Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porValentin Bouchard Modificado hace 6 años
1
ATLETISME A L’ESCOLA Albert Batalla Flores Universitat de Barcelona
2
ATLETISME A L’ESCOLA ? PER QUÈ? PER A QUÈ? QUÈ? AMB QUÈ I A ON? COM?
Albert Batalla – Universitat de Barcelona
3
PER QUÈ? JUSTIFICACIÓ DE L’ATLETISME A L’ESCOLA
“ESPORT D’ESPORTS” Complert Admet i dóna resposta a la diversitat És fàcilment adaptable HISTÒRIC I ACTUAL UNIVERSAL I LOCAL QUANTIFICABLE Albert Batalla – Universitat de Barcelona
4
PER A QUÈ? FINALITATS DE L’ATLETISME A L’ESCOLA
INICIACIÓ ESPORTIVA Habilitats motrius específiques Transmissió cultural - esportiva CONDICIONAMENT FÍSIC – SALUT EDUCACIÓ EN VALORS INTERDISCIPLINARIETAT Albert Batalla – Universitat de Barcelona
5
QUÈ? PROVES MÉS INDICADES PER A L’ESCOLA
ATLETISME CURSES SALTS LLANÇAMENTS LLEUGERS PESANTS NOMÉS CURSA VELOCITAT MIG-FONS FONS RELLEUS TANQUES OBSTACLES MARXA VERTICALS ALÇADA PERXA HORITZONTALS LLARGADA TRIPLE SALT DISC JAVELINA PES MARTELL Fàcil, sense gaires problemes Possible, però amb adaptacions importants Molt difícil Albert Batalla – Universitat de Barcelona
6
QUÈ? PROVES MÉS INDICADES PER A L’ESCOLA
FÀCIL, SENSE GAIRES PROBLEMES CURSES, TANQUES, MARXA, SALTS HORITZONTALS, JAVELINA I PES POSSIBLE PERÒ AMB ADAPTACIONS IMPORTANTS OBSTACLES: Material, espai ALÇADA: Zona de caigudes DISC I MARTELL: Material, espai MOLT DIFÍCIL PERXA Albert Batalla – Universitat de Barcelona
7
AMB QUÈ I A ON? IDEES PER A LA CREACIÓ DE MATERIAL ATLÈTIC
VELOCITAT FONS TANQUES “Pistoles” = llistons Testimonis = revistes, “ànimes” de rotllos de paper, tros d’espatllera / de pica Cons: ampolles plenes Cadires + piques Cadires + gomes SALTS LLANÇAMENTS Màrfegues: aprofitar bancs Llistó = goma elàstica Disc = ringo Medicinal = bàsquet “farcida” + recautxutada Javelina = pilota de tenis farcida d’aigua (xeringa) Martell: pneumàtic + corda Albert Batalla – Universitat de Barcelona
8
COM? TRAIENT TOT EL POTENCIAL EDUCATIU DE L’ATLETISME
INICIACIÓ ESPORTIVA CONDICIONAMENT FÍSIC – SALUT EDUCACIÓ EN VALORS INTERDISCIPLINARIETAT VELOCITAT FONS TANQUES Escalfament Recuperació: 1’ / 10 m Espai per frenar Aprofitar “diagonals” Evitar monotonia Ritme de cursa Recuperació de l’esforç Regular açada+distància Utilitzar goma elàstica Pasar en sentit correcte! Compte obesitat! SALTS LLANÇAMENTS EN GENERAL Goma elàstica Zones de caiguda! Triple > llargada Compte obesitat! Evitar riscos d’impacte a la caiguda - disciplina “Fonamentals” – idea eix Caràcter global Repetició + variació Albert Batalla – Universitat de Barcelona
9
COM? TRAIENT TOT EL POTENCIAL EDUCATIU DE L’ATLETISME
INICIACIÓ ESPORTIVA CONDICIONAMENT FÍSIC – SALUT EDUCACIÓ EN VALORS INTERDISCIPLINARIETAT FORÇA FLEXIBILITAT RESISTÈNCIA CURSES MIG FONS – FONS OBSTACLES MARXA LLANÇAMENTS SALTS VELOCITAT TANQUES Albert Batalla – Universitat de Barcelona
