La Naturaleza: Los animales Español 2. ¿qué es exótico? Características de un un país o lugar lejano.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hola clase Spanish 4 No estoy aqui hoy. Espero que esten bien.
Advertisements

Escribe tres oraciones completas para decirme que tú hiciste ayer.
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero LA PREGUNTA: Lean el “Fondo Cultural” en la página 98. Where was Sor Juana Inés de la Cruz born? What kinds.
SEMANA DEL DE NOVIEMBRE
Science Meeting Junta de la Ciencia March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
D/F: El 24 de enero Unidad 5, lección 1
Topic: Weather and the preterit Essential questions: How do I talk about the weather and how do I discuss things that happened?
MONDAYTUESDAYWEDNESDAYTHURSDAYFRIDAY Draw the instructions Bring a picture of my face Do addition Worksheet (down on the farm) Study vocabulary.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
21 febrero ¿Cómo es? = What is he/she it like? This question is asking for a description of someone/thing. ¿Cómo está? How is he/she/it doing. This question.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 2. La Campana Cierto o Falso 1. Una manzana es insalubre. 2. El helado tiene muchas calorias. 3. La pasta tiene fibra.
MONDAYTUESDAYWEDNESDAYTHURSDAYFRIDAY explain your home with drawings Do a home (worksheet ) Make 5 sentences with i like Make a house with tangram Invent.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 1 – 8/11 – 8/15.
Español IV.  What type of question is it? ◦ Is it a YES/NO question? ◦ Is a question word (where, when, etc.) present?
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Do Now – Write six sentences (not just words!) about this image. Be careful using adjectives!
The following slides introduce the new verb IR.
Please move desks the requested distance from the wall.
Chapter 4.2 Vocabulary Take 4. Weekly Goal: Talk about some school activities.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
2.1—Talking about what you want & need.. Subject Pronouns You’ve already learned the subject pronouns that can be used for I and You. Now you will learn.
 No hay que empezar la casa por el tejado. 1. Mañana se entrega las a a la campanas 2. = 140 puntos 3. Hay que terminar el trabajo de la computadora.
MONDAYTUESDAYWEDNESDAYTHURSDAYFRIDAY Draw the instructions Bring a picture of my face Do addition Worksheet (down on the farm) Study vocabulary.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
 Objetivo: Estudiar para el examen.  Contestar y escribir las respuestas del juego.  Objective: To study for the test.  To answer and write the answers.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
SPANISH IB Chapter 10.2 Vocabulary Take 4. Initial Activity---Cheque Weekly Goal: Talk about some school activities.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
Global Warming Project and Presentation. Save this PowerPoint to your S- User Then, answer the following questions about Global Warming. (Luego contesta.
‘ KNOWING THE COUNTRY’ PROYECT – YEAR 6. HOW DO WE FIND OUT ABOUT PLACES? Brainstorming.
Essential question: How do I conjugate these new verbs and use them?
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Week 25 Spanish II. Para Empezar 22 de febrero Write out the following numbers in Spanish: *We will be doing an activity with.
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
Week 30 Spanish II. Para Emepzar 11 de abril What is this question asking: ¿Dónde te gustaría visitar y por qué?
Hoy es lunes el seis de abril… HW: #643 – 648 X5 due Friday TEST FRIDAY: Lesson 90 – 96, verb phrases & questions Calientito- Find a friend and see if.
Essential questions: How do I use some irregular verbs?
Examen 4A El mapa gráfico.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Español 1 9 de diciembre de 2016.
1 - aburrirse acampar ¿Adónde fuiste? -
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Cómo responder a las preguntas
Hoy es miércoles el veinte de septiembre
Answer the questions (See pag 96) Cuál = Which
Español 2 24 de octubre de 2016.
Hoy es Viernes, el 4 de agosto
Actividades del Vocabulario 1C: Likes and dislikes
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
S2 SPEAKING ASSESSMENT QUESTIONS STUDY GUIDE
HAGAN AHORA: ESCRIBE LAS FECHAS EN ESPAÑOL December 31 July 4
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
2.8 Gustar.
Descripciones de Personalidad
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Metas: Puedo decir de dónde son las personas (nacionalidades)
Hoy es lunes el veintidos de octubre
Describe a las personas con una frase completa.
Describe a las personas con una frase (sentence) completa.
Enfoque: Definir verbos y traducir frases
Transcripción de la presentación:

La Naturaleza: Los animales Español 2

¿qué es exótico? Características de un un país o lugar lejano.

Vocabulario El pájaro El cerdo El conejo El león El mono

Vocabulario La oveja El pez La rana La serpiente El tigre

Actividad Con el vocabulario que les di, escríbanme 3 lugares donde puedes encontrar a esos animales. Ejemplo: – La vaca: (granjas, bosques, lugares con pastos)

Apuntes Culturales En parejas (pairs), lean los párrafos y contesten las preguntas. You can access this document on the school website under “Los Fenómenos Naturales” tab Please write the question and answer it in complete sentences.

Activity You will research an exotic animal on the internet and answer the following questions. Use complete sentences. (No wikipedia) What type of animal is it? Where does it live? (where can you find them?) Why did you pick this animal? 3 things facts about this animal. 3 things that you learned about this animal that you did not know. Picture of your animal