La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

“De la teoria a la pràctica”

Presentaciones similares


Presentación del tema: "“De la teoria a la pràctica”"— Transcripción de la presentación:

1 “De la teoria a la pràctica”
Àrea de Coordinació i Govern Local Direcció dels Serveis d’Assistència al Govern Local Servei de Formació Local Seminari sobre l’Estatut bàsic de l’empleat públic Quarta sessió. (Quarta intervenció) Aspectes crítics sobre els increments retributius dels empleats públics en el marc legal vigent “De la teoria a la pràctica” Secció d'Assistència a l'Administració dels RRHH (SAARH) 14 de novembre de 2007

2 Desenvolupament de la sessió:
Què és el SARH i quina perspectiva dona Reflexions sobre el binomi teoria/pràctica Punts crítics a l’hora fer els increments Casos pràctics experimentals (de “laboratori”) Observacions/Conclusions sobre com fer els increments Quatre apunts sobre la cotització a l’atur per 2008 i sobre el CNAE Aportacions i intervencions dels assistents

3 1. Perspectiva des del SARH
87 ens locals nòmines al mes. Creixement. Visió que respon al segment d’ajuntaments de menys de 5000 habitants, i això implica unes característiques i necessitats determinades. Per parlar dels increments, hem de “visualitzar” la nòmina des del moment “Zero” (2006) i veure què passa a

4 2. Algunes reflexions sobre el binomi teoria/pràctica
El món de les idees i el món real. La teoria ens diu el perquè, però no sempre el com. Els “gestors” hem d’actuar i, en ocasions, prendre decisions anticipant-nos als desenvolupaments normatius. Necessitem treballar en el pressupost per 2008 abans de les publicacions. Previsió de càlcul d’ncrements amb una línia continuista.

5 2. Algunes reflexions sobre el binomi teoria/pràctica
Revisar la desviació

6 3. Punts crítics a l’hora de fer els increments
Diferenciar entre increment i dotació Què és bàsic per a l’administració local l’any (Art. 22 LPGE; també el 24 i 25 per aplicació del 93 de la LBRL). Moment particular en el que ens trobem respecte l’EBEP (art. 23 i 24) Punt de partida funcionaris: No tothom ha de tenir específic Els que en tenen, pressuposem que sempre ha estat per 12, malgrat el repartiment en 14. En qualsevol cas, la gestió sobre aquest punt ha de ser continuïsta Determinar la massa salarial per funcionaris i per laborals. Han de tenir el mateix increment percentual? (“equivalent” vol dir igual?) Com i perquè fem l’increment de l’específic (1/3 )? Hi ha altres alternatives ? Com i en quin concepte repercutim al personal laboral l’increment equivalent. Què fem amb els límits distributius als quals es referia l’article 175 del Decret 214/1990 ? Què fem amb els límits de la LPGE per al personal laboral afectat pel seus propis convenis sectorials?

7 4. Casos pràctics Simulació d’increments amb una petita “plantilla” de 4 llocs de treball des de 2006 fins a 2009 per observar el comportament de l’1% addicional i els increments dels terços. Comparació del sistema d’increment lineal que es proposa per a funcionaris de l’Estat i el sistema d’increment directe d’un 1/3 des de 2006 a 2009. Referència als límits previstos a l’article 175 del Decret 214/1990.

8 4.1 Casos pràctics

9 4.2 Casos pràctics

10 5. Observacions sobre els increments
El model pensat per l’Estat, on l’específic és conegut i publicat els ha permès fer un estudi del comportament de les seva massa salarial i la relació respecte l’1% addicional. També els ha permès un sistema de creixement gradual de la massa per assolir els 3/3 introduint el sistema d’increment lineal per trams. En el nostre cas, en que cada Ens Local pot fixar específics o no, i només amb les limitacions GLOBALS previstes a l’Art del Decret 214/1990, aquest comportament no sempre és igual. En les simulacions fetes en excel es comprova que, en funció de cada plantilla i del pes que l’específic té en la massa, el comportament és diferent. Pot passar que amb l’1% hi hagi un escreix o bé que no en tinguem prou Hem observat una relació entre determinades magnituds que pot servir d’orientació, però no s’ha estudiat prou per afirmar que s’acompleixi sempre:

11 5.1 Relació entre magnituds / Comportament

12 5.2 Evolució dels increments 2006-2009
A la vista dels casos experimentals fets en excel observem que aquestes “proporcions” tendeixen a incrementar-se. 2006 a 2007: 21,43 % (per atendre 1/3) 2007 a 2008: 22,41 % (pels 2/3) 2008 a 2009: 23,57 % (pels 3/3) Si poguéssim “pressuposar” les mateixes condicions, quan s’arriba a 2009, l’específic representa un 24,75 de la resta de retribucions que formen la massa.

13 5.3 Conclusions No es pot treure una conclusió numèrica estandarditzada, només una orientació prou ajustada. Cada ens locals ha de treballar les seves dades. Pot passar que l’1% addicional sigui insuficient. No estem obligats a seguir el sistema d’increment lineal que es proposa per a funcionaris de l’Estat. Hem estudiat el comportament d’aquest sistema enfront el “sistema directe”. Hauríem de ser conseqüents amb el criteri o sistema que vàrem fer servir l’exercici anterior (continuïtat), però finalment, el que ha d’importar és aconseguir que en el futur es cobri l’específic íntegre a les pagues. Respecte el personal laboral, malgrat els matisos sobre el concepte de Massa Salarial, hauríem d’acabar fent-los, el mateix increment global que apliquem als funcionaris.

14 6. Quatre apunts sobre atur i CNAE
1 juliol 2008, tipus de cotització atur empresarial es rebaixa del 6 al 5,5 %. (tipus general) Es cotitzarà 5,5 + 1,55 (el treballador segueix igual) Es mantenen els tipus per a la resta de casos durada determinada TC (8,30) i TP (9,30) 6,70 + 1,60 = 8,30 7,70 + 1,60 = 9,30 La Disposició Final 11 del projecte de LPGE, aprova la nova tarifa de cotització per AT i MP. Ens afecta: El CNAE 75.1 que passa del 2,25 al 2,15 El 75.2 que passa del 4,05 al 3,90 De les ocupacions: La “d” Persona d’oficis brigada, manteniment, obres i construcció passa del 7,60 al 7,30 La “g” Neteja, passa del 4,05 al 3,90 La “h” Vigilants, guardes.., passa del 4,05 al 3,90 El passat 28 d’abril de 2007, es va aprovar el Reial Decret 475/2007, de 13 de abril, pel qual s’aprova una nova Classificació Nacional d’activitats Econòmiques (CNAE-2009), en la qual s’assigna el Codi 84, amb les subdivisions adients i amb efectes 1 gener 2009.

15 7. Aportacions i intervencions dels assistents.
Gràcies a tots. “Una pregunta que no té resposta no és una pregunta, és una resposta”


Descargar ppt "“De la teoria a la pràctica”"

Presentaciones similares


Anuncios Google