Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porAdriano Casqueira Modificado hace 6 años
1
REUNIÓ DE FAMÍLIES CICLE SUPERIOR CURS 2018/2019
2
CALENDARI ESCOLAR -Primer trimestre: fins al 5 de desembre (informes 21 de desembre) -Segon trimestre: fins al 15 de març (informes 12 d’abril) -Tercer trimestre: fins al 21 de juny. (De 10 al 21 jornada intensiva) (informes 21 de juny) *Les festes de lliure disposició i locals van escrites a la circular. *Compensació horària intensiva de juny: Amb les sortides escolars i colònies.
3
ORGANITZACIÓ DE CENTRE
NORMES DE CENTRE. - Podeu trobar el NOFC penjat al bloc de l’escola . -Normes que es treballaran. A nivell de centre. -Demanar permís i saludar per entrar. -Caminar bé. -Respectar el material i les instal·lacions. A nivell de classe. -Guardar el torn de paraula. -Portar el material necessari. -Parlar sense cridar. -Resoldre els conflictes parlant.
4
PUNTUALITAT I FALTES D’ASSISTÈNCIA.
-Si el nen/a arriba tard i sense justificant caldrà que signi a secretaria. Si en un trimestre s’acumulen més de 5 retards injustificats es cridarà als pares i es seguirà el protocol de mesures. -Si vénen a buscar al nen/a en hores escolars, caldrà passar per secretaria i signar. -Si el nen/a no ha de venir o ha faltat algun dia a l’escola es demana per favor que hi hagi alguna justificació a l’agenda del nen/a o paper del metge, sinó es contarà com a falta injustificada. Si n’hi ha moltes es prendran mesures. -Les faltes d’assistència es conten per sessions de matí o tarda. Aquestes s’anotaran en les observacions generals que apareixeran a les notes en cada trimestre . -Recordar que els alumnes han d’entrar al recinte escolar a partir de les 8:50 i de les 14:50 no abans.
5
ESMORZAR. -S’esmorzarà a la classe per tal d’evitar embrutar al pati.
-Si algun nen no acaba, esmorzarà al porxo del pati. -Els dimecres i divendres sempre s’esmorzarà fruita. Recordem que s’ha d’esmorzar fruita o fruits secs. (Posar el nom als tapers si algú el perd el poden entrar a buscar a la caixa d’objectes perduts que està al costat de secretaria) -Els nens podran portar una ampolla de plàstic petita per poder beure entre hores o al pujar del pati.
6
L’HORA DEL PATI. -Es continuarà portant a terme el projecte de jocs al pati. -Els dimecres i divendres els alumnes no podran jugar a futbol. Hauran de jugar amb els jocs dels baguls, pintats al pati... -Els alumnes de 6è seran encarregats dels baguls.
7
MALALTIES /AL·LÈRGIES
-En cas de malalties, conjuntivitis, herpes o polls recordar que els nens/es no poden assistir a classe. -Si algun nen/a té alguna al·lèrgia o malaltia crònica cal que ho recordi al mestre i empleni el full adequat. -Si cal donar algun medicament durant les sortides, cal portar la prescripció mèdica i a més els pares hauran de parlar en la directora i signar el consentiment.
8
Especialistes i altre professorat
ORGANITZACIÓ DE CICLE MESTRES QUE IMPARTEIXEN CLASSES AL CICLE. Especialistes i altre professorat -Cinta i Mercè (Anglès) -Àngel (Ed. Física) -Ester Garcia (Música) -Salvador (Religió) -Neus (Suport i E.E.) Esther Aragonès (Matemàtiques a 5è i 6è) Robert (Medi a 5è i 6è i suports)
9
HORARI D’ATENCIÓ DE PARES.
CINQUÈ: Dijous de 12:30 a 13:30 SISÈ: Dijous de 12:30 a 13:30
10
-LLENGUA CATALANA I CASTELLANA ( 7 h)
-Aquestes àrees es divideixen en dimensions: - Comunicació oral ( comprensions orals, col·loquis, debats, recitació de poemes, converses ...) ( coavaluacions) - Comprensió lectora ( lectura i estratègies de comprensió lectora) Expressió escrita ( descripcions, narracions, contes, poemes, biografies, textos expositius ...) ( modelatge, correcció per part del mestre, autocorrecció i revisió, autoavaluació) Ús de la llengua ( ortografia, lèxic, gramàtica ) - Literària ( llegir fragments i obres literàries i crear textos amb recursos literaris) -Plurilingüe ( conèixer la diversitat lingüística a Catalunya i a l’Estat)
11
-MATEMÀTIQUES -Aquesta àrea es divideix en blocs: - Numeració i càlcul operatiu. - Càlcul mental. - Resolució de problemes. - Conceptes: - Geometria. - Mesura. - Relacions i canvi. -Estadística i probabilitat.
