La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Realidades 2 Fall Final Exam Review Fall Final Exam Review.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Realidades 2 Fall Final Exam Review Fall Final Exam Review."— Transcripción de la presentación:

1 Realidades 2 Fall Final Exam Review Fall Final Exam Review

2 The Spanish II Fall Final Exam is 100 questions. There will be listening, culture, reading, vocabulary and grammar.

3 I.Cultura Escoge la mejor respuesta. Una mujer maya en México

4 2. Culture 1. José Martí, pg Las notas, pg Las actividades extracurriculares, pg Fernando Botero, pg La familia y los eventos especiales, pg ¡No sé qué talla uso!, pg Origins of words from Arabic, pg La Parranda, pg Las farmacias, pg Los barrios, pg Los mercados al aire libre pg Diego Rivera and Frida Kahlo, p. 156, La Plaza Mayor, p. 165

5 José Martí, un gran patriota cubano, escribió poemas, Versos sencillos. ¿Cuál es el nombre de la canción cuya letra (whose lyrics) es Versos sencillos? 1. José Martí, un gran patriota cubano, escribió poemas, Versos sencillos. ¿Cuál es el nombre de la canción cuya letra (whose lyrics) es Versos sencillos? a. El ballet b. Guantánamo c. Guantanamera 2. Un gran muralista mexicano es… a. Narciso Rodríguez b. Diego Rivera c. Julio Alpuy 3. A typical decoration for a party in a Spanish-speaking country is: a. Papel Picado. b. Both A and C. c. A piñata. 4. In many Spanish-speaking countries, where do young people go to participate in extracurricular activities? extracurricular activities? a. School. b. To the neighborhood park. c. Local cultural centers.

6 5. The inflated artwork that you see to the right, is typical of… a. Diego Rivera b. Julio Alpuy c. Fernando Botero 6. Another popular Spanish term for fiesta is… a. parranda b. teatro c. taller 7. How are pharmacies in Spanish-speaking countries different from pharmacies (países hispanohablantes) in the US? (países hispanohablantes) in the US? a.You can buy medicine from a pharmacist in a Spanish-speaking country without a prescription. without a prescription. b.You can see a doctor in a pharmacy in a Spanish-speaking country. c.The pharmacies in the Spanish-speaking countries only sell medical supplies and drugs. and drugs. 8. El sistema de notas en México es diferente del sistema en Estados Unidos. ¿Cuál es la nota más alta que uno recibe en México? ¿Cuál es la nota más alta que uno recibe en México? a. 1 b. 6 c.10

7 9. What is a farmacía de guardia? a. A heavily guarded pharmacy. b. A pharmacy that stays open 24 hours. c.A pharmacy that only sells medicine. 10. What can you buy in a mercado al aire libre in a Spanish-speaking country? a. Locally grown food. b. Clothes and crafts made by local vendors. c. Both A and B. 11. Who is Frida Khalo? a. A famous Mexican painter. b. An actress who received a Grammy for her performance in her self-titled movie. c. A famous writer who received the Nobel Peace Price for her autobiographical work.

8 The final exam covers Capítulos PARA EMPEZAR, 1A, 1B, Capítulos PARA EMPEZAR, 1A, 1B, 2A, 2B, 3A. 2A, 2B, 3A.

9 Review the following items for the Spring final exam. Visit the text web site, and use the given web codes to practice on line at home. and use the given web codes to practice on line at home.

10 You may use your class web site, You may use your class web site, to download study guides and worksheets to practice along with accompanying worksheets to practice along with accompanying Powerpoints, and use the vocabulary Powerpoints for vocabulary review. You have excellent notes in your notebook that reflect the Spanish II curriculum. Use them!!!! Use them!!!!ALSO…. use for your on-line text. use for your on-line text.www.pearsonsuccessnet.com

11 Things to review from your textbook… 1.The present tense of regular verbs, pg. 9, web code jdd Know the interrogative words and adverbs in ¿Recuerdas?, pg Chapter 1A Vocabulary, pgs. 18, 19, 20, 21, web codes jdd-0102, jdd Stem-changing verbs, pg. 27, web code jdd Affirmative and negative words, pg. 31, web code jdd * Repaso del capítulo 1A, pgs. 40, 41. Use web code jdd-0107 for Capítulo 1A review. 7.Chapter 1B Vocabulary, pgs. 46, 47, 48, 49, web codes jdd-0112, jdd Making comparisons, pg. 53, web code jdd The verbs saber and conocer, pg. 56, web code jdd Hace + time expressions, pg. 58, web code jdd * Repaso del capítulo 1B, pgs. 68, 69. Use web code jdd-0118 for Capítulo 1B review. 12. Chapter 2A Vocabulary, pgs. 74, 75, 76, 77, web codes jdd-0202, jdd Reflexive verbs, pg. 80, web code jdd The verbs ser and estar, pg. 86, web code jdd * These are good online practice sample quizzes from the textbook publishers.

12 15. Possessive adjectives, pg. 88, web code jdd * Repaso del capítulo 2A, pgs. 96, 97. Use web code jdd-0208 for Capítulo 2A review. 17. Chapter 2B Vocabulary, pgs. 102, 103, 104, 105, web codes jdd-0212, jdd Preterite of regular verbs, pg. 110, web code jdd Demonstrative adjectives, pg. 114, web code jdd Using adjectives as nouns, pg. 116, web code jdd * Repaso del capítulo 2B, pgs. 124, 125. Use web code jdd-0218 for Capítulo 2B review 22. Chapter 3A Vocabulary in context, pgs. 130, 131, 132, 133, web codes jdd-0302, jdd Direct object pronouns, pg. 138, web code jdd Irregular preterite verbs: ir, ser, pg. 140, web code jdd Irregular preterite verbs: hacer, tener, estar, poder, pg. 142, web code jdd * Repaso del capítulo 3A, pgs. 152, 153. Use web code jdd-0308 for Capítulo 3A review. * These are great online practice sample quizzes from the textbook publishers.

13 II. Vocabulario y gramática Escoge la mejor respuesta.

14 12. Yo__que prepararme para la fiesta esta noche. Se hace tarde. a.tengob. pongoc. hago 13. El coro escolar__un disco compacto. Pienso comprar uno. a. juegab. grabac. graban 15. –Roberto, ¿adónde__tú ayer? -__al almacén Macys para comprar un traje nuevo. Voy al baile con Ana el -__al almacén Macys para comprar un traje nuevo. Voy al baile con Ana el sábado por la noche. sábado por la noche. a. vas / Voyb. fuiste / Fuic. fuiste / Fuimos 15. Yo__esquiar bien. Yo__bien Vail, Colorado. a. conozco / conozcob. conozco / séc. sé / conozco –Estudiantes, ¿tienen Uds.__libros? 16. –Estudiantes, ¿tienen Uds.__libros? -No, no tenemos__libro. -No, no tenemos__libro. a. algún / ningúnb. algunos / ningunoc. algunos / ningún 17. Rosa canta muy bien. Roberto canta muy bien también. Rosa canta tan bien__Roberto. bien__Roberto. a. queb. dec. como

15 18. Choose the proper Spanish translations for: - How long have you been working? - How long have you been working? -I have been working for an hour. -I have been working for an hour. a. -¿Cuánto tiempo hace que trabajas?b. -¿Cuánto tiempo hace que trabajas? -Hace una hora que trabajo. -Hace una hora que trabajamos. c. -¿Cuánto tiempo hace que trabajan? -Hace una hora que trabajamos. 19. Choose the proper Spanish translation for: I wash my hands. I wash my hands. a. Lavo mis manos.b. Me lavo mis manos.c. Me lavo las manos. 20. Ayer por la tarde, yo__con mis amigos en McDonalds. a. almuerzob. almorcéc. almorzó 21. Toma a mi amiga dos horas para vestirse. ¡Uf! Se viste muy__. a. rápidamenteb. lentamentec. elegante 22. Tenemos__propias (own) tareas. a. nuestros b. nuestras c. suyas

16 23. -Ana y Tomás, ¿cómo__? -___muy bien, gracias. -___muy bien, gracias. a. están / Estamosb. son / Somosc. estás / Estoy 24. -¿Cómo___, Uds. ? -__simpáticos, sociables y, por supuesto, muy deportistas. -__simpáticos, sociables y, por supuesto, muy deportistas. a. están / Estamosb. eres / Soyc. son / Somos 25. Me gusta__(close)camisa, pero me encanta__(not too far) camisa, pero prefiero__(distant) camisa. prefiero__(distant) camisa. a. esta / esa / aquellab. esta / aquella / esac. este / ese / aquel 26. La blusa__de seda. a. es hechob. es hechac. está hecha 27. Esta tarde voy a la biblioteca para__. a. devolver un librob. cerrar un libroc. abrir un libro 28. En el correo, uno puede… a. echar una carta y comprar sellos. b. comprar sellos y enviar una carta c. A & B are both appropriate answers

17 29. Tienes cinco dólares y yo tengo cinco dólares. Tienes__dinero como__. a.tan / míb. tanto / yoc. tanto / me 30. Mañana tengo una cita con el médico. Llego al___a las diez de la mañana. Siempre llego a tiempo. a.buzónb. correoc. consultorio 31. Después de___de la cama, voy al baño para___. a.me levanto / me duchob. me despierto / ducharme c. levantarme / ducharmed. despertarse / bañarse

18 III. Lets have a review of important points of grammar. of grammar.

19 The Spanish present indicative tense has equivalent English translations. Give these translations in English for… yo hablo yo hablo – singular 1ª yo 2ª tú 3ª él, ella, Usted plural 1ª nosotros, nosotras 2ª vosotros, vosotras 3ª ellos, ellas, Ustedes hablar comer vivir 1. The regular verbs in the present indicative tense. See pg. 9 in text. Conjugate the following regular verbs in the present indicative tense. hablo como vivo hablo como vivo hablas comes vives hablas comes vives habla come vive habla come vive hablamos comemos vivimos hablamos comemos vivimos habláis coméis vivís habláis coméis vivís hablan comen viven hablan comen viven I speak, do speak, am speaking

20 2. Interrogative expressions. These do come up so it is important to remember them! 1.Where? - IR 2.Where? (using the verb IR) – 3.From where? Where from? - 4. Which? Which one? – 5.Which? Which ones? – 6.When? - ¿dónde? ¿dónde? ¿adónde? ¿adónde? ¿de dónde? ¿de dónde? ¿cuál? ¿cuál? ¿cuáles? ¿cuáles? ¿cuándo? ¿cuándo?

21 7.How much? (m) (f) 8.How many? (m) (f) 9.How? 10.Why? 11. Who? (singular) - 12.Who? (plural) – 13. What? - ¿cuánto? ¿cuánta? ¿cuánto? ¿cuánta? ¿cuántos? ¿cuántas? ¿cuántos? ¿cuántas? ¿cómo? ¿cómo? ¿por qué? ¿por qué? ¿quién? ¿quién? ¿quiénes? ¿quiénes? ¿qué? ¿qué?

22 4.The present indicative tense of stem-changing verbs. You must learn the stem- change for each stem-changing verb as you encounter it since it will NOT be given to use in testing or in doing other activities. It will be assumed you have learned it already. Lets see if you know them: jugarempezar querer jugar (ue)– to play empezar (ie)– to begin, querer (ie)– to want (a game, a sport) to start singular 1ª yo 2ª tú 3ª él, ella, Usted plural 1ª nosotros, nosotras 2ª vosotros, vosotras 3ª ellos, ellas, Ustedes juego empiezo quiero juego empiezo quiero juegas empiezas quieres juegas empiezas quieres juega empieza quiere juega empieza quiere jugamos empezamos queremos jugamos empezamos queremos jugáis empezáis queréis jugáis empezáis queréis juegan empiezan quieren juegan empiezan quieren

23 poder preferir pedir poder (ue) – can, preferir (ie) – to prefer pedir (i)– to ask to be able for, to request singular 1ª yo 2ª tú 3ª él, ella, Usted plural 1ª nosotros, nosotras 2ª vosotros, vosotras 3ª ellos, ellas, Ustedes puedo prefiero pido puedo prefiero pido puedes prefieres pides puedes prefieres pides puede prefiere pide puede prefiere pide podemos preferimos pedimos podemos preferimos pedimos podéis preferís pedís podéis preferís pedís pueden prefieren piden pueden prefieren piden

24 5. Affirmative and negative words. Affirmative and negative words Affirmative English Affirmative Spanish Negative Spanish Negative English someone, anyone no one, nobody somethingnothing alwaysnever also, too neither, either alguien nadie alguien nadie algo nada algo nada siempre nunca también tampoco

25 Give the negative Spanish of the following: alguno, algunos, alguna, algunas (used as a pronoun) > algún (+ mas. sing. noun), algunos, alguna, algunas (used as an adjective) > Remember when we studied this concept, ninguno, ninguna are NOT used in the always plural plural unless, as a pronoun it replaces a noun that is always plural tijerasvacaciones (tijeras (scissors), vacaciones (vacation), etc.) or as an adjective it modifies a noun always plural tijerasvacaciones that is always plural (tijeras (scissors), vacaciones (vacation), etc.). Remember the formula for expressing negation in a Spanish statement: no + conjugated verb + negation No tengo ningún dinero. (no + conjugated verb + negation) I dont have any money. ninguno or ninguna ningún + mas. sing. noun ningún + mas. sing. noun ninguna + fem. sing. noun ninguna + fem. sing. noun

26 6. To compare things or people that are equal to one another, you use _________ + adjective + _____________. 7.To say as much as, you use __________________________ + singular noun + _____________________________________. 8.To say as many as, you use __________________________ + plural noun + ________________. 9. Use the verb __________________ to talk about information or activities that you know and use the verb ___________________ to talk about familiarity with people, places, or things. tan como tan como tanto or tanta tanto or tanta como como tantos or tantas tantos or tantas como como saber saber conocer conocer

27 singular 1ª yo 2ª tú 3ª él, ella, Usted plural 1ª nosotros, nosotras 2ª vosotros, vosotras 3ª ellos, ellas, Ustedes sé sésabessabesabemossabéissaben saber 7. The present tense indicative forms of saber are:

28 singular 1ª yo 2ª tú 3ª él, ella, Usted plural 1ª nosotros, nosotras 2ª vosotros, vosotras 3ª ellos, ellas, Ustedes conocer 8. The present tense indicative forms of conocer are: conozco conozco conoces conoces conoce conoce conocemos conocemos conocéis conocéis conocen conocen

29 9. To ask how long something has been going on, say: ______________________________________________________________ 10. To tell how long something has been going on, say: _______________________________________________________________ 11. To say that you do something to or for yourself, you use a __________________________________________________________ verb. ¿Cuánto tiempo hace que + present tense indicative? ¿Cuánto tiempo hace que + present tense indicative? Hace + period of time + que + present tense indicative. Hace + period of time + que + present tense indicative. reflexive reflexive

30 singular 1ª yo 2ª tú 3ª él, ella, Usted plural 1ª nosotros, nosotras 2ª vosotros, vosotras 3ª ellos, ellas, Ustedes lavarse Spanish reflexive pronouns 12. A verb of this type is lavarse. Use the Spanish reflexive pronouns !! The present lavarse tense indicative of lavarse is… me lavo me lavo te lavas te lavas se lava se lava nos lavamos nos lavamos os laváis os laváis se lavan se lavan

31 ser estar 15. Would you use ser or estar for each of these purposes? Circle the right verb. ser estar To talk about what a person or thing is or is like ser estar ser estar To talk about how a person feels ser estar ser estar To talk about to whom something belongs ser estar ser estar To talk about what a thing is made of ser estar ser estar To talk about where a person or thing is located ser estar ser estar To talk about where a person or thing is from ser estar

32 singular 1ª yo 2ª tú 3ª él, ella, Usted plural 1ª nosotros, nosotras 2ª vosotros, vosotras 3ª ellos, ellas, Ustedes SER 16. Conjugate SER in the present tense indicative. See pg. 86 in text, soy soy eres eres es es somos somos sois sois son son

33 singular 1ª yo 2ª tú 3ª él, ella, Usted plural 1ª nosotros, nosotras 2ª vosotros, vosotras 3ª ellos, ellas, Ustedes ESTAR 17. Conjugate ESTAR in the present tense indicative. See pg. 86 in text, estoy estoy estás estás está está estamos estamos estáis estáis están están

34 singular 1ª yo 2ª tú 3ª él, ella, Usted plural 1ª nosotros, nosotras 2ª vosotros, vosotras 3ª ellos, ellas, Ustedes hablé comí viví hablé comí viví hablaste comiste viviste hablaste comiste viviste habló comió vivió habló comió vivió hablamos comimos vivimos hablamos comimos vivimos hablasteis comisteis vivisteis hablasteis comisteis vivisteis hablaron comieron vivieron hablaron comieron vivieron 18.The preterite of regular verbs. See pg. 110 in your text. Conjugate in the preterite the following regular verbs. Underline the preterite ending. hablar comer vivir

35 completed past actionRemember the preterite means completed past action, that is the action has a definite beginning and a definite end to say, the action has a definite beginning and a definite end. Many adverbial expressions such as the following are a clue that you must use the preterite tense: ayerayer por la mañana ayer – yesterday; ayer por la mañana – yesterday morning; el año pasadolasemana pasada el año pasado – last year;la semana pasada – last week, etc.

36 GARCARZARyo Remember –GAR verbs, -CAR verbs and –ZAR verbs in the 1st person singular (yo) of the preterite. Give the 1st person singular of each of the following verbs: jugarbuscarempezar yo tú jugastebuscasteempezaste él, ella, Usted jugóbuscóempezó nosotros, nosotras jugamosbuscamosempezamos vosotros, vosotras jugasteisbuscasteisempezasteis ellos, ellas, Ustedes jugaronbuscaronempezaron jugué busqué empecé

37 19.Demonstrative adjectives See pg. 114 in text. Complete the following chart with the Spanish demonstrative adjectives. English Singular Plural English this these that (not distant) those (not distant) that (distant) those (distant) este, esta estos, estas este, esta estos, estas ese, esa esos, esas ese, esa esos, esas aquel, aquella aquellos,aquellas aquel, aquella aquellos,aquellas

38 Direct Object Pronouns singular plural _____it (mas.);him;you (mas.)_____them (mas.);you (mas.) _____it (fem.);her;you (fem.)_____them (fem.);you (fem.) lo los lo los la las la las 20. Direct object pronouns. See pgs. 138 in text. Complete the following chart with the Spanish direct object pronouns. Remember, you identify WHAT?WHOM?. direct objects by asking WHAT? or WHOM?.

39 Remember the rules of placement of direct object pronouns… in front of theconjugated verb 1. in front of the conjugated verb Lolavo Mi coche. Lo lavo los sábados. My car. I wash it every Saturday. attach to the end of theinfinitiveplace in front of theconjugated verb 2. attach to the end of the infinitive or place in front of the conjugated verb. lavarlo Voy a lavarlo los sábados. I am going to wash it every Saturday. Lovoy Lo voy a lavar los sábados.

40 singular 1ª yo 2ª tú 3ª él, ella, Usted plural 1ª nosotros, nosotras 2ª vosotros, vosotras 3ª ellos, ellas, Ustedes fui fuifuiste fue fuefuimosfuisteisfueron IRSER 21.The preterite of IR and SER. See pg. 140 in text. These 2 verbs share the same conjugation in the preterite. Conjugate these verbs in the preterite using the following chart. IR yo fui Used as the verb IR, give the English equivalents for yo fui – SER yo fui Used as the verb SER, give the English equivalent for yo fui – I went, I did go I was

41 singular 1ª yo 2ª tú 3ª él, ella, Usted plural 1ª nosotros, nosotras 2ª vosotros, vosotras 3ª ellos, ellas, Ustedes di hice estuve di hice estuve diste hiciste estuviste diste hiciste estuviste dio hizo estuvo dio hizo estuvo dimos hicimos estuvimos dimos hicimos estuvimos disteis hicisteis estuvisteis disteis hicisteis estuvisteis dieron hicieron estuvieron dieron hicieron estuvieron 22. Lets practice these irregular preterite tense verbs. Conjugate in the preterite… dar hacerestar dar – to give hacer – to do, to make estar – to be

42 singular 1ª yo 2ª tú 3ª él, ella, Usted plural 1ª nosotros, nosotras 2ª vosotros, vosotras 3ª ellos, ellas, Ustedes pude tuve puse pude tuve puse pudiste tuviste pusiste pudiste tuviste pusiste pudo tuvo puso pudo tuvo puso pudimos tuvimos pusimos pudimos tuvimos pusimos pudisteis tuvisteis pusisteis pudisteis tuvisteis pusisteis pudieron tuvieron pusieron pudieron tuvieron pusieron podertener poner poder – to be able, tener – to have poner – to put, can place, set

43 singular 1ª yo 2ª tú 3ª él, ella, Usted plural 1ª nosotros, nosotras 2ª vosotros, vosotras 3ª ellos, ellas, Ustedes me pusevi me pusevi te pusisteviste te pusisteviste se pusovio se pusovio nos pusimosvimos nos pusimosvimos os pusisteisvisteis os pusisteisvisteis se pusieronvieron se pusieronvieron ponerse ponerse – to put on ver – to see

44 Give the English equivalent of the following Spanish preterite tense verbs. yo di – yo hice – yo estuve – yo pude – yo tuve – yo puse Yo me puse Yo vi I gave, I did give I gave, I did give I did, I did do;I made, I did make I was I was I was able, I could I had, I did have I had, I did have I put, I did put;I set, I did set; I placed, I did place I put on, I did put on I put on, I did put on I saw, I did see I saw, I did see

45 You will need this 1st semester information to help you in 2nd Semester Spanish II. We will take these same concepts and add to them!! Learn for the long term!! Commit to memory!!

46 Prepárate bien. ¡Buena suerte!


Descargar ppt "Realidades 2 Fall Final Exam Review Fall Final Exam Review."

Presentaciones similares


Anuncios Google