Plantas medicinales de Latinoamérica Español 2. ¿Qué son las plantas medicinales? O Plantas que se utilizan como medicamentos para el tratamiento de alguna.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Miércoles el 24 de febrero
Advertisements

VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
La pregunta: ¿Cuál país del mundo hispanohablante está en África? ¿Cuál país del mundo hispanohablante está en Europa? ¿Cuál país del mundo hispanohablante.
The Present Subjunctive The Subjunctive l Up to now you have been using verbs in the indicative mood, which is used to talk about facts or actual events.
Espanol Megan Sands La comida.
Antes de empezar escribe las palabras, usa un diccionario y busca la palabra en inglés beber comer compartir almorzar desayunar cenar.
MORE CONVERSATION TOOLS
THE SCIENCE CAFÉ… WHERE COOL, HIP YOUNG FOLKS COME TO DISCUSS SCIENCE!
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Create a PowerPoint illustrating the weather in a Spanish-speaking country. Make two slides only Sign up with the teacher for your country. They cannot.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Objetivo: ¿Cómo usamos los verbos de ‘gustar’? 22 de septiembre.
¿Qué te gusta hacer?.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Digital Photography: Selfie Slides
Definite & indefinite articles
GUSTAR PRÁCTICA CON GUSTAR. DIRECCIONES:  Each slide will contain a picture or a vocabulary word and a subject. In your group, you need to come up with.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
La Comida La piramide nutricional.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Hoy es jueves. La fecha es el 3 de abril LA PREGUNTA: Do you remember how to say that you like to do something? If not, reference p. 26 – 27 in the text.
Gustar: How to say you like something. Gustar In Spanish, when we want to say that we like something, like food, objects, or an activity, we use the verb.
Me presento (part 2) WALT: give a physical and character description of yourself. WILF: Be able to give a detailed description of yourself and give your.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
[nombre del país] Capital: [nombre del capital] por [tu nombre] el 16 de mayo.
Overclipping It’s very important as a trader that you understand your clip size and what positions this allows you to have. In addition it will help you.
Hoy es viernes el veintiocho de agosto de dos mil quince. White Board Calentamiento: Translate to Spanish: 1.I like golf. 2.You like volleyball. 3.I don’t.
Digital Photography: Selfie Slides Jaime lozano 28 oct 1.
Hacer Ahora (Do Now) 1. Please sit down quietly. 2. Please copy today’s date, day and homework into your notebook or binder. 3. Please conjugate the verb.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
I can _________ the ___________________________ of the world. I can _________ a unique ___________________ associated with Mexican culture. Repaso: I can.
Create a food Menu and dialogue
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
Global Warming Project and Presentation. Save this PowerPoint to your S- User Then, answer the following questions about Global Warming. (Luego contesta.
Lección 13: La Naturaleza. I. Regiones y Paises del Mundo Hispano España El Salvador Chile México Cuba Paraguay Venezuela Panama Nicaragua Guatemala Uruguay.
UNIT 4 ES BUENO SER JOVEN IT’S GOOD TO BE YOUNG. UNIT 4: ES BUENO SER JOVEN 6 weeks Health: general health, illnesses Body parts Healthy/unhealthy habits.
The Subjunctive Mood. So far you have learned the “indicative” tense. This is how we express facts. The subjunctive mood is used to express... Wish Hope.
La Naturaleza: Los animales Español 2. ¿qué es exótico? Características de un un país o lugar lejano.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
9 DE SEPTIEMBRE. W ARM - U P #13 Answer the questions in Spanish. The underlined verb indicates it should be included in your answer. 1. ¿Qué quieres.
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
BIENVENIDOS 9.1 GREETINGS AND SHORT CONVERSATIONS.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
6.1-1  In Lección 5, you learned how to form past participles. You will now learn how to form the present perfect indicative (el pretérito perfecto de.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Unidad 4: La Salud y Bienestar Plantas medicinales de Latinoamérica
Examen 4A El mapa gráfico.
Don Quijote El día 3.
Español 2 24 de octubre de 2016.
La Oncocercosis: Colombia gana la guerra a una vieja enfermedad
You will make a presentation about your family
Transcripción de la presentación:

Plantas medicinales de Latinoamérica Español 2

¿Qué son las plantas medicinales? O Plantas que se utilizan como medicamentos para el tratamiento de alguna infección o enfermedad. (Plants that are used for medicinal uses to cure infections) O Las plantas medicinales son conocidas popularmente como droga vegetal (these plants are known as drug plants) y pueden ser consumidas a través de diferentes vías: O cápsulas (pills) O cremas (cremes) O jarabe (tea) O pomada (oitment)

¿Para que sirven? O Sirven para: O enfermedades O Adelgazar O prevenir y aliviar síntomas O Muchas hierbas y plantas medicinales no han sido autorizadas por la industria farmacéutica. O Estas plantas generalmente son recomendadas por: O curanderos o chamanes

¿Qué es el empacho? O El empacho es una indigestión de la comida (indigestion can be caused by food) cuando existe un alimento o alguna substancia que no se digiere o se digiere con dificultad. (that is not digested well)

Signos y síntomas O Dolor de estómago (Stomach ache) O Mareos (Dizziness) O Náuseas (Sickness) O Vómitos y agruras (Vomiting and heartburn) O Diarrea (Diarrhea)

Tratamiento del empacho en México O Hierbabuena: Puedes hacer una taza de té o masticar hojas de esta hierba. (peppermint can be eaten or drank in a tea)

Tratamiento del empacho en Cuba O Semilla de mamey: Puedes hacer té de hojas de mamey o moler las semillas con agua. (Mamey seed can be grind with water or drank in a tea)

Tratamiento del empacho en Bolivia O Coca: Puedes hacer té de hojas de coca o masticar las planta. (Coca leaf can be drank as a tea or it can be eaten.) Es considerada una de las plantas mas nutritivas del mundo por todas las vitaminas.

Tratamiento del empacho en Chile O Papa rallada: Puedes moler la papa con agua o jugo a tu gusto. (Grated potato can be grind with water or juice)

Task #1 O Answer the two questions from the “Antes de leer” section. O Read, annotate and summarize the article O Answer the questions from the “Después de leer” section. O Note: I will be collecting this activity

Task #2 1. You will create your own campaign (in a PPT) to fight a disease that you have researched. For example: Dengue fever in Costa Rica 2. You will pick a Spanish speaking country that is affected and you will create an informative PPT presentation. 3. You can use google slides, prezi or PPT. Just make sure you share it to my gmail.

O Slides should include 1. Name of Spanish speaking country and its flag 2. Definición de la enfermedad (disease definition) 3. Síntomas de la enfermedad (Symptoms of the disease) 4. ¿Como se transmite la enfermedad? (How is the disease transmitted?) 5. ¿Cómo se cura? (How do you cure the disease?) 6. ¿Qué importancia tiene la eliminación de esa enfermedad a nivel mundial? (How important is the elimination of the disease worldwide?) 7. Explica 3 cosas que aprendiste sobre esta enfermedad. (Explain 3 things that you learned about this disease) Note: Each slide should include a picture

Rubric O = 4 O = 3 O 8- 6 = 2 O 5- 0= 1