Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
Escola H.J. Tarradellas. 25 de maig de 2015
Parlem de conflictes!!! Escola H.J. Tarradellas. 25 de maig de 2015
2
Coses que ajuden a la bona convivència…
El respecte dóna seguretat i confiança i la confiança compromet perquè ningú vol decebre les persones que estima i l’estimen No és el mateix l’afecte i l’estimació que la sobreprotecció La sobreprotecció fa persones fràgils, depenents, amb poca tolerància a la frustració. També elimina les oportunitats d’aprendre i d’autoprotegir-se Les pautes clares i coherents donen seguretat, ajuden a controlar els impulsos, permeten aprendre què és convenient o adequat i que no ho és, permeten construir relacions de respecte, adquirir la noció de risc i desenvolupar-se emocionalment
3
ESTRATÈGIES PER AFRONTAR LA CONDUCTA DESAFIANT
Què NO s’ha de fer davant una conducta desafiant: Entrar en una lluita de poders buscant guanyar o dir la última paraula, fent sentir al nen/a o al jove que nosaltres som qui tenim el poder Promoure l’argumentació o la discussió davant una situació específica amb la finalitat de convencer-li que tenim raó Criticar i utilitzar comunicació agressiva (sempre…, mai…) Confrontar i pressionar per corregir conductes o accions en moments de crisi Establir càstigs en moments de conflicte Preguntar per què? (segur que ja sabem la resposta)
4
Recomanacions de com donar una ordre:
Mirar als ulls i posar-nos a la seva alçada, en cas dels petits Ser ferm Intentar que la nostra expressió s’avingui amb l’ordre Esperar que es calmi (rebequeries…) Assegurar-nos que ha entès allò que li hem dit L’ordre ha de ser clara Donar una ordre a la vegada L’ordre ha d’indicar allò que volem que es faci No ha de ser presentada com un favor o una pregunta Establir un període de temps per complir-la
5
. Prevenció de l’agressió: No respondre amb violencia ni hostilitat Desenvolupar un ambient positiu No permetre conductes agressives a casa Evitar conforntacions en públic Oferir alternatives per a canalitzar l’enuig Ser afectius Estimular la conducta positiva (canviar el “però” per “i” No criticar No entrar en argumentacions o discussions Ser ferms però ignorar la conducta si ens provoca
6
Comunicació assertiva
“Això és el que jo penso, això és el que jo sento, així és com veig jo la situació” Comporta habilitats com: Escolta activa Empatia Saber fer elogis i emetre crítiques Saber fer preguntes adequades Saber emetre enunciats positius Missatges “jo” ( es tracta d’explicar el conflice des de nosaltres: com ens sentim i què volem) Sentit de l’humor Pares com a model
7
Evolució del raonament moral (segons el psicòleg L. Kohlberg)
Estadi 1: Obediència i por al càstig (altres decideixen que s’ha de fer i que no) Estadi 2: S’assumeixen les normes si s’afavoreixen els intressos propis (et respecto si em respectes) Estadi 3: S’obeeix per agradar ( als amics…) Estadi 4: Es compleixen les normes establertes per un bé comú Estadi 5: Reconeixement dels drets a la vida i la llibertat de cada persona Estadi 6: Fer per l’altre allò que vull per mi (Gandhi, Martin Luther King…)
8
A més cal tenir en compte …
Més enllà del comportament hi ha una persona que necessita ajuda Certes conductes amaguen la dificultat per expressar sentiments Potser els fills i filles no volen normes però les necessiten Promoure les rutines i rituals perquè regulen la conducta i donen seguretat Controlar les emocions negatives Confiar en que es trobarà una solució positiva No actuar amb immediatesa
9
Fonts Créixer en família. Guia Departament de Benestar Social i Família. Generalitat de Catalunya Guia per a famílies d’infants i joves amb alteracions de la conducta. Departament d’Ensenyament. Generalitat de Catalunya Marina Pena, Manual para Educadores. Qué hacer y cómo hacerlo//SEETDiC Girona. Dep.d’Ensenyament. Generalitat de Catalunya Margarita Montón Bruxola Psicopedagoga EAP B.36. El Prat de Llobregat
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.