HW página 24  act 32 (write the complete sentence – not just letters) página 25  act 33 -syllabus/phone policy signed Prueba – los sujetos – miércoles,

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Pronombres personales
Advertisements

C1v1 repaso- esp. 1.
ESTAR Another Irregular Verb! Estar is irregular. It does NOT follow a regular AR pattern like verbs such as nadar, bailar, or cantar do. Soooo…… What.
PREGUNTA ESENCIAL: When do I use “ser” vs “estar”.
Saludos (Greetings) ¿Cómo saludar a alguien? (how to greet someone?)
Capítulo 1 Row Game Review. How are you Ms. Nolan? (spell Miss in Spanish) – ¿Cómo está usted Señorita Nolan? Spell all the days of the week in Spanish.
El verbo ser (to be) y sus usos
¿Cómo se llama él (ella)?
Greetings and Farewells
Vocabulario 1.1 Saludos y despedidas
How would you greet a friend at these times?
Subject Pronouns and the verb “ser” E.Q. ¿De dónde eres? ¿De dónde es la Sra. Girardin? ¿De dónde es tu amigo?
FLASHCARDS CHAPTER 1, Part 1.
Subject Pronouns and Ser Subjects and Verbs The subject of a sentence tells us who is doing the action. The verb tells us what action is taking place.
Hoy es martes, el 6 de septiembre de Los Objetivos Correctly pronounce the Spanish alphabet. Get to know classmates, teachers and classroom procedures.
Unidad 1, Lección 1 Un rato con amigos: ¿Qué te gusta hacer?
Present Tense.  El Verbo – The action word in a sentence  El Infinitivo – The infinitive (to + a verb)  To walk = caminar  To run = correr  To hear.
Capítulo uno Gramática 1.1 Subjects and verbs in sentences. (Los Sujetos y los verbos en las oraciones)
El 28 de agosto La TAREA: 1. Complete & Bring the Syllabus paper if you haven't brought it yet. Due by tomorrow! 2. STUDY voc on list and on ACTs 3. MEMORIZE.
# 1 Para empezar: Hoy es lunes, el 8 de septiembre.
Subject Pronouns P. 82 Realidades 1.
Subject Pronouns Capitulo 2A S UBJECT : In a sentence, the person or thing that performs an action or is being described. In other words, a subject is.
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
HOW TO SURVIVE SPANISH ONE Subject Pronouns. The subject tells who or what does the action It can be a noun  La Señora Roberts  El Señor Murphy  My.
PREGUNTA ESENCIAL: How can I use “ser” and “estar” to describe a house and household items?
THIS IS With Host... Your GreetingsIntros. and Goodbyes How are you? Where are you from? S.V.O. Subject Pronouns.
T HE V ERB S ER Chapter 1- Part II Grammar. P RIOR K NOWLEDGE - S UBJECT P RONOUNS English Subject Pronouns I- You (informal) You (formal) He She We We.
Spanish 1 Unidad 1 Etapa 1 Bienvenido a Miami! ¡ Bienvenido a Miami!
Pronombres de objetos indirectos Indirect object pronouns.
C1g1 repaso.
Subject Pronouns SINGULAR SUBJECT PRONOUNSPLURAL SUBJECT PRONOUNS Yo - INosotros(as)- we Mixed group of people or all males and includes the ‘yo’. Nosotras-
Subject Pronouns and ser. Pronouns ★ Pronouns are words that take the place of nouns. ○ We are friends. Nosotros somos amigos. ★ There are 12 subject.
Infinitives In your own words, what is an infinitive? Examples: – beber– to drink – comer– to eat – dibujar– to draw.
Español I Subjects and Verbs. *Subjects and Verbs* In English, sentences have a and a. subject verb.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… identify, pronounce, and correctly use adjectives.
Subject Pronouns – Review of Spanish 1 Avancemos 2 – Lección Preliminar (Página 5)
Unit 1.1 I can: I can greet others formally. Buenos días, ¿Cómo está usted? Buenas tardes, ¿Cómo está usted? Buenas noches ¿Cómo está usted?
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
Capítulo 2 En mi colegio pg Los objetivos pg Identify people and classroom objects 0 Ask for and give names 0 Ask or tell where someone.
Español I Capítulo 1 Páginas 1-35 Él Él he Ella she.
THE VERB “SER” Gramática 1.2. In English the verb _to_ _be_ is the most common verb. It has _many_ _uses_. Some of them are to _describe_ or _name_ people.
Warm-up #7 Unscramble these sentences 1. buenos/señor/días 2. bien/gracias/estoy 3. señora/noches/buenas 4. Clarisa/se/llama/ella 5. tardes/buenas/señorita.
Capitulo 1: Gramática Objetivo (Learning Objective): Students will be able to select subjects and verbs in sentences. Demonstración de aprendizaje (Demonstration.
Greetings, Goodbyes & Expressions of Courtesy
Verbs ar verbs er verbs ir verbs
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
Unit 1.1 Estados Unidos ¿Que te gusta hacer?. Palabra del dia: ellos.
Fix the sentences (order, articles, adjectives)  estudiantes / son / simpático  Los estudiantes son simpáticos.  deportes / son / pésimo  música rock.
Hacer Ahora (Do Now) 1. Please sit down quietly. 2. Please copy today’s date, day and homework into your notebook or binder. 3. Please conjugate the verb.
Unit 1.1 Estados Unidos ¿Que te gusta hacer?. Me llamo Baymax. Mi amigo se llama Hiro. El le gusta la comida china. Palabra del dia: comida.
Español 2 Chapter 1 Grammar Lesson 1 Mr. Valdes – 218 Spencer High School
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Capitulo 1 Vocabulario.
Capítulo 2A - Apuntes #1 LOS PRONOMBRES. *The subject of a sentence tells us who is doing the action Pablo escucha música *The subject of a sentence replaces.
Subject Pronouns P. 82 Realidades 1 Subject Pronouns u The subject of a sentence tells who is doing the action. u You often use people’s names as the.
Capítulo 2A - Apuntes #1 LOS PRONOMBRES. *The subject of a sentence tells us who is doing the action Pablo escucha música *The subject of a sentence replaces.
Unit 1 ACTIVIDADES, GUSTAR, INDIRECT OBJECTS + GUSTAR.
Subject Pronouns Pronombres Personales
Spanish Verb Conjugation
Spanish I: Week 3 Notes August Escribe en tu cuaderno Saludos (Ways to say hello) Hello! ¡Hola! Good Morning! ¡Buenos dias! Good Afternoon! ¡Buenas.
OBJETIVO: LEARN HOW TO USE THE VERB SER. USE THE VERB SER TO TALK ABOUT WHERE YOU AND OTHERS ARE FROM. Unidad 1, Lección 1.
¿Cómo te llamas? What’s your name? ¿De dónde eres? Where are you from? Como saludar a otros y responder a los salutaciones. How to greet others and respond.
Grammar Part 1 Spanish 1. Subject and Verbs in Sentences In English sentences have a subject and a verb. The subject is the person(s) or thing that is.
Tarea de hoy: WORK ON ALPHABET BOOKS Make a list of all letters and the objects you will use to illustrate the letters. Have you turned in your syllabus?
Los Pronombres Personales
Gramática 1 SUBJETOS Y VERBOS Ch. 1 - Subjects and Verbs.
Gramática 1 SUBJECTS AND VERBS.
Subject Pronouns The subject of a sentence tells who is doing the action. You often use people’s names as the subject. Gregorio escucha musica. -- Greg.
Gramática 1 SUBJECTS AND VERBS.
Transcripción de la presentación:

HW página 24  act 32 (write the complete sentence – not just letters) página 25  act 33 -syllabus/phone policy signed Prueba – los sujetos – miércoles, 4/2 Hoy es el tres de febrero. 5°C / 41°F

Tarea Diaria – 1.4 Instrucciones: Write the correct subject pronoun according to what is given. IN SPANISH! 1.My mother and I  2.My sisters  3.You  4.You all  5.Me  6.Spain’s girls soccor team  7.You and Lola  8.My father  Nosotros Ellas Tú Ustedes Yo Vosotras Ustedes Él I You He She You-formal We You all- Spain They You all

La Tarea: pagina 9  actividades 7 Actividad 7 1.8:00AM / el señor Garza 2.11:00AM / Teresa 3.2:00PM / Santi 4.9:00PM / Maribel Decide how you would greet these people and ask how they are. How would they respond? Base your answers on the cues given by the pictures and times. - Buenos días, señor Garza. ¿Cómo está usted? - Buenos días, Teresa. ¿Cómo estás? - Buenas tardes, Santi. ¿Cómo estás? - Buenas noches, Maribel. ¿Cómo estás? Estoy bien, gracias. Estoy regular, gracias. Estoy mal. Más o menos, gracias.

La práctica del Vocabulario 1.1 Página diez

B. Instrucciones: Greet each person appropriately and ask how they are doing. 1.Mr. Tanaka, in the morning _______________________________________ _______________________________________ 2.Your friend Marco, at school _______________________________________ 3.Mrs. Wilson, in the afternoon _______________________________________ _______________________________________ 4.Your friend, Clara, in the evening _______________________________________ ¡Buenos días señor Tanaka! ¿Cómo está usted? ¡Hola, Marco! ¿Cómo estás? ¡Buenas tardes señora Wilson! ¿Cómo está usted? ¡Buenas noches Clara! ¿Cómo estás?

