La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Experiències en la tutorització d'habilitats transversals

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Experiències en la tutorització d'habilitats transversals"— Transcripción de la presentación:

1 Experiències en la tutorització d'habilitats transversals
en Química Analítica Gemma Fonrodona 4 de juny de 2004

2 48 estats 31 estats 4 estats

3 Propiciar la mobilitat d’estudiants i professors
Crear un sistema clar i comparable entre països Dissenyar un sistema de titulacions que permetin un mercat laboral europeu TITULACIONS: Grau : competències laborals. Post Grau: Master Doctorat

4 Competències Transversals Continguts específics
Àmbit Intel·lectual Àmbit dels valors ètics Àmbit de gestió Àmbit Interpersonal Àmbit de comunicació Fonaments Científics Àmbit professional Àmbit Acadèmic Perfil formatiu

5 Competències Transversals
Solució de problemes Raonament Sentit crític Competències Transversals Àmbit Intel·lectual Àmbit dels valors ètics Àmbit de gestió Àmbit Interpersonal Àmbit de comunicació Treball en equip Lideratge Oral i escrita Gestió de la informació Gestió de temps Organització del treball Ètica professional Confidencialitat

6 L'ESPAI EUROPEU D'EDUCACIÓ SUPERIOR POT SER L'EXCUSA PER AFAVORIR
UN CANVI EN EL PROFESSORAT I LA MILLORA DE LA QUALITAT DE L'APRENENTATGE

7 Metodologia de l'aprenentatge
ESCOLTAR ESCRIURE ESTUDIAR EL QUE S'HA ESCRIT APRENENTATGE vs MOTIVACIÓ

8 SABER PROJECTAR SABER FER RESPONSABILITZAR CONEIXEMENTS COMUNICACIÓ
FORMACIÓ SABER PROJECTAR SABER FER RESPONSABILITZAR CONEIXEMENTS COMUNICACIÓ HABILITATS COMPROMÍS SOCIAL APRENENTAGE

9

10 Perfils professionals
del Químic Perfil Indústrial Perfil Aplicat Perfil Docent Perfil en Camps d’Activitat Relacionats Perfil Investigador

11 HABILITATS DE COMUNICACIÓ:
Oral i escrita Gestió Comercial Docència Recerca

12 Habilitat personal Habilitat adquirida Habilitat a millorar o potenciar des de les titulacions

13 Inconvenients per a la realització d'experiències
per a promoure habilitats transversals de comunicació Aules amb un gran nombre d'estudiants Programes docents molt ajustats en temps real Manca de recolçament

14 Disseny de la experiència: aplicació a una assignatura teòrica
Tasca del professor: Disseny de l’experiència Gestió dels grups d’estudiants (2-4 persones Selecció de les preguntes (problemes) a resoldre. Assignació de una pregunta (problema) a cada un dels grups formats. Revisió i correcció, si s’escau, del problema. valoració objectiva del resultat i la feina feta 1ª part: Treball en equip Tasca dels estudiants Resoldre conjuntament la pregunta assignada. Un cop resolta, entrevista amb el professor.

15 2ona part: Exposició oral
Els alumnes expliquen als seus companys el problema resolt en grup previament, en horari de classe. El temps de l’exposició es va limitar a uns minuts. Els estudiants van utilitzar medis audiovisuals per fer la seva exposició. 2ona part: Exposició oral

16 Objectius a assolir 1ª part: Treball en equip
Desenvolupament del treball en equip Posar de manifest la capacitat d’algun dels components del grup d’actuar com a líder o coordinador (capacitat d’escoltar, valorar les diferents aportacions i de decisió) Demostrar la necessitat d’obtenir informació rellevant abans d’iniciar la resolució del problema. Afavorir la discussió tant dels diversos procediments com dels resultats obtinguts amb esperit crític. Ka= ([A-][H3O+])/[HA] Objectius a assolir 2ona part: Exposició oral Capacitat de síntesi Habilitat en la comunicació oral Utilització de recursos

17 Disseny de la experiència: aplicació a una assignatura experimental
Determinació de Coure: Volumetries Gravimetries Colorimetries Absorció atòmica TASCA DEL PROFESSOR: Disseny de l’activitat Formes de participació: Exposició oral (individual) Grup Crític (2 persones) Selecció del tema. Elaboració d’un qüestionari d’avaluació. TASCA DELS ESTUDIANTS: Els estudiants trien un dels temes proposats i fan una recerca bibliogràfica sobre ell. Han de triar justificadament quin dels procediments els hi sembla el més adient. Exposició oral A partir de la informació obtinguda fan una presentació oral d’uns 10 minuts del tema, on han d’explicar de forma abreujada , tots els procediments que han trobat i explicar amb més detall el que considerant més rellevant.

18 Grup Crític Comunicació oral
Grup crític Als que formen part del grup, seleccionat un tema, l’estudien i hauran d'escoltar l’exposició d’un company i fer un judici crític tant del fons com de la forma de la presentació. Disposen d’un qüestionari per a l’avaluació, que hauran de retornar al professor complimentat i signat Els objectius a assolir són: Capacitat de síntesis Esperit crític Esperit crític Capacitat de valoració Comunicació oral Presa de decisions Utilització de recursos Grup Crític Comunicació oral

19 Model de qüestionari d'avaluació

20

21 Avaluació dels estudiants:
Exposició oral: avaluació segons qüestionari emplenat pel professor. Grup Crític: avaluació per coincidències entre el qüestionari dels estudiants i el del professor.

22 Problemes a superar: Resistències de l’alumnat ………….. Compensacions Manca de temps per a l’execució …. Selecció crítica de continguts del programa. Temps de professor dedicat a disseny, execució i avaluació de l’experiència …………………………Reconeixement institucional

23 La valoració de l’experiència es positiva en ambdós modalitats assajades.
La pràctica de les habilitats de comunicació oral juntament amb d’altres de interrelació personals, haurien de ser potenciades dins de les titulacions. El disseny d’experiències proposat pot ser adaptat fàcilment, amb algunes modificacions, a d’altres assignatures i a d’altres ensenyaments.

24 Moltes gràcies per la vostre atenció


Descargar ppt "Experiències en la tutorització d'habilitats transversals"

Presentaciones similares


Anuncios Google