EOC Review 2014-2015 Spanish 1 Srta. White. Primer Etapa  Translate  el libro =  Un libro =  Singular vs Plural  el libro  ____ libros  What is.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Spanish 2 Honors Grammar Notes
Advertisements

Ir - To go yo nosotros vamos voy vosotros vais tú vas Ud. él ella Uds.
4A pre-quiz practice Complete the mini conversations with the correct question words. 1.- ¿____ es esto? - Es un ratón. 2. – Mi familia y yo vamos al cine.
4A practice Complete the mini conversations with the correct question words. - ¿____ es esto? - Es un ratón. 2. – Mi familia y yo vamos al cine. - ¿____?
Las Palabras Interrogativas
Present tense verb form review present tense ir a + inf.
Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
¿Ser o Estar? To be or to be.
Preguntas de conversación
Los Artículos / The Articles
TEMA: Repaso de la conjugación de los verbos CCSS L.3.1- Demonstrate command of the conventions of standard Spanish, grammar, and usage when writing and.
¿Cómo te preparas? Repaso. Write the English translation for the following words and draw a picture of the object next to it.  El abrigo  Los anteojos.
Exámen Preliminar.
Gustar- To like (to please)
El Examen de Repaso What you need to know for the test.
Present Progressive What is it?
{ Preparativo 2 de marzo del 2015 learning target: Students will be able to talk about their families and describe them by presenting the family tree they.
Chapter 5B- Spanish One What you need to know for the test for chapter 5B.
 List 5 verbs in Spanish that have to do with school (example: estudiar)
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Unit 4A, 4B Los pasatiempos ¡ Me gusta nadar en el verano! ----¡ A mí tampoco! ( ¡ A mí también!)
Grammar Point: Definite and indefinite articles Definite articles: means “the” el, la (singular) los, las (plural) Indefinite articles:means “a, an or.
Present Tense ER Verb Conjugation Academic Vocab Infinitive: The base form of a verb. When translated, it always includes “TO” + the action. Correr –
Exprésate Uno, Capítulo 6, Estar - to be yo estoy nosotros(as) estamos tú estás* vosotros(as) estáis* Ud., él, ella está* Uds., ellos, ellas están* *á.
Page 199 Realidades 2 Indirect Object Pronouns Indirect Objects I bought that skirt for her. I gave those shoes to him. What is the subject, the verb,
 I can introduce myself and others using basic, appropriate greetings and even gestures when needed  I can ask someone to describe himself/herself 
1. To go 2. To walk 3. To see a movie 4. To play 5. To do 6. To be (feelings) 7. To go fishing 8. To go shopping 9. To go camping 10. I have to 1. Ir.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Antes de empezar – find these words in your vocabulario 1) más o menos - 2) por supuesto – 3) ¡Qué asco! -
El Repaso de los Conceptos Gramaticales
Entre y siente. Está listo por tu proyecto..  After you have recorded your Asi Soy Yo  it to your teacher 
Direct Object Pronouns. Direct Objects  tell WHAT or WHOM receives the action (of the verb)  ALWAYS a noun or a pronoun  MUST HAVE AN ACTION VERB.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Antes de empezar VENIR – to say that someone is coming to a place or event vengo venimos vienes viene vienen Therefore, it must be followed by a.
Verbs like GUSTAR, ENCANTAR, DOLER…
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… identify, pronounce, and correctly use adjectives.
Tener Tener expressions Tener with infinitives
