La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Programes Ciutat-Escola: Paràmetres de Qualitat 1 de febrer de 2002

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Programes Ciutat-Escola: Paràmetres de Qualitat 1 de febrer de 2002"— Transcripción de la presentación:

1 Programes Ciutat-Escola: Paràmetres de Qualitat 1 de febrer de 2002

2 Publicitat

3 Publicitat Visites:

4 L’administració no sempre dóna exemple
L’objectiu de l’EA és obrir els ulls. L’EA s’ha de fer des de la proximitat. L’EA no és un joc (Muntsa Niso, Ajuntament de Badalona)

5

6 És lògic que l’escola busqui respostes que no es troben als llibres de text. La ciutat és una escola molt rica (Maria Molins, IMEB)

7 Des de l’any 2000 tenim un agent ambiental
Des de l’any 2000 tenim un agent ambiental. La casa de natura és un referent (Ferran Tornel, Ajuntament de Ripollet)

8 L’educació en valors és l’eix fonamental de les activitats d’EA de Cal Ganxo. L’entorn ens marca els programes (Carmen Sainz, Ajuntament de Castelldefels)

9 Portem la gestió dels programes des de l’Ajuntament
Portem la gestió dels programes des de l’Ajuntament.. Organitzarem un centre d’informació basat en els residus (Rosa Cifuentes, Ajuntament de Sant Boi )

10 Els professors d’ESO ens ha demanat que els donem suport, més que oferir-los noves propostes. Mantenim un marc estable de treball (Irma Fabró, Ajuntament d’El Prat)

11 Nosaltres pensem que...

12 1. Creieu que són rendibles els esforços que representen les sortides escolars per a l’aprenentatge? Per què? - Si però,…cal fer un treball previ i posterior, de qualitat, etc. S’ha de lligar amb el currículum. - Majoritàriament a favor, perquè és millor una imatge que mil paraules. - Les visites a plantes de tractament perquè trenquen tabús i desconeixences. - S’ha de procurar que no siguin un ´bolet´. Pot ser negativa si es fa una sortida per què sí. - Cal donar informació, motivació i veu al professor - Caldria implicar els pares en les visites - Sí, perquè ajuden a comprendre millor el funcionament del municipi.

13 2. Fins a quin punt els recursos didàctics que proporcionen les tecnologies de la informació poden substituir les experiències de vida de les sortides? - No poden substituir, però poden complementar - Clarament NO. L’olor no viatja per internet. - La ciutat ha de voler educar, encara que no s’hagi previst en alguns dissenys. Cal pensar en les persones.

14 - Millor la interdisciplinarietat que la segmentació curricular.
3. A quines àrees curriculars s’acostumen a vincular les sortides? Què sol esperar i valorar l’escola quan s’apunta a una activitat que ofereix una institució? - Millor la interdisciplinarietat que la segmentació curricular. - A les sortides, l’escola espera posar coneixements a l’abast dels alumnes.

15 - Cal replantejar-se el sistema educatiu?
5. Quins avantatges i inconvenients tenen les sortides i activitats que ofereixen els programes de les institucions respecte a les que organitza l’escola? - Alguns ajuntaments treballen en ofertes integrades, en d’altres no. - Alguns donen exemple, d’altres No. - Cal replantejar-se el sistema educatiu?

16 6. Quines gratificacions i dificultats troba el professorat en la realització d’una sortida?
- Establir una relació especial professor-alumne. - Un descans, no unes vacances - Suport dels especialistes - Coordinació d’horaris, poc recolzament, cost econòmic, massa responsabilitat CIVIL del profe. - Lliguen les demandes amb les necessitats? - Manca de motivació (econòmica)? - L’adaptació al nivell dels alumnes. - Massa alumnes per fer la mateixa visita

17 8. Els centres educatius haurien de suggerir als seus alumnes que facin visites sols o amb els seus familiars i amics, en horari extraescolar? - És difícil educar la franja anys perquè paguen hipoteques,… Potser el fill és qui educa. - L’escola hauria d’obrir-se als pares, que ens alguns moments poden fer de professors. - Hi ha enfrontament pares-mestres? Podem buscar espais de confluència. - Es poden buscar espais de contacte intergeneracionals - Cal trobar solucions mixtes.

18 9. Què valora l’alumnat de manera explícita o implícita a les sortides?
- Potser ho hauríem de preguntar als alumnes? - Quines avaluacions fem als alumnes? Tenim dades? - Pensem que la influència real d’una visita d’1’5 hores és molt poca en els alumnes.

19 Ho tenim clar? 1. Com s’han de fer les inscripcions? 2. S’han de centralitzar les reserves? 3. Com s’han de triar els temes? 4. S’han d’atendre tots els nivells? 5. S’han de diferenciar els programes dels escolars del municipi? 6. Calen els monitors a les activitats, o les han de fer els professors? 7. Existeix una sortida ideal?

20 Reserveu-vos el 24 F per fer festa

21 Com a conclusió... 1. Hem de limitar les demandes que fem a l’escola.
2. L’escola hauria de participar en el disseny de la ciutat i dels serveis. 3. Ens queda el dubte de com eduquem la població adulta. 4. El pressupost d’educació ambiental ha de ser superior (com el de l’euro?).


Descargar ppt "Programes Ciutat-Escola: Paràmetres de Qualitat 1 de febrer de 2002"

Presentaciones similares


Anuncios Google