Spanish II Week 8. Para Empezar El 28 de septiembre Por favor, responde a la pregunta en una frase completa: ¿Tienes la clase de biología este año?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
En la escuela In the following powerpoint you will see different classes and the materials needed for the classes. Please translate the words on your paper.
Advertisements

WALT By the end of the lesson you will be able to describe your school.
John dice a Nicole: ¿Qué clase tienes primera hora?
Español 1 El 4 de octubre de 2012 Entrada: El horario de Diana [En el libro importante] Look at the information on the chart about Dianas schedule. Pretend.
La Escuela y las clases.
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Capítulo 2A: “Mi día en la escuela…” (My day at school…)
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Telling Time.
What time is it? DLT: I can tell time in Spanish..
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time after.
el almuerzo lunch el arte art las ciencias science.
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
El horario de Alicia Vocabulario y gramática en contexto.
Hazlo Ahora Looking at your tracker from last week, how many days out of the four were you above the class average? How many below? What would you like.
Campanazo Write out the following numbers in Spanish:
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
Tu dia en la escuela Your day in school Tu dia en la escuela In Chapter 2A we will learn: Class periods/ordinal numbers Classes describing classes what.
Telling Time La hora. Telling Time To ask what time it is in Spanish, ask: ¿Qué hora es? To answer: Es la una… (12:31 – 1:30) or Son las (hour). (1:31.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Entrada Write the sentences in Spanish, and finish them by filling in the blanks. 1.Me gusta mucho … 2.No me gusta… 3.Mi clase favorita es …porque es…
Entrada 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco Write the numbers. Example: veintinueve : 29 How.
SPANISH UNIT 4 REVIEW On the Unit 4 test, there are 50 multiple choice questions. The first part of this review activity is just vocabulary review. The.
Español 1 lunes el 27 de octubre Collect last week’s warm up Staple yo soy/no soy worksheet to it Daily Warm-Up (pick up new sheet) Ser worksheet with.
Horarios. After writing down the agenda in your notebook, look at the sample schedule below and answer the questions about it. 1. What does Juan have.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
V ÁMONOS *YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
En la Escuela la sala de clases classroom el libro book.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
Vámonos Find your new assigned seat and put your stuff away and get ready for the quiz. You can review until the 5 min timer goes off. Pasaporte and something.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
School Subjects. * ¿Qué clases tienes hoy? * What classes do you have today? * ¿Cómo es un día escolar típico? * What is a typical school day like?
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Capítulo 3, Paso 1. Cómo decir la hora  ¿Qué hora es?  When you ask the time, you’re using the verb ser, in the 3 rd person SINGULAR. Ser soy I somos.
Lunes 25 agosto Máx. : 23° Mín. : 16° Hazlo ahora 3 min ¿Que quieres ser?
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: – I can tell time Vocab/Ideas: – How to tell time before the half hour (review) – How to tell time after the half hour.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre.
Spanish II SEMANA SÉPTIMO. En una frase completa, responde a la pregunta: ¿Que prefieres comer: los dulces o las papas? PARA EMPEZAR EL VEINTIUNO DE SEPTIEMBRE.
Vámonos Complete and write out the following sentences. 1) Yo ___________________ (necesitar) mucho para la clase de español. 2) Tú no ___________________.
Vocabulario Unidad 2 Lección 1
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Hoy es jueves el tres de septiembre de dos mil quince. White Board El calentamiento: Name 3 things that will be on the quiz tomorrow. (in English) Pregunta.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Spanish I Week 15. Para Empezar El veintitres de noviembre Based on the image, please answer the following question in Spanish in a complete sentence.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Week 9 Spanish II. Para Empezar El cinco de octubre ¿Que hora es?
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
SEMANA SEXTO Spanish II. Para Empezar El catorce de septiembre Define the following interrogative words in Spanish: How- Where- Why- When- What-
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Week 24 Spanish I. Para Empezar 16 de febrero Please translate the following sentences into Spanish: 1)I like to play soccer and my best friend likes.
¿Qué hora es?.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

Spanish II Week 8

Para Empezar El 28 de septiembre Por favor, responde a la pregunta en una frase completa: ¿Tienes la clase de biología este año?

