La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

REGISTRE PÚBLIC DE CONTRACTES

Presentaciones similares


Presentación del tema: "REGISTRE PÚBLIC DE CONTRACTES"— Transcripción de la presentación:

1 REGISTRE PÚBLIC DE CONTRACTES
26/04/2017 REGISTRE PÚBLIC DE CONTRACTES Benvolguda i agraïments per l’assistència. Molt èxit en la convocatòria del curs. Molts companys han quedat fora, pero realitzarem més sessions. Advertència que no és una sessió de formació de l’eina amb tots els seus continguts, però aprofitarem per fer un repàs dels dubtes més habituals dels usuaris de l’RPC. MOTIU DE LA CONVOCATÒRIA: Adaptació de l’RPC a dues necessitats: 1ra. Obligació d’informar a la Sindicatura de Comptes de determinats contractes i 2ª. Acord de Govern de 9 de desembre de 2009 d’Estudis i Dictàmens. Per tant, en aquesta sessió us mostrarem quines seran les noves dades a informar i com introduir-les. Novetats maig de 2010 1 1

2

3 BREU REFERÈNCIA AL MARC NORMATIU
Llei 30/2007, de 30 d’octubre, de Contractes del Sector Públic (LCSP) Article 31. Contingut de les comunicacions al Registre de contractes del sector públic. Les comunicacions al Registre de contractes del sector públic a què es refereix l’article 308 de la Llei 30/2007, de 30 d’octubre, han de contenir les dades bàsiques dels contractes adjudicats que s’estableixen a l’annex I d’aquest Reial decret Els òrgans de contractació obligats a efectuar aquestes comunicacions han de remetre les dades abans que finalitzi el primer trimestre de l’any següent al que correspongui la informació de cada exercici. Per a les dades relatives a l’adjudicació dels contractes, la data de referència per al còmput del termini esmentat és la d’adjudicació definitiva del contracte. Per a les dades relatives a les modificacions, pròrrogues, variacions de terminis o de preu la data de referència és la de la incidència respectiva, llevat que s’acumulin en una sola comunicació totes les referides a un mateix contracte, cas en què la data de referència és la de l’última incidència comunicada. Per a les dades relatives a l’import final i extinció del contracte, la data de referència és la d’aquesta. Les comunicacions s’han d’efectuar per mitjans electrònics, informàtics o telemàtics, en la forma que determini el ministre d’Economia i Hisenda de conformitat amb les comunitats autònomes. Tots coneixeu l’obligació genèrica de comunicar els contractes a la JCCA. Aquesta obligació deriva de l’article 31 de la LCSP. Però en cap cas s’estava donant compliment als requeriments de l’article 29 de la LCSP. 3

4 Sindicatura de Comptes
Article 29. Tramesa de contractes al Tribunal de Comptes. 1. Dins dels tres mesos següents a la formalització del contracte, per a l’exercici de la funció fiscalitzadora,s’ha de remetre al Tribunal de Comptes o òrgan extern de fiscalització de la comunitat autònoma una còpia certificada del document en que s’hagi formalitzat aquell, i s’hi ha d’adjuntar un extracte de l’expedient del qual es derivi, sempre que la quantia del contracte excedeixi els euros, si es tracta d’obres, concessions d’obres publiques, gestió de serveis públics i contractes de col·laboració entre el sector públic i el sector privat; euros, si es tracta de subministraments, i euros, en els de serveis i en els contractes administratius especials. 2. Igualment s’han de comunicar al Tribunal de Comptes o òrgan extern de fiscalització de la comunitat autònoma les modificacions, prorrogues o variacions de terminis, les variacions de preu i l’import final, la nul·litat i l'extinció normal o anormal dels contractes indicats. (…) Aquest article estableix l’obligatorietat d’informar dins dels 3 mesos següents a la formalització… Aquesta obligació no s’estava complint per la majoria d’unitats de contractació. La JCCA va arribar a un acord amb Sindicatura de Comptes per centralitzar-ho tot a través de l’RPC, doncs en ell disposem de totes les dades necessàries per donar compliment a la llei, llevat d’un aspecte: els DOCUMENTS CONTRACTUALS. A partir d’ara, la JCCA serà l’encarregada de trametre aquesta informació periòdicament. Però implica que les diferents unitats de contractació, juntament amb les dades que ara per ara ja estan introduint, hauran de pujar els documents contractuals. Es l’usuari qui ha de seleccionar els documents (habitualment contracte i plecs de clàusules administratives i tècniques). Això suposa que aquests documents han d’estar en format pdf i signats electrònicament bé per les parts implicades en la formalització del contracte o bé pel funcionari encarregat de pujar les dades a l’RPC (qui signaria el document en qualitat de document compulsat). Ara faran la demostració de com signar un document pdf amb l’Acrobat. En cas de dubtes o problemes us podeu posar en contacte amb el vostre servei informàtic. Pel que fa als departaments que treballen amb el GEEC: s’estan fent canvis en l’eina per tal que aquestes dades puguin passar directament a RPC. Es crearà una darrera tasca abans de tancar tot el circuit d’adjudicació del contracte on l’usuari GEEC haurà d’escollir d’entre els documents d’aquell expedient, aquells que necessàriament cal trametre a RPC. Pel que fa a les dades, aquestes passaran automàticament (l’experiència del tancament d’aquest any ens servirà per no repetir errors d’ara en endavant). 4

