TRABAJO DE ENTRADA NP43 Semana 30. TRABAJO DE ENTRADA 25/4: NP43 TRANSLATE THE SENTENCES FROM YOUR LAST WARM UP. 1. Tú estás enfermo(a).6. Ud. ve una.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
“IR” – To Go.
Advertisements

El Verbo - Ir “To Go”.
Ir - To go yo nosotros vamos voy vosotros vais tú vas Ud. él ella Uds.
4A pre-quiz practice Complete the mini conversations with the correct question words. 1.- ¿____ es esto? - Es un ratón. 2. – Mi familia y yo vamos al cine.
4A practice Complete the mini conversations with the correct question words. - ¿____ es esto? - Es un ratón. 2. – Mi familia y yo vamos al cine. - ¿____?
Present tense verb form review present tense ir a + inf.
Dar (to give) Estar (To be). ir (To go). The verbs ir, dar, and estar are irregular, because they have a different form with yo. All the other forms are.
Ir + a + infinitive S1C4L2.
Apuntes: Stem Changing Verbs oue, ei
Ir a = to go to To talk about where you go…. Esquiar Trabajar Leer y estudiar Correr Tocar el piano Comer y beber Ver una película Nadar Estar con amigos.
 Write the correct form of the –ar verbs in the blanks: 1.Yo ________ (pasear) con mi amigo. 2.Ustedes _______ (nadar) en la piscina. 3.Nosotros ______.
The future tense ESSENTIAL ?: How can I describe events that will happen in the future?
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
Tarjetas postales 4a projecto.
IR – TO GO SPANISH 1. IR – TO GO voyvamos vas vavan.
Hacer Ahora Write these dates in Spanish. 1. January 5 2. April 1 3. October June August 31.
What do these verbs mean?.  The –ar verbs you have learned are called regular verbs because their conjugations all follow a predictable pattern. Some.
8 Es el 15 de septiembre. ir, dar, estar ¿Ser o estar?
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
¿Qué haces los fines de semana? Vocabulario 2 Capítulo 3.
4.7 invitations, ir+a+inf.. Vámonos Conjugate the following three verbs. Draw a boot! Pedir (e → i) Querer (e → ie) Jugar (u → ue)
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Review Write the correct form of the –ar verbs in the blanks:
İBuenos días! Antes de la clase… (Before class…) Make sure you have your flipped classroom notes out to be checked. Complete your “I can” statements for.
4A Los pasatiempos PAST TIMES. Ir de compras Ver una película.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
The following slides introduce the new verb IR.
Ir a + inifinitve: saying what one is going to do Espanol 1.
ALC 69 Hoy es jueves el 29 de marzo de Escribe el español y el inglés.
REPASEMOS LA TAREA write in Spanish 5 sentences that tell what you are going to do this weekend ej. Este fin de semana, yo voy a visitar a mi primo en.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Calentamiento ¿Qué tiempo hace hoy en...?. Ir+ a + infinitivo Using “Ir” to discuss the near future.
22/04/20101 Capítulo 4 – Paso 3 Frases y el verbo IR Página 111 ¿Adónde vas?Yo voy al cine.
Querer con Infinitivos Capítulo 3. To say what you and others want, use a form of the verb querer. The forms you use depend on the subject. yo quiero.
Warm-up: fill in the blank with IR 1.Yo _____ al centro comercial despues de las clases. 2.¿Quién ____ a comer la pizza para la cena? 3.Nosotros_______.
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
Los apuntes. Querer – to want Los pronombres españolesLa forma del verbo YoQu___r___ TúQu___r___ Él, Ella, UstedQu___r___ NosotrosQu__r____ Ellos, Ellas,
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
Objective: Read the sentence in Spanish & conjugate the verb appropriately. Then translate the full sentence to English. Students play in groups of 2-5.
¿Adónde vas? El vocabulario de Capítulo 4A. Ir de compras To talk about leisure activities To go shopping.
Discussion Voice Activity 1.05
JAZMIN’S AND YUSEINA’S POWERPOINT.. IR  Ir is used to say where someone is going.  Yo form is voy.  Tú form is vas.  Ud. Form is va.  Nosotros form.
¿Qué te gusta hacer?Gramática 2 Present tense of ir and jugar Preview The verb ir The verb jugar The preposition a.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Tu Sala de Clases. Find the word that doesn’t belong in each group: / 1. un escritorio una silla un pupitre una amiga / 2. la carpeta debajo de entre.
Study slides Places to GO & Things to do (GOing to do)
Capítulo 3 Sección 2. ¿Qué haces los fines de semana? Los fines de semana … Los sábados … Los domingos … Cuando hace buen tiempo …
¿Te acuerdas? What verb means “to go”? IR yo voy tú tú vas él va ella va Ud. va nosotros vamos ellos van ellas van Uds. van.
The verb ir + a + place Hacer Ahora: Repaso! Say where they are from 1. Ella / México 2. Mi madre y yo/ California 3. Tú / La ciudad What do the following.
TRABAJO DE ENTRADA NP43 Semana 31. TRABAJO DE ENTRADA 2/5: NP43-TRADUZCAN- COPY AND TRANSLATE. 1. You’re going to the mall.6. She’s going to write. 2.
Hoy es martes el 5 de abril Today is Tuesday, April 5 Write the following phrases in Spanish and use correctly the verb estar: She is sick= Ella está enferma.
To go (to).  It is followed by the personal “a” and a place to indicate where a person is going.  It is followed by the personal “a” and an infinitive.
Hoy es miércoles el 2 de marzo Today is Tuesday, March 2 Using handout p126 part D. Complete each sentence by writing a form of ir + al or ir + a la Ex:
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
TRABAJO DE ENTRADA NP34 SEMANA 23. TRABAJO DE ENTRADA 22/2: NP 34-TRADUZCA-COPY AND TRANSLATE.  1. La clase de inglés es difícil.6. We like to study.
Hoy es martes el 23 de febrero Today is Tuesday, February 23 Using ch4 A vocabulary write the places where you do these activities. Open book pag 176 see.
THE VERB IR. When do you use IR? Ir means and it’s used to talk about.
Page 180 Realidades 1 The Verb IR REGULAR VERBS Verbs whose INFINITIVES end in -ar follow a pattern.
1.¿Dónde ves más películas, en casa o en el cine? 2.Cuando vas de compras, ¿adónde vas? 3.¿Adónde vas los fines de semena? 4.¿Vas solo(a) o con tus amigos?
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Fill in the blanks with logical words en español: 1.Yo voy a ___________ para hacer ejercicio. 2.Voy a _____________ para leer, estudiar, y usar la computadora.
Trabajo de Entrada NP39 Semana 28. Trabajo de Entrada 4/4: NP 39-Copy and translate.  1. Estudias el español.6. Yo corro por el parque.  2. Ella vive.
Trabajo de Entrada NP39 Semana 29. Trabajo de Entrada 11/4: NP 39-Copien- Copy and complete with “estar”.  1.Él _____ en la 6. Vosotros ___ en sala de.
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
Hoy es miercoles el 24 de febrero Today is Wednesday, February 24
Transcripción de la presentación:

