La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

12 u n i t a t Auditoria de comptes.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "12 u n i t a t Auditoria de comptes."— Transcripción de la presentación:

1 12 u n i t a t Auditoria de comptes

2

3 Concepte de l’auditoria de comptes
En sentit general, es pot dir que l’auditoria engloba totes les activitats necessàries per a la revisió, el control i la verificació de determinada informació amb la finalitat de comprovar si aquesta informació s’ajusta a l’establert pel marc normatiu vigent. L’auditoria és l’activitat consistent en la revisió i verificació dels comptes anuals, així com d’altres estats financers o documents comptables, elaborats d’acord amb el marc normatiu d’informació financera que resulti d’aplicació. Classificació Segons la persona que la realitza, els objectius que persegueix, la seva obligatorietat, la seva extensió i el seu procés, podem diferenciar diferents tipus d’auditoria: Interna o externa. Financera o operativa. Obligatòria o voluntària. Total o parcial. Sintètica o analítica.

4 Regulació legal a Espanya
Les lleis que legislen el marc jurídic de les auditories a Espanya són les següents: Llei 12/2010, de 30 de juny Reial Decret Legislatiu 1/2011, d’1 de juliol Reial Decret 1517/2011, de 31 d’octubre Normes internacionals d’auditoria adoptades per la Unió Europea. Les normes tècniques d’auditoria, les normes d’ètica i les normes de control de qualitat interna dels auditors de comptes i societats d’auditoria. Objecte de l’auditoria La utilització de tècniques de revisió, anàlisi i verificació adequades per a l’emissió d’un informe en què es doni una opinió tècnica sobre la fiabilitat de l’esmentada informació.

5 Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes (ICAC)
L’Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes (ICAC) és un organisme autònom, adscrit al Ministeri d’Economia i Hisenda que s’encarrega de les següents competències: Realització dels treballs tècnics i proposta del Pla General de Comptabilitat. Perfeccionament i actualització permanents de la planificació comptable i de l’activitat d’auditoria de comptes. Control i disciplina de l’exercici de l’activitat d’auditoria de comptes i dels auditors. Establiment i manteniment del Registre Oficial d’Auditors de Comptes. Coordinació i cooperació tècnica en matèria comptable i d’auditoria de comptes amb els organismes internacionals. Homologació i publicació, si és procedent, de les normes tècniques d’auditoria.

6 Obligatorietat de l’auditoria
En la normativa legal i reglamentària aplicable al nostre país s’estableixen diferents obligacions d’auditar els comptes. Codi de comerç Tot empresari estarà obligat a sotmetre a auditoria els comptes anuals de la seva empresa, quan així ho acordi el jutjat competent. Text refós de la Llei d’Auditoria de Comptes S’hauran de sotmetre a auditoria totes les empreses que emetin valors admesos a negociació en mercats regulats o obligacions de deute públic o que es dediquin habitualment a la intervenció financera. Llei de Societats de Capital Determina que els comptes anuals i, si és procedent, l’informe de gestió hauran de ser revisats per un auditor de comptes.

7 Els auditors Facultats Per exercir la professió d’auditor, la persona que opti al lloc ha de complir certs requisits: Com a persones físiques Ser major d’edat. Tenir la nacionalitat espanyola. No tenir antecedents penals. Haver obtingut autorització de l’ICAC Com a persones jurídiques També es podran inscriure al ROAC societats d’auditoria de comptes que compleixin certs requisits. Fiança La legislació imposa als auditors de comptes la prestació d’una fiança, en forma de dipòsit en efectiu, per desenvolupar el seu primer any d’activitat.

8 Els auditors Independència Els auditors de comptes i les societats d’auditoria hauran de ser independents de les entitats auditades en l’exercici de la seva funció. Per això, s’hauran d’abstenir d’actuar quan la seva independència es pogués veure compromesa. Responsabilitat Els auditors de comptes i les societats d’auditoria respondran pels danys i perjudicis que es derivin de l’incompliment de les seves obligacions, segons les regles generals del Codi Civil. Nomenament Segons la Llei de Societats de Capital, el nomenament dels auditors pot ser dut a terme per: La junta general El registrador mercantil Nomenament judicial

9 Fases d’un procés d’auditoria
El treball d’auditoria és sistemàtic i requereix una planificació que permeti analitzar adequadament els comptes del client. Per això, en un procés d’auditoria es distingeixen almenys les fases següents: Estudi previ i contractació Contacte inicial entre el client i l’auditor, que estudiarà detalladament les característiques de l’entitat a auditar, recollint tota la informació necessària. Planificació En aquesta fase, l’auditor haurà de planificar l’auditoria per obtenir les evidències necessàries que el portin a emetre un informe. Execució Realitzar les proves programades en la fase anterior amb la finalitat d’obtenir les evidències necessàries per extraure les conclusions fonamentades i emetre l’informe.

10 Fases d’un procés d’auditoria
Informe L’informe d’auditoria dels comptes anuals és un document mercantil en què es mostra el treball dut a terme per l’auditor i la seva opinió sobre els comptes. Contingut de l’informe S’hi inclouen el títol de l’informe, la identificació dels destinataris i la de l’entitat auditada, un paràgraf d’abast de l’auditoria, un paràgraf d’opinió, etc. Tipus d’opinió Favorable, amb excepcions, desfavorable o denegada Ajustos i reclassificacions comptables Els ajustos tenen lloc si durant el procés d’auditoria s’han comès errors. Les reclassificacions són assentaments que afecten qualitativament el patrimoni de l’empresa.


Descargar ppt "12 u n i t a t Auditoria de comptes."

Presentaciones similares


Anuncios Google