QUASIMODO: WRITE AS MUCH AS YOU CAN IN SPANISH TO DESCRIBE THE PHOTO BELOW. If you will be gone tomorrow and/or Friday be sure to get a work packet and.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Pronombres personales
Advertisements

Ser vs. Estar To Be vs. To Be.
Ser means to be It can be used to: Identify yourself and others Date Origin (where something comes from) Nationality Time Personal description/profession.
Los verbos estar y ser “to be”
2.3. Estar means “to be” It can be used for Location State of being Health (mental and physical) *estar means “to be” as well but used differently. ESTAR=
“To Be” verbs in Spanish
PREGUNTA ESENCIAL: When do I use “ser” vs “estar”.
Vocabulario Questions Translations Errors Spelling.
Gramática 2.1. Prior Knowledge The Conjugation of the verb Ser.
CONJUGATE SER IN THE PRESENT TENSE. SER = TO BE It can be used for showing~ Date Occupation Time Characteristics (physical/personality/nationality) Origin.
La familia / Adjetivos / Ser
LOS OBJETOS DIRECTOS E INDIRECTOS
Direct Object Pronouns. Direct Object Pronouns (pg. 156) The direct object in a sentence receives that action of the verb. They answer “Whom?” or “What?”
Present Progressives…… “-ING” bailando (dancing) comiendo (eating) leyendo (reading) creyendo (believing) bebiendo (drinking) estudiando (studying)
Subject Pronouns and the verb “ser” E.Q. ¿De dónde eres? ¿De dónde es la Sra. Girardin? ¿De dónde es tu amigo?
The verb to be. WHAT IS IT USED FOR?HOW DO YOU USE SER?  To identify a person  To saw where someone is from. Yo soyNosotros(as) somos Tú eresVosotros(as)
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
VERBOS Nombre: ____________________ el tres de noviembre de dos mil catorce.
-AR Verbs Can I get a verb? Can I get an VERB? Ya know…an action word! ¡A What?!
Sra. Oddo ☻ Tutoring Wednesdays in Room de deciembre de 2011 Español Dos = Spanish 2 Objectivos = Objectives: To understand Spanish at a conversational.
FIRST GRADE.
The verb “ser” To be.
Roseman Spanish Verbs review, Intro to Irregular verbs, Ser vs. Estar, Question words.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
 It is sunny today.  Hace sol hoy.  We are tall.  Somos altos.  They are happy.  Ellos están alegres.  I am running.  Yo estoy corriendo.
Me llamo ___________ Clase 601 La fecha es el 13 de noviembre del 2014 Proposito # 23: ¿Como son los alumnos de la clase de español? Actividad Inicial:
Quasimodo: Get out your homework Get out your vocab sheet
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Sra. Blount. Agenda Review Ser & Estar Two Corners (game) Review Present Progressive Tense Activities in groups.
Direct Objects WHAT IS A DIRECT OBJECT? The direct object answers the question WHO or WHAT after the verb. Most of the time it is a noun. WHAT IS THE.
 PICK YOUR NEW ASSIGNED SEAT  Hand in your write-ups from yesterday (originals and corrected) – MAKE SURE YOUR NAME IS ON BOTH PLEASE  Then: o What.
Quasimodo: Get a markerboard for the review. Then… Traducir: Mi coche es verde. La manzana está verde. Ella es feliz. Él está feliz. La computadora está.
HOW TO SURVIVE SPANISH ONE Subject Pronouns. The subject tells who or what does the action It can be a noun  La Señora Roberts  El Señor Murphy  My.
Write 4 sentences to describe this photo. 2 with SER and 2 with ESTAR.
Quasimodo: Get out your weekend homework to be checked. Get out your test. If you did the test extra credit, get that out as well.
PREGUNTA ESENCIAL: How can I use “ser” and “estar” to describe a house and household items?
Esp 130/8/11 ObjectiveBellwork SWBAT identify the personal pronouns in Spanish. What is a pronoun in English? When you finish what are the two personal.
 Grab a markerboard and a marker  Your test tomorrow will cover: o Vocab 2 o #’s o Regular –AR verb conjugations o Knowing Ser vs. Estar acronyms (DOCTOR.
Quasimodo:  Read the description below and guess where the person is:  Hoy es el 25 de julio. Yo estoy de vacaciones. Hace mucho sol y mucho calor. Estoy.
Quasimodo: Get your homework out to be checked ▫Cuaderno 29 part 3 (homework) ▫Your practice conjugations on the back of your notes from yesterday(classwork)
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
El Presente Progresivo Used to talk about an activity that is In PROGRESS.
Direct Object Pronouns. Direct Objects  tell WHAT or WHOM receives the action (of the verb)  ALWAYS a noun or a pronoun  MUST HAVE AN ACTION VERB.
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?) Hoy es lunes, el 25 de febrero 1. ¿Cómo eres tú? 2. ¿Cómo estas tú hoy? 3. What is the difference.
Hoy es lunes 25 de noviembre del 2013 Objective: Learn the use of Verb SER (To BE) with singular and plural subject pronouns. 20 points DO NOW: Verb ser.
 Weather  Ser vs. Estar  Dates  Present Progressive  Adjectives with different meanings (ser vs. estar)  Direct Object Pronouns  Ordinal #’s  Vocab.
Ser To be or not to be….
Quasimodo: Get a markerboard! On the test tomorrow:  Saber vs. Conocer  Verbs with irregular yo forms (conducir, traducir, etc.)  Demonstratives (pronouns.
© The Enlightened Elephant. Aprendemos los pronombres. © The Enlightened Elephant.
 Grab the “SER vs. ESTAR” handout from the front of the room.  Fill out the conjugations of Ser and Estar at the top of the sheet. QUASIMODO:
SER y ESTAR ‘TO BE’ VERBS. SER – To Be Subject Pronoun Ending Yo El Ella Usted Tu Nosotros Ellos Ellas Ustedes SoySomos Eres SonEs.
-Create 2 “6 box foldables” and glue them on the appropriate pages, per your TOC TODAY: -Glue your vocabulary on the correct page (per your TOC) - START.
REVIEW OF SER AND ESTAR What you are like versus how you are feeling Your origin versus your location.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
Practice 1 To BE – SER and ESTAR
To say what someone IS DOING right now. I am speaking She is eating Yo estoy hablando Ella está comiendo Present Progressive.
Q UASIMODO : O N THE TEST TOMORROW Vocab: Key phrases from your folder, Vocab 1: el cuerpo, los verbos, los adverbios, + be able to recognize the other.
Page 308 Realidades 1 Present Progressive We use the present tense to talk about an action that always or often takes place or that is happening now.
1. I can play it today. (soccer) Yo lo puedo jugar hoy. Yo puedo jugarlo hoy. 2. We need to make them tomorrow. (the beds) Nosotros las necesitamos hacer.
Sra. Oddo ☻ Tutoring Wednesdays in Room de deciembre de 2011 Español Dos = Spanish 2 Objectivos = Objectives: To understand Spanish at a conversational.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
SER VS. ESTAR: INTRO. Ser Estar LET’S LOOK BACK TO HIGH SCHOOL… Describing what someone is like Telling someone’s name Stating someone’s ethnicity Describing.
Las Palabras Interrogativas Etapa Preliminar Español II.
Español 1 El 16 de Marzo. La AGENDA Las Vacaciones Vocabulario (152) El Presente Progresivo (166) Estar con condiciones y emociones (p.164) Repaso de.
Hoy es jueves, el veintiocho de marzo. La Meta: ¿Cómo es tu madre? Hagan Ahora: Copy and answer the following questions in Spanish full sentences. 1.¿Cómo.
Repaso. ¿ Cuál es la fecha de hoy? Hoy es el de. octubre7.
9 de noviembre. Warm-Up #43: ser En el texto P. 54 #13.
Jeopardy $100 Lecci ó n preliminar U1L1U1L2U2L1U2L2 $200 $300 $400 $500 $400 $300 $200 $100 $500 $400 $300 $200 $100 $500 $400 $300 $200 $100 $500 $400.
SER y ESTAR Con un/a compañero/a, decide si “TO BE” en cada frase es SER o ESTAR y por qué. Ejemplo: Hoy es / está el 28 de marzo  es because I see it.
LOS VERBOS SER Y ESTAR Unidad 5 lección 1. Las formas del verbo SER (to be)
Transcripción de la presentación:

QUASIMODO: WRITE AS MUCH AS YOU CAN IN SPANISH TO DESCRIBE THE PHOTO BELOW. If you will be gone tomorrow and/or Friday be sure to get a work packet and question sheet from your classroom monitor!

1.I want to buy the tickets. 1.Yo quiero comprar los billetes. 2.He needs to look for it (his passport). 1.Él necesita buscarlo. 2.Él lo necesita buscar. 3.We are needing the teachers. 1.Nosotros estamos necesitando a los maestros. 4.They are needing them (the teachers) 1.Ellos los están necesitando. 2.Ellos están necesitándolos 5.The travel agent has it (the key). 1.El agente de viajes la tiene. 6.The hotel calls us. 1.El hotel nos llama. 7.Y’all are eating it. 1.Vosotros estáis comiéndolo. 2.Vosotros lo estáis comiendo. 8.Sra. Crossett teaches it. (Spanish). 1.Sra. Crossett lo enseña. TAREA DE AYER:

 Vocab  Weather / Dates  Ser vs. Estar  Present Progressive  DO + DOP  Photo description  Answer questions ON THE TEST:

 Today is March 30.  Hoy es el treinta de marzo.  We are from Michigan.  Nosotros somos de Michigan.  The traveller is in Spain.  El viajero está en España.  She is a travel agent.  Ella es agente de viajes.  We are tall.  Nosotros somos altos.  They are happy.  Ellos están felices/contentos/alegres. SER VS. ESTAR

 The door is open.  La puerta está abierta.  She is brunette.  Ella es morena.  The plane is safe.  El avión es seguro.  The banana is unripe.  La banana está verde.  He is angry.  Él está enojado. SER VS. ESTAR (WITH ADJECTIVES)

 We are reading.  Nosotros estamos leyendo.  They are sleeping.  Ellos están durmiendo.  I am following.  Yo estoy siguiendo.  He is talking.  Él está hablando. PRESENT PROGRESSIVE

DO + DOP

 ¿Cuándo es tu cumpleaños?  Mi cumpleaños es el [#] de [mes]  ¿Cuándo es el cumpleaños de tu padre?  El cumpleaños de mi padre es el [#] de [mes]  ¿Cuál es la fecha de hoy?  Hoy es el [#] de [mes]  ¿Cómo eres?  Yo soy alto y inteligente.  ¿Cómo estás?  Yo estoy feliz.  ¿De dónde eres?  Yo soy de Michigan.  ¿Dónde estás?  Yo estoy en la escuela.  ¿Qué estás haciendo ahora mismo?  Yo estoy escribiendo. QUESTION PRACTICE