12
-CONEIXEMENT DEL MEDI NATURAL I SOCIAL
-En aquesta àrea es treballen: - Continguts de medi natural i social. Cada trimestre es treballarà un centre d’interès. 5è: la Terra, Espanya i Europa i matèria i energia. 6è: l’esser humà, éssers vius i la línia del temps. - Metodologia: a partir del treball cooperatiu, per grups hauran de fer recerca d’informació ( internet pàgines donades) , elaboraran treballs i en alguns casos exposar-los als companys. D’altres apartats es faran bateries de preguntes o controls. - Experiments. - Taller d’escriptura. ( reportatges, decàlegs ...)
13
-TUTORIA A l’àrea de tutoria es porta el control de les graelles de suport conductual positiu. Es revisa l’agenda i fulls d’incidències. Es tracten les situacions que es van donant al llarg de la setmana. Els alumnes poden expressar les seves inquietuds i fer suggeriments.
14
-TUTORIA Programa d’innovació Aquí prou bullying. El principal objectiu d’aquest programa és la prevenció, detecció i intervenció davant de situacions problemàtiques entre alumnes. 5è treballaran tres mòduls: aproximació a l’assetjament competències socioemocionals gestió positiva dels conflictes. 6è treballaran tres mòduls : detectar i aturar l’assetjament ús segur de les xarxes detectar i aturar el ciberassetjament. A finals de trimestre es crearan equips de referència . Es faran xerrades per les famílies cada trimestre relacionades amb els mòduls que estan estudiant els vostres fills. - Se us passarà un full per tal de valorar l’horari més convenient per a la realització de les reunions.
15
-EDUCACIÓ ARTÍSTICA (2h)
En aquesta àrea s’avalua l’educació musical i l’educació plàstica. L’educació Plàstica es treballarà a partir d’artistes i en anglès. A cinquè estudiarem Joaquin Sorolla, Andy Warhol i Antoni Tàpies. A sisè estudiarem Pablo Picasso, Edward Munch, Niki de Saint Phalle. - Es faran petites exposicions orals dels treballs en anglès.
16
-EDUCACIÓ FÍSICA (2h) -Cal portar el necesser i roba esportiva. -Recordar que si algunes famílies han de comprar un xandall per als nens que comprin el xandall de l’escola sobretot per quan fem sortides.
17
SEP (Suport Escolar Personalitzat).
Dintre de l’horari escolar. Fora de l’horari escolar 5è Dimarts llengua i matemàtiques Fora de l'horari escolar 6è Dimarts llengua Dijous matemàtiques *S’anotarà a l’agenda els alumnes que cal que es quedin al SEP.
18
Material extraordinari
Alumnes de 5è i 6è: Llibre de lectura certamen lectura en veu alta “Kafka i la nina viatgera”. - Alumnes de 5è: Matemàtiques, mètode DECA 6. Possibilitat de que els alumnes portin un llibre de lectura de casa.
19
INFORMES I NOTES -Es realitzarà un informe per trimestre. En cada àrea s’avaluarà: -Controls, treballs, activitats d’aprenentatge i llibreta. 60% -Deures i material 20% -L’actitud i comportament a l’escola 20% Les notes es donaran amb les sigles que estableix el departament: NA : No assoleix. AS: Assoleix satisfactòriament. AN: Assoleix notablement. AE: Assoleix excel·lentment.
20
ORGANITZACIÓ D’ AULA FUNCIONAMENT DE L’AGENDA
DISTRIBUCIÓ DE LA CLASSE EN CÀRRECS. L’AGENDA. -Caldrà portar-la tots els dies. -L’agenda servirà a més d’apuntar els deures, també per justificar les faltes d’assistència i per comunicar- se l’escola amb la família. -Per veure que una de les dos parts ha llegit el missatge caldrà signar la nota escrita. -Us demanem que reviseu l’agenda dels vostres fills diàriament. FUNCIONAMENT DE L’AGENDA
21
-Si no han acabat la feina a l’escola se l’emportaran a casa.
