La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Ponen la tarea vieja en la cesta.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Ponen la tarea vieja en la cesta."— Transcripción de la presentación:

1 ¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Ponen la tarea vieja en la cesta.
Put your old homework in the basket. 2. Sacan la hoja del círculo de conversación. Get our your Circle Conversation sheet. 3. Practican las preguntas con sus compañeros. Practice the questions with your partners. La familia es muy importante, ¿verdad? Learning Intentions Success Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… identify, pronounce, and correctly use calendar, adjectives , and family vocabulary in Spanish, describe ourselves and others ask and answer both general and specific questions in complete sentences. use subject pronouns and different forms of ser use a more elaborate sentence structure, to communicate ideas like: He is an interesting boy. use the correct forms of adjectives to describe ourselves and others , consistently considering gender and quantity. say, write, and read, and understand “I, you, he/she, they, we” & all of the forms of the verb ‘ser’ in an extended, detailed paragraph. create grammatically correct sentences (pronoun + form of ser + article + noun + adjective)

2 El calendario octubre ¿Qué día es hoy? Hoy es . ¿Cuál es la fecha?
Es el de octubre lunes martes miércoles jueves viernes sábado domingo 1 *el primer día de… 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ‘La noche de Brujas’ Día de los Muertos 1/11-2/11

3 Las farsas de características – “Charades”
Work in groups of four. Each group needs one of the vocab. lists (p. 70 from the book). 2. Each person takes a turn. He/she picks one of the adjectives to act out. The other players ask him/her questions – taking a guess – ex. “¿Eres ordenada?” The actor responds with either: “Sí, (yo) soy ordenada” or “No, (yo) no soy ordenada.” 5. The round ends when the correct characteristic is guessed. Switch players.

4 Los pronombres yo I nosotros/nosotras we tú you (informal)
vosotros/vosotras* you all (informal) Usted (Ud.) you (formal) Ustedes (Uds.)* you all (formal) él, ella he, she ellos, ellas they, they

5 Ser = To be (permanent) Yo soy I am ... Tú eres You (informal) are …
PRONOUN CONJUGATION OF ‘SER’ ENGLISH TRANSLATION Yo soy I am ... eres You (informal) are … Él/Ella Usted es He/she is … You (formal) are … Nosotros/nosotras somos We are … Ellos/Ellas Ustedes son They are … You all are …

6 Manos rápidas Split into two teams.
2. Stand in a single file line with your team behind a buzzer. 3. Wait for a question to be asked. 4. Run up and hit the buzzer – first one to hit it and respond correctly earns a point for their team. ***Some rounds require sub-teams – i.e. pairs of students, and you’ll be warned which round is “una vuelta de pareja” – partner round! 6. Run to the back of the line – quietly – and next person/pair in the front of the line is up

7 Profesora: ¿Cómo no eres tú? Estudiante: Yo no soy…
La primera vuelta Profesora: ¿Cómo no eres tú? Estudiante: Yo no soy…

8 Profesora: ¿Cómo no es [YOUR PARTNER]?
La segunda vuelta Profesora: ¿Cómo no es [YOUR PARTNER]? Estudiante: Él no es… Ella no es…

9 Profesora: ¿Cómo no son Ustedes?
La tercera vuelta Profesora: ¿Cómo no son Ustedes? Estudiante: Nosotros no somos… Nosotras no somos… Bill y yo no somos…

10 Definite articles = “the”
Más detalles… subject/subject Pronoun + verb + article + noun + adjective A primera vista (51) Gramática (62 y 60) Word Order: Placement of Adjectives (hoja) Frases desordenadas el los la las Definite articles = “the” un unos una unas Indefinite articles “a” or “an” “some”

11 artístico es un Quentin chico Quentin es un chico artístico.
Frases desordernadas artístico es un Quentin chico Quentin es un chico artístico.

12 es Alea una paciente chica

13 es una Hollyann ordenada chica

14 Terrance gracioso chico un es

15 artística Taelore una chica es

16 Kevon sociable es un chico

17 y Thalia inteligentes unas son Desiray chicas

18 deportista y un chico es Victor simpático

19 Sra. Herbst trabajadoras son unas mujeres Srta. McCanna y

20 Tarea del libro Para la próxima vez… Act. 5 y 6 de p. 54
*write these down in your agenda POR FAVOR  Act. 5 y 6 de p. 54 Act. 18 de p. 61 Act. 19 de p. 62


Descargar ppt "¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Ponen la tarea vieja en la cesta."

Presentaciones similares


Anuncios Google