Warm up Write 3-5 sentences (in English) about the best/most interesting part of your break. Be specific and school appropriate! (Don’t just say “I got.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Las obligaciones.
Advertisements

Riesgo U2E1 El vocabularioLos verbosLas preguntasLos adverbiosHay que/tener que
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Study Guide Section B I = yo You (fam.) = tú You (formal) = usted He = él She = ella We (m, f) = nosotros, nosotras You all (fam. – m, f) = vosotros, vosotras.
(and a bit of –er & -ir too!)
Jeopardy U2E1 El vocabularioLos verbosLas preguntasLos adverbiosHay que/tener que
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Infinitives The word “infinitive” refers to the unconjugated form of a verb. Simply put, this is the “to” form of a verb; for example, en inglés: en español:
THIS IS With Host... Your En la escuela Classroom activities En la claseVerbosAdverbs Others.
Una semana típica español 1 Profe Frantz
Los verbos regulares – ar What is an infinitive? An infinitive in both Spanish and English is the base form of the verb. In English, the infinitive.
Capítulo 2A: “Mi día en la escuela…” (My day at school…)
Topic: Conjugating –ar verbs Essential Question: How do I converse correctly using –ar verbs in the present tense? Gramática 2.2 Español 1.
La frecuencia/verbos sometimes once in a while often never a little rarely always every day to help.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Expressing Frequency with Adverbs ¿how often do you do something?
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
How to Conjugate Regular –AR Verbs in the Present Tense.
2/7 A- Answer these questions using the given person. 1.¿De quién es el libro? (Arturo) 2.¿De quién es la chaqueta? (Diana) 3.¿Quién es tu primo favorito?
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
Obligations and Frequency To voice an obligation we say Hay que + (verb) Or Tener (conjugated) + que + (verb)
Objetivo: to state how often we do things.
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
Hoy es lunes, el 2 de febrero. ESPONJA: ¿Cómo se dice? 1. I need a calculator. 2. We always use computers. 3. They dance. 4. She never wears her backpack.
Expressing Frequency with Adverbs ¿how of ten do you do something? siempre todos los días (lunes, martes, miércoles...) mucho a veces de vez en cuando.
Expressing Frequency With Adverbs
Descubre Lesson 2 Vocabulary
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Unidad 2 Etapa 1 la mochila. Unidad 2 Etapa 1 el borrador.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Características de los buenos estudiantes… Los buenos estudiantes ayud an a otros estudiantes. Los buenos estudiantes todos los días tien en sus materiales.
Unidad 2 Etapa 1 “Un Día de Clases”. Introduction to verb conjugation. Click Here.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Vámonos Identify at least three spanish- speaking countries from the map of South America.
ESCUELA school. LA CLASE class UN CUADERNO A notebook.
Expressing Obligation with TENER QUE and HAY QUE.
Tener que + infinitive Hay que + infinitive
THE VERB TENER Avancemos U2L1. What is an infinitive?  A verb in the “to” form.  To talk, to eat, to drink, to have  Infinitives in Spanish end in.
U2E1/ Meeting and greeting En los Apuntes: Write a mini-dialog involving 3 people and the following scenario: Friend A and B are out for a walk; A spots.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Present tense of –AR verbs To talk about things you do, you use the present tense.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Hoy es lunes, el 9 de noviembre Por favor, escribe la palabra de vocabulario que corresponde a cada imagen
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Adverbs of Frequency Objetivo: to state how often we do things.
4.4 AR Verbs Day Two!. Vamonos! Translate the following by correctly conjugating the -AR verb Ex. They help → Ellos ayudan 1. I sing 2. You study 3. We.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
El Verbo Tener Español 1 – Unit 2 Lesson 1. Tener Use the verb tener to talk about what you have.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form nd the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
Las respuestas para la tarea Act. 2 1.Vicente es el padre de Tomás 2.Sofía es la prima de Roberto. 3.Manuel es el abuelo de Sofía. Act. 1 joven mayor viejo.
School. la clase - class la clase la escuela - school.
Classes, numbers, time. Los números  10 diez  20 veinte  30 treinta (y)  40 cuarenta (y)  50 cincuenta (y)  60 sesenta (y)  70 setenta (y)  80.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Review for U2E1. Vocabulario Computadora mochila.
1 Present Tense -AR verbs conjugation 2 Los Pronombres Personales (Subject Pronouns) Singular yo tú él / ella / usted Plural nosotros vosotros ellos.
Lesson 4.1 Grammar. Indefinite Articles Indefinite articles un and una are used to say a or an before a singular noun, while unos and unas are used to.
Present tense of –ar verbs,Hay que & Tener que,Adverbs Español 1 Unidad 2 etapa 1.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
LunesMartesMiércolesJuevesViernes 1. Nadar Escuchar música2. Ir al ensayo Escuchar música3. Nadar Escuchar música4. Ver videos Escuchar música5. Salir.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Expressing Frequency With Adverbs. How often do you do something? siempre todos los días mucho a veces de vez en cuando poco rara vez nunca 100%.……………80%…….50%……..40%……..20%…….….0%
Present Tense of AR Verbs Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
Expressing Frequency With Adverbs
School.
Español 1 Unidad 2 Etapa 1.
Unidad 2 Etapa 1 1.class 2.school 3.test 4.lesson 5.quiz 6.homework
Expressing Frequency with Adverbs
Transcripción de la presentación:

Warm up Write 3-5 sentences (in English) about the best/most interesting part of your break. Be specific and school appropriate! (Don’t just say “I got to sleep late.”) Write 3-5 sentences (in English) about the best/most interesting part of your break. Be specific and school appropriate! (Don’t just say “I got to sleep late.”)

Warm up #3 Answer the following questions: Answer the following questions: What is an infinitive? What is an infinitive? What are the three endings that an infinitive can have in Spanish? What are the three endings that an infinitive can have in Spanish?

Warm up #1 Give the Spanish for the following: Give the Spanish for the following: Every day Every day Never Never Right now! Right now! Soon Soon Rarely Rarely

Warm up #2 Give the English for the following: Give the English for the following: Tener que Tener que Pasar Pasar A veces A veces El teclado El teclado El cuaderno El cuaderno La biblioteca La biblioteca

UNIDAD 2 ETAPA 1 WARM – UPS, VOCABULARY, AND GRAMMAR

DESCRIBING THINGS AT SCHOOL la clase – class, classroom la clase – class, classroom la escuela – school la escuela – school el examen – test el examen – test

la lección – lesson la lección – lesson la prueba – quiz la prueba – quiz la tarea – homework la tarea – homework

School Subjects el arte – art el arte – art las ciencias – science las ciencias – science la computación – computer science la computación – computer science

el español – Spanish el español – Spanish la educación física – physical education la educación física – physical education la historia – history la historia – history

los estudios sociales – social studies los estudios sociales – social studies el inglés – English el inglés – English la literatura – literature la literatura – literature

las matemáticas – mathematics las matemáticas – mathematics la materia – subject la materia – subject la música – music la música – music

Classroom Activities enseñar – to teach enseñar – to teach escuchar – to listen (to) escuchar – to listen (to) estudiar – to study estudiar – to study hablar – to talk, to speak hablar – to talk, to speak

mirar – to watch, to look at mirar – to watch, to look at preparar – to prepare preparar – to prepare sacar una buena nota – to get a good grade sacar una buena nota – to get a good grade

Warm up #2 Give the Spanish word that each picture represents: Give the Spanish word that each picture represents:

DESCRIBING CLASS OBJECTS el borrador – eraser el borrador – eraser la calculadora – calculator la calculadora – calculator el cuaderno – notebook el cuaderno – notebook

el diccionario – dictionary el diccionario – dictionary el escritorio – desk el escritorio – desk el lapiz – pencil el lapiz – pencil

el libro – book el libro – book la mochila – backpack la mochila – backpack el papel – paper el papel – paper

el pizarrón – chalkboard el pizarrón – chalkboard la pluma – pen la pluma – pen la tiza – chalk la tiza – chalk

Actions ayudar (a) – to help ayudar (a) – to help buscar – to look for, to search buscar – to look for, to search contestar – to answer contestar – to answer entrar (a, en) – to enter entrar (a, en) – to enter esperar – to wait for, to expect esperar – to wait for, to expect

llegar – to arrive llegar – to arrive llevar – to wear, to carry llevar – to wear, to carry necesitar – to need necesitar – to need pasar – to happen, to pass, to pass by pasar – to happen, to pass, to pass by usar – to use usar – to use

At the computer la computadora – computer la computadora – computer la impresora – printer la impresora – printer la pantalla – screen la pantalla – screen el ratón – mouse el ratón – mouse el teclado – keyboard el teclado – keyboard

Places El auditorio auditorium El auditorio auditorium La bibliotecalibrary La bibliotecalibrary La cafeteriacafeteria, coffee shop La cafeteriacafeteria, coffee shop El gimnasiogymnasium El gimnasiogymnasium La oficinaoffice La oficinaoffice

SAYING HOW OFTEN A veces – sometimes A veces – sometimes de vez en cuando – once in a while de vez en cuando – once in a while mucho – often (a lot) mucho – often (a lot) nunca – never nunca – never poco – a little poco – a little rara vez – rarely rara vez – rarely siempre – always siempre – always todos los días – every day todos los días – every day

Warm up #3 Give the English for the following words: Give the English for the following words: Ciencias Ciencias Pizarron Pizarron Borrador Borrador Mochila Mochila Llegar Llegar Ayudar Ayudar

DISCUSSING OBLIGATIONS hay que – one has to, one must hay que – one has to, one must tener que – to have to tener que – to have to

OTHER WORDS AND PHRASES ¡Ahora mismo! – Right now! ¡Ahora mismo! – Right now! con razón – That’s why con razón – That’s why difícil – difficult, hard difícil – difficult, hard fácil – easy fácil – easy mismo (a) – same mismo (a) – same pronto – soon pronto – soon la razón – reason la razón – reason tarde –late tarde –late

Match each word in the first column with the word in the second column that you associate with it: 1. la calculadora 1. la calculadora 2. el espa ñ ol 2. el espa ñ ol 3. el pizarron 3. el pizarron 4. la computadora 4. la computadora 5. el papel 5. el papel A. el lapiz A. el lapiz B. la impresora B. la impresora C. las matematicas C. las matematicas D. la tiza D. la tiza E. el diccionario E. el diccionario

Write the name of the subject in which you would need each list of materials. In some cases there may be several possible answers. 1. pluma, cuaderno, diccionario, libro 1. pluma, cuaderno, diccionario, libro 2. calculadora, cuaderno, lapiz 2. calculadora, cuaderno, lapiz 3. impresora, raton, teclado 3. impresora, raton, teclado 4. lapiz, borrador, papel 4. lapiz, borrador, papel

Warm - up Conjugate the following words: Conjugate the following words: SerTener SerTener Yo Yo Tu Tu El, Ella, Usted El, Ella, Usted Nosotros Nosotros Ellos, Ellas, Ustedes Ellos, Ellas, Ustedes

WARM – UP #1 SPANISH 1 UNIDAD 2 ETAPA 1 SPANISH 1 UNIDAD 2 ETAPA 1 Quick Start Review Quick Start Review *Write a mini-dialog involving 3 people and the following scenario: *Write a mini-dialog involving 3 people and the following scenario: Friend A and B are out for a walk; A spots another friend (C); A and C greet; A introduces C to B; they all say good-bye. Friend A and B are out for a walk; A spots another friend (C); A and C greet; A introduces C to B; they all say good-bye.

WARM – UP #2 Quick Start Review Quick Start Review *Complete the following sentences with the appropriate forms of tener: tengo, tienes, tiene, tenemos, tienen *Complete the following sentences with the appropriate forms of tener: tengo, tienes, tiene, tenemos, tienen 1. Tú ____________ catorce años. 1. Tú ____________ catorce años. 2. Yo ____________ una mochila verde. 2. Yo ____________ una mochila verde. 3. La impresora no _________ papel. 3. La impresora no _________ papel. 4. Nosotros __________ una computadora. 4. Nosotros __________ una computadora. 5. Ana y Luisa ___________ un perro. 5. Ana y Luisa ___________ un perro.

Warm – up #3 Give the meaning to the following words. Give the meaning to the following words. 1. Tarea 2. Prueba 3. Examen 4. Las ciencias 5. Los estudios sociales

Warm up #4 Give the meaning to the following words: Give the meaning to the following words: 1. Backpack7. computer 2. Tiza8. keyboard 3. Printer9. dictionary 4. Libro*10. apuntes 5. Lapiz 6. Pluma

Warm – up 5 Write down the correct meaning for the following words. 1. Pantalla7. Ahora mismo 2. Raton8. mismo 3. Pizarron 9. pronto 4. Papel10. tarde 5. Calculadora 6. borrador

Warm – up 6 Give the correct meaning for the following words. Give the correct meaning for the following words. 1. Dificil7. mucho 2. Facil8. todos los dias 3. La razon9. hay que 4. Siempre10. tener que 5. Poco11. a veces 6. Nunca12. rare vez

Warm up #6 Write the meaning to the following verbs and conjugate them. Write the meaning to the following verbs and conjugate them. 1. Tener 2. Ser what do you think these might conjugate into? what do you think these might conjugate into? Bailar comer escribir

Warm up What are the five endings learned for –Ar verbs: What are the five endings learned for –Ar verbs: Conjugate the following words: Conjugate the following words: HablarPatinarEscuchar HablarPatinarEscuchar

GRAMATICA: SAYING WHAT YOU DO: PRESENT OF –AR VERBS GRAMATICA: SAYING WHAT YOU DO: PRESENT OF –AR VERBS *To talk about things you do, you use the present tense. To form the present tense of a regular verb that ends in –ar. *To talk about things you do, you use the present tense. To form the present tense of a regular verb that ends in –ar. Drop the –ar and add the appropriate ending. Drop the –ar and add the appropriate ending. Estudiar – o, as, a, amos, and an Estudiar – o, as, a, amos, and an

The verb estudiar means to study. The verb estudiar means to study. Yo estudio Yo estudio Tú estudias Tú estudias Usted, el, ella estudia Usted, el, ella estudia Nosotros (as) estudiamos Nosotros (as) estudiamos Ustedes,ellos,ellas estudian Ustedes,ellos,ellas estudian For example: For example: Isabel’s mother says: ¿Estudias todo el tiempo? Isabel’s mother says: ¿Estudias todo el tiempo?

Do you study all the time? Do you study all the time? The verb ayudar means to help. The verb ayudar means to help. Yo ayudo Yo ayudo Tú ayudas Tú ayudas Usted, el, ella ayuda Usted, el, ella ayuda Nosotros (as) ayudamos Nosotros (as) ayudamos Ustedes,ellos,ellas ayudan Ustedes,ellos,ellas ayudan For example: Isabel’s mother says: ¿Me ayudas porfavor? For example: Isabel’s mother says: ¿Me ayudas porfavor? Can you help me please? Can you help me please?

*Note that on activity 8, you will notice that the personal “a” appears with ayudar, escuchar, and esperar. In Spanish, the word “a” precedes the direct object of a sentence when the direct object is a person. *Note that on activity 8, you will notice that the personal “a” appears with ayudar, escuchar, and esperar. In Spanish, the word “a” precedes the direct object of a sentence when the direct object is a person. Do activities: 7, 8, y 9 Do activities: 7, 8, y 9

Warm –up List the correct endings that you learned yesterday that go with your Ar verbs. List the correct endings that you learned yesterday that go with your Ar verbs. 1. ____4. _____ 2. ____ 3. ____ 5. _____

ACTIVITY #8 Complete the following with the correct conjugation of the verbs. Isabel ________ (buscar) su libro. Isabel ________ (buscar) su libro. 2. Las muchachas _______ (esperar) a Ricardo. 3. Su amigo ________ (usar) una computadora. 4. La profesora Diaz _________ (enseñar) historia. 5. Los estudiantes _______ (sacar) malas notas. 6. La muchacha _______ (mirar) el libro. 7. El profesor Romero _______ (ayudar) a Luis. 8. Su amiga _______ (necesitar) un cuaderno.

ACTIVITY #9 Complete the following with the correct conjugation of the verb “estudiar”. 1. Yo _______ (estudiar) el español. 2. Mis amigos ________ (estudiar) matematicas. 3. Nosotros _______ (estudiar) el inglés. 4. Federico _______ (estudiar) ciencias. 5. Tú ______ (estudiar) historia. 6. Juana y Miguel _______ (estudiar) arte. 7. Ella _________ (estudiar) musica.

8. Lorenzo y yo _______ (estudiar) en la biblioteca. 9. Ellas _______ (estudiar) computacion. 10. Ustedes ________ (estudiar) literatura. 11. Él _______ (estudiar) educacion fisica. 12. Yo _______ (estudiar) el examen. 13. Nosotras _______ (estudiar) la prueba. 14. Alexandra _______ (estudiar) en la clase. 15. Maria y tú _______ (estudiar) la leccion de mañana.

Actividad Tomas no ________ (estudiar) por las noches. 1. Tomas no ________ (estudiar) por las noches. 2. Marcus and Ashley ________ (ayudar) a sus padres. 2. Marcus and Ashley ________ (ayudar) a sus padres. 3. Yo _______ (necesitar) un lapiz. 3. Yo _______ (necesitar) un lapiz. 4. Ellos ______ (tener) un examen mañana. 4. Ellos ______ (tener) un examen mañana. 5. Brooke y yo _______ (hablar) mucho en la clase. 5. Brooke y yo _______ (hablar) mucho en la clase. 6. Ella no ______ (escuchar) a la maestra. 6. Ella no ______ (escuchar) a la maestra.

7. La maestra ________ (enseñar) ciencias naturales. 7. La maestra ________ (enseñar) ciencias naturales. 8. Yo _______ (esperar) a mis amigos. 8. Yo _______ (esperar) a mis amigos. 9. Los estudiantes ______ (usar) una calculadora en la clase. 9. Los estudiantes ______ (usar) una calculadora en la clase. 10. Tú ________ (ayudar) a tu abuelo. 10. Tú ________ (ayudar) a tu abuelo. 11. Él _______ (buscar) su diccionario. 11. Él _______ (buscar) su diccionario. 12. Maria y Bobby ________ (bailar) en las fiestas. 12. Maria y Bobby ________ (bailar) en las fiestas. 13. Tú _______ (patinar) todos los dias. 13. Tú _______ (patinar) todos los dias.

WARM – UP #10 Quick Start Review Quick Start Review *Complete the following conjugations: *Complete the following conjugations: 1. tú_________ (esperar)a tu amiga 1. tú_________ (esperar)a tu amiga 2. nosotros______ (caminar)todos los dias 2. nosotros______ (caminar)todos los dias 3. el profesor ______(llegar)a la clase de español tarde 3. el profesor ______(llegar)a la clase de español tarde 4. yo ______ (cantar) la leccion en español 4. yo ______ (cantar) la leccion en español 5. usted_____ (escuchar) el radio 5. usted_____ (escuchar) el radio

GRAMATICA: EXPRESSING FREQUENCY WITH ADVERBS GRAMATICA: EXPRESSING FREQUENCY WITH ADVERBS *To talk about how often someone does something, you use expressions of frequency. Expressions of frequency are adverbs or adverbial phrases. *To talk about how often someone does something, you use expressions of frequency. Expressions of frequency are adverbs or adverbial phrases.

FREQUENT WORDS Siempre – always Siempre – always Todos los dias – every day Todos los dias – every day Mucho – often Mucho – often A veces – sometimes A veces – sometimes De vez en cuando – once in a while De vez en cuando – once in a while Poco – a little Poco – a little Rara vez – rarely Rara vez – rarely Nunca - never Nunca - never

*Different adverbs are placed in different parts of a sentence. *Different adverbs are placed in different parts of a sentence. *These expressions are usually placed before the verb. *These expressions are usually placed before the verb. Siempre Siempre Isabel siempre llega tarde a la escuela. Isabel siempre llega tarde a la escuela. Rara vez Rara vez Isabel rara vez habla en la clase. Isabel rara vez habla en la clase. Nunca Nunca Isabel nunca usa un diccionario. Isabel nunca usa un diccionario.

*These expressions are usually placed after the verb. *These expressions are usually placed after the verb. Mucho Mucho Ricardo estudia mucho. Ricardo estudia mucho. Poco Poco Isabel habla poco en la clase. Isabel habla poco en la clase.

*Longer phrases can be placed at the beginning or the end of the sentences: Todos los días Todos los días Todos los días Isabel llega tarde. Todos los días Isabel llega tarde. Isabel llega tarde todos los días. Isabel llega tarde todos los días. A veces A veces A veces Isabel llega tarde. A veces Isabel llega tarde. Isabel llega tarde a veces. Isabel llega tarde a veces. De vez en cuando De vez en cuando De vez en cuando Isabel llega tarde. De vez en cuando Isabel llega tarde. Isabel llega tarde de vez en cuando. Isabel llega tarde de vez en cuando. Do activities: 12, 13, and 14 pages 111 – 112 Do activities: 12, 13, and 14 pages 111 – 112

Warm – up #10 (add to it) What do the following words mean? What do the following words mean? 1. tener que: _______________ 1. tener que: _______________ 2. hay que: _________________ 2. hay que: _________________

Gramatica: Expressing Obligation with hay que and tener que *To talk about things someone must do, you can use two different phrases that Express obligation. *To talk about things someone must do, you can use two different phrases that Express obligation. *Use the impersonal phrase hay que + infinitive *Use the impersonal phrase hay que + infinitive *If there is no specific subject *If there is no specific subject *For example: Hay que conectar el ratón al teclado. *For example: Hay que conectar el ratón al teclado. You have to (one must) connect the Mouse to the keyboard. You have to (one must) connect the Mouse to the keyboard.

*Use a form of tener in the phrase tener que + infinitive *Use a form of tener in the phrase tener que + infinitive *If there is a specific subject *If there is a specific subject *For example: Tengo que sacar una buena nota. (the “yo” is omitted) *For example: Tengo que sacar una buena nota. (the “yo” is omitted) I have to get a good grade. I have to get a good grade. **Hay que never changes in a sentence, but tener que changes depending on who the subject is. **Hay que never changes in a sentence, but tener que changes depending on who the subject is. Do activities: 15, 16, & 18 Do activities: 15, 16, & 18

Note for activity 18: Use el and la before titles like professor (a) and señor (a) when talking about someone. Note for activity 18: Use el and la before titles like professor (a) and señor (a) when talking about someone. --¡Tengo que hablar con la profesora Díaz! --¡Tengo que hablar con la profesora Díaz! El señor Martínez es el profesor de ingles. El señor Martínez es el profesor de ingles. Do not use articles when talking to someone. Do not use articles when talking to someone. --No tengo mi tarea, profesora Díaz. --No tengo mi tarea, profesora Díaz. Read pages and answer questions 1-5 Read pages and answer questions 1-5 Do activities 1-4 on pages to Review for Test Do activities 1-4 on pages to Review for Test

llevar llevar

Patinar Patinar

Escuchar Escuchar

Estudiar Estudiar

Ayudar Ayudar

Usar Usar

Hablar Hablar

Contestar Contestar

Entrar Entrar

llegar llegar

Necesitar Necesitar

Pasar Pasar

Mirar Mirar

Preparar Preparar

Sacar Sacar

Enseñar Enseñar

Comprar

Cantar

Matar Matar

buscar

Enviar

Andar

Tomar