What’s happening on Friday… QUIZ! Ways to say you like something/dislike something Ways to say you prefer something Activities vocabulary Clothing vocabulary School vocabulary

Cafetería- cafeteria Tarea-homework Exámen- test Prueba- quiz Proyecto- project Tomar apuntes- to take notes Sacar una buena nota- to get a good grade Calculadora- calculator La carpeta- folder La mochila- backpack El bolígrafo- pen El lápiz- pencil Horario- schedule Vocabulario de la escuela

¿Qué clase(s) prefieres y por qué? Yo prefiero la clase de _______ porque… Apuntes de cornell Ejemplos: 1)Yo prefiero la clase de inglés porque me encanta leer 2) Yo prefiero la clase de inglés porque la clase de matématicas es aburrida.

How can we describe our classes? Interesante Fascinante

How can we describe our classes? Agotador/a

How can we describe our classes? Desafiante Difícil

How can we describe our classes? Fácil

How can we describe our classes? Divertida

How can we describe our classes? Aburrida Tediosa

Práctica de Escritura Write sentences that start with the following words… 1)Me gusta la clase de _______ porque _____ 2)Prefiero la clase de _________ porque 3)Mi clase favorita es _________ porque_____. 4)Me molesta la clase de _______ porque ______.

Para Empezar El veintinueve de septiembre Fill in the blanks! Me molesta la clase de _________ porque es __________.

En tu horario… ¿Cuál clase te gusta? ¿Cuál es tu clase favorita? ¿Cuál clase te molesta? ¿Cuál clase prefieres?

Vocabulario de la escuela Primer periódo- first period Segundo periódo- second period Tercero periódo- third period Cuarto periódo- fourth period Quinto periódo- fifth period Sexto periódo- sixth period Séptimo periódo- seventh period

¿Qué es tu horario? Yo tengo la clase __________ en el ________ a la/el _______.

Tu horario You are writing down your schedule for a new Spanish- speaking student at Cordova. Fill in the classes you have each period and then in the space below, write whether you like/dislike/prefer each class and WHY

¡Repaso! Horas: ● 1:00 = Es la una ● 2:00 = Son las dos ● 3:00 = Son las tres ● 4:00 = Son las cuatro **Only 1:00 is different!

15 minutes ● 3:15 = son las tres y cuarto [Note] Think about it…cuarto sounds like “quarter of an hour” (AKA fifteen minutes!) ● 2:45 = son las tres menos cuarto

y or menos? **before the half hour, add the extra minutes with “y” ex: 5:15 = son las cinco y cuarto **after the half hour, subtract the minutes from the last hour with “menos” ex: 8: 50 = son las nueve menos diez

30 minutes (on the half hour) ● 4:30 = son las cuatro y media ● 5:30 = son las cinco y media … Every half-hour is like this! It’s easy.

Any other time… ● 2:10 = son las dos y diez ● 2:50 = son las tres menos diez Every other time is like that! ● 6:50 = son las siete menos diez ● 9:04 = son las nueve y cuatro ● 11:18 = son las once y dieciocho ● 4:55 = son las cinco menos cinco etc….

8:30

Son las ocho y media

11:15

Son las once y cuarto

1:30

Es la una y media

3:10

Son las tres y diez

Para Empezar El treinta de septiembre Take a look back in your notes and write in the definitions of the following transition words: Aúnque- However- Pero-

Practica de Lectura 1.Read the following passage and complete the questions SILENTLY and INDEPENDENTLY 2.When you are finished, flip your paper over and we will then go over the worksheet together as a group

Write your own! Write your own blog post about you and your school! In your post you should include the following: 1.Your name and age 2.How many classes you have 3.Why you like or dislike AT LEAST THREE of your classes 4.Finish by stating what your favorite class is in your schedule and why

Para Empezar El primero de octubre What are you most nervous about for the quiz tomorrow? In other words, what would be helpful for us to review as a class?

Un partido de REPASO 1.Every pair will have a board and a pen 2.Each pair will raise their board with the answer to the question when I say TIME’S UP, BOARD’S UP!