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Ejercicio #1 SER vs. ESTAR- Translate 1. I am tall. 2. He is happy. 3. They are short. 4. We (girls) are tired- 5. You all are young.-
Indirect Object Pronouns Indirect Objects I bought that skirt for her. I gave those shoes to him. What is the subject, the verb, the direct object and.
Avancemos 2 Indirect Object Pronouns Indirect Objects I bought that skirt for her. I gave those shoes to him. What is the subject, the verb, the direct.
C1g1 Español 2. Los Verbos Irregulares What is special about SER, IR and ESTAR? – They are very irregular verbs. There are no other verbs in the present.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
Hoy es el 25 de enero ¡Hagan Ahora! ¿Qué vas a hacer durante el almuerzo hoy? Anuncios -La muestra de cuaderno -Prueba el viernes.
THE VERB GUSTAR ¿POR QUÉ? AND PORQUE 1 Capítulo 2:Gramática 2.
-ar, -er and –ir verbs in the present tense. Review Verb Infinitive Conjugate Subject Conjugations Subject pronouns a part of speech indicating action.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
21 de septiembre. Warm-Up #19 Given the English phrases, write Spanish ones, using “tener.” 1.Jorge is in a hurry to go to class. 2.My sister has luck.
El Verbo “GUSTAR” En español gustar means “to be pleasing” In English, the equivalent is “to like”
Present Progressive Tense Notes. To form the present progressive, conjugate the verb estar to agree with the subject of the sentence, and follow it with.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Excuses, excuses… Spanish I – reasons to accept and decline an invitation.
!Repasamos la Unidad 1! Click to begin Basic conversation review Ser and descriptions Subj. pronouns/ grammar Conjugating regular.
- Er and -ir verbs. Let’s review some terms! Verb: a part of speech indicating action.
The verb ir + a + place Hacer Ahora: Repaso! Say where they are from 1. Ella / México 2. Mi madre y yo/ California 3. Tú / La ciudad What do the following.
-ER and –IR Verbs. Review Verb Infinitive Conjugate Subject Conjugations Subject pronouns a part of speech indicating action an unchanged verb. In English.
Copy this on pagína 7 of your cuaderno. Campana # 21 Oct 29 th Campana # 22 Nov. 2 nd Campana # 23 Nov 4 th Campana #24 Nov 6 th Campana #25 Nov 10 th.
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
-ER and –IR Verbs.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Escribe en espanol (¡usa el pretérito!): 1.I played the guitar last night. 2.We practiced Spanish yesterday. 3.I played baseball last week. 4.They looked.
EXPRESSING LIKES AND LOVES. To say something is pleasing to someone, use the verb gustar.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Unit 7 practice Possessive adjectives Here are the possessive adjectives in Spanish Mi(s) Nuestro(s) Nuestra(s) Tu(s)Vuestro(s) Vuestra(s) Su(s)
Hoy es martes el 23 de febrero Today is Tuesday, February 23 Using ch4 A vocabulary write the places where you do these activities. Open book pag 176 see.
B E L L W O R K 27 – 31 de enero 1, 2, y 5 horas.
GUSTAR DISCUSSING LIKES AND DISLIKES IN SPANISH. WE USE THE VERB GUSTAR TO DESCRIBE WHAT WE LIKE AND DON’T LIKE. ¿Qué te gusta? Me gusta la pizza. ¿Te.
—Oye, Enrique, ¿eres artístico? —Sí, según mis amigos soy muy artístico y estudioso. También dicen que soy reservado. Y Gloria, ¿cómo eres tú? —Bueno...
Given the sentences, rewrite them in Spanish to replace the direct object noun with a direct object pronoun. 1. Ella limpia el baño. 2. Nosotros traemos.
Transcripción de la presentación:

EOC Review Spanish 1 Srta. White

Primer Etapa  Translate  el libro =  Un libro =  Singular vs Plural  el libro  ____ libros  What is the plural of:  Carpeta  Familia*  Expressions of pain:  Me duele ________.  Me ______ los pies.  USA = ____________  El capital de:  España es _____________.  México es _____________.  Argentina es ___________.  South América = ____________  North América = ____________  Tiempo: weather or time  ¿Qué tiempo hace?  ¿ Qué hora es?  estación es?

1a: ¿Qué te gusta hacer? Action Verbs: infinitives, negatives, me gusta and no me gusta  A cognate is______  Identify cognates *la familia is singular  Disagree with another comment about likes/dislikes  Identify activities using the infinitive form  Ask what someone likes  Match “I like” with activities (link goes to 1A Que te gusta hacer document)activities

1B: Yo soy _______ Adjectives: agreement, articles la/una, word order in sentences  Match adjectives with appropriate masculine/feminine ending (note word order)  la mesa __________ (grande, blanco)los pies ____________ (pequeño)  Answer:  ¿Cómo eres? _____________  ¿Cómo es? _______________  Identify “el/la” and “un/una”  Descibie yourself (poema diamante)  write 3 characteristics of yourself, link 2 of them to things you like to do. Write one thing you are not, along with something you dislike. End by telling who you are.  Soy _______. En general, soy _____: me gusta mucho ________. A veces, soy _____: me gusta __________. No soy_______: no me gusta nada _______. Me llamo ________. fin

2A: Class names and order (1ero, 2ndo) Subject Pronouns, ar verbs  Translate and fill in the complete.  My first class is __________  Spanish is our _________ class.  You  Usted (Ud) =  tú =  Ustedes (Uds.) =  To draw = I draw We draw You draw you (all) draw She/he they draw

2B: Classroom objects, prepositions (location words), estar, plural nouns  Estar =  Use estar when  ___________________  Prepositions (Location words)  Below=  Above=  On=  In=  Beside=  _____________

3A: la comida para el desayuno y el almuerzo, er/ir verbs, me gustan/encantan  Le encanta los plátano. Le encantan los plátanos. A mí también. Juan no bebe jugo de naranja en el desayuno y no le gusta la leche mucho. Yo también. Juan does not drink orange juice for breakfast and he does not like milk very much.

3B: comida y que debe hacer para mantener la salud, la cena, plural adjetivos, ser 1. Debes haces ejercicio para mantener el salud. Debes hacer ejercicio para mantener la salud. 2. Soy hambre. ¿Y tú? No, soy sed.  Tengo hambre. ¿Y tú?  No, tengo sed.  3. Para mantener la salud debo camino todos los días. Para mantener la salud debo caminar todos los días.

4A: ¿Adónde vas? Question words, ir, place names (locations) 1. Voy al gimnasio levantar pesas. Voy al gimnasio para levantar pesas. 3. Después de voy a la escuela, voy a casa. Después de ir a la escuela, voy a casa.  Después de estudiar, voy a la casa de mi amigo. 2. Después de estudio, voy al casa de mi amigo.

4B: ¿Quieres ir conmigo? Ir + a + infinitive= future tense, jugar, past- time activities, me gustaría, feelings, time A las tres. ¿A qué hora es el concierto? Son las tres. Soy cansado y enfermo Estoy cansado y enfermo. ¿Quieres ir al piscina con yo? ¿Quieres ir a la piscina conmigo?

5A: Fiesta y familia, tener, possessive adjectives, La fiesta va estar a la tres en la tarde. La fiesta va a ser a las tres de la tarde. Yo tengo decorer para mi mama’s fiesta de cumpleaños. Yo tengo que decorar para la fiesta de cumpleaños de mi mama.

5B: el restaurante, como es (describe characteristics), venir, ser vs. estar ¡Camarero! Me falto un tenedor. ¡Camarero! Me falta un tenedor. ¿Le trae un tenedor? (Should I bring you a fork?) Traer = to ________ Desear = Pedir =

Venir= to ________ -¿Cómo eres? - Estoy alto y tengo castaño pelo. Soy alto y tengo pelo castaño El opuesto de pelo rubio es a. pelirroja b. morado c. pelo castaño

6A: Objectos en el dormitorio,colores, comparisons, superlative, stem-changers (poder y dormer) La bandera de los Estados Unidos (EE.UU.) son rosado, blanco y azul. La bandera de los Estados Unidos es roja, blanca, y azul. Yo pudo ir a el cine con mis amigos después hacer la tarea. Yo puedo ir al cine con mis amigos después de hacer la tarea.

6B: la casa y los quehaceres, commands, present progressive (...ing) - Estoy habliendo con mis amigas por teléfono. Estoy hablando con mis amigas por teléfono. Mi marrón armario es mehor que tú armario. Yo soy la más vieja de mi familia. Yo soy la mayor de mi familia. Mi armario marón es mejor que tu armario.