La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

TEMA 8. INNOVACIÓ TECNOLÒGICA ADMINISTRATIVA PER A CENTRES I ALUMNES

Presentaciones similares


Presentación del tema: "TEMA 8. INNOVACIÓ TECNOLÒGICA ADMINISTRATIVA PER A CENTRES I ALUMNES"— Transcripción de la presentación:

1 TEMA 8. INNOVACIÓ TECNOLÒGICA ADMINISTRATIVA PER A CENTRES I ALUMNES
Profesorado: Antonio Giner Gomis (coordinador) Vicente Carrasco Embuena José Antonio Corral Fuentes Aurora Fourcade López Marcos Jesús Iglesias Martínez Cristina Lapeña Pérez Inés Lozano Cabezas María Ángeles Martínez Ruiz Francisco Pastor Verdú Joaquín Ripoll Ferrándiz Pilar Tormo Jordá TEMA 8. INNOVACIÓ TECNOLÒGICA ADMINISTRATIVA PER A CENTRES I ALUMNES Organització i gestió en centres educatius d'Educació Infantil i Educació Primària

2 Continguts Què és ITACA? Per què ITACA? Beneficis per als Centres
Per a quan? Què necessita el centre? En què afecta al Centre? El NIA

3 Què és ITACA? ITACA és el nou sistema centralitzat de gestió de centres que substituirà als actuals GESCEN i ALLEGRO.

4 Per què ITACA? ITACA introdueix oportunitats actuals i futures.
MÉS FÀCIL. Menys dedicació a la preparació, enviament i recepció d’informació entre els Centres i Conselleria. MILLOR INFORMACIÓ. Informació real consolidada a l’instant (p.e. Expedient Únic de l’Alumne)‏ ADECUACIÓN A LA LOPD. INTERACCIÓ AMB ELS PARES. Informar per mitjans telemàtics a Pares/Tutors.

5 Beneficis per als Centres (1/5)
Simplificació del treball de gestió al centre Simplificació del treball de l’equip directiu del centre: PGA simplificada Menys consultes des de Conselleria. Desapareixen els disquets Desapareixen les actualitzacions del programa L’alumne arriba al centre amb tota la seua informació: el seu expedient complet és a ITACA.

6 Beneficis per als Centres (2/5)
Major satisfacció per als pares Apropament del centre a pares/tutors: Aquells pares que faciliten un nº de telèfon mòbil, o direcció de correu electrònic podran rebre notificacions de notes, faltes, activitats, y altres avisos via i SMS. Comunicació transparent per al centre: A l’introduir la informació en el sistema, aquest s’encarrega de realitzar els enviaments i notificacions que corresponguen

7 Beneficis per als Centres (3/5)
Més fàcil per al professorat Major flexibilitat: ITACA proporciona un mòdul per a que els professors puguen realitzar certes tasques des de qualsevol connexió a Internet. Desapareixen els disquettes de notes: Cadascun dels professors veu sols “el que és seu” (els seus grups i les seues assignatures) quan accedeixen a ITACA.

8 Beneficis per als Centres (4/5)
Legalitat i Seguretat LOPD. ITACA està dissenyada per assegurar el compliment de la Llei vigent en temes de seguretat i LOPD. Seguretat en les dades. La Direcció General d’Innovació Tecnològica Educativa se responsabilitza de la integritat i disponibilitat de les dades (serà la Conselleria qui realitze diàriament les còpies de seguretat).

9 Beneficis per als Centres (5/5)
Informació de major qualitat Fiabilitat de les dades: Tota la informació està en ITACA, cap cosa es perd. El centre té l’historial complet de tots els alumnes. El centre disposarà de les dades “comunes” que manté la Conselleria: personal docent, interins de substitució, dades del propi centre, bancs, localitats, tipus d’aula, etc.

10 ¿Per a quan és tot això? Primària 2008/09 Preinscripció:
Abril-08: Formació als equips directius, impartida per 33 professors de primària, repartits per tota la geografia de la CV. Maig-08: Preinscripció de Primària amb ITACA, retorn de dades a GESCEN fins el final de curs… Inici de curso 2008/09: Tots els centres de PRIMÀRIA utilitzaran ITACA per a la seua gestió. Resta de centres/nivells, en el curs següent.

11 Què necessita el Centre per a usar ITACA?
PCs connectats a la xarxa de secretaria (ADSL de 1Mb), excepte alguns mòduls P er als llocs que accedisquen a l’aplicació (secretaria / PCs professors): Pentium III 800MHz (o equivalent)‏ 128MB of RAM Lliurex, Linux o Windows. Monitor a 1024x768 Navegador amb plugin de Flash 9.

12 En quines coses m’afecta?
A l’Equip Directiu del Centre: Duu el control de tot el centre Ja no es preocupa dels backups, ni de la versió de GESCEN (¡ni d’actualitzar dades entre versions!), ni dels enviaments de disquettes, ni respondre a moltes de les preguntes de Conselleria. Quan un nou alumne arriba al centre, en la majoria dels casos , les dades ja hi són al sistema. La resta d’usuaris del Centro: Cadascun veu sols allò que pot fer i sols les dades sobre les quals té sentit que treballe.

13 El NIA Número d’Identificació de l’Alumne/a Únic
Identificador de l’alumne/a dins d’ITACA Acompanyarà a l’alumne/a al llarg de la seua etapa educativa Document obligatori a partir del curs 2009/10 per a qualsevol tràmit als centres

14 El NIA Aventatges del NIA
Permet crear i accedir a l’expedient únic de l’alumne/a dins d’ITACA Elimina possibles errors en els processos de matrícula, beques … Facilita el seguiment acadèmic de l’alumne/a a la CV Facilita la privacitat i l’anonimat en dictàmens d’escolarització, a nivell disciplinari i en tot tipus d’informes (es poden evitar “noms i cognoms”)‏

15 El NIA Maneres d’obtenir el NIA
Durant el curs 2008, per als alumnes ja matriculats, mitjançant una carta que rebran al seu domicili En el curs , en el moment de formalitzar la matrícula al centre

16 BIBLIOGRAFÍA ITACA (Projecte d'Innovació Tecnològica Administrativa per a Centres i Alumnat). Generalitat Valenciana. Conselleria d‘Educació:


Descargar ppt "TEMA 8. INNOVACIÓ TECNOLÒGICA ADMINISTRATIVA PER A CENTRES I ALUMNES"

Presentaciones similares


Anuncios Google