La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

NCLB Annual Meeting NCLB Reunión anual Welcome Parents. La bienvenida Padres.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "NCLB Annual Meeting NCLB Reunión anual Welcome Parents. La bienvenida Padres."— Transcripción de la presentación:

1 NCLB Annual Meeting NCLB Reunión anual Welcome Parents. La bienvenida Padres

2 What is NCLB (Title 1)? ¿Qué es NCLB (Titulo 1)? Federally funded program allowing funds to be available for academic programs and strategies, additional personnel, staff development, materials, supplies, technology and parent training.Federally funded program allowing funds to be available for academic programs and strategies, additional personnel, staff development, materials, supplies, technology and parent training. Financió federalmente los fondos de permitir de programa para estar disponible para programas y estrategias académicos, el personal adicional, provee el desarrollo, las materias, los suministros, la tecnología y el padre que entrenan.Financió federalmente los fondos de permitir de programa para estar disponible para programas y estrategias académicos, el personal adicional, provee el desarrollo, las materias, los suministros, la tecnología y el padre que entrenan.

3 Wells Station Elementary Mission Our mission is:Our mission is: Every student: academic achievement – proficiency and beyond Nuestra misión en Estaciona Bien Elemental es: Cada estudiante: el logro académico – la pericia y más allá de La misión

4 The Memphis City Schools mission is:The Memphis City Schools mission is: Academic Achievement: #1Academic Achievement: #1 para Escuelas de Ciudad de Memphis es:para Escuelas de Ciudad de Memphis es: El logro académico: #1El logro académico: #1

5 Title 1 – School-wide Program ComponentsComponents –Comprehensive needs assessment for every student comparing their progress with State Content Standards (Los componentes Completos necesitan la evaluación para cada estudiante que compara su progreso con el Estado) –Instruction by a highly qualified staff (la Instrucción Contenta de Estándares por un)

6 Titulo 1 Professional Development for teachers, para- professionals, administrators, and parents.Professional Development for teachers, para- professionals, administrators, and parents. (personal muy preparado el Desarrollo Profesional para maestros, los ayudantes, la administración, y padres) Strategies to increase parental involvementStrategies to increase parental involvement (las Estrategias para aumentar la participación)

7 Parental Involvement Attend school events and serve as volunteersAttend school events and serve as volunteers (Asista los acontecimientos de la escuela y sirva como voluntarios) Use talents/resources to enhance instructionUse talents/resources to enhance instruction (Los talentos/recursos del uso para aumentar la instrucción)

8 Participación paternal Respond to memos, surveys, and questionnairesRespond to memos, surveys, and questionnaires (Responda a memorándumes, a las inspecciones, y a los cuestionarios)

9 School Responsibility Provide parents with copy of the Family Engagement PlanProvide parents with copy of the Family Engagement Plan (Proporcione a padres con copia del Plan del Compromiso de la Familia) Provide meetings with flexible times for attendanceProvide meetings with flexible times for attendance (Proporcione las reuniones con tiempos flexibles para la asistencia)

10 Eduque Responsabilidad Offer parent training, student exhibitions, performances, and workshopsOffer parent training, student exhibitions, performances, and workshops (El padre de la oferta que entrena, las exhibiciones de estudiante, los desempeños, y los talleres) Disseminate the Student/Teacher/Parent/School Compact - Acquire signaturesDisseminate the Student/Teacher/Parent/School Compact - Acquire signatures (Difunda al Estudiante/Maestro/Padre/la Escuela Comprime - Adquiere firmas)

11 Reporting Student Progress Report Cards (Each nine weeks)Report Cards (Each nine weeks) Las Cartillas de notas (Cada nueve Semanas) Semanas) Progress Reports (Middle of nine week grading sessions)Progress Reports (Middle of nine week grading sessions) El progreso Informa

12 Las maneras de la Cobertura el Progreso de Alumno TCAP Testing Home ReportTCAP Testing Home Report (TCAP que Prueba en casa Informe) Accelerated Reader ReportsAccelerated Reader Reports (El Lector acelerado Informa) Unit Assessments, teacher notices, and homework (assignment books, Wed. Folders, calendars, newsletters)Unit Assessments, teacher notices, and homework (assignment books, Wed. Folders, calendars, newsletters) Las Evaluaciones de la unidad, notas de maestro, y los deberes (los libros de la tarea, miércoles. Las carpetas, los calendarios, los boletines)

13 Parent-Teacher (ConferencesConferencias de padres y maestros) May be scheduled by contacting the school and making an appointment with the teacherMay be scheduled by contacting the school and making an appointment with the teacher (Puede ser planificado contactando la escuela y concertando un cita con el maestro) Scheduled teacher conference date:Scheduled teacher conference date: (La fecha planificada de la conferencia del maestro (La fecha planificada de la conferencia del maestro –Oct. 11 – 4:00 – 7:00 p.m. ( Octubre. 11 – 4:00 – 7:00 de la tarde.) –Feb. 21 – 12:00-3:00 p.m. ( Febrero. 21 –12:00 - 3:00 de la tarde.)

14 NCLB (No Child Left Behind) (no Niño Dejó Atrás) AYP (Adequate Yearly Progress) Benchmarks for students in grades 3-6AYP (Adequate Yearly Progress) Benchmarks for students in grades 3-6 (Las referencias para estudiantes en grados 3-6) Reading: 89% proficient Reading: 89% proficient Math: 86% proficient Math: 86% proficient Attendance: 93% Attendance: 93% (La lectura: 89% de Matemáticas capaces: 86% de Asistencia capaz: 93%)

15 Proficient and Advanced Readers

16 Lectores capaces

17 Proficient/Advanced in Math

18 Capaz en Matemáticas

19 2009 Wells Station students met or exceeded all requirements for AYP! We are rated as a school in Good Standing!Wells Station students met or exceeded all requirements for AYP! We are rated as a school in Good Standing! (¡Los estudiantes de la estación de los pozos cumplieron o excedieron todos los requisitos para AYP! Nos clasifican como escuela en la buena situación!)

20 Making AYP for 2011 Reading: (Lectura) All scores must be higher to make AYP for 2011 (Todas las cuentas deben ser más altas hacer AYP para 2011) Math: (Matemáticas:) All subgroups must do as well or better to make AYP for 2011 (Todos los subgrupos deben hacer también o mejorar para hacer AYP para 2011)

21 New Grading System In Pre-kindergarten – 2 nd GradeIn Pre-kindergarten – 2 nd Grade (En el Pre-Kinder de la infancia - 2r grado) Grades : N - Not progressing (No progresando)Grades : N - Not progressing (No progresando) P – Progressing (Progreso) P – Progressing (Progreso) P/S – Progressing but struggling (Progreso pero lucha) P/S – Progressing but struggling (Progreso pero lucha)

22 Conduct (Comportamiento) NME – Not Meeting ExpectationsNME – Not Meeting Expectations (Las expectativas no se resuelven) (Las expectativas no se resuelven) ME – Meeting ExpectationsME – Meeting Expectations (Se resuelven las expectativas) (Se resuelven las expectativas) EE – Exceeds ExpectationsEE – Exceeds Expectations (Exceder expectativas) (Exceder expectativas)

23 Process Skills (Habilidades de proceso) Replaces work habitsReplaces work habits (Substituye hábitos del trabajo) (Substituye hábitos del trabajo) Grading: N = Needs ImprovementGrading: N = Needs Improvement (Mejora de las necesidades) S = Satisfactory (Satisfactorio) S = Satisfactory (Satisfactorio)

24 Grades 3-6 A,B,C,D,F : Academics (Académico)A,B,C,D,F : Academics (Académico) E,S,N,U : Special subjects and conduct (Los otros temas y comportamiento)E,S,N,U : Special subjects and conduct (Los otros temas y comportamiento) 6th Grade: Number Grades6th Grade: Number Grades

25 Grades 2 will adopt Report to Families - Same system now used in Pre- Kindergarten through first grade last yearGrades 2 will adopt Report to Families - Same system now used in Pre- Kindergarten through first grade last year (Los grados 2 adoptarán la supervisión del progreso - el mismo sistema ahora usado en Pre-Jardín de la infancia a través del primer grado)

26 Grade 6 Numerical System of grading (Sistema numérico de clasificación)Numerical System of grading (Sistema numérico de clasificación) E,S,N,U for special subjects and conduct (E, S, N, U para otros temas y comportamiento)E,S,N,U for special subjects and conduct (E, S, N, U para otros temas y comportamiento) No changes projected for grading (Ningunos cambios proyectaron para el progreso del estudiante de la información)No changes projected for grading (Ningunos cambios proyectaron para el progreso del estudiante de la información)

27 No Failure Policy (Ninguna política de la falta) Students in grades Pre-Kindergarten – grade 3 will not be retained at a grade level. (Estudiantes en Pre-Jardín de la infancia de los grados - el grado 3 no será conservado en un nivel de grado.)Students in grades Pre-Kindergarten – grade 3 will not be retained at a grade level. (Estudiantes en Pre-Jardín de la infancia de los grados - el grado 3 no será conservado en un nivel de grado.)

28 No Failure Policy (Ninguna política de la falta) Progress Monitoring will move with the student. Students will receive extra help to bring the student up to where they should be.Progress Monitoring will move with the student. Students will receive extra help to bring the student up to where they should be. (La supervisión del progreso se moverá con el estudiante. Las intervenciones serán utilizadas para traer al estudiante hasta donde deben estar.)

29 Grades 4-12 When a student does not meet expectations, students will receive extra help (i.e.: in-school tutoring, after-school tutoring, summer school)When a student does not meet expectations, students will receive extra help (i.e.: in-school tutoring, after-school tutoring, summer school) Cuando un estudiante no resuelve expectativas, los estudiantes recibirán ayuda adicional (es decir: curso particular de la en-escuela, curso particular extraescolar, escuela de verano)

30 Grades 4-12 If extra help is given and student is still not meeting expectations, they may be retained one time, only.If extra help is given and student is still not meeting expectations, they may be retained one time, only. Si se da la ayuda adicional y el estudiante todavía no está resolviendo expectativas, pueden ser conservadas una vez, solamente.

31 Research (Investigación) Research has shown that retaining a student more than once does not improve their learning. In fact, a majority of students that have been retained more than once do not graduate from high school.Research has shown that retaining a student more than once does not improve their learning. In fact, a majority of students that have been retained more than once do not graduate from high school. La investigación ha demostrado que la retención de un estudiante no mejora más de una vez su aprendizaje. De hecho, una mayoría de los estudiantes que se han conservado más de una vez no gradúa de High School secundaria.

32 If retention is necessary: (Si la retención es necesaria:) The decision is made: (Se toma la decisión:) by the recommendation of the teacher.by the recommendation of the teacher. (por la recomendación del profesor. ) by the principal in consultation with the parent.by the principal in consultation with the parent. (por el director en la consulta con el padre.)

33 If retention is necessary: (Si la retención es necesaria:) Parents may appeal any decision made about retention.Parents may appeal any decision made about retention. (Los padres pueden apelar cualquier decisión tomada sobre la retención.)

34 Thanks for Attending! ¡Da las gracias para Asistir! Enjoy your visit to your childs classroom. (Goce su visita a su aula del niño.) You are welcome to visit our library and music rooms! (¡Usted es libre de la visita nuestros espacios de la biblioteca y la música!)

35 Memphis City Schools does not discriminate in its programs or employment on the basis of race, color, religion, national origin, handicap/disability, sex, or age. For more information, please contact the Office of Equity Compliance at (901) "Las Escuelas de la Ciudad de Memphis no discriminan en sus programas ni el empleo por la carrera, por el color, por la religión, por el origen nacional, por la desventaja/incapacidad, por el sexo, ni por la edad. Para más información, contacta por favor la Oficina de la Conformidad de la Equidad en (901) "


Descargar ppt "NCLB Annual Meeting NCLB Reunión anual Welcome Parents. La bienvenida Padres."

Presentaciones similares


Anuncios Google