CORRECCIÓ DE LES ACTIVITATS PER PART DELS ALUMNES AMB LA SUPERVISIÓ DEL MESTRE/-A DEURES -Si no han acabat la feina a l’escola se l’emportaran a casa. -Alguns dies de la setmana també poden emportar-se alguna cosa per fer. - Si algú està malalt es poden venir a buscar els treballs per fer-los a casa. Important: els deures els ha de fer el nen i no els pares. Els pares poden supervisar les tasques. Ajudar a planificar l'horari d'estudi als fills. És convenient que a casa repassin i llegeixin cada dia.
22
SORTIDES, FESTES I TALLERS
Primer trimestre: -Bicicletada al Delta, 3 d’octubre. -Castanyada i Setmana de la ciència. Segon trimestre: Teatre en Anglès i visita al museu de Tortosa , 20 de febrer Setmana de la interculturalitat Setmana matemàtica. 6è Visita guiada a l'Institut. Tercer trimestre: -Sant Jordi. -Colònies a Tamarit, 13 i 14 de maig. -Excursió a l’ Assut, 21 de maig. .
23
SUPORT CONDUCTUAL POSITIU
Es diferenciarà entre la part acadèmica i la part conductual: Part acadèmica El control dels deures i material es durà a terme mitjançant una graella on constarà cada falta com un punt blau. Cada 4 punts s’informarà a la família mitjançant l’agenda o trucada telefònica quan convingui. La no presentació dels deures i el material es veurà reflectida en la nota de seguiment.
24
SUPORT CONDUCTUAL POSITIU
Part conductual El control del comportament i actitud es durà a terme mitjançant una graella on constarà cada falta com un punt roig. Cada 4 punts s’informarà a la família mitjançant el full d’incidències, trucada telefònica, entrevistes amb el tutor o membre de l’equip directiu quan convingui. Aquestes faltes es veuran reflectides en la nota de comportament.
25
SUPORT CONDUCTUAL POSITIU
Part conductual Sancions: 4 faltes, 2 dies sense pati. 8 faltes, canvi de classe durant un matí. (trucada telefònica i redacció de reflexió) 12 faltes, canvi de classe durant un dia. ( entrevista ambla tutora i elaboració d’una carta de compromís) 16 faltes, pèrdua de la propera celebració de centre. 20 faltes, no assistència a la propera sortida. Al finalitzar el trimestre prescriuran les faltes i es començarà de nou.
26
SUPORT CONDUCTUAL POSITIU
Suport positiu: Es premiarà el bon comportament, el treball i l’esforç mitjançant punts verds. Cada 4 punts s’informarà a la família a través de l’agenda. A final de trimestre es donarà un diploma a aquell alumne que no hagi tingut cap punt negatiu durant el trimestre.
27
ALTRES INFORMACIONS -Els nens/es no podran romandre durant les reunions individuals o col·lectives dins al centre escolar. -Recordar que l’escola té un BLOC on s’aniran penjant aquelles activitats que a nivell de cicle o escola es realitzin. -Recordar que els alumnes poden fer ús del servei de préstec de la biblioteca del centre, els dimecres a partir de les 12:30. -Demanar als pares que intentin no fumar a la zona escolar ja que entren moltes burilles dins de l’escola. Recordar la llei antitabac. -Intentar que els nens no pugin a les tanques del recinte escolar quan arriben o marxen de l’escola. -El telèfon de l’escola apareix com un número molt llarg.
28
ALTRES INFORMACIONS - Seguim en la recollida de taps per a la fundació Noelia. -Recordar la caixa d’objectes perduts. - Us recordem que el canvi de religió a alternativa o viceversa, només es pot fer al finalitzar el curs. -El pagament de les sortides s’ha de fer dintre del període establert. Si per motius excepcionals no es pot fer, s’ha de parlar amb la directora. -En el cas de les sortides un cop pagat l’import, si el vostre fill no pot assistir no es reemborsarà el total del pagament ( preu del bus). -Us recordem que en cas de que els vostres fills s’oblidin material escolar o l’esmorzar, els pares no podran portar-lo a l’escola.
29
ALTRES INFORMACIONS Si un familiar vol participar en alguna de les activitats de l’escola com a voluntari per aportar els seus coneixements i/o preparació professional. Caldrà que empleni un full de registre. Revisar llista de telèfons ( com a mínim heu de donar dos telèfons) Anotar correu electrònic si s’escau.
30
GRÀCIES PER LA VOSTRA ASSISTÈNCIA
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.