La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

LA PISSARRA DIGITAL A L’AULA DE CLASSE

Presentaciones similares


Presentación del tema: "LA PISSARRA DIGITAL A L’AULA DE CLASSE"— Transcripción de la presentación:

1 LA PISSARRA DIGITAL A L’AULA DE CLASSE

2 Ubicació de la pissarra digital
Opció 1: L’aula multimèdia. Opció 2: L’aula ordinària. Opció 3: L’aula d’informàtica. Opció 4: Pissarra mòbil.

3 La pissarra digital a l’aula: FUNCIONALITATS(1)
Obre una finestra al món permet compartir i comentar tot tipus de materials i treballs realitzats per professors i estudiants. Actua com a germen d'innovació: indueix a una renovació dels processos d'ensenyament i aprenentatge, incrementa la motivació dels estudiants, revitalitza l'autoestima professional del professorat.

4 La pissarra digital a l’aula: FUNCIONALITATS(2)
Afavoreix aprenentatges més significatius i acords amb la societat actual. Permet cobrir les diferències individuals de l’alumnat (uns més visuals, d’altres més abstractes, amb diversos estils cognitius...)

5 Models d’utilització (1)
Suport per al professorat Suport en els debats i síntesis conjuntes Repàs a l’actualitat: El diari i el temps Presentació pública de treballs i exposicions dels estudiants Videoconferències i comunicacions col·lectives Realització d’exercicis i altres treballs col·laboratius

6 Models d’utilització (2)
Correcció col·lectiva d’exercicis a classe Preguntes no previstes Aprenentatges sobre l'ús de programes informàtics Multiculturalitat a l'aula La pissarra “recuperable” La webcam i l'escàner

7 Suport per al professorat
Recolzar les explicacions del professor projectant pàgines web i altres materials *imatges, esquemes, simulacions, vídeos...

8 Suport en els debats i síntesis conjuntes
L'ús de la pissarra digital facilitarà: Presentació i comentaris d’informació per dur a terme tasques col·lectives i col·laboratives La interacció professorat/estudiants i la discussió en grup a l'aula. * Les aportacions dels estudiants es poden anar recollint amb un editor de text, de manera que al projectar-les facili la negociació del redactat final entre tots.

9 Repàs a l’actualitat El diari i el temps
Una bona manera de començar les classes pot ser: Comentant les notícies d’actualitat dels diaris electrònics. (Premsa estrangera....) La previsió del temps en les web’s del Servei Meteorològic.

10 Presentació pública de treballs i exposicions dels estudiants
Exposició pública dels temes encarregats pel professorat. * El paper del professor serà de dinamitzador, corrector i col·laborador.

11 Videoconferències i comunicacions col·lectives en línia en classe
Comunicació per correu electrònic, xat o videoconferència amb estudiants, professors o experts de qualsevol lloc del món. * Tota la classe podrà veure i sentir la comunicació utilitzant el programari adequat. (Skype, netmeeting)

12 Realització d'exercicis i altres treballs col·laboratius a classe
Programes interactius: Programari: Clic, jclic Portals: EDU365 Pàgines web: (per exemple)

13 Correcció col·lectiva d'exercicis a classe
El professor o els mateixos estudiants poden comentar els exercicis. Tothom pot intervenir amb els seus dubtes, idees i objeccions.

14 Preguntes no previstes.
Quan sorgeixen preguntes de qualsevol tipus que interessen a l’alumnat, es pot cercar informació a Internet i comentar-la conjuntament.

15 Aprenentatges sobre l'ús de programes informàtics
Si es disposa d'una pissarra digital a l'aula d'informàtica, es faciliten molt els processos d'ensenyament i aprenentatge sobre l'ús dels programes informàtics.

16 Multiculturalitat a l'aula
Es pot encarregar als estudiants estrangers que cerquin informació a Internet, especialment gràfica, sobre els seus països i preparin una presentació multimèdia. *La preparació de la presentació convé que la facin en grup. Cada alumne estranger pot tenir un "ajudant" local.

17 La pissarra “recuperable”
El professor pot projectar a tota la classe qualsevol informació escrivint amb el teclat (definicions, esquemes, operacions...) tal com ho faria en una pissarra convencional: Té la possibilitat d'utilitzar més lletres i colors Retocar i moure texts... Desar-ho com arxiu de text o power point. Utilitzar-ho en altres sessions. Imprimir-ho al moment per repartir-ho... Enviar-ho per correu electrònic a l’alumnat absent.

18 La webcam i l'escàner Amb l'ajut d'una webcam o d'un escàner, qualsevol document pot presentar-se a través de la pissarra digital. *Això pot resultar especialment útil per a comentar conjuntament els treballs dels més petits (educació infantil), per a revisar els treballs realitzats en paper.

19 Recursos Curriculars Llistat de webs d'interès educatiu per a cada assignatura i curs Enciclopèdies virtuals col.laboratives Recursos de l'EDU365 Recursos de la XTEC Webs docents de professors dewey.uab.es/pmarques/dim/comunita.htm

20 Recursos Curriculars Aportacions d'altres portals educatius dewey.uab.es/pmarques/websinteres.htm Recull de pàgines web amb cercador per nivells i per matèries Adreces correu: Professorat Alumnat

21 LA PISSARRA DIGITAL A L’AULA DE CLASSE


Descargar ppt "LA PISSARRA DIGITAL A L’AULA DE CLASSE"

Presentaciones similares


Anuncios Google