TRABAJO DE ENTRADA NP43 Semana 30

TRABAJO DE ENTRADA 25/4: NP43 TRANSLATE THE SENTENCES FROM YOUR LAST WARM UP. 1. Tú estás enfermo(a).6. Ud. ve una película. 2. Yo doy el papel al profesor.7. La pantalla está delante de los pupitres. 3. Nosotros vemos la pantalla.8. ¿Dónde está la profesora? 4. La papelera y la bandera 9. Carlos y Sara están están aquí.al lado de la puerta. 5. Ella da caramelos al niño.10. Vosostros dais los libros a los estudiantes.

TRABAJO DE ENTRADA 27/4: NP43-TRADUZCAN. COPY AND TRANSLATE THESE PHRASES. 1. ¿De dónde eres?6. los fines de semana 2. con tus amigos7. el centro comercial 3. ver una película8. ir de compras 4. el parque9. la biblioteca 5. después de10. generalmente

TRABAJO DE ENTRADA 28/4: NP43-TRADUZCAN COPY AND TRANSLATE. 1. Yo voy a la piscina.6. Nosotros vamos a la mezquita. 2. Tú vas al centro comercial.7. Vosotros vais al cine. 3. Él va de compras.8. Ellos van a muchos lugares. 4. Ella va a casa.9. Ellas van a la playa. 5. Ud. va a las montañas.10. Uds. van al parque.

TRABAJO DE ENTRADA 29/4: NP43-TRADUZCAN COPY AND TRANSLATE. 1. Yo voy a hacer ejercicio.6. Nosotros vamos a escuchar música. 2. Tú vas a hablar por teléfono.7. Vosotros vais a montar en monopatín. 3. Él va a navegar por internet.8. Ellos van a patinar. 4. Ella va a pasear con amigos.9. Ellas van a ir de compras. 5. Ud. Va a pasar el rato solo.10. Uds. Van a nadar.

CONVERSACIÓN Create the following conversation in Spanish with your table partner. The place and the activity should be related. A: Where are you going? B: I’m going to… A: What are you going to do (there)? B: I’m going to… Switch roles and do it again. When you think you are finished, start over. Practice makes perfect!

ADIVINA Ask: Tienes un/una __________? Answer: Sí, tengo un/una_________. OR No, no tengo un/una _________. Ask: ¿Dónde está? Answer: Está _______ de el/la ______. prep

PICTIONARY Game rules 1. There are two teams. Select a different person to draw each round or I will. 2. The drawer has 30 seconds to complete his/her drawing. No one may guess during that time. 3. Huddle with your teammates and agree upon your answer. One person will answer for the team. 4. If the answer is incorrect, the opposite team may huddle and guess to steal the point.

CONVERSACIÓN NP 40 Use your most recent vocabulary to create a conversation about where things are in the classroom. A: Where is the __________? B: It is ___________ the _____________. B: Where is the ___________? A: It is __________ the ____________. Switch roles and do it again with different items and locations. When you think you are finished, start over. The more you practice, the better you get!