Bellwork Siempre escribe la fecha y la pregunta..

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Chapter 3 Test Preparation and Practice Test. I. Preguntas.
Advertisements

¡Examen el viernes! Capítulo 4 p
¡Examen el viernes! Capítulo 4 p
4A pre-quiz practice Complete the mini conversations with the correct question words. 1.- ¿____ es esto? - Es un ratón. 2. – Mi familia y yo vamos al cine.
4A practice Complete the mini conversations with the correct question words. - ¿____ es esto? - Es un ratón. 2. – Mi familia y yo vamos al cine. - ¿____?
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Bellwork Copy your DLT I can translate vocabulary so I can describe what I have and what I need. Puedo traducir el vocabulario así que puedo describir.
¡Bueños días, estudiantes! Do Now: 1. Translate the following sentence into English: Hoy es lunes y mañana es martes. 2. Translate the following two sentences.
Create sentences with the following: 1. Familia/es/ grande/mi 2. Nuestros/son/rojos/lápices 3. Clase/fácil/tu/de/es/español 4. Sus/muy/no/libros/son/interesantes.
Los verbos regulares – ar What is an infinitive? An infinitive in both Spanish and English is the base form of the verb. In English, the infinitive.
Unidad 4.1.  In this lesson you will learn to: talk about what clothes you want to buy say what you wear in different season use tener expressions learn.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Carlota _____ que estudiar hoy. Marina y yo _____ mucha hambre.
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
Lección Preliminar Español 2
El bolígrafo Pen. La calculadora calculator La carpeta Folder.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
 Copy your DLT in English & Spanish. 1. DLT: I can learn the conjugations of the verb tener. Puedo aprender las conjugaciones del verbo tener. 2. DLT:
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Tener Capítulo: 4.
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
Hoy es miércoles. La fecha es el 15 de enero LA PREGUNTA: What are the two steps of verb conjugation? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Midterm Exam –el 22.
4.7 invitations, ir+a+inf.. Vámonos Conjugate the following three verbs. Draw a boot! Pedir (e → i) Querer (e → ie) Jugar (u → ue)
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
Warm Up Read page 2 in your textbook. Answer the questions in Activity 1 based on the reading selection.
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Repasar de los verbos irregulares en las formas de yo Yo / saber / hablar español Yo / hacer /mi tarea en la biblioteca Yo / oír / a mi hermano Yo / tener.
Bellwork Copy your DLT 1. I can learn vocabulary to say what I have, what I need, and to talk about my classes. Puedo aprender vocabulario para decir lo.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
Un partido para repasar A game to review Write the following time in Spanish. Ms. Hauschild will give you the time.
Notes. la horala clase 7:25-8:21las matemáticas 8:24-9:20el inglés 9:23-10:19la educación física 10:22-11:18el español 11:18-11:49el almuerzo 11:52-12:54la.
Quasimodo: Occurrir = to happen. Tarea: 1. Hablar (yo): Hablo 2. Ser (usted): Son 3. Estar (nosotros): estamos 4. Desayunar (María): desayuna 5. Descansar.
Español 1 lunes el 2 de febrero SNOW DAY Tarea (HW): - BRING BOOK EVERYDAY!!
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Repaso Tercer Paso Vocabs Infinitives Wanting and Needing to do something.
Tarea PARA EL JUEVES 10 DE OCTUBRE Finish 1 st draft of your essay, following all instructions on the Essay Bones. Use the graphic organizer to help you.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
El calentamiento Escribe el pronombre en español 1.She 2.He 3.They (girls and boys) 4.We 5.I 6.You (to a friend) 1 ella él ellos nosotros yo tú.
The following slides introduce the new verb IR.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
Gramática 3.1 QUERER with infinitives el 4 de diciembre.
Gramática 4. 1 Indefinite Articles, ¿Cuánto
4B español 1 Realidades PRÁCTICA CON LOS VERBOS DE CAMBIO RADICAL.
-ar, -er and –ir verbs in the present tense. Review Verb Infinitive Conjugate Subject Conjugations Subject pronouns a part of speech indicating action.
21 de septiembre. Warm-Up #19 Given the English phrases, write Spanish ones, using “tener.” 1.Jorge is in a hurry to go to class. 2.My sister has luck.
Midterm review Señora Kauper's Spanish classes. Write out the following birthday dates Juan: April 14 usted: February 22 Ana: mañana José y Carlos: el.
Bellwork Copy your DLT I can recall vocabulary to say what I have, what I need, and to talk about my classes. I can use indefinite articles and adjectives.
Preparacion Hoy es lunes el 14 de diciembre. Today is Monday, December 14. DO NOW: 1.Look at your summative. 2.Bring out your exercise 6. Look vocab pg.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
¡Examen el viernes! Capítulo 4 p Vocabulario ¿Qué clase tienes primero? 2.¿Qué clase tienes después del almuerzo? 3.¿Qué clases tienes.
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos. 1) A la chica le __________ bailar mucho. (gustar) 2) Yo __________ a la escuela con mi hermana. (caminar)
Food.4 ER/IR Verbs. Vamonos Fill in the blank with the correct AR conjugation! 1.Nosotros _______ (caminar) al parque. 2.Yo _______ (hablar) con mi madre.
28 de enero del 2015 Bellwork: Use vocabulary Ch 7, translate 5 first words and write a complete sentence.
1 Future tense conjugations of regular verbs Los Verbos Regulares.
-ER and –IR Verbs.
Bellringer 3/16 Read what the following students are doing and decide where they are. 1.Yo veo un partido de fútbol. 2.Ana presenta un examen. 3.María.
Lesson 4.1 Grammar. Indefinite Articles Indefinite articles un and una are used to say a or an before a singular noun, while unos and unas are used to.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Target: I can use the stem changing verbs: o-ue and e-ie correctly. Warm up: Rewrite the following letter in Spanish. April 6 th, Hi dad, How are.
Español 1 viernes, el 19 de abril Tarea: GOOGLE VOICE La parte de hablar 1-5 Examen 4.1 lunes.
Tarea: página 124 actividades 7 & 8 Español 1 lunes, el 15 de abril.
-ar verbs Unidad 2 We are climbing up the mountain!!
Hoy es martes el 23 de febrero Today is Tuesday, February 23 Using ch4 A vocabulary write the places where you do these activities. Open book pag 176 see.
El presente del verbo: TENER BUEN VIAJE 1 – CAPITULO 6 TAKE NOTES!!!
B E L L W O R K 27 – 31 de enero 1, 2, y 5 horas.
Tarea: página 127 actividades 13 &14 Español 1 martes, el 16 de abril.
Transcripción de la presentación:

Bellwork Siempre escribe la fecha y la pregunta.

Hoy es lunes, el primero de febrero Directions: Fill in the blank with the correct activity ( Usa p. 111 para ayuda/help). Write out the all sentences WITH your answer. comer tocar el piano ir al cine descansar practicar deportes 1.Me gusta la música. Quiero __________________________. 2.Eduardo es atlético. Le gusta __________________________. 3.Te gustan las películas. ¿Quieres _______________________? 4.Marisol y Lordes son perezosas. Siempre quieren ____________________. 5.Nos gusta la comida china. Queremos ________________.

Hoy es martes, el dos de febrero Directions: What is each person’s favorite class? Write only the vocabulary term as your answer (use pg. 149 or your vocab 4.1 list to help) 1.A Lucia le gusta el ejercicio.________________ 2.Me gustan los números.____________ 3.A Jorge y Mario les gustan los computadoras.___________________ 4.Te gusta leer libros. ____________ 5.A Rosa le gusta dibujar _______________

Hoy es miércoles, el tercero de febrero Directions: Copy down the Spanish question. Then, answer the question. This question and the stem to answer it can be found on your vocabulary list from 4.1 or p ¿Cuál es tu materia preferida? _______________________________________

Hoy es jueves, el cuatro de febrero Directions: Write the following Spanish sentences. After, translate them into English (use pg. 149 or your vocab 4.1 list to help). 1.Yo tengo un montón de carpetas. 2.Por la tarde, yo tengo francés.

Hoy es viernes, el cinco de febrero Directions: First, write down the English school supply. Then, translate it into Spanish (use pg. 149 or your vocab 4.1 list to help). 1.The ruler 2.The folders 3. The paper 4. The pen 5. The backpack

Hoy es lunes, el ocho de febrero Directions: First, write down the Spanish sentence. Then, translate it into English (use pg. 149 or your vocab 4.1 list to help). 1.¿Tienes carpetas? 2.¿Necesitas algo para el colegio? 3.No nececito nada. 4.Es muy fácil.

Hoy es martes, el nueve de febrero Directions: Write and complete the paragraph describing your own schedule. Por la mañana, tengo ______clases. Me gusta la clase de _________ porque es __________. Por la tarde, tengo la clase de __________. El/La profesor(a) es __________.

Hoy es miércoles, el diez de febrero Complete the following sentences. Make sure to write the entire sentence with your answer filled in on your bellwork sheet. 1.Para escribir necesito ______________. 2.No necesito carpetas porque tengo ___________. 3.Mi ___________ preferida es el arte.

Hoy es jueves, el once de febrero Directions: Unscramble the sentences to write a logical Spanish sentence or question. 1. cosas / necesito / muchas 2. preferida / es / tu materia /cuál 3. una calculadora / tengo / la clase de las matemáticas / para

Hoy es viernes, el doce de febrero Write: BELLWORK QUIZ for 2/12/16

Hoy es lunes, el veinte y dos de febrero. Directions: First, write down the stem. Then, complete the stem with the correct logical ending for each of her statements below. 1.Para las clases de alemán y biología necesito ________. a.útiles escolares b. unos zapatos c. una computadora 2.No necesito carpetas porque tengo ____________. a. algob. un montónc. nada

Hoy es martes, el veinte y tres de febrero. Directions: Write the Spanish class name where each item that is pictured will be used. Include the definite article (el, la, los, las)

Hoy es viernes, el veinte y seis de febrero Directions: First write down the Spanish question. Then, answer it in a complete Spanish sentence. 1.¿Qué necesitas para la clase de historia? ______________________________________

Hoy es lunes, el veinte y nueve de febrero Write the question and answer. 1.What is an infinitive verb? 2.What is a conjugated verb? 3.What is an example of a conjugated verb?

Hoy es martes, el primero de marzo Directions: Write the following Spanish sentence. Fill in the correct conjugated verb in parenthesis (-use AR endings). 1.Maria _____________(hablar) con su amiga. 2.Nosotros _____________(escuchar) la música de Justin Beiber. 3.Mario y Maria ____________(caminar) en el parque.

Hoy es miércoles, el segundo de marzo Directions: Write the following Spanish sentence. Fill in the correct conjugated verb in parenthesis (-use ER/IR endings). Cristina y tú _____________(comer) con sus amiga. Nosotros _____________(beber) una Coca- Cola. Mario y yo ____________(escribir) una carta.

Bellwork: el 4 de marzo First, write out the sentence. Then, fill in the blank with un, unos, una, or unas. 1.Necesito _________ calculadora. 2.Tenemos _________ bolígrafos buenos. 3.Quiero comprar _________ carpetas rojas. 4.Tengo ________ reloj deportivo.

Bellwork: el 6 de febrero First write the sentence. Then, use the correct form of tener to fill in the blank. 1.Carlota ________ que estudiar hoy. 2.Yo ________ ganas de jugar al fútbol. 3.Felipe y Nicolás __________ sed

Bellwork: el 9 de febrero Translate the following sentences into Spanish. (Hint: They all use “Tener Idioms”) 1.I am hungry today. 2.He has to read the book. 3.They (all boys) are in a hurry.

Bellwork: el 10 de febrero Primero, escribe las preguntas. Después, Contesta las preguntas en español ( en oraciones completas  in complete sentences). 1.¿Cuántas clases tienes en un día? 2.¿Qué cosas necesitas para la clase de español?

Bellwork: el 12 de febrero Unscramble the words to write logical sentences. 1.usted/ a la clase de taller/ viene / a las doce 2.viene / a / el / once /las / autobús 3.viene / al / profesor / no / colegio / hoy / el

Bellwork: el 24 de febrero First, write down the English vocabulary words. Then, translate them into Spanish. These are from your Vocab 4.2 List (pg ). 1. The stadium 2. This weekend 3. The library 4. A game 5. To leave

Bellwork: el 26 de febrero Write out all conjugations of the verb VENIR, then translate them into English. Look back at your notes!!! Yo_________: Tu____________: Él, Ella, Ud.____________: Nosotros(as)______________: Vosotros(as) ______________: Ellos(as), Uds._____________:

Bellwork: el 9 de marzo First write the sentence, then complete it with the correct form of IR. 1.Los estudiantes _________a estudiar ciencia. 2.Juana y yo ________ a comer en el restaurante. 3.¿Tú ____________ a hacer ejercicio hoy?

Bellwork: el 10 de marzo Translate the following sentences in to English. 1.Yo como almuerzo con mis amigos. 2.Maria escribe una carta para Mario. 3.Nosotros bebemos un refresco (pop/soda).

Bellwork: el 11 de marzo Conjugate the following 2 –ER/–IR verbs in all 6 subjects. ASISTIR: to attend COMER: to eat

Bellwork: el 13 de marzo Write out the Spanish sentence and fill in the correct conjugation of the verb in parenthesis. 1.Marta _______(hacer) ejercicio a veces. 2.A veces, yo ________(salir) con mis amigos los fines de semanas. 3.Cristina y Juan no ______ (saber) mucho de computadoras.

Bellwork: el 16 de marzo Translate the following sentences into English. All sentences use a form of : IR A + INFINITIVE. 1.We (mix) are going to eat. 2.They (all girls) are going to run on Monday. 3.I am going to go out with my friends.

Bellwork: el 18 de marzo Write out the following conjugations for the two verbs listed below: IR: to go VENIR: to come

Bellwork #7: el 19 de marzo Match each description with a person in Julia’s family. Write out the complete sentences. 1.La madre de mi madre… 2.El hijo de mi tío … 3.El hijo de mis padres… 4.La hermana de mi padre…. 5.La hija de mis padres… A. es mi hermano B. es mi abuela C. soy yo D. es mi tía E. Es mi primo

Bellwork: el 20 de marzo Complete each sentence with the correct possessive adjective (mi,mis,tu, tus, etc.). The owner is indicated in parentheses. Write out sentence. Mis__ *Modelo: (yo) __Mis__ abuelos viven con nosotros.* 1.(nosotros) _______________primas tienen el pelo rubio. 2. (tú)_______________ padres son inteligentes.