Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
ESQUEMA DE LA UNITAT DIDÀCTICA 1
L’AFECTIVITAT INFANTIL
2
INTRODUCCIÓ CONCEPTES PREVIS
El desenvolupament del nen és global. A nivell afectiu, cognitiu, sensoriomotriu, social... El que sap fer un nen és producte de la interacció entre els quatre processos: CREIXEMENT MADURACIÓ DESENVOLUPAMENT APRENENTATGE Tenen en comú: Són processos que ocorren al llarg del temps Els influeix el medi ambient Interactuen els 4 entre si
3
DESENVOLUPAMENT PSICOMOTRIU (C6) SOCIOAFECTIU (C7)
Estudiem el desenvolupament AFECTIU (UD1) en els nens i els seus problemes Estudiarem el desenvolupament SOCIAL (UD2), SEXUAL (UD3) i MORAL (UD4).
4
SOCIALITZACIÓ Procés que converteix a l’ésser humà en un membre actiu i de ple dret de la societat en la que en forma part. Dura tota la vida.
5
FAMíLIA Primer agent de socialització
Històricament divisió de tasques, cadascú adopta un rol. Fonament biològic, depenem dels pares per la supervivència. Trets diferenciats i únics (estructura social, creences, model econòmic, medi...) Sistema viu, que pateix canvis, que afecten a la societat, els canvis socials afecten a la família, aquesta s’ha d’adaptar als canvis socials.
6
FAMÍLIA Avui dia pèrdua de les seves funcions clàssiques, assistencials, productives i educatives. D’extensa passa a nuclear, retard en el casament, menor nombre de fills, incorporació de la dona al món laboral... Diferents fórmules familiars, tantes com famílies existeixen. Els educadors no han de posar etiquetes ni censurar estils familiars. (Activitat número A2)
7
FAMíLIA INDIVIDU FAMÍLIA SOCIETAT
8
MARGINACIÓ SOCIAL Separació d’una persona de la societat a la qual pertany, de forma voluntària o imposada. Afecta especialment als nens, al seu desenvolupament social i afectiu. Fort expressió emocional, duresa del caràcter, que els pot derivar cap a una psicopatia, sense sentiments de culpa. Poca tolerància a la frustració,dificultats de canalització de l’agressivitat i reaccions primàries impulsives i ràpides. Poca capacitat de crítica i fortament influenciables per les circumstàncies i l’entorn.
9
SEGONS LA CLASSIFICACIÓ INTERNACIONAL DE LA OMS (1983) ENTENEM PER :
DEFICIÈNCIA: Pèrdua o anormalitat d’una estructura o funció psicològica, fisiològica o anatòmica. Poden ser temporals o permanents. DISCAPACITAT: Restricció o absència de la capacitat de realitzar una activitat en la forma o dins el marge considerat normal per al mun ésser humà. Temporal o permanent, reversible o irreversible, progressiva o regressiva. MINUSVALUA: Situació desavantatjosa per qui la pateix, conseqüència d’una discapacitat o una deficiència, limita el desenvolupament d’un rol considerat normal en funció del sexe, edat, factors socials i culturals. INCAPACITAT: Referit exclusivament al món laboral. Pot ser laboral o permanent.
10
NECESSITATS EDUCATIVES ESPECIALS
Es donen quan una deficiència, ja sigui física, social, sensorial, etc, afecta l’aprenentatge, essent imprescindible modificacions parcials o totals del currículum, per tal que el nen pugui assolir el màxim desenvolupament de la seva personalitat i de les seves capacitats. (Activitat número 1)
11
COM AFECTA LA DISCAPACITAT I LA DEFICIÈNCIA A LA VIDA FAMILIAR?
COM AFECTA LA DISCAPACITAT AL DESENVOLUPAMENT SOCIOAFECTIU?
12
L’EDUCADOR INFANTIL I EL DESENVOLUPAMENT SOCIOAFECTIU
A més de la família, l’escola infantil ocupa un paper important en el desenvolupament educatiu i socioafectiu del nen.
13
L’EDUCADOR INFANTIL I EL DESENVOLUPAMENT SOCIOAFECTIU
Implicació emocional Entrega màxima Ha de donar afecte, però ha de marcar uns límits Acompanyar el nen, però saber desprendre’s també No etiquetar mai un nen davant un problema Parlar amb els pares, o amb l’equip de professionals
14
L’EDUCADOR INFANTIL I EL DESENVOLUPAMENT SOCIOAFECTIU
Nenes/Nens: Més hores a l’escola que amb la família Vivències a l’escola repercutiran a la seva família Relacions afectives establertes, important pel desenvolupament socioafectiu Experiències positives o negatives a l’escola infantil afectaran el pas a l’escola primària Han de trobar seguretat i confiança S’han de sentir estimats, acceptats i valorats Aprendre a controlar les emocions, amb normes clares.
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.