La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT

Presentaciones similares


Presentación del tema: "AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT"— Transcripción de la presentación:

1 AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
AVALUACIÓ DOCENT PER AL DESENVOLUPAMENT PROFESSIONAL

2 Conceptes generals L’autoavaluació del docent està fortament lligada a l’aprenentatge professional i la pràctica reflexiva Perquè una organització aprengui, els seus components han de tenir disposició i actitud positiva vers la millora dels resultats. L’aprenentatge dels alumnes es relaciona fortament amb el desenvolupament d’habilitats professionals del professorat i de l’escola com a organització.

3 Fonaments legals LOE, art. 106 fa referència a l’avaluació de la funció pública docent i concreta: Finalitat: millorar la qualitat de l’ensenyament i el treball dels professors. Plans: Les Administracions educatives elaboraran plans, per a l’avaluació de la funció docent Participació: Amb la participació del professorat. Condicions dels plans: Hauran de ser públics Inclouran els fins i els criteris precisos de la valoració Inclouran la forma de participació del professorat, de la comunitat educativa i de l’Administració Voluntariat: Les Administracions fomentaran l’avaluació voluntària del professorat. Efectes: Han de ser tingudes en compte de mode preferent en Els concursos de trasllats En la carrera docent

4 Pastís de noces de MacBeath
Metàfora o model: - Cal crear un discurs comú i progressar en un aprenentatge conjunt. - Cal dedicació centrada en la pràctica i la millora - Cal la coresponsabilitat de la direcció, el professorat, l’alumnat i les famílies APRENENTATGE ORGANITZACIONAL PROFESSIONAL (Aprenentatge del professor) APRENENETATGE DELS ESTUDIANTS

5 EXPERIÈNCIES ACTUALS Avaluació de professors en pràctiques
Avaluació del professorat interí Valoració dels coneixements relacionats amb la UD que substitueix la part B2 de la prova d’oposicions

6 Avaluació de professors en pràctiques
Resolució EDU/2745/2007, de 10 de setembre, de regulació de la fase de pràctiques. La fase de pràctiques serà tutelada Formarà part del procés selectiu Tindrà per objecte la valoració de l’aptitud per a la docència dels aspirants Es realitzarà en les destinacions provisionals, mitjançant l’exercici de la funció docent.

7 Agents i funcions Inspector Funcions del tutor: Funcions del director:
Informar a l’aspirant de l’organització i del funcionament del centre Assessorar-lo respecte de la implementació de la programació didàctica i l’adequació als alumnes Facilitar suport i estratègies per poder desenvolupar la seva tasca professional amb plena satisfacció Assistir a les classes que imparteixi, si així ho considera convenient. Informar al director en cas de notòria manca de capacitat Complimentar l’informe de valoració Funcions del director: Adjudicar un tutor/a Establir mesures de millora Fer el seguiment de les mesures Informar a la Inspecció en cas de notòria manca de capacitat i no observa millora Complimentar l’informa de valoració El professor: Complimenta l’informe d’autoavaluació. Supervisa la planificació i desenvolupament de les actuacions previstes per la direcció del centre. Valora directament quan es detecta manca d’aptitud per part de l’aspitant i no s’observa millora Inspector

8 Avaluació del professorat interí
El decret 172/2005, de 23 d’agost, sobre la regulació de la borsa de treball, especifica en l’art.3: Els professors interins o substituts per a tot un curs escolar en un mateix centre docent, hauran de seguir un curs de formació Seran tutoritzats per un professor/a experimentat que els guiarà durant el primer curs com a docents. La Resolució EDU/3219/2007 de 25 d’octubre, per la qual es regula el curs d’iniciació del personal interí de primer any concreta l’aplicació del Decret per al curs La Resolució EDU/3186/2007 de 18 d’octubre regula l’opció de valoració d’una part de la prova d’accés a la funció pública docent (part B2 de la prova d’oposicions) per una avaluació del docent.

9 Agents i funcions Funcions del director: Funcions del tutor:
Adjudicació del tutor/a a cada persona d’entre els mestres o professors/es de vàlua reconeguda Comunicació al personal dels criteris que regiran la seva avaluació Lliurament d’un qüestionari i entrevista posterior, per garantir la seva participació. Establiment de mesures de millora Informar a l’inspector en cas de detectar manca de capacitat Complimentació de l’informa Participació en la comissió d’avaluació Funcions del tutor: Guiatge, facilitant-los la pràctica docent Ajuda en les funcions de planificació i programació Ajut pràctic per a l’avaluació de l’alumnat Suport i estratègies per poder desenvolupar la tasca professional Modelatge de gestió de l’aula, treball en grup, resolució de conflictes i tutoria. Ajuda per reflexionar sobre la pràctica docent i autoavaluació. Informació al director si detecta manca de capacitat Avaluació de la competència docent d’acord amb els criteris Participació en la comissió

10 Criteris que regeixen l’avaluació de la competència docent
Planificació de l’activitat docent Desenvolupament de l’activitat docent Gestió d’aula Seguiment dels aprenentatges dels alumnes, decisions preses per afavorir-ne la millora Capacitat de relació i comunicació amb els alumnes i amb les famílies Participació en les activitats del centre

11 Conclusió Cal desenvolupar un aprenentatge vicari o per modelatge, de tal forma que el professor interí se senti recolzat i guiat el primer any de tasca professional.


Descargar ppt "AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT"

Presentaciones similares


Anuncios Google