C. Instrucciones: Lee las conversaciones. Después, dibuja cómo se siente cada persona. 1.- Hola, Luisa. ¿Cómo estás? - Estoy mal. 2. -¡Buenas tardes, Fernando! ¿Qué tal? - Más o menos. 3. -Buenos días, señora Pérez. ¿Cómo está usted? - Estoy bien, gracias.

D. Instrucciones: Escoge la palabra/ frase correcta para terminar las oraciones. 1.Julián es ___. a.bienb. una chicac. un amigo 2.Alicia es mi___. a.profesor deb mejor amiga c. compañero de cienciasclase 3.Éste es ___. 1.Claudiob. la señora Lópezc. encantado 4.Ella se llama___. 1.mi mejor amigab. Antonioc. Ana María 5.Ésta es ___. 1.encantadab. la señora Escamilla c. un amigo

E. Instrucciones: Are the people you hear greeting each other or asking how they are. (Cd 1, Track 1) 1.greeting each other / asking how they are 2.greeting each other / asking how they are 3.greeting each other / asking how they are 4.greeting each other / asking how they are 5.greeting each other / asking how they are

F. Instrucciones: Lee las respuestas y escribe las preguntas apropiadas 1.__________________________________________ Jessica: Yo soy de Costa Rica. 2.__________________________________________ Señor Ruiz: Me llamo señor Ruiz. 3.__________________________________________ Alejandra: Ella es Patricia. 4.__________________________________________ Magadelena: Me llamo Magdelena. ¿De dónde eres? ¿Cómo se llama? ¿Quién es ella? ¿Cómo te llamas?

G. Instrucciones: As you listen, match the name of the person with the place he / she is from. (CD 1 Track 3) 1.___ Javier 2.___ Angélica 3.___ la profesora Guitérrez 4.___ Rafael 5.___ Fernando a.Es de Cuba. b.Es de México. c.Es de España. d.Es de Estados Unidos. e.Es de Puerto Rico. C E A B D

La Estructura de una Oración Sentence Structure Página doce (12)

In English, sentences have a ___________ and a ___________. The ___________ is the ___________ or _________ doing something or being described. The ___________ is an ________________ that ___________ the ___________ to a ____________. subject verb subject person thing subjectlinks action word verb description

Sujetos Subjects The ___________ can be a ___________ or a ___________. ___________ and ___________ refer to 1.___________ 2.___________ 3.___________ subjectnoun pronoun Nouns A person A place A thing pronouns

IWe You (Informal) You all He/She/You (formal)/It They, you all Sujetos What are our ___________ ? Pronouns replace nouns that have already been mentioned! pronouns

A. Instrucciones: Pon un círculo alrededor del sujeto y subraya los verbos. 1.Javier is my best friend. 2.He goes to school with me. 3.We play soccer together. 4.Jaime practices soccer every day. 5.I am not good at soccer. 6.Are you good at soccer? Where are the subjects in relation to the verbs? Is it the same place?

In Spanish, all sentences have a ___________ and a ___________. Just like in ___________, the ___________ may be a ___________ or a ___________. The ___________ is followed by the ___________ in statements. In questions the ___________ often comes ___________ the ___________. subject verb Englishsubject nounpronoun subject verb subject afterverb

La Tabla de Conjugaciones Yo I Nosotros/Nosotra s We Tú You Vosotros/Vosotras You all Él/Ella/Usted He/She/You(formal)/It Ellos/Ellas/Ustedes They, you all

Para cada oración, pon un circulo alrededor del sujeto y subraya el verbo. 1.Hola, yo soy Clara. 2.¿Cómo está usted? 3.Yo estoy bien, gracias. 4.Mi hermano juega al fútbol. 5.Nosotros practicamos el fútbol juntos. 6.Él va a la escuela secundaria con su hermana.

¡Practiquemos! 1.Your two classmates____________ 2.A group of girls____________ 3.Your teacher____________ 4.Your best friend ____________ 5.Your little sister ____________ 6.A group of kids from Spain ____________ ustedes Usted Tú Vosotros A. Instrucciones: Choose the pronouns you would use to talk WITH the following people.

1.Your best friends ___________ 2.Your big sisters ___________ 3.Your uncle and yourself ___________ 4.Yourself ___________ 5.Your mother ___________ Ellos/Ellas Ellas Nosotros Yo Ella B. Instrucciones: Choose the pronoun you would use to talk ABOUT the following people.