department Karyn Kingsbery, Director.
Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
March 11, Bienvenidos! Student Expectations 1.Be on time 2.Be prepared 3.Follow PBIS Rules 4.Stay on Task 5.Demonstrate self-control.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
How would you greet a friend at these times?
The IMPERFECT tense The imperfect tense is also used in the PAST. The imperfect tense is used to refer to actions in the past that occurred repeatedly.
Do Now – 22 de septiembre  Translate the following five sentences to Spanish and practice reading them aloud to yourself, 2 times each (en Español!).
PARA QUIÉN ESTA DIRIGIDA ESTA CONFERENCIA? Para las familias Hispanas con niños con necesidades especiales y profesionales trabajando con ellos. Este evento.
25/6/2014 Esto probablemente debe grabarlo en el espejo del baño Donde lo pueda leer todos los días. Usted no puede darse cuenta de ello, pero es 100%
Yaz Waters - Hola, Hola Unit- Day 1 Sra. Waters NHS español II
Parent Meeting Junta de Padres Raising A Reader Creando un Lector.
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
SONG : WONDERFUL LIFE LARA FABIAN.
Día 70 Final Review 2—Adjectives, Ser, Pronouns. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
Quasimodo: (son las doce)
Los verbos reflexivos Objective:
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
Hoy es lunes, el 2 de febrero. ESPONJA: ¿Cómo se dice? 1. I need a calculator. 2. We always use computers. 3. They dance. 4. She never wears her backpack.
Stem-Changing verbs.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
ER and IR verbs ¡Hola! Hoy vamos a hablar de los verbos.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 4Sra. Waters 4NHS 4español I.
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
Daily Routine Assessment-Monday!
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Tarea PARA EL MARTES 22 DE OCTUBRE 1.Type up or rewrite neatly your final draft of the essay. 2.Follow all directions to make the Comic Book Version on.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Por favor sientate por una persona nueva. Abre canvas y lee los anuncios. Se encuentra el trabajo de hoy en Canvas. Curso> asignaciones> stem changers.
Práctica Spanish 2 & Spanish 2 MCR martes, el 26 de agosto, 2014 Scenario: Your friend is on Link Crew, and is helping Carlos on his first day at Peninsula.
 What are some questions you could ask someone in Spanish about pastimes using the vocab and grammar we’ve learned so far this year?  Write down as many.
El Room/Salón 26 Ms. Barba WELCOME TO POTRERO! !BIENVENIDOS A POTRERO! BACK-TO-SCHOOL NIGHT.
The following slides introduce the new verb IR.
Día 72 Final Review 4 – Conjugation Review. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
SER y ESTAR ‘TO BE’ VERBS. SER – To Be Subject Pronoun Ending Yo El Ella Usted Tu Nosotros Ellos Ellas Ustedes SoySomos Eres SonEs.
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Daily Routine Assessment-Monday!
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
Por favor sientate por una persona nueva. Abre ALC
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
CONSEJOS PARA LOS PADRES. Do you want to know how to help your child be successful in school? ¿Quieres saber cómo ayudar a su hijo a tener éxito en la.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Mental Health Services for Individuals on the Autism Spectrum Servicios de Salud Mental para Individuos en el Espectro del Autismo Jennifer Novak, MA,
VOTED THE BEST OF THE YEAR (ELEGIDO MEJOR DEL AÑO)
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
1.Hubo varios momentos importantísimos en la película que sirvieron a cambiar los pensamientos y motivos de Ernesto. Puedes identificar tres de estos momentos.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Jennifer Novak, MA, BCBA Autism Specialist.  When working with inappropriate behaviors…  Find the function *all behavior is a form of communication*
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Help Box - Language Translator Ashley Martin, Intern; Kathy Meehan, HDFS Faculty Advisor Human Development and Family Studies Pennsylvania State Brandywine.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
First Grade Dual High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

Cindy Blatt-Panek, L.C.S.W.

 1 in 5 people living in the United States are living with a mental health condition.  Just like a diagnosis of high blood pressure and diabetes - mental health conditions benefit from treatment.  Mental health issues carry a stigma in society, we can empower our children to erase the stigma.

 1 de cada 5 personas que viven en los Estados Unidos viven con una condición de salud mental.  Al igual que un diagnóstico de la hipertensión arterial y la diabetes - condiciones de salud mental se benefician del tratamiento.  problemas de salud mental llevan un estigma en la sociedad, podemos capacitar a nuestros hijos para borrar el estigma.