10
COM? TRAIENT TOT EL POTENCIAL EDUCATIU DE L’ATLETISME
INICIACIÓ ESPORTIVA CONDICIONAMENT FÍSIC – SALUT EDUCACIÓ EN VALORS INTERDISCIPLINARIETAT EN SER FÀCILMENT QUANTIFICABLE, L’ATLETISME PERMET CONSTATAR L’EVOLUCIÓ DEL RENDIMENT TEST FINAL – TEST INICIAL + REFLEXIÓ SOBRE LA MILLORA HA D’HAVER PROU TEMPS! ESFORÇ, CONSTÀNCIA, DISCIPLINA, ETC. A L’ATLETISME TENEN ÉXIT PERSONES AMB COSOS MOLT DIFERENTS: ALTS, BAIXOS, GRASOS, PRIMS, ETC. ≠ COSOS = RESULTAT DÓNA POSSIBILITAT DE RELATIVITZAR LA IMATGE CORPORAL DIVERSITAT (CORPORAL) IMATGE CORPORAL PEL FET DE SER INDIVIDUAL I SENSE OPOSICIÓ DIRECTA TOTHOM POT FER ATLETISME SENSE IMPORTAR EXCESSIVAMENT EL RESULTAT L’ATLETA COMPETEIX CONTRA ELL MATEIX AIXÒ ES REFLEXA A LA REALITAT!!!! TOTHOM TÉ DRET A PARTICIPAR LA SEVA RELACIÓ CLARA I DIRECTA AMB LES CAPACITATS CONDICIONALS AFAVOREIX LA REFLEXIÓ SOBRE FORMA FÍSICA I SALUT PROMOCIÓ DE LA SALUT Albert Batalla – Universitat de Barcelona
11
COM? TRAIENT TOT EL POTENCIAL EDUCATIU DE L’ATLETISME
INICIACIÓ ESPORTIVA CONDICIONAMENT FÍSIC – SALUT EDUCACIÓ EN VALORS INTERDISCIPLINARIETAT EN SER FÀCILMENT QUANTIFICABLE, L’ATLETISME PERMET CONSTATAR L’EVOLUCIÓ DEL RENDIMENT TEST FINAL – TEST INICIAL + REFLEXIÓ SOBRE LA MILLORA HA D’HAVER PROU TEMPS! ESFORÇ, CONSTÀNCIA, DISCIPLINA, ETC. NO ES TRACTA D’UNA RELACIÓ AUTOMÀTICA: CAL VERBALITZAR, REFLEXIONAR I INSISTIR!!!! A L’ATLETISME TENEN ÉXIT PERSONES AMB COSOS MOLT DIFERENTS: ALTS, BAIXOS, GRASOS, PRIMS, ETC. ≠ COSOS = RESULTAT DÓNA POSSIBILITAT DE RELATIVITZAR LA IMATGE CORPORAL DIVERSITAT (CORPORAL) IMATGE CORPORAL PEL FET DE SER INDIVIDUAL I SENSE OPOSICIÓ DIRECTA TOTHOM POT FER ATLETISME SENSE IMPORTAR EXCESSIVAMENT EL RESULTAT L’ATLETA COMPETEIX CONTRA ELL MATEIX AIXÒ ES REFLEXA A LA REALITAT!!!! TOTHOM TÉ DRET A PARTICIPAR LA SEVA RELACIÓ CLARA I DIRECTA AMB LES CAPACITATS CONDICIONALS AFAVOREIX LA REFLEXIÓ SOBRE FORMA FÍSICA I SALUT PROMOCIÓ DE LA SALUT Albert Batalla – Universitat de Barcelona
12
COM? TRAIENT TOT EL POTENCIAL EDUCATIU DE L’ATLETISME
INICIACIÓ ESPORTIVA CONDICIONAMENT FÍSIC – SALUT EDUCACIÓ EN VALORS INTERDISCIPLINARIETAT És un dels esports més antics que encara es practiquen Coneixement del medi social i cultural Implica de manera clara i inequívoca diferents capacitats condicionals que es poden relacionar amb òrgans i sistemes corporals Coneixement del medi natural Implica l’ús de nocions pròpies de la matemàtica i de la física: distància, temps, força, velocitat, energia, etc Matemàtiques És un esport clarament quantificable i objectiu Albert Batalla – Universitat de Barcelona
13
ATLETISME A L’ESCOLA Albert Batalla Flores Universitat de Barcelona
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.