¡Vámonos! Hoy es el 20 de marzo Answer the questions in English or Spanish 1. ¿Qué es la quinceañera? What is the quinceañera? 2. ¿Por qué es importante.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Unidad1, Etapa 3 By: Chrissy S, Daniel W, Dana L.
Advertisements

The Imperfect Tense: Regular Verbs
Pedro, Elena, Laura and Dolores are on an exchange in England. Pedro has to do a survey as part of a school project and interviews the others to find.
El Pretérito Tells what happened. Is a completed action.
HLL -1 Weekly objectives: What is the goal of Heritage Learners Class?
Háganlo ahora Escriban las palabras en español: To reserve To organize
THE IMPERFECT TENSE: REGULAR VERBS PRETERITE You have already learned to talk about the past using the preterite tense for actions that began and ended.
El abrecerebros 11/2/2014  Translate las palabras en BOLD. 1. The dolphins are sick. 2. You are from Death Valley, CA. 3. They are talkative people. 4.
Hispanic/Spanish Holiday Research Project Due: lunes, el primero de noviembre.
The Imperfect Tense: Regular-Irregular Verbs Page 63 Avancemos 3.
Este fin de semana… Martes el 22 de marzo This weekend…
Regular Verbs -ar, -er, -ir. What’s an infinitive? In Spanish: they end in an –ar, -er, or –ir In English: To___________… Hablar – to talk Comer – to.
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
The following is a sample student presentation. The students will be presenting in groups of five and each student will have contributed 3 or 4 slides.
Hoy es el dos de octubre, es miércoles. La pregunta: ¿Quiénes son los miembros de esta familia? La tarea: Start studying vocabulary for activities at parties.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Preterite  You have already learned to talk about the past using the preterite tense for actions that began and ended.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
Vámonos In three complete sentences En español, Describe the people in this family …
¡Vámonos! Hoy es el 19 de marzo 1. What are you invited to? 2. When is it? 3. Where is it? 4. Who is having it? 5. What will there be between 8-10 PM.
Telling Time La hora. Telling Time To ask what time it is in Spanish, ask: ¿Qué hora es? To answer: Es la una… (12:31 – 1:30) or Son las (hour). (1:31.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Un evento especial Write a brief description of a special event you look forward to every year. It could be a family celebration, a school event, or something.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
La campana (Escriban todo!!!!) 1.What do the verbs saber and conocer mean? 2.When do you use the verb conocer? 3.What do the verbs ser y estar mean? 4.When.
Conjugating regular verbs There are 3 different types of verbs depending on the infinitive ending: -ar, -er, and –ir To conjugate a verb we need to add.
Sub plans October 24th. Preguntas esenciales: ¿Por qué los países centro americanos han tenido tanta inestabilidad? ¿Qué cosas tienen en común los países.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
La hora de comer Lunchtime!. ¿Qué comes durante la hora de comer? Durante la hora de comer…. At lunchtime..
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Realidades 2, p194 Powerpoint adapted from
¿QUÉ NÚMERO ES?. Walt: La vida sana HEALTHY EATING Wilf: Learn vocabulary in Spanish to describe healthy diet (Level1-2) Wilf: Taking about healthy eating.
Telling Time. When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?”
El futuro What is the future tense? When would you use it?
The Imperfect Tense: Regular Verbs Page 194 Realidades 2.
Cultural Bingo/Bingo Cultural. What is injera?/Que es injera?
Chapter 4.2 Vocabulary Take 4. Weekly Goal: Talk about some school activities.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Hoy es miércoles el nueve de septiembre
Telling Time Notes Escribe Las notas!. Agenda Students you are required to fill in the blanks as your notes! Save ppt in my documents Save ppt.
SPANISH IB Chapter 10.2 Vocabulary Take 4. Initial Activity---Cheque Weekly Goal: Talk about some school activities.
Gramática Repaso Present tense of regular verbs 1A- pagina 6.
AVANCEMOS Gustar with an infinitive. GUSTAR WITH AN INFINITIVE We use the verb GUSTAR to talk about what people like to do in Spanish. This verb.
Hoy es martes el diecisiete de noviembre SWBAT:Identify and recall vocabulary for school subjects and indicate what times classes begin and end HAGAN AHORA:
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Hazlo Ahora Answer the questions about the following paragraph: Me llamo Ixchel. Hace tres años, soy un jugador del equipo de voleibol. Yo soy un buen.
HAGAN AHORA: ¿Qué significa: 1. Activoa. hard working 2. Jovenb. talented 3. Prácticoc. shy 4. Justod. understanding 5. Talentosoe. young 6. Comprensivof.
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
 Take out your answer sheet from the movie on The Dominican Republic.  You will finish watching the movie and answer the questions.  Period 1- 8:45-9:19.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Hoy es jueves el 31 de marzo Today is jueves, March 31  Read the sentences and translate using words of vocabulary you’ve learned last time on invitations.
Quinceaña, Carmen Lomas Garza ART WARMUP ¿Qué ves? Describe el arte, por favor. 1.
 Try to figure out what the following questions are asking: 1.¿Qué día es la fiesta? 2.¿Qué día es el catecismo? 3.¿Qué días son los partidos (games)
Unidad 8 – Lección 1 Objetivos de lección 1:
Unidad 8 – Lección 1 Objetivos de lección 1:
The Imperfect Tense: Regular Verbs
 Conversaciones.
Hoy es miércoles el veinte de septiembre
DUE NOW: Learning to write the date or fecha in Spanish
Hoy es miércoles el doce de septiembre
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
DUE NOW: Place homework on entrance table.
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Hoy es lunes el veintidos de octubre
La Fecha: Hoy es martes, 2 de septiembre Tema: Gustar Obj: SWBAT use the verbs gustar and the infinitive verb to talk about what they and others like.
Hoy es el 30 de septiembre del 2014.
El verbo Ir.
Quasimodo: Check your homework!
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

¡Vámonos! Hoy es el 20 de marzo Answer the questions in English or Spanish 1. ¿Qué es la quinceañera? What is the quinceañera? 2. ¿Por qué es importante en las culturas latinoamericanas? Why is it important in Latin American Cultures? 3. Describir lo que te imaginas que pasa en una quinceañera. Describe what you image happens at a quinceañera.

La Quinceañera The celebration of a girl's fifteenth birthday in parts of Latin America This birthday is celebrated differently from any other birthday, as it marks the transition from childhood to young womanhood. The celebration varies significantly across countries, with celebrations in some countries taking on more religious overtones than in others.

Objectivo SWBAT confidently say: I can talk about my last birthday party

Perspectiva del día 5 minutos – Vámonos 5 minutos – Perspectiva del día 8 minutos – Palabras importantes 7 minutos – Practica Rápida 15 minutos – Escribir sobre la fiesta 5 minutos – Repaso del día

Palabras importantes Asistir – To attend Asistí – I attended Asistió – He/She attended Recibir – to recieve Recibí – I recieved Recibió – He/She recieved Decidir – to decide Decidí – I decided Decidió – He/She decided Salir – to leave/go out Salí – I left Salió – He/She left Comer – to eat Comí – I ate Comió – He/She ate Beber – to drink Bebí – I drank Bebió – He/She drank

Decidí Bebí Comió Recibió Asistí Salió Decidió Asistió Comí Recibí Bebió Salí I decided I drank He/She ate He/She received I attended He/She left He/She decided He/She attended I ate I recieved He/She drank I left

Decidí a ir a la fiesta