 Mental health issues are conditions that impact a person's thinking, feeling or mood and may affect his or her ability to relate to others and function on a daily basis. Each person will have different experiences, even people with the same diagnosis.  Diagnosis are typically made by a psychiatrist or a neurologist.

 problemas de salud mental son condiciones que afectan de una persona de pensamiento, sentimiento o estado de ánimo y puede afectar a su capacidad para relacionarse con los demás y la función sobre una base diaria. Cada persona tendrá diferentes experiencias, incluso las personas con el mismo diagnóstico.  El diagnóstico se hace típicamente por un psiquiatra o un neurólogo.

 There are many providers that you may come across in accessing mental health services for your child. Neurologist are medical doctor whose practice focuses on the brain and nervous system. They can diagnose and prescribe medication. Address ADHD related conditions. Psychiatrists are medical doctor whose practice focuses on human behavior and emotions. They can diagnose, provide medication management. In some cases they can provide therapy services. Therapists/ Counselors broad category of professional which include psychologists, social workers and professional counselors. Each profession carries a licensure requirement with the state to practice. These individual provide services to meet your child’s social emotional and behavioral needs.

 Hay muchos proveedores que usted puede venir a través en el acceso a servicios de salud mental para su hijo.  El neurólogo son médico cuya práctica se centra en el cerebro y el sistema nervioso. Ellos pueden diagnosticar y prescribir medicamentos. Frente a las condiciones relacionadas con el TDAH.  Los psiquiatras son médico cuya práctica se centra en el comportamiento humano y las emociones. Ellos pueden diagnosticar, proporcionar la administración de medicamentos. En algunos casos pueden proporcionar servicios de terapia.  Terapeutas / consejeros amplia categoría profesional de los cuales incluyen psicólogos, trabajadores sociales y consejeros profesionales. Cada profesión lleva un requisito licencia con el estado para practicar. Estos individuales proporcionan servicios para satisfacer las necesidades emocionales y de comportamiento sociales de su hijo.

 Make sure your child's day especially downtime is structured.  Set clear concise expectations.  Involve you child in planning.  Use visual cues and pair them up with verbal directions.  Discuss calmly any changes in routine.  Identify your child’s triggers during the day.

 Asegúrese de día, sobre todo el tiempo de inactividad de su hijo está estructurado.  Establecer expectativas claras y concisas.  que involucrar a los niños en la planificación.  Utilizar señales visuales y vincularlos con las instrucciones verbales.  Discutir con calma cualquier cambio en la rutina.  Identificar los factores desencadenantes de su hijo durante el día

 Focus on treatment.  Let go of guilt and the “if only”.  You know your child the best speak up.  Ask Questions.  Follow up with your child’s care.  If you need a translator make sure that the provider’s office is aware when you schedule the meeting.

 Centrarse en el tratamiento.  Dejar de lado la culpa y el "si".  Usted conoce a su hijo la mejor hablar.  Hacer preguntas.  Seguimiento con el cuidado de su hijo.  Si necesita un traductor asegurarse de que la oficina del proveedor es consciente cuando se programa la reunión.

 Read up on your child’s diagnosis.  Ask mental health professionals at the school.  Crisis Counselors  School Psychologists  Social Workers  Set up a care notebook  Write questions to ask the provider when you think of them.  Take this with you and jot down notes during your meeting with the provider  Medications  Date of service  Carry this with you

 Lea sobre el diagnóstico de su hijo.  Consultar a los profesionales de la salud mental en la escuela.  Consejeros de crisis  Los psicólogos escolares  Trabajadores sociales  Establecer un cuaderno de atención  Escribir preguntas para pedir al proveedor cuando se piensa en ellos.  Tome esto con usted y tomar notas durante su reunión con el proveedor  Los medicamentos  Fecha de servicio  Llevar esto con usted

 Mental Health care is confidential  There are a few exceptions (danger to self and others and instances of abuse or neglect)  HIPPA  Keystone Law allows adolescents in NJ ages 16 and 17 to access mental health care without parental permission.

 La atención de salud mental, es confidencial  ALGUNAS heno (Excepciones peligro para sí Mismo y Los Demás y Los Casos de Abuso o negligencia)  HIPPA  Ley Keystone permite ADOLESCENTES EN NJ Edades de 16 y 17, párrafo Acceder a la Atención de Salud Sin mental de Permiso de los Padres

 To take care of yourself  Pick your battles  Ask Questions  Ask for help  Enjoy the journey   Para cuidar de sí mismo  Escoge tus batallas  Hacer preguntas  Pedir ayuda  Disfruta el viaje

NJ Mental Health Care Helpline Perform Care Mom2Mom Helpline National Alliance for The Mentally Ill (NAMI)

The 2 nd Floor