Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
GESTIÓ EMOCIONAL
2
CONCEPTE D’ EMOCIÓ Una emoció és un impuls involuntari originat com a resposta als estímuls de l'ambient que indueix sentiments tant a l'ésser humà com en animals i que desencadena conductes de reacció automàtica
3
CONCEPTE D’EMOCIÓ Als pocs mesos de vida, ja adquirim emociones bàsiques com la por, la ira o el desig. Alguns animals comparteixen aquestes emocions amb nosaltres els humans.
4
EMOCIONS BÀSIQUES Existeixen 8 emociones bàsiques: POR IRA ALEGRIA
TRISTESA AMOR CURIOSITAT VERGONYA FÀSTIC
5
LA POR La por és un sentiment desagradable de temença que sorgeix per la percepció d'un perill, encara que aquest no sigui real. Va sorgir per qüestions adaptatives; la por permetia a l'individu preparar-se per reaccionar en situacions dolentes amb més rapidesa. GELOS SOSPITA ANGOIXA POR SUSPICÀCIA PÀNIC DESCONFIANÇA TIMIDESA ANSIETAT
6
LA IRA Reacció defensiva contra un obstacle. És una emoció molt forta, ocasionada per la percepció d’una amenaça física o en vers el nostre amor propi. AGRESSIVITAT FÚRIA PATIMENT IRA RENCOR RÀBIA ODI RESSENTIMENT FRUSTRACIÓ CULPA
7
L’ ALEGRIA És la gasolina que mou el motor, la força, l’empenta, la visió positiva… La energia que ens permet dur a terme els nostres projectes i, sobretot, a crear, gaudir i estimar. AMISTAT ESPERANÇA RIURE GENEROSITAT ALEGRIA BONDAT CONFIANÇA FELICITAT DESIG AGRAIMENT
8
LA TRISTESA La tristesa sempre va unida a la vivència subjectiva de la pèrdua, la mort, l’abandonament, la separació o la desil·lusió. DOLOR DESESPERANÇA PLOR TRISTESA MELANGIA AÏLLAMENT DEPRESIÓ DESÀNIM SOLETAT REBUIG
9
L’ AMOR Com si l’ amor fos un sol, al seu voltant giren gran quantitat de planetes il·luminant la foscor del nostre Univers. COMPLICITAT AMISTAT GENEROSITAT TENDRESA AMOR ADMIRACIÓ PLENITUT COMPROMÍS ENAMORAMENT DESIG FIDELITAT
10
LA CURIOSIDAT CREATIVITAT
Si la facultat investigadora no mora i les pessigolles que sens per descobrir les coses meravelloses no està atrofiat, tot l’univers és com un gran llibre obert! SORPRESA DESIG INTUICIÓ INQUIETUT CURIOSIDAT AVORRIMENT CREATIVITAT APRENENTATGE ALERTA ADMIRACIÓ
11
LA VERGONYA És la més personal de les emocions i una de les més difícils d'acceptar... BAIXA AUTOESTIMA PATIMENT TEMERANÇA INSATISTACCIÓ VERGONYA ANGOIXA DEPENDÈNCIA INSEGURETAT CULPA AGRESSIVITAT
12
EL FÀSTIC Un reflex que ens protegeix de l’amenaça del contagi! Les conseqüències són allunyament de l’objecte o situació que el produeix amb una manifestació física com repulsió o nàusea. AVERSIÓ REBUIG REPULSIÓ FÀSTIC TEMOR ANTIPATIA EVITAMENT DESPRECI OPOSICION REPUGNÀNCIA
13
SOM DIFERENTS, SENTIM IGUAL!
EIX TRANSVERSAL SOM DIFERENTS, SENTIM IGUAL!
14
ACTIVITAT DE MOTIVACIÓ DESDE LA BIBLIOTECA
EXPOSICIÓ “LES EMOCIONS HUMANES”
15
Exposició de fotografies al passadís del despatx i la biblioteca on els visitants han de trobar quines de les 8 emocions humanes bàsiques estan representades a cada una d’ elles.
16
Cada classe vindrà amb el seu tutor/tutora a veure l’ exposició i recollirà la carpeta amb les instruccions per el desenvolupament del joc: INSTRUCCIONS: 1.- Cada tutor tindrà l’adreça on podrà trobar les fotos a la “T”. Un cop amb aquest material i a la classe, heu de tornar a mirar les fotografies més detingudament Omplir llavors la butlleta col·lectiva amb la resposta sobre la identificació de les 8 emocions de les fotos de l’exposició. Posteriorment, segons el dia establert, ho dipositareu a la caixa de la Cora Els i les alumnes de 6è s’encarregaran del buidatge i ens reunirem al gimnàs per tal de donar les respostes correctes. 4.- Uns encarregats a cada classe ens informaran també de les conclusions on han arribat. NOTA: (Hauríem d’arribar tots i totes a la mateixa CONCLUSIÓ, ÉS CLAR: TOTS SENTIM IGUAL PERÒ SOM DIFERENTS EN LA PELL, EL VESTIT, LES JOIES...)
17
Proposta de treball CADA CLASSE HA DE TRIAR UN PAÍS I ORNAITZAR LES SEVES VACANCES DE JULIOL 2012 COM HO FAREM? Ara tornareu a la T i quan cliqueu a sobre de les fotografies, obtindreu la informació sobre la identitat de cada persona. Amb aquesta informació, podreu triar millor, entre tota la classe, Quins d’aquests països us agradaria visitar. 3.- Un cop fet això, tindrem el nom de cada classe i serà el començament del projecte de recerca del curs.
18
ORIENTACIONS Cal que el treball de recerca es plantegi com un viatge a realitzar i que posteriorment es presentarà als altres alumnes de l’ Escola
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.