La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

AUTOGESTIÓ I INNOVACIÓ EN L’AULA OBERTA

Presentaciones similares


Presentación del tema: "AUTOGESTIÓ I INNOVACIÓ EN L’AULA OBERTA"— Transcripción de la presentación:

1 AUTOGESTIÓ I INNOVACIÓ EN L’AULA OBERTA
Alumne: ADRIÀ GALITÓ Tutor: PEDRO RUIZ ESTAT DE LA QÜESTIÓ OBJECTIUS METODOLOGIA UNITAT DIDÀCTICA Autogestió: Rosanvallón, 1979, citat a Hudson (2010) assegura que definir l’autogestió com una direcció col·lectiva no vol dir suprimir la funció directiva, sinó modificar-la. Lorente (2008), descriu que per a que s’esdevingui l’autogestió, els alumnes han de ser responsables del disseny i organització de la sessió, així com de la interacció amb el grup. Aula oberta: - Treball global de continguts de diferents matèries. - Diversificació d’estratègies d’aprenentatge. - Diversificació de materials i suports. - Diversificació d’activitats per a l’adquisició d’un mateix contingut i diversificació de continguts per a un mateix objectiu. - Incorporació de les TIC com a eina ordinària de treball. - Combinació del treball individual amb treball amb equip. - Seguiment sistemàtic i valoració de l’activitat de l’alumne. Diversificació de les activitats i instruments d’avaluació. Innovació / noves tecnologies: Barberá et al. (2008) analitzen la presència cada cop més important de les noves tecnologies en la nostra societat, i destaquen que l’escola no pot quedar al marge d’aquest procés evolutiu de transformació social i cultural que s’està creant al voltant de les noves tecnologies, les quals ens poden ajudar a millorar de moltes maneres la qualitat de l’ensenyament actual. Hipòtesis: Comprovar que els alumnes de l’aula oberta també responen de forma profitosa davant d’un repte, organitzant-se entre ells de forma coordinada i acordada, assumint responsabilitats i diferents rols al llarg de les sessions, etc.. Tot això a través d’una unitat didàctica innovadora basada en curses d’orientació i noves tecnologies. Objectius: - Conèixer i potenciar l’ús adequat de les noves tecnologies dins de l’EF. - Afavorir l’autogestió i la participació activa dels alumnes. - Aconseguir que els alumnes aprenguin a interpretar un mapa topogràfic i les seves simbologies característiques. - Fomentar valors com: autonomia, respecte, perseverança i treball amb equip (cooperació/coordinació). - Valorar quin impacte causa la meva unitat didàctica en els alumnes. Mètode Bàsicament he dut a terme una unitat didàctica basada en les curses d’orientació i les noves tecnologies, on els alumnes han anat prenent més protagonisme del desenvolupament de les activitats al llarg de les sessions. Resultats: Tots els alumnes es van involucrar en major o menor grau en autogestionar-se i poder aconseguir els objectius proposats obtenint unes notes i uns resultats molt millors dels que m’havia imaginat en un principi. Títol: Curses d’Orientació “On som i on anem” Cura: 4t d’ESO, 8 sessions dobles. Metodologia: adquisició de major protagonisme i autonomia per part dels alumnes a mesura que passen les sessions: en les últimes hauran de dividir-se per grups i crear una cursa d’orientació per a la resta de la classe. Avaluació: Realització de la cursa d’orientació planificada pel professor 10%. Planificació i organització de la cursa d’orientació 40%. Coavaluació de la cursa d’orientació 10%. Avaluació del treball final 40%. Matèria: Educació Física. CONCLUSIONS Els alumnes de l’aula oberta són capaços de superar reptes de major complexitat als que s’enfronten habitualment (a tall general) en les sessions d’EF. Els alumnes han après nous coneixements en relació als mapes topogràfics i la seva simbologia, i tot això treballant des de la vesant de l’autogestió i de les noves tecnologies. - Per tant, puc afirmar que he assolit els meus objectius, i dir que la meva hipòtesis es confirma. REFERÈNCIES BARBERÀ, E., MAURI, T., i ONRUBIA, J. (2008). Como valorar la calidad de la enseñanza basada en las TIC. Pautas e instrumentos de anàlisis. Barcelona: GRAÓ. HUDSON, J. (2010) . Formulaciones teórico-conceptuales de la autogestión. México: Rev. Mex. Sociológica. LORENTE, E. (2008). Estimular la responsabilidad y la iniciativa: autogestión en educación física. Barcelona: Apunts. Finalitat de la recerca: Demostrar que els alumnes de l’aula oberta també són capaços de respondre positivament davant un repte de més dificultat a l’habitual, trencant així amb alguns prejudicis que encara avui en dia tenen molts docents vers aquests alumnes.


Descargar ppt "AUTOGESTIÓ I INNOVACIÓ EN L’AULA OBERTA"

Presentaciones similares


Anuncios Google