HW -página 7 act 2-3 -Finish vocab. página 5-6 (packet) (p 35 of text) -syllabus/phone policy signed Prueba – spelling – viernes, 30/1 ¿Qué es? adiós Hoy es el veintinueve de enero. 4°C / 40°F
Search the book for: 1.Find a male and female Spanish name. 2.Find the following direction in Spanish: Take out a sheet of paper. 3.Find the following direction in English: “Completa las sigiuentes oraciones.” & “Contesta las siguientes preguntas.” 4.Find in the index where to locate the topic “subjects in a sentence”. 5.Look up the words in the glossary: “clock”&“las flores”
La Tarea Diaria 1.1 Instrucciones: Write, phonetically, the spellings of the following words… 1.Baño 2.Llama 3.Guitarra 4.Xilofón 5.Pizarra
Instrucciones: Write, phonetically, the spellings of the following words… 1.Baño 2.Llama 3.Guitarra 4.Xilofón 5.Pizarra Beh - ah - enye – oh Ellye - ah - eme - ah Heeh - oooo – e - te - ah - ere - ere - ah Equis - e - ele - oh - efe - oh - ene Peh - e - seta - ah - ere - ere - ah La Tarea Diaria 1.1 erre
La Tarea: pagina 23 actividad 30 Spell each item below in Spanish. Write out the sounds! 1.Your name 2.Your address 3.The name of the city/town where you were born 4.Your best friend’s full name 5.Your best friend’s address 6.Your favorite actor’s name
El Alfabeto
Aa ah Bb bay Cc say, ceh Dd day Ee eh, ay Ff effe, f-ay Gg hey, hay Hh ah-che Ii e Jj hota Kk kah Ll ele,, l-ay, L.A. Ll ll el-yay Mmeme, em ay Nn ene, N.A. Ññ enye, N-yay Oo o, oh Pp pay, pey Qq koo Rr ere, airay Ss ese, essay Tt tay Uu oooh Vv vay, bay Ww doh bley bay Xx eh-keys, ay-keys Yye-gree-ay-gah Zz say-ta
¡Cantemos! bHmgaeDM YKuKA0qLo ceID=20572&ViewID=E324842B-E4A3-44C3-991A- 1E716D4A99E3&RenderLoc=0&FlexDataID=29991&PageID=6564
Con sus compañeros(as) deletrean sus nombres en voz alta. (With your partners, spell your names out loud.) ¡Deletreemos!
Instrucciones: Escucha a la profesora y escribe las palabras que ella deletrea. 1.escuela 2.papel 3.examen 4.profesora 5.zebra 6.muñeca
“Alfabeto” To the tune of Boom Boom by: Black Eyed Peas Gotta get that [x3] Gotta get that that that, that that Boom boom boom (Gotta get that) [x2] Al-fa-beto (Gotta get that) [x2] Boom boom boom [x2] Al-fa-beto[x2] [Will.I.am] Yo, I got the a-b-c-ch-d You can get that e-f-g I got that h-i That j-k That l-ll Next level m-n I got that ñ-o How the beat bang al-fa-beto [Fergie] I like that al-fa-beto Them chickens p-q-r They try to rr-s-t I'm on that next u-v I'm so 3008, You so 2000 and late I got that w That x-y Let me get it now z-z (Gotta get that) y (Gotta get that) z-z (Gotta get that) [x2] Boom boom boom [x2] Al-fa-beto [x2]
Las Palabras Interrogativas
¿….? ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo? ¿Dónde? ¿Por qué? ¿Cómo? ¿Cuántos? __________________ Who? What? When? Where? Why? How? How many?
Palabras interrogativas ¿Cómo? how, ¿Cuándo? when. ¿Cuánto? is how much. ¿Dónde? where. ¿Por qué? is why, porque is because. ¿Qué? is what, ¿Cuál?, is which, ¿Quién?, is who or whom ¿A qué hora?, at what time ¿A dónde?, is where to. Tune of “Jingle Bells.”
Los Números Zero __________ One __________ Two __________ Three __________ Four __________ Five __________ Six __________ Seven __________ Eight __________ Nine __________ Ten __________ cero uno dos tres cuatro cinco seis siete ocho nueve diez
¡Cantemos! r1Is8xI
A. Instrucciones: Escriba el número más apropiado. 1.¿Cuántos días hay en una semana? Hay_______________ 2. ¿Cuántos círculos hay en esta foto? Hay________________ 3.¿Cuántas estrellas hay en esta foto? Hay________________ 4. uno + ocho - tres = ____________ 5.¿Cuál es tu teléfono? _______________________________________________ siete cinco nueve seis cuatro-ocho-ocho-uno-dos-ocho-nueve