Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué hacen los estudiantes? ¿Con qué frecuencia¿ (How often?)
Advertisements

Escribe en español: 1. Sometimes 2. Once in a while 3. often 4. Never 5. A little 6. rarely 7. always 8. every day 9. Frequently 10. late.
Que haces? What are you doing? Que hace? What’s he doing?
EXPRESSIONS OF FREQUENCY
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
¿Qué comes? WALT: say what you eat for each meal of the day/ Revising food WILF 1- Name food and meals of the day in Spanish ( level2) WILF2- Express your.
La frecuencia/verbos sometimes once in a while often never a little rarely always every day to help.
Expressing Frequency with Adverbs ¿how often do you do something?
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
2/7 A- Answer these questions using the given person. 1.¿De quién es el libro? (Arturo) 2.¿De quién es la chaqueta? (Diana) 3.¿Quién es tu primo favorito?
The Formula! …For a Perfect Sentence. Verbs We already know all about those! They give the sentence ACTION! We know how to conjugate ser, we will learn.
Hoy es lunes. La fecha es el 31 de marzo La pregunta: Conjuguen. Compartir/ vosotros Beber/ nosotros Comer/ ella La tarea: Estudiar – el examen del capítulo.
12/1-12/9. 7 TH GRADE Chapter 7a - Repazo ◦ Ropa.
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
Los adverbios Español 1. Expressing frequency Siempre = always Rara vez = rarely Nunca = never Mucho = often Poco = a little Todos los días = every day.
Obligations and Frequency To voice an obligation we say Hay que + (verb) Or Tener (conjugated) + que + (verb)
Objetivo: to state how often we do things.
More Verb Notes An infinitive is the basic form of a verb, a word that expresses action or a state of being. In English, most infinitives include the word.
Expressing Frequency with Adverbs ¿how of ten do you do something? siempre todos los días (lunes, martes, miércoles...) mucho a veces de vez en cuando.
Expressing Frequency With Adverbs
Español 1 3 y 4 de diciembre de 2013.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Un partido para repasar A game to review Write the following time in Spanish. Ms. Hauschild will give you the time.
Características de los buenos estudiantes… Los buenos estudiantes ayud an a otros estudiantes. Los buenos estudiantes todos los días tien en sus materiales.
Unidad 2 Etapa 1 “Un Día de Clases”. Introduction to verb conjugation. Click Here.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Martes, el 21 de octubre.
Expressions of Frequency
Vámonos Identify at least three spanish- speaking countries from the map of South America.
Expressing Frequency siempre todos los días mucho a veces
Quiz yourself on the following verb slides. How many can you remember?
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
The following slides introduce the new verb IR.
THE VERB TENER Avancemos U2L1. What is an infinitive?  A verb in the “to” form.  To talk, to eat, to drink, to have  Infinitives in Spanish end in.
Lección: los pronombres de objeto (indirecto). Gustar / “Gustar” se dice “to be pleasing,” NO “to like” / I like Spanish. (I=subject, like=verb, Spanish=direct.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Vamonos! This is a speaking warm up. When I come to you, be prepared to tell me (in Spanish!). ¿Qué le gusta hacer Shakira?
A- Answer in complete sentences. 1.¿Hay muchas personas en tu familia? 2.¿Tú tienes muchos primos menores? 3.¿Te gusta comer sólo o con tu familia? B-
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
Hacer Ahora (Do Now) 1. Please sit down quietly. 2. Please copy today’s date, day and homework into your notebook or binder. 3. Please conjugate the verb.
Los infinitivos.
Adverbs of Frequency Objetivo: to state how often we do things.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
El Verbo Tener Español 1 – Unit 2 Lesson 1. Tener Use the verb tener to talk about what you have.
Vámonos Translate these Spanish words into English. You should write both the Spanish and English. Hint: all cognates 1.La pasta6. La pizza 2.Los tomates7.
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos. 1) A la chica le __________ bailar mucho. (gustar) 2) Yo __________ a la escuela con mi hermana. (caminar)
Classes, numbers, time. Los números  10 diez  20 veinte  30 treinta (y)  40 cuarenta (y)  50 cincuenta (y)  60 sesenta (y)  70 setenta (y)  80.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Food.4 ER/IR Verbs. Vamonos Fill in the blank with the correct AR conjugation! 1.Nosotros _______ (caminar) al parque. 2.Yo _______ (hablar) con mi madre.
Vámonos Write out a complete sentence with an emotion you would feel when these things happen. Ejemplo: Cuando tengo mucho tarea….. estoy triste. 1. Cuando.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Expressing Frequency With Adverbs. How often do you do something? siempre todos los días mucho a veces de vez en cuando poco rara vez nunca 100%.……………80%…….50%……..40%……..20%…….….0%
Hoy es martes el 23 de febrero Today is Tuesday, February 23 Using ch4 A vocabulary write the places where you do these activities. Open book pag 176 see.
LOS ADVERBIOS LECCIÓN 2.1. SIEMPRE= ALWAYS TODOS LOS DÍAS =EVERY DAY MUCHO= A LOT A VECES= SOMETIMES.
ADVERBS These adverbs are used to describe how often you do something.
Vámonos Write out the categories and put the following foods into the appropriate one: huevos manzanas arroz leche brócoli pasta mantequilla pera.
Expressing Frequency With Adverbs
Objetivo: to state how often we do things.
Vámonos Match the vocabulary word to it’s translation! Write word and definition. el bistec a. pepper la galleta b. cookie el helado c. juice.
5.3 The Verb Ir el 2 de diciembre.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Tapas Write a sentence using each word
Expressing Frequency with Adverbs
Transcripción de la presentación:

Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger for lunch. Alessio talks to his mother at 8:00 at night.

Anuncios Duolingo- 15 de diciembre Examenes de diciembre

Food.6 Frequency

Final exemption policy

Nuestra Meta SWBAT conjugate regular verbs and be able to describe how often they do things.

Mira! Yo como desayuno todos los dias. Yo nunca estudio.

Expressing Frequency with Adverbs a veces - sometimes de vez en cuando - once in a while mucho - often/a lot nunca - never un poco - a little rara vez - rarely siempre - always todos los dias - every day

Expressing Frequency with Adverbs These expressions are usually placed before the verb siempre Isabel siempre llega tarde a la escuela rara vezIsabel rara vez habla en la clase. nuncaIsabel nunca usa un diccionario.

Expressing Frequency with Adverbs These expressions are usually placed after the verb muchoRicardo estudia mucho. pocoIsabel habla poco en la clase.

Expressing Frequency with Adverbs Longer phrases can be placed at the beginning or end of the sentence todos los dias Todos los dias Isabel llega tarde. Isabel llega tarde todos los dias. a veces A veces Isabel llega tarde. Isabel llega tarde a veces. de vez en cuando De vez en cuando Isabel llega tarde Isabel llega tarde de vez en cuando.

Identify Look at the following pictures and write down in SPANISH how often you would do the activity shown. (Ejemplo: todos los días)

Conjugate Now, use that word to make a complete sentence about yourself… (Ejemplo: Yo como todos los días)

Los estudiantes differentes Maria es buena estudiante. Felipe no es buen estudiante. Read the following sentences and write if Maria or Felipe is speaking. 1. Nunca escucho en clase. 2. Simepre estudio para las pruebas. 3. Preparo mi tarea todos los dias. 4. Estudio de vez en cuando 5. Hablo mucho con mis amigos en clase.

Leer el párrafo After reading the paragraph, answer the questions in complete Spanish sentences. Soy cocinero para el restaurante “Amigos.” Me gusta cocinar pollo o bistec con patatas. Yo cocino pollo todos los días, pero yo nunca cocino el carne. Mi familia come en mi restaurante de vez en cuando. Cuando mi familia va a mi restaurante, yo preparo pescado y salsa para ellos. 1. ¿Cómo se llama el restaurante de Ernesto? 2. ¿Cuál comida le gusta cocinar Ernesto? 3. ¿Qué comida nunca cocina Ernesto? 4. ¿Qué comida prepara Ernesto para su familia?

¿Qué son los problemas? Correct the following sentences. There is one error per sentence. 1. Yo necesita queso para mis huevos. 2. A ella le gustan pollo para su cena. 3. Nosotros corrimos después de escuela 4. Ustedes coman bistec con patatas. 5. Yo mucho estudio para la clase de espanol.

Un repaso Using all of the vocab and verb information that you have from this unit, translate the following sentences to Spanish. Fill in the blanks with your personal preferences. When you are finished with the paragraph, raise your hand for credit. Hi! I live in Georgia. I like to cook and eat. My favorite foods are ________ and __________. I don’t like __________ or ___________ (name foods). Sometimes, I cook for my family. I read cookbooks to learn recipes often. For pasta, I need a lot of ingredients. I use ______, _____, and ______. Do you like to cook? What is your favorite food? See you later!