5 Sindicatura de Comptes
euros obres concessions d’obres publiques gestió de serveis públics contractes de col·laboració entre el sector públic i el sector privat euros si es tracta de subministraments euros serveis contractes administratius especials Aquest article estableix l’obligatorietat d’informar dins dels 3 mesos següents a la formalització… Aquesta obligació no s’estava complint per la majoria d’unitats de contractació. La JCCA va arribar a un acord amb Sindicatura de Comptes per centralitzar-ho tot a través de l’RPC, doncs en ell disposem de totes les dades necessàries per donar compliment a la llei, llevat d’un aspecte: els DOCUMENTS CONTRACTUALS. A partir d’ara, la JCCA serà l’encarregada de trametre aquesta informació periòdicament. Però implica que les diferents unitats de contractació, juntament amb les dades que ara per ara ja estan introduint, hauran de pujar els documents contractuals. Es l’usuari qui ha de seleccionar els documents (habitualment contracte i plecs de clàusules administratives i tècniques). Això suposa que aquests documents han d’estar en format pdf i signats electrònicament bé per les parts implicades en la formalització del contracte o bé pel funcionari encarregat de pujar les dades a l’RPC (qui signaria el document en qualitat de document compulsat). Ara faran la demostració de com signar un document pdf amb l’Acrobat. En cas de dubtes o problemes us podeu posar en contacte amb el vostre servei informàtic. Pel que fa als departaments que treballen amb el GEEC: s’estan fent canvis en l’eina per tal que aquestes dades puguin passar directament a RPC. Es crearà una darrera tasca abans de tancar tot el circuit d’adjudicació del contracte on l’usuari GEEC haurà d’escollir d’entre els documents d’aquell expedient, aquells que necessàriament cal trametre a RPC. Pel que fa a les dades, aquestes passaran automàticament (l’experiència del tancament d’aquest any ens servirà per no repetir errors d’ara en endavant). 5

6 ACORD DE GOVERN DE 9 DE DESEMBRE DE 2009
Estudis i dictàmens ACORD DE GOVERN DE 9 DE DESEMBRE DE 2009 El Govern, en exercici de la seva funció de direcció i coordinació del funcionament de l’Administració de la Generalitat i del seu sector públic, ha establert que es creï una Secció específica dins l’RPC relativa a la contractació d’Estudis i Dictàmens la qual permetrà disposar de la informació agregada relativa als contractes aplicats a la partida número del pressupost. La informació de la secció inclourà: Organ de contractació que hagi encarregat l’estudi o dictamen Nom de l’adjudicatari Tïtol de l’estudi o dictamen Import d’adjudicació Procediment/forma d’adjudicació Breu descripció del motiu i de la utilitat de l’encàrrec Partida pressupostària LLegir resum Acord de Govern i les dades a informar. 6

7 ACORD DE GOVERN DE 9 DE DESEMBRE DE 2009
Estudis i dictàmens ACORD DE GOVERN DE 9 DE DESEMBRE DE 2009 Novetats: Marcar que es tracta d’un estudi o dictamen al nou indicador Partida pressupostària Descripció del motiu o utilitat de l’estudi o dictamen LLegir resum Acord de Govern i les dades a informar. 7

8 ACORD DE GOVERN DE 9 DE DESEMBRE DE 2009
Estudis i dictàmens ACORD DE GOVERN DE 9 DE DESEMBRE DE 2009 L’obligació d’informar els estudis i dictàmens contractats inclou els contractes menors i aquells contractes adjudicats de manera directa per les entitats del sector públic que no tenen la consideració d’Administració Publica Aquest acord de govern afecta a tots els contractes d’estudis i dictàmens independentment del procediment de tramitació. Per tant, també s’hauran d’informar els CONTRACTES MENORS d’estudis i dictàmens. A MODO DE AVISO: En un proper pas, i si no es modifica la LCSP, també caldrà informar en un futur no gaire llunyà, els contractes menors. TOTS! No només d’estudis i dictàmens. 8

9 CONSEQÜÈNCIES DELS CANVIS
1. INTRODUCCIÓ DE CONTRACTES MENORS D’ESTUDIS I DICTÀMENS i adjudicacions directes per donar compliment a l’Acord de govern 2. CANVI D’HÀBITS DELS USUARIS S’ha d’informar cada contracte immediatament després de la formalització, doncs aquesta informació ha d’estar permanentment actualitzada a RPC 3. RETORN D’EXPEDIENTS ANY 2010 JA INTRODUITS Els contractes de 2010 que ja s’hagin informat a RPC us seran retornats per tal que actualitzeu la informació d’acord amb els nous requeriments i ho retorneu degudament informat a la JCCA abans del proper 10 de maig de 2010 Aquest acord de govern afecta a tots els contractes d’estudis i dictàmens independentment del procediment de tramitació. Per tant, també s’hauran d’informar els CONTRACTES MENORS d’estudis i dictàmens. A MODO DE AVISO: En un proper pas, i si no es modifica la LCSP, també caldrà informar en un futur no gaire llunyà, els contractes menors. TOTS! No només d’estudis i dictàmens. 9

10 RECORDATORI: UTILITZACIÓ DELS CPV
Reial decret 817/2009, de 8 de maig, pel qual es desenvolupa parcialment la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de Contractes del Sector Públic. Disposició transitòria primera. Comunicació de dades al Registre de contractes del sector públic. Els contractes adjudicats a partir de l’1 de gener de 2009 que s’hagin de comunicar al Ministeri d’Economia i Hisenda per a la seva inscripció en el Registro público de contratos han d’utilitzar, en tot cas, per a la codificació de l’objecte del contracte els codis CPV aprovats pel Reglament 213/2008/CE, de 28 de novembre de 2007 10

11 CONTINGUT DE L’RPC A partir d’ara, l’RPC tindrà dades i documents:
Dades referides a l’adjudicació del contracte. a) Comunes per a tots els contractes: Tipus de contracte. Any del contracte. Administració contractant. Òrgan contractant. Codi identificador del contracte. Lloc d’execució. Objecte del contracte. Codi CPV de l’objecte del contracte. Contractació per lots (indicació). Contracte mixt (indicació). Acord marc (indicació). 11

12 CONTINGUT DE L’RPC I. Dades referides a l’adjudicació del contracte (Continuació) Contracte complementari (indicació). Publicitat: diaris, butlletins o mitjans utilitzats, i dates de publicació. Tramitació ordinària, urgent o d’emergència (indicació). Procediment de tramitació. Imports del contracte (de licitació, d’adjudicació, anualitats i imports unitaris, si s’escau). Termini d’execució. Caràcter plurianual. Revisió de preus establerta. Contractista. Data d’adjudicació. Data de formalització. 12

13 CONTINGUT DE L’RPC I. Dades referides a l’adjudicació del contracte. (Continuació) b) Per als contractes d’obres: Fórmula o fórmules de revisió de preus. Classificació exigida. c) Per als contractes de concessió d’obra pública: Aportacions públiques a la construcció. Termini de la concessió. d) Per als contractes de gestió de serveis públics: Modalitat de la contractació, segons el que s’estableix a l’article 253 de la Llei. Durada. Modalitats que determinen l’import del contracte 13

14 CONTINGUT DE L’RPC I. Dades referides a l’adjudicació del contracte. (continuació) e) Per als contractes de subministrament: Tipus de contracte de subministrament. Preus unitaris (si s’escau). País d’origen dels productes adquirits. f) Per als contractes de serveis: Modalitat de determinació del preu. Classificació exigida g) Per als contractes adjudicats per procediment negociat: Indicació del supòsit d’aplicació que va emparar l’ús del procediment. Nombre d’invitacions cursades. 14

15 CONTINGUT DE L’RPC II. Dades referides a les modificacions, pròrrogues, variacions de terminis o de preu del contracte. a) Comunes per a tots els contractes: Codi identificador del contracte. Import de la modificació o modificacions. Variació de termini d’execució. b) Per als contractes de concessió d’obra pública: Variació del termini de la concessió. c) Per als contractes de gestió de serveis públics: Variació del termini de durada. 15

16 CONTINGUT DE L’RPC III. Dades referides a l’import final i extinció del contracte: Import final del contracte per tots els conceptes, referit al moment de la seva conclusió. Causa de la resolució (si s’escau). Data de la resolució (si s’escau). 16

17 QUÈ NECESSITEU PER ACCEDIR A L’RPC
Per introduir dades: disposar d’usuari i contrasenya. Per obtenir aquestes dades s’ha d’enviar un correu electrònic a l’adreça: Per pujar documents: cal disposar de signatura electrònica reconeguda Primer de tot: ADVERTÈNCIA!!! els que encara no siguin usuaris i hagin de fer servir l’RPC ho hauran de demanar a la següent adreça electrònica: Tel: 17 17


Descargar ppt "REGISTRE PÚBLIC DE CONTRACTES"

Presentaciones similares